• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Net naar Win10 en Edge, HTML5 lukt niet?

DeletedUser1026

Guest
Ik heb wat gezocht op het forum naar topics die hierover gaan. Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd. Ik hoop dat het me niet kwalijk genomen wordt dat ik hier deze vraag stel... (voorheen uitbranders gekregen dat 'ik zelf maar beter moest zoeken'.)

Mijn PC met Win7 heeft de geest gegeven, repareren kan wel maar ik dacht dat het een mooi moment was om een PC van 15+ jaar maar eens te vervangen. Zo gezegd zo gedaan. Dus nu ook naar Win10! (eens moest het er wel van komen, zeker nu ik geluiden begin te horen dat de ondersteuning van Win7 ook op zijn eindje loopt).

Ik dacht dat ik eens Ms Edge wilde proberen... op zich best leuk om wat mee bezig te zijn! Nu loop ik wel tegen een probleempje op. Ik probeer nu om van Flash naar HTML5 over te stappen en ondanks dat het vinkje bij de instellingen HTML5 netjes aangevinkt staat, blijft Elvenar bij het opstarten steeds vragen of ik Flash toestemming wil geven. Ik zal zeker weten wel wat fout doen, maar misschien weet iemand hier een oplossing voor?

Bij voorbaat heel veel dank!
 
Rechtboven in je adresbalk zie je drie puntjes "...", klik daarop en kies 'Instellingen', scroll naar beneden en kies 'Geavanceerde Instellingen'... De derde optie is 'Adobe Flash Player gebruiken', zet die op 'Uit'... Tot je dienst!
 

DeletedUser1026

Guest
Bedankt voor de tip! Maar als ik Ádobe Flash player gebruiken uitklik, dan kom ik op een pagina die me weer uitlegt hoe ik Flash weer moet aanzetten. Heel vreemd... Het lijkt er een beetje op dat ie Flash even nodig heeft om dan uiteindelijk wel naar HTML5 te schakelen (groene vinkje staat erbij) Want als ik dat weg haal, dan wordt Elvenar in Edge zo langzaam als dikke stroop... en alleen in Edge… Chrome, Firefox e.d. gaat wel goed... Zo raak ik wel snel uitgekeken op Edge ...
 
Ik gebruik - al zolang als ik speel - Edge met Flash en dat werkt (zeker de laatste paar maanden) als een trein. Heb HTML5 wel geprobeerd, maar liep toen van het ene probleem naar het ander... dus ben gauw weer terug gegaan naar Flash!
 
Hmmm, als ik Elvenar wil opstarten krijg ik altijd de keuze tussen HTML5 en flash. Tot nu koos ik flash.
Vandaag kreegt ik na de opstart ook een popup om HTML5 te activeren.
Ik zal dat dus best nog even negeren als ik dit leeso_O;)
 

Deleted User - 147694

Guest
Iedereen kreeg die pop-up.

Ik ben nog steeds niet overtuigd dat html5 de betere versie is, daarbij klinkt flash gewoon veel opwindender dan een rijtje medeklinkers. ;)
 
Bij HTML flikkert de chat gewoon nog steeds. Dat is voor mij de grootste reden om lekker bij flash te blijven zolang het kan. Dat flikkeren is gewoon hoogst irritant als je gezellig met je broeders en zusters aan het chatten bent.
 

Deleted User - 124539

Guest
Ik gebruik - al zolang als ik speel - Edge met Flash en dat werkt (zeker de laatste paar maanden) als een trein. Heb HTML5 wel geprobeerd, maar liep toen van het ene probleem naar het ander... dus ben gauw weer terug gegaan naar Flash!
Ik weet niet welke browser jij gebruikt, maar HTML5 wordt enkel ondersteunt door Chrome-, Firefox- en Opera-browsers. Misschien dat de problemen daaraan lagen?
 

Deleted User - 147694

Guest
Ik had dat probleem ook op Chrome, dus denk niet dat het probleem aan een andere browser ligt...
 
Ik weet niet welke browser jij gebruikt, maar HTML5 wordt enkel ondersteunt door Chrome-, Firefox- en Opera-browsers. Misschien dat de problemen daaraan lagen?

Ik gebruik voor Elvenar zowel Firefox als Edge, in beide is HTML huilen met de pet op... dus toch maar Flash! Vooral in Edge is dat het meest stabiel...
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Bij HTML flikkert de chat gewoon nog steeds. Dat is voor mij de grootste reden om lekker bij flash te blijven zolang het kan. Dat flikkeren is gewoon hoogst irritant als je gezellig met je broeders en zusters aan het chatten bent.
Ik heb de prioriteit van deze bug zojuist omhoog gezet. Zou je, als dit probleem opgelost is, wel van HTML5 gebruik maken?
 
Ik heb de prioriteit van deze bug zojuist omhoog gezet. Zou je, als dit probleem opgelost is, wel van HTML5 gebruik maken?

Ik zie het nut niet in van zo een verandering. Maar ik heb er dan ook helemaal geen verstand van.

Het enige wat ik wil is kunnen verder toegeven aan mijn toch lichte verslaving aan dit spelletje.

o_O :rolleyes: ;)
 

Deleted User - 147694

Guest
Ik wil best weer de html versie testen, maar als blijkt dat html nog steeds minder stabiel is dan de flash versie, dan ben ik heel snel weer terug.
 

DeletedUser1026

Guest
Voor mij is het overstappen van Flash naar HTML5 niet alleen ingegeven om er voordelen in het spel mee te krijgen, vooral omdat Flash toch vaak de oorzaak is van veiligheidslekken. Het schijnt dan mogelijk te zijn om via Flash, als er zo'n lek is, bij gegevens te komen die je denkt goed beveiligd te hebben. Zoiets wordt dan weer ontdekt en Adobe gaat het dan dichten. Maar er is dan toch weer een periode geweest dat mijn gegevens op straat hadden kunnen liggen! Ik ben maar een simpele ziel op dat gebied, ik begrijp dat dit met HTML5 veel degelijker te beveiligen is. M.a.w. Flash is echt een zorgenkindje als het over veiligheid gaat. Ik moet zeggen dat ik dit veel belangrijker vind dan wat ongemakken die er met HTML5 zijn, die zullen er wel met de tijd 'uitgroeien' door updates uit te brengen. Dus altijd je software up-to-date houden. :)
 
Maak je geen illusies… zodra een stukje software populair is (lees: door veel mensen wordt gebruikt) worden er virusjes voor bedacht en achterdeurtjes gezocht… dat geldt op den duur dus ook voor HTML5... Het belangrijkste wat je kunt doen om jezelf te beschermen, is een goed anti-virusprogramma gebruiken (wat je uiteraard ook up-to-date houdt!) en regelmatig backups draaien!
 
Bovenaan