• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Nieuwe eventgebouwen: slecht voor nieuwere spelers

  • Topicstarter Deleted User - 467871
  • Startdatum

Deleted User - 467871

Guest
Nu de info over het aankomend event binnendruppelt in Gems, kom ik tot de conclusie dat de nieuwe eventgebouwen voor kleinere steden steeds slechter worden. Ik zit begin dwergen, maar de gebouwen van oudere events (die gereclycled waren in de events waar in aan mee kon doen) zijn ondanks behaald in Hfdst 4-5 nog steeds beter, dan de crap die er nu aan komt.

Er is veel te doen over de mogelijke nieuwe opzet van toernooien. Ik lees maar dat beren en feniksen je daarbij zouden kunnen helpen. Maar ik heb nooit de kans gekregen om die "gouden" gebouwen te winnen. Op deze manier ga ik het niet meer redden met toernooien (en al zeker niet met de toren!).

Waarom worden nieuwere spelers zo benadeeld? Wat is de motivatie hierachter van de devs?
 
De feniks is afgelopen paasevenement nog teruggekomen en het was mogelijk tijdens dit evenement oude feniksgebouwen te krijgen en omhoog te levelen er staat nergen beschreven dat deze nooit meer terug zullen komen in de toekomst.

De beer was afgelopen herfstevenement dus wie weet komt die mogelijk ook terug.

Als voor de dagprijzen, geen idee, zoveel is namelijk niet bekend, weet je ook zeker dat je ze goed vergelijkt?
Je moet namelijk alles terugrekenen naar per vakje, je kan een 3x3 gebouw niet 1:1 vergelijken met een 5x3 gebouw bv je moet dan echt omrekenen naar dezelfde groote.
Daarnaast zitten in elk event gebouwen die net wat beter zijn dan andere in datzelfde evenement. je zal dus ook even moeten wachten tot alles bekend is
 
Waarom worden nieuwere spelers zo benadeeld?
Ik begrijp je verwarring, maar het overgrote deel van de nieuwe 'strategie' is er juist op gericht om het nieuwe spelers makkelijker te maken, bijvoorbeeld het Dwergen hoofdstuk wat pas voor een deel eenvoudiger is gemaakt. Ook de aanpassingen die ten aanzien van toernooien (op beta) worden getest, maken het voor beginners juist eenvoudiger. Verder vinden er de laatste maanden aanpassingen plaats, waarbij het iets minder makkelijk is om (bijv. in events) tijdboosters, zaden en mana te winnen en komt het accent deels meer op de toren te liggen.
 

Deleted User - 467871

Guest
voorbeeld dan maar:
Lavacodex (2x2) H5 460 cultuurpunten, H6 (dwergen), 570
2x2 cultuurgebouw in aankomend event: dwergen 500 punten

@CrazyWizard met het paasevent heb ik nauwelijks mee kunnen doen omdat ik nog in hoofdstuk 1 zat. Kon nog geen deuk in een pakje boter slaan. Daarbij was die nieuwe feniks nu niet bepaald noemenswaardig te noemen in vergelijking met de oude feniksgebouwen.

@rodeon de gastrasgebouwen van de dwergen kosten misschien geen graniet meer, maar wel een smak meer hamers en munten. Daardoor wordt de toren bijna niet meer te beklimmen als je die dingen plaatst en upt.

Ik vind trouwens de toren een absoluut drama, kost erg veel en je krijgt er veel te weinig zinvols voor terug. Soort van elke maand € 50 naar de staatsloterij brengen, en dan dolgelukkig moeten zijn als je 1x per jaar € 500 wint. Je hebt dan nog steeds verlies! De toren werkt wat mij betreft ook op deze manier, want de kruimels die ik meestal "win", zijn de inzet niet waard
 

Aeva

Chef
Ik vind de toren fantastisch. We gaan dan ook in de FS elke week tot de top, sinds kort ook allemaal.
Wat je sowieso wint is alles wat er in de kisten zit die je onderweg tegenkomt. Naast een enorme berg toverspreukfragmenten (waar wat mij betreft eindelijk een ander doel voor bij moet komen) zit hier van alles aan bruikbare spullen in. Dan zijn er de random gouden, blauwe en paarse kisten die altijd een leuke prijs geven, en soms een hele leuke prijs zoals een geest. Elke Boss geeft nog veel leukere prijzen, zoals magische gebouwen.
Verder is er voor iedereen die helemaal boven komt een berg tijdboosters van 5 uur, heel veel combinatiespreuken en 275 diamanten.
 
voorbeeld dan maar:
Lavacodex (2x2) H5 460 cultuurpunten, H6 (dwergen), 570
2x2 cultuurgebouw in aankomend event: dwergen 500 punten

@CrazyWizard met het paasevent heb ik nauwelijks mee kunnen doen omdat ik nog in hoofdstuk 1 zat. Kon nog geen deuk in een pakje boter slaan. Daarbij was die nieuwe feniks nu niet bepaald noemenswaardig te noemen in vergelijking met de oude feniksgebouwen.

@rodeon de gastrasgebouwen van de dwergen kosten misschien geen graniet meer, maar wel een smak meer hamers en munten. Daardoor wordt de toren bijna niet meer te beklimmen als je die dingen plaatst en upt.

Ik vind trouwens de toren een absoluut drama, kost erg veel en je krijgt er veel te weinig zinvols voor terug. Soort van elke maand € 50 naar de staatsloterij brengen, en dan dolgelukkig moeten zijn als je 1x per jaar € 500 wint. Je hebt dan nog steeds verlies! De toren werkt wat mij betreft ook op deze manier, want de kruimels die ik meestal "win", zijn de inzet niet waard

Het nieuwe gebouw is dus beter dan je H5 gebouw, nogmaals niet elk gebouw is even goed per vakje, en zijn wat slechtere en er zijn wat betere.
Niet elk gebouw kan net zo goed of beter zijn dan de vorige. het is dus wachten op iets anders leuks.

Daarnast groei je als speler, en waarschijnlijk heel snel, dit betekend dat je H5 lavacodex snel genoeg nutteloos is en dat het verschil met het oude gebouw steeds groter wordt, soms is het vervangen door een "slechter" gebouw gewoon de beste keuze omdat de nieuwe een paar hoofdstukken nieuwer zijn. dit is gewoon een normaal vervangingspatroon.

Verder wil ik je aanraden gewoon rustig te wachten, er komt in de toekomst vanzelf wel weer een Feniks of beer achtig gebouw voorbij,
en op dat moment sla je gewoon toe, het is redelijk normaal dat als je later dan andere begint dat andere spelers dingen zullen hebben die jij niet bezit. echter zijn er evenementen genoeg nu en in de toekomst zodat er ook voor jouw vanzelf kansen ontstaan voor gebouwen die jij dan wel bezit maar de nieuwe spelers van dan niet bezitten.

Elvenar is een spel van geduld, niet van grote halen snel thuis, dus gewoon lekker doorspelen en jezelf niet te druk maken.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind trouwens de toren een absoluut drama, kost erg veel en je krijgt er veel te weinig zinvols voor terug. Soort van elke maand € 50 naar de staatsloterij brengen, en dan dolgelukkig moeten zijn als je 1x per jaar € 500 wint. Je hebt dan nog steeds verlies! De toren werkt wat mij betreft ook op deze manier, want de kruimels die ik meestal "win", zijn de inzet niet waard

Ik heb inmiddels 2 magische werkplaatsen en 2 magische woonhuizen uit de toren mogen ontvangen. Best blij mee :)
Er vallen voldoende combinatieversnellers zodat ik ze niet meer hoef te maken.
1594987508883.png

Voor die gele slingers mag inderdaad wel een alternatief bedacht worden.
 
Nu de info over het aankomend event binnendruppelt in Gems, kom ik tot de conclusie dat de nieuwe eventgebouwen voor kleinere steden steeds slechter worden. Ik zit begin dwergen, maar de gebouwen van oudere events (die gereclycled waren in de events waar in aan mee kon doen) zijn ondanks behaald in Hfdst 4-5 nog steeds beter, dan de crap die er nu aan komt.

Er is veel te doen over de mogelijke nieuwe opzet van toernooien. Ik lees maar dat beren en feniksen je daarbij zouden kunnen helpen. Maar ik heb nooit de kans gekregen om die "gouden" gebouwen te winnen. Op deze manier ga ik het niet meer redden met toernooien (en al zeker niet met de toren!).

De tweede dagprijs geeft mij nog altijd iets meer volk/tegel dan een standaard woonhuis. Het is wel minder dan sommige gebouwen die er in het verleden langsgekomen zijn. Maar zoals CW al zei wisselt dat enorm en er kan zo maar een hele goede voorbij komen.

Wat die beren en feniksen betreft: vergeet niet dat je ze elk hoofdstuk kunt uppen met restauratiespreuken en dat is soms wel en soms niet verstandig. Als ik dat zou willen doen, kost me dat 98 restauratiespreuken per hoofdstuk. Nu doe ik daar een half jaar over dus heb ik meeste van die dingen dan wel. Jij gaat veel sneller door de hoofdstukken heen dus zou het echt een hele toer worden steeds aan de spreuken te komen in de toernooien. Die dingen zijn wel leuk, maar hebben dus ook een keerzijde.
 
Heb jaren op A gespeeld en speel nu alleen op Winy. Als ik de prijzen uit events ga vergelijken met wat ik op A had gewonnen dan is het voor het overgrote deel rotzooi met heel soms een aantrekkelijke prijs. Nu ik op Winy zit zijn de prijzen op zich nog niet eens zo slecht voor die wereld.
Komt ook mede doordat ik redelijk snel door de hoofdstukken geraak. Ze zijn niet allemaal super maar er zitten er altijd wel 2 of 3 bij waar ik wat aan heb al is het maar een lichte verbetering. Dat zijn dan ook vaak de prijzen waar ik dan voor ga en de rest laat ik gewoon liggen.
Een kleine bieb die 1 kp per dag geeft word vaak niet als interessant gezien maar als je ze opspaart uit diverse events en je kan er plots iets van 6 of meer zetten dan zijn ze ineens wel heel interessant omdat het in 100 dagen ineens veel kp geeft.
Het is gewoon een kwestie van geduld hebben met dit spel al is dat voor velen best moeilijk.
En je moet geluk hebben dat er een event langs komt waarin eens een keer superprijzen inzitten zoals de Venars.
 
Ja, precies. Om de zoveel events komt er wel iets voorbij dat echt heel erg goed is (Venar stenen III, iglofestival, vaderboom met zuurstokken, winterster om er een paar met veel volk/tegel te noemen). Daar moet je dan een heleboel van binnen zien te tikken.

Op Winyandor vind ik de gebouwen met volk vaak tegen vallen. Geven minder per tegel dan een gewoon woonhuis. Die met puur cultuur zijn wel vaak veel beter dan wat er in het bouwmenu beschikbaar is.
 
Ja, precies. Om de zoveel events komt er wel iets voorbij dat echt heel erg goed is (Venar stenen III, iglofestival, vaderboom met zuurstokken, winterster om er een paar met veel volk/tegel te noemen). Daar moet je dan een heleboel van binnen zien te tikken.

Op Winyandor vind ik de gebouwen met volk vaak tegen vallen. Geven minder per tegel dan een gewoon woonhuis. Die met puur cultuur zijn wel vaak veel beter dan wat er in het bouwmenu beschikbaar is.
ja de cultuur gebouwen van de events zijn goed voor de hoofstukken tot aan de elven. met koment event heb ik wel nog niet echt iets goed tegengekomen in de dagelijkste prijzen.
 
ja de cultuur gebouwen van de events zijn goed voor de hoofstukken tot aan de elven. met koment event heb ik wel nog niet echt iets goed tegengekomen in de dagelijkste prijzen.

zolang het beter is dan wat je "regulier" kan bouwen is het toch altijd top?
zelfs al zouden ze gelijk zijn dan vind ik ze nog beter, ze kosten geen hamers en houden geen arbeider een dag bezig
 

DeletedUser2454

Guest
Ik vind de toren fantastisch. We gaan dan ook in de FS elke week tot de top, sinds kort ook allemaal.
Wat je sowieso wint is alles wat er in de kisten zit die je onderweg tegenkomt. Naast een enorme berg toverspreukfragmenten (waar wat mij betreft eindelijk een ander doel voor bij moet komen) zit hier van alles aan bruikbare spullen in. Dan zijn er de random gouden, blauwe en paarse kisten die altijd een leuke prijs geven, en soms een hele leuke prijs zoals een geest. Elke Boss geeft nog veel leukere prijzen, zoals magische gebouwen.
Verder is er voor iedereen die helemaal boven komt een berg tijdboosters van 5 uur, heel veel combinatiespreuken en 275 diamanten.
Dan speel jij zeker een ander toren dan ik want ik krijg altijd maar 1 prijsje per veroverde kist.
Ik ben helemaal niet zo lyrisch over de toren als jij. Ik vind het weer veel investeren voor weinig en ga hierom nooit helemaal naar boven.
 

Deleted User - 124539

Guest
Dan speel jij zeker een ander toren dan ik want ik krijg altijd maar 1 prijsje per veroverde kist.
Ik ben helemaal niet zo lyrisch over de toren als jij. Ik vind het weer veel investeren voor weinig en ga hierom nooit helemaal naar boven.
Als je je bs meekrijgt naar boven, is het het anders meer dan waard, elke week mínstens 275 dia's is niet niks. En de tijdboosters natuurlijk, de combinatiespreuken, en uit de kisten die de verslagen geesten je geven de setgebouwen, de andere gebouwen die je kunt winnen...
 
Dan speel jij zeker een ander toren dan ik want ik krijg altijd maar 1 prijsje per veroverde kist.
Ik ben helemaal niet zo lyrisch over de toren als jij. Ik vind het weer veel investeren voor weinig en ga hierom nooit helemaal naar boven.
Iedereen krijgt maar 1 prijs per veroverde kist.
Aeva bedoeld de extra kistjes die je kan winnen als je een gevecht wint en in die kistjes kunnen soms leuke prijzen zitten.
En als je met de BS allemaal de toren speelt kan je makkelijk de 800 punten bij elkaar spelen en levert dat aan het eind van de week voor velen weer een aantal boosters van 5 uur en combiversnellers op.
En je wilt niet weten wat 2 maansteenbiebs met heel wat van dat kleine spul eraan vast gekoppeld wat dat oplevert aan goederen voor je stad.
Dus die toren is wel terdege interessant.
 
En je wilt niet weten wat 2 maansteenbiebs met heel wat van dat kleine spul eraan vast gekoppeld wat dat oplevert aan goederen voor je stad.
Ja, veel teveel boekrollen… :D zelfs zoveel dat ik de ene die ik had weer heb afgebroken! Zie ook andere topics over dit probleem...
 
Toch even een reactie...ik heb pas in mijn stad die prachtige set van ” de reis van de luchthandelaren“ neergezet maar zoals ik al vermoedde leveren ze voor die ruimte gewoon veel te weinig goederen/mana etc op. Ik vind dat op zich best wel jammer van die gebouwen. De makers doen hun stinkende best en veel tijd ingestoken om zo iets creatiefs te maken en de waarde van het gebouw is dan te weinig om het een langere tijd te bewaren of te upgraden.

Ik snap wel dat niet alles kunt bewaren maar laat het dan ietsje langer meegaan dan nu. Het zijn nu net prachtige wegwerp-aanstekers oftewel bezit van de zaak einde van het vermaak.
 
Bovenaan