• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Naam voor een nieuwe gevechtseenheid

DeletedUser2316

Guest
Nu hoofdstuk 11 uit is, moet ik al erg lachen om de gevechtseenheidnaam "Vadsige Kikker". Alhoewel wij niet kunnen bepalen of er in de volgende hoofdstukken ooit een nieuwe gevechtseenheid in het leven wordt geroepen, is het wel leuk om nieuwe namen te bedenken en wat ze dan zouden moeten kunnen (ongeacht je wel of geen fan bent van de 'vechtoptie' in deze stedenbouwspel). Ben benieuwd naar jullie creatieve geesten...
 

DeletedUser3012

Guest
Een trol is misschien leuk als zware melee eenheid, die met een boomstam slaat of zo. En misschien zou je een engel kunnen nemen als magische eenheid. of een meneer met een katapultje voor lichte lange afstandseenheden. verder nog niet echt een idee of zo. Oh ja. Een ultracoole langeafstandseenheid. een combinatie van golem en mortier. 3 lopen, 8 schieten + de procenten er bij!!!!!;)
 

DeletedUser3012

Guest
Oh kom op, geeft niemand anders nog antwoord? Ik weet het. Boven Remmerdebems stadje staat ...gestopt..., maar je kunt alsnog doorgaan met bedenken niet waar? Altijd grappig. Ik verzin de krokovaar, als combi van krokodil en gevaar. Mag iemand anders bedenken wat voor een eenheid het is. 't zou grappig zijn als er in het volgende hoofdstuk opeens stond. Krokovaar: een nieuwe gevechtseenheid!
 

DeletedUser2114

Guest
Oh kom op, geeft niemand anders nog antwoord? Ik weet het. Boven Remmerdebems stadje staat ...gestopt..., maar je kunt alsnog doorgaan met bedenken niet waar? Altijd grappig. Ik verzin de krokovaar, als combi van krokodil en gevaar. Mag iemand anders bedenken wat voor een eenheid het is. 't zou grappig zijn als er in het volgende hoofdstuk opeens stond. Krokovaar: een nieuwe gevechtseenheid!
Haha, bij het lezen van krokovaar moest ik in eerste instantie denken aan een krokodil en een ooievaar :p Ik zou het dan als lichte melee zien, een krokodil op ooievaarspoten :p Een gevaarlijke krokodil zoals jij die voorstelt zou ik bij zware melee indelen :)
 

DeletedUser3012

Guest
Goed idee. Euhm. Laten we dan nu bedenken... Een steelsje. Een vlugge, kleine eenheid. Wat zou dat worden? (denk lichte melee, tenzij hij ook nog kan schieten)
 

DeletedUser2114

Guest
Ik denk dat een steelsje kan vliegen, of heel licht lopen, en schieten :) Dus ik zou lichte lange afstand zeggen :) Hoe ziet ie eruit?
 

DeletedUser3012

Guest
Lijkt een beetje op een dryade, maar maakt geen geluid als ie loopt. Ook lijkt ie een beetje te zweven. Ze is echter blauw met twee kleine kruisboogjes in beide handen
 

DeletedUser2114

Guest
Mooi :) Ik zie er ook wat lichtgeels in, haar handen en voeten zijn lichtgeel, een band om haar nek is lichtgeel en ze heeft een mooi lichtgeel teken op haar buik en rug :)
 

DeletedUser3012

Guest
Ook leuk. Denk dan toch meer aan lichte melee. Zou ook Langeafstandseenheid kunnen zijn, die dan over het veld heen springt, op de gewenste eenheid beland en dan terug springt. Dat zou nog eens iets nieuws kunnen zijn. Een Langeanfstandseenheid die niet gooit maar heen en weer springt.
 

DeletedUser3012

Guest
Hm. Heeft ie ook ooievaarspoten? Gevaarlijke krokodil is het inderdaad. maar wel eentje met zo'n dinges. (lang ding dat een beetje op een speer/bijl lijkt). grappig dat ze die inderdaad al hebben. (ik heb nog geen huurlingenkamp)
 

DeletedUser3012

Guest
Ja:)
Ik zat dus serieus nog te denken aan een langeafstandseenheid die combinatie is van golem en mortier (zie hierboven). Helaas denk ik dat je dan een onverslabare langeafstandseenheid hebt, en dat zal de balans wel weer verstoren. t'is wel leuk om over na te denken. (en te fantaseren over hoe cool het zou zijn als je die golemmortier zou hebben)
 

DeletedUser3012

Guest
Gezien er na 23 april geen reactie meer gegeven is, ga ik even door.
Ze hebben al orkvechters, maar nog geen koboldvechters, en dat zou ik dus wel grappig vinden
Ik bedoel: er zij zelfs feeënvechters, en dat was nou net het ras waarvan ik had gedacht dat er geen vechters in zouden zitten.
dus een klein koboldje als lichte melee is geen slecht idee:)
Misschien in een vervolghoofdstuk op de orks, die in hoofdstuk 17 gaat komen?:)
 

DeletedUser448

Guest
Wat dachten jullie van een kameo? Hoe deze eruit ziet weet niemand daar deze vechter zich perfect aanpast aan de achtergrond. De kameo is een lange afstands eenheid. Verplaatsing maar 1, bereik is echter groot. Zie hem maar te vinden voordat zijn dodelijke blaaspijltjes jou vinden.
 

DeletedUser3012

Guest
Da's leuk, maar dan zie je ook echt niet waar ie staat. want bij de bug die bijzonder vaak optreed zie je nog wel de plek

dan is ie echt onzichtbaar. leuk. dan word het lekker berekenen waar hij zich zal bevinden:)
 

DeletedUser448

Guest
En met dank aan Esher: een Wentelteefje die over meerdere vijanden heen kan rollen. Beweegt zich alleen via een rechte lijn, horizontaal, vertikaal of diagonaal. Per beurt rolt deze "tank" naar de plaats die jij aangeeft en geeft schade aan alle vijanden (en bondgenoten!) op zijn pad.
Escherkakkerlak.jpg
 

DeletedUser3012

Guest
Zozo, goed bedacht

Nou heb ik nog een leuke magische eenheid bedacht.
Een 'medusa' (uit de Griekse mythologie). En die heeft dan 'versteent, verlaagde verdediging of aanval?
wat past er eigenlijk het beste bij: versteent?
 
Bovenaan