• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Nieuws van de Beta of andere fora (kan spoilers bevatten)

Daar is geen absoluut antwoord op... elk bolletje op de 1e kaart levert 100 punten op, de 1e drie kruispunten 300, de 2e drie 500... op kaart 2 is dat per bolletje en kruispunt meer, op kaart 3 nog meer... zie voor alle beloningen per bolletje en kruispunt:


De putten leveren per rondje 50 x 6 = 300 punten op... hangt dus helemaal van de mogelijke prestaties van je BS af hoeveel putten je kunt doen!
 
Is het eigenlijk handig om alle routes helemaal te doen,
of eindig je toch hoger als je in iedere fase 1 route pakt en dan voluit op de put gaat?
Vroeger had je in de put een subset van de badges nodig, wat een voordeel kan zijn. Of dat nu nog zo is weet ik niet (ik gok dat het verschil kleiner zal zijn), maar dat kun je vrij eenvoudig vergelijken.

Verder moet je simpelweg gaan rekenen in punten per badge. Elke badge moet zoveel mogelijk punten opleveren. De punten voor de put zijn het minimum wat je mag verwachten. Dus als je een punt op de kaart kunt openen waarbij je meer punten voor een badge krijgt, dan moet je dat doen.

Kortom, controleer voor elk punt op de kaart of het de moeite waard is. Als dat wel zo is, moet je het punt doen, en anders niet.
Daarbij wel even in de gaten houden dat als je een punt op de kaart niet doet, je alle achterliggende punten ook niet meer kunt bereiken, tot het eerstvolgende kruispunt, want dan kun je vanaf een andere route weer achter dat overgeslagen punt komen.

In de "oude" variant waren er op het einde van de 3e kaart vaak een paar punten die zoveel badges nodig hadden dat je ze beter kon overslaan zodat je in de put met dezelfde badges meer punten kon halen.
Of dat ook voor de nieuwe variant geldt weet ik niet.
 

Aeva

Chef
Ik denk dat in de nieuwe BSA het nuttig is om alle mappen alle routes te lopen als je BS dat kan. Speciaal als je toch al een aantal dagen in de putten gaat bivakkeren. Het is cruciaal dat je een goede planningssheet bijhoudt waarop iedereen minimaal een keer per dag invult wat hij/zij aan het maken is en wat er inmiddels in inventaris zit.
 
We hebben nu eigenlijk alles ingevuld op de laatse 2 rode spots na. We hebben die 52 eso laten zitten
en zijn toen aan de put begonnen. Dat heeft best goed uitgepakt. Dat was 600 punten minder op de routes,
maar wel veel meer punten in de put.
We hebben met die eso wel zitten struggelen, maar kwam ook doordat niet iedereen precies doorhad wat de bedoeling was.
Dat zal een volgende keer beslist beter gaan.
En na BSA stel je jezelf de vraag "wat had ik beter kunnen doen?"
En dan komt vanzelf die vraag of het niet beter was geweest een route met veel eso in te wisselen voor de put.
Coördinatie gaat prima, maar hangt en staat wel met het meedoen van iedereen.
Vorig BSA hebben we een paar profiteurs en einzelgangers uit de BS gezet.
Nu hebben we een leuke groep.
 
Het is altijd goed om na een BSA te evalueren. Wat ging goed en wat zou beter kunnen of anders. Waren we goed voorbereid. Wanneer begin je met de voorbereiding. Ging de communicatie goed. Werd de sheet goed bijgehouden. Welke badges zaten de knelpunten. Voldoende T1 op max voor armbanden. Voldoende voorraden zoals spreuken versnellers fragmenten en boosters.
Voorbereiden begint eigenlijk al zodra je weet wanneer BSA komt en bepaalde punten zoals beschreven kan je nu al aan werken.
1 of 2 dagen beginnen met de voorbereiding voor een BSA ben je eigenlijk al te laat.
Zelfs de sheet zou je al kunnen invullen voor het volgende BSA er vanuit gaande dat het dezelfde versie is en anders is die zo weer veranderd.
Doordat alles nu nog vers in je geheugen zit is het juist verstandig nu te evalueren dan 3 of 4 week later.
 
Natuurlijk alleen als je voor plekje 1 gaat, voor de 3 mapprijsjes heb je weinig/minder/geen coordinatie nodig, gewoon route kiezen en gaan met die banaan
 
We hebben met die eso wel zitten struggelen, maar kwam ook doordat niet iedereen precies doorhad wat de bedoeling was.
Dat zal een volgende keer beslist beter gaan.
Eso is niet moeilijk om te halen. Met een volle BS en ieder die meedoet 100 op een dag.
Vind je de rank niet belangrijk en wil je alleen 3 volle kaarten spelen dan red je het ook met 50 op een dag.
 
Eso is niet moeilijk om te halen.
Dat kun je niet in algemeenheid stellen denk ik, het hangt er sterk vanaf hoe hoog de academie is bij iedereen, en of het BS flink toren en/of toernooi speelt.

Met level 2 academies in het BS en geen toren en toernooi ga je erg snel tegen muren oplopen.

Voor spelers die een betere academie hebben, en wat toren of toernooi doen is het wel beter te doen, maar versnellers worden dan nog vaak beschouwd als schaars, en massaal inzetten op 'nutteloze recepten' voor een paar BSA flutprijzen geeft dan ook tegenstand.
 
Voor de volgende BSA zullen we duidelijk wat meer instructie moeten geven aan een aantal leden.
Sommigen hadden nog niet door dat je tijdversnellers in de academie kunt gebruiken.

Je hoeft niet echt flink toren en toernooi te doen om de nodige versnellers binnen te halen.
Ik ga zelf niet verder dan de hoge zalen en soms stop ik zelfs eerder.
Toernooi is nu een stuk makkelijker en ik ben vooral blij met minder klikklik.
We hebben nog nooit de 10 kistjes gehaald.
Ik stik van de versnellers.
Het aantal nutteloze recepten dat ik binnen moest halen viel uiteindelijk wel mee.
 
We hebben nog nooit de 10 kistjes gehaald.
Ik weet niet hoeveel echt actieve leden jullie hebben (of hoe 'groot' ze zijn), maar sinds de laatste aanpassingen in het toernooi zijn voor elk gemiddeld BS 10 kistjes bijna elke week een realistische doelstelling!
 
Laatst bewerkt:
Eso is niet moeilijk om te halen. Met een volle BS en ieder die meedoet 100 op een dag.
Vind je de rank niet belangrijk en wil je alleen 3 volle kaarten spelen dan red je het ook met 50 op een dag.
volgens mij was onze route voor 3 mappen 83 eso, dus iets meer dan 3 per speler in een week tijd.
 
Ik weet niet hoeveel echt actieve leden jullie hebben (of hoe 'groot' ze zijn), maar sinds de laatste aanpassingen in het toernooi zijn voor elk gemiddeld 10 kistjes bijna elke week een realistische doelstelling!

yup die eerste 1600 punten krijg je nog net niet helemaal cadeau maar het is niet moeilijk en kost zeer weinig inspanning.
 
yup die eerste 1600 punten krijg je nog net niet helemaal cadeau maar het is niet moeilijk en kost zeer weinig inspanning.
Klopt helemaal, Crazy... ben zelf nooit een overtuigd toernooi speler geweest en heb (ook hier) ernstige twijfels over de aanpassingen geuit, maar moet nu echt toegeven dat 1600 echt (met twee vingers in je neus) haalbaar is geworden… en aangezien elk BS vrijwel altijd een mix is van grote en kleinere spelers, moeten 10 kistjes - zelfs in een BS met minder leden - voor bijna elk BS te doen zijn!
 
Klopt helemaal, Crazy... ben zelf nooit een overtuigd toernooi speler geweest en heb (ook hier) ernstige twijfels over de aanpassingen geuit, maar moet nu echt toegeven dat 1600 echt (met twee vingers in je neus) haalbaar is geworden… en aangezien elk BS vrijwel altijd een mix is van grote en kleinere spelers, moeten 10 kistjes - zelfs in een BS met minder leden - voor bijna elk BS te doen zijn!

de eerste 5 provincies krijg je ongeveer voor niets, zo win je het allereerste gevecht met gemak ongeacht welke eenheden je inzet. zelfs al zet je compleet de verkeerde eenheden in dan win je nog met zga geen verliezen omdat jij minimaal 8x zoveel eenheden bezit in dat gevecht dan de vijand.
5-10 bijna voor niets.
11-20 is normaal
21-30 lastig to zeer lastig en
30+ insane ultra nightmare lunacy.
 
de eerste 5 provincies krijg je ongeveer voor niets, zo win je het allereerste gevecht met gemak ongeacht welke eenheden je inzet. zelfs al zet je compleet de verkeerde eenheden in dan win je nog
Ik speel de 1e ronde prov.1-15 met troepen, 16-20 onderhandel ik, 2e ronde 1-10 met troepen, 11-20 onderhandelen en dan nog 1 of 2 rondjes waar bij ik alleen de krenten uit de pap haal, dus alleen prov. die bijv. kp's of runen bieden (afhankelijk van wat ik op dat moment het hardst nodig heb)...
 
Ik zie dat er toch verschillende blij zijn met nieuwe BSA….
En af en toe eens wat nieuws moet kunnen, het was wennen vooral omdat we normaal een sheet hebben en nu door omstandigheden geen sheet hadden maar ook meteen een nieuwe versie :p

In de BS hebben we verschillende die het helemaal niks vinden, met name die esotherische 10x te hoog in aantal vonden van wat ingeleverd moest worden per x en zouden halvering willen, ook het hoge aantal T1 voor die armbanden.

Wilde dat toch even hier aangeven of het wat uitmaakt geen idee...:cool::p
 
en dan nog 1 of 2 rondjes waar bij ik alleen de krenten uit de pap haal, dus alleen prov. die bijv. kp's of runen bieden (afhankelijk van wat ik op dat moment het hardst nodig heb)...
In het nieuwe syteem is het volgens mij zo dat diep gaan (veel provincies, weinig rondes) meer kost dan breed gaan (weinig provincies, meer rondes). Je kunt een keer proeven hoe de 6 kp in de 5e ronde smaakt vanaf provincie 10.

Een andere optie is om provincies 1-9 nog wat vaker te bezoeken, je blijft elke ronde 3 provincies houden die je 12 kp geven (6e ronde zelfs 15 kp). Ik pak de magische produktie spreuken ook altijd mee, komen altijd van pas.
Provincie die kp geeft schuift wel elke ronde omhoog (en aan de onderkant in provincie 9 komt er weer een nieuwe bij in ronde 3 en 6), dus je moet wel meer provincies doen dan alleen die de kp geven. Gems heeft wel een tabel welke provincie kp geeft per ronde.
 
Wou maar even aangeven dat je zelfs zonder veel toernooi of toren redelijk wat versnellers binnensleept.
Wij zijn bezig onze leden wat enthousiaster te maken voor de 10 kistjes.
Moet nu toch mogelijk zijn, want de eerste 5 provincies kan je inderdaad met je ogen dicht halen.
Maar denk niet dat we dat iedere week gaan doen, zo actief zijn we dan weer niet.
 
Bovenaan