• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

nederland vs belgie tellen maar

Deleted User - 124539

Guest
Ook werd de bewaking op het dwergenbolwerk verdubbelt, om de 35 meter een wachter.
 

Aeva

Chef
De beveiligers van de luchthandelaars deden hun deel en zij patrouilleerden vanuit de lucht over een gebied dat een stuk ruimer was dan enkel de hoogvlakte. Zelfs het kasteel van Freakenspleen werd niet overgeslagen. De dokter mocht dan wel een rare kwibus zijn en hij was ook niet te vertrouwen, hij had hen wel geholpen. Dus had Roderik na 34 minuutjes goed nadenken, besloten dat Freakenspleen, Orkie en iedereen die in het kasteel verbleef recht had op een beetje beveiliging tegen de gouden draken.
 

Deleted User - 124539

Guest
Een béétje maar, hij leende maar 35 van zijn honderden mannen (en vrouwen) om het kasteel te beveiligen.
 
Meer waren er ook niet nodig want er waren ook nog 34 soldaten in het kasteel, als bewakers van het hospitaal van het leger, achtergebleven. Nadat de bovenste verdieping van de westelijke vleugel ,boven het hospitaal,ingericht was als slaapplaats voor de overlevende uit de twee afgebrande dorpen verdween Freakenspleen naar zijn bibliotheek om uit te zoeken waar die gouden draken en de orken vandaan kwamen. Na twee kasten met boeken door zocht te hebben vond hij het juiste boek en hij begon te lezen.Een paar uur later had hij het gevonden. Eeuwen geleden had een grote tovenaar een groep gewone bruine draken en een groep gewone orken betovert en ze verplaatst naar de rif eilanden voor de kust om dit continent te verdedigen tegen indringers na een invasie van veroveraars van over de grote zee. "Dat is dus waarom ze de luchthandelaren aanvielen", dacht Freakenspleen.
 

Aeva

Chef
Freakenspleen stond in tweestrijd: moest hij die informatie voor zichzelf houden of zou hij deze met Roderik en de luchthandelaren delen. Uiteindelijk besloot hij om Orkie naar de hoogvlakte te sturen. Hij dacht dat die het minste gevaar te duchten had van de 33 draken en dat hij wel naar Roderik gebracht zou worden als er problemen onderweg ontstonden tussen Roderiks mensen en Orkie.
 
Maar toen zag hij een groepje mensen die Roderik als bewakers gestuurd had. Hij liep naar ze toe en vroeg of eentje een boodschap aan Roderik over wilde brengen. Hij had ontdekt waar die draken vandaan kwamen en waarom ze de luchtschepen aan vielen. Hij vertelde in het kort wat hij gevonden had en als Roderik meer wilde weten moest hij maar hier naar toe komen,ondertussen zou hij de laatste 32 bladzijden doorlezen om te kijken hoe ze de draken konden vertellen dat dit goed volk was dat wilde helpen en geen kwaad in de zin had.
 

Aeva

Chef
De bewaker die de rol van koerier toebedeeld had gekregen, vroeg of Freakenspleen dat allemaal op papier wilde zetten. Dan kon hij het in ieder geval niet verkeerd overbrengen. De bewaker was tenslotte wel een ork met heel wat minder educatie dan de dokter en dan de leider van de luchthandelaren. Freakenspleen ging akkoord en 31 minuten later ging de bewaker met zijn brief op weg naar de hoogvlakte.
 
Hij kwam zonder problemen op de hoogvlakte. Wat was dat nu? Het kamp was leeg. Na 30 minuten zoeken had hij ze gevonden en gaf de brief aan Roderik. "Zo ,zo, dus die Freakenspleen had de reden gevonden en was zo goed het hem te laten weten. Nou dan is hij toch niet zo een slechte als ik dacht"mompelde Roderik onder het lezen. Tot de ork zei hij: "Zeg tegen de dokter dat we van avond laat als het donker is naar hem toe komen om dit verder te bespreken",en stuurde hem terug naar het kasteel.
 

Aeva

Chef
29 minuten later was bewaker op weg naar Freakenspleen. Roderik hield krijgsberaad met zijn adjudant, de commandant van de verkenners en de orkkapitein van de beveiliging. Wat als de dokter het goed bedoelde en te vertrouwen was? Waarom had hij dan onderzoek gedaan naar de gouden draken, maar hier niets van gezegd? En wat als de dokter niet te vertrouwen was? Was hij dan een valstrik voor de luchthandelaren aan het opzetten?
 

Deleted User - 124539

Guest
Hij besloot om 30 van zijn beste mannen (en vrouwen) mee te nemen. Samen daalden ze in het donker af, soms struikelend over stenen die ze niet konden zien. Tegen dat ze beneden waren, kwam het enige licht van de maan en sterren.
 
Nou goed, ze zouden hem het voordeel van de twijfel geven. Die avond gingen Roderik en zijn adjudant begeleid door 28 ork beveiligers naar het kasteel. Freakenspleen liet ze in de bibliotheek de boeken zien waar hij de informatie uit had gehaald en wees ze op de landkaart aan waar de eilanden lagen waar de draken en orken woonden. Tevens vertelde hij dat hij 2 manieren gevonden had om met de draken in contact te komen. De eerste via de bruine draken maar die vond hij niet te vertrouwen want die deden of ze je wilde helpen maar als ze de kans kregen voerde ze je aan hun jongen zoals hij aan den lijven ondervonden had. De tweede was via de tovenaars die op de campus woonden.
 

Deleted User - 124539

Guest
Eh, en weet je toevallig waar de tovenaars momenteel verblijven? Hun universiteit was vernietigd in de Orkenoorlog I, en voor zover ik weet hebben ze er nog geen nieuwe gebouwd. Het laatste wat ik heb gehoord, was 30 dagen geleden, dat ze aan de westkust aan het rondtrekken waren.

(Ps. Ik veronderstel dat jij 29 bedoelt, aangezien ik daarvoor 30 had gepost)
 
Dan waren we tegelijk maar het is goed." Nou ,nee niet precies maar 29 km verderop aan de westkust ligt wel een klein tovenaars dorpje. Mogelijk zijn ze daar naar toe", zei Freakenspleen en wees het op de kaart aan. "Als jullie hier blijven vannacht breng ik jullie er morgen ochtend met de huifkar naar toe en mocht dat dorp de ork oorlog toch niet overleefd hebben kunnen we ook zo weer terug. Jullie zullen zo niet opvallen want de draken kunnen jullie van uit de lucht niet zien en huifkarren rijden veel vaker door het land, dat is normaal. Alleen Orkie en ik zullen zichtbaar zijn".
 

Aeva

Chef
Roderik vond het een goed plan. Maar... Hij besloot dat hij Freakenspleen gewoon recht in zijn gezicht zou vragen waarom hij niets had gezegd over de gouden draken. "Tja... Nou... Eh.. Ik vertrouwde jullie goede bedoelingen niet", bekende Freakspleen. "Ik was ook al verraden door de draken en die oorlog met de orken heeft er ook geen goed aan gedaan. En jullie zijn met heel veel, minstens 28 luchtschepen vol met handelaren en orken als beveiliging."
 
"Bovendien wist ik zelf ook niets van die gouden draken. Ik ken alleen de bruine draken dus nadat we in jullie luchtschip 27 dagen geleden werden aangevallen door hen ben ik gaan zoeken en heb dit gevonden. Omdat jij zo wantrouwend was heb ik niets gezegd maar na die laatste aanval op jullie vond ik toch dat jullie het moesten weten want ik wil jullie wel hier houden en het land heeft jullie en de goederen nodig", sprak Freakenspleen en keek Roderik recht in de ogen aan .
 

Deleted User - 124539

Guest
Roderik vertrouwde hem nog steeds niet helemaal, maar als ze die draken wilden overleven, moesten ze misschien wel samenwerken. Hij stelde voor om met 28 huifkarren te gaan, in een karavaan. Na de oorlog waren er enorm veel struikrovers die gebruik maakten van de verwarring om reizigers te overvallen, en als ze met meer karren waren, waren ze veiliger. Bovendien konden ze dan in dat dorpje ook nog wat handelen, want zolang het niet veilig was om met de schepen te gaan, hadden ze anders ook geen inkomen.
 

Aeva

Chef
Het leek Roderik wel wat veel om een hele karavaan van 27 huifkarren op te tuigen. Dat zou toch vanuit de lucht ook opvallen. Hij stelde voor om er een kleinere groep van te maken en om in ieder geval een aantal verkenners en orkbeveiligers mee te nemen.
 

Deleted User - 124539

Guest
Nadat hij zich had bedacht, bedacht hij zich nog een keer. Om die beveiligers te herbergen, zouden ze uiteindelijk toch 28 huifkarren mee moeten nemen. En er trokken nog wel meer karavanen door het land, zo abnormaal was dat niet. Het zou vast wel zonder problemen gaan.
 

Aeva

Chef
Toen ze eenmaal alles van alle kanten hadden bekeken en Freakenspleen Roderik gerustgesteld had, gingen ze uiteindelijk met 27 huifkarren op weg. Een aantal verkenners scoutte vooruit, zodat ze niet onverwacht tegen draken, orken of een ander gevaar op zouden lopen. De beveiligers liepen naast de karren en hielden de weg aan weerszijden goed in de gaten.
 
Het was een zware tocht door de hoge bergen maar na een paar uur waren ze aan de andere kant en keken ze uit over de vlakte . Ze konden 26 dorpjes zien liggen en die leken onbeschadigd te zijn alsof de orken hier niet geweest waren. Freakenspleen wees naar een klein dorpje aan de kust. Daar moesten ze naar toe en zo te zien hadden ze geluk want buiten het dorpje en aan het strand zagen ze allerlei tenten staan. Grote kans dat dat de gevluchte tovenaren waren. Ze daalde af en reden het laatste stuk naar het dorp.
 
Bovenaan