• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Museum - Gallerie

Ben je voor of tegen dit idee?

  • Voor

    Stemmen: 22 91,7%
  • Tegen

    Stemmen: 2 8,3%

  • Totaal aantal stemmers
    24
  • Enquête gesloten .

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Ik heb het topic weer teruggezet naar het normale forumdeel in plaats van het archief.

Lijkt me een goed idee nu er wat meer reacties zijn om hierover te stemmen, dus de peiling staat erop voor de komende 14 dagen!
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
De volgende stap is het doorgeven aan de ontwikkelaars. Dat zal vanwege de feestdagen in het nieuwe jaar worden, verwachting aan het einde van de tweede week in januari. Het is dan aan de ontwikkelaars om het idee te bekijken en te bepalen wat de volgende stappen zijn.
 

DeletedUser234

Guest
Oké en wie geeft het door aan de ontwikkelaars? Jij?

En hoor jij dan nog iets terug vd ontwikkelaars en koppel je dat dan weer terug hier?
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Klein beetje extra achtergrond informatie over hoe dit in zijn werk gaat (in een notendop): De Community Manager (ik) is de schakel tussen het hoofdkantoor in Duitsland en de spelers op een taalversie (jullie). Op het hoofdkantoor zit iemand die de schakel is tussen alle managers van alle landen en het product team (de LCM => Lead Community Manager). Het product team stuurt het ontwikkelteam aan.

Ik stuur ideeën zoals deze door naar de LCM, die hangt er een prioritering aan en op basis daarvan komt het op de agenda te staan bij het product team. Ruwweg zijn er 3 prioriteiten: 1. Moet direct besproken worden, 2. Kan even wachten, 3. Kan lang wachten. Op die volgorde worden ideeën ook bespreekbaar binnen het product team. Vervolgens is het aan het product team om daadwerkelijk de beslissing te nemen of een idee op de backlog (de lijst met alle taken) komt te staan, of niet. Die lijst is heel erg groot, daar staan enkele tienduizenden taken op die al gedaan zijn of nog gedaan moeten worden. Doordat die lijst heel lang is, is het niet mogelijk om vanuit het product team een terugkoppeling te geven op elk idee dat binnenkomt.

Het hoofdkantoor is zo goed als gesloten deze week, maar ik heb het idee wel doorgegeven. Ik verwacht dat ergens in de tweede week van januari de LCM er een prioriteit aan hangt en vanaf dat moment kan ik het vervolg niet voorspellen. Ik kan daar enige tijd later wel naar vragen, maar over het algemeen blijft het vervolg interne informatie die ik niet mag delen.

In ieder geval: Jullie ideeën worden gehoord, doorgegeven en besproken. Ze zijn dus zeker niet voor niks!
 

DeletedUser234

Guest
Dat is leuk om te horen, maar waarom wordt er voor een goed idee waarschijnlijk geen ontwikkeltijd vrijgemaakt?
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Omdat er een afweging moet worden gemaakt tussen de kosten (maken van het gebouw, teksten, admin om afbeeldingen toe te voegen, systeem om de afbeeldingen relatief snel in te laden en op te slaan), waarvan ik toch minimaal 300 uur inschat (x toch wel minimaal €50 (als het niet meer is) per uur, €15.000), de opbrengsten en de huidige lijst met ideeën (de tijd wordt liever gestoken in het maken van een berichtensysteem in de app, dan een functie dat enkel een "nice-to-have" is). Programmeurs zijn schaars en worden ingezet op basis van prioriteit, en het idee is goed, maar heeft geen prioriteit of noodzaak om te implementeren.
 

DeletedUser2989

Guest
Ik zou superblij zijn als er een berichtenfunctie in de app komt, dan kunnen de app spelers volwaardig meespelen. Dat heb ik veel en veel en veeeeeeeel liever dan een plaatjeskijk gebeuren. Dat kan nu immers ook al op wiki of op gems. Daar staan alle events met de bijbehorende afbeeldingen/verhaaltjes.
 

DeletedUser234

Guest
@DonFrank Helemaal duidelijk. Kortom heeft het dus ook geen nut om leuke dingen te bedenken en erover te stemmen. Er zullen altijd dingen belangrijker zijn dan leuke dingen.
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
@Billy77 Dat is ook niet waar, uiteindelijk zijn de belangrijkere dingen geïmplementeerd en wordt er gekeken naar ideeën met een lagere prioriteit. Daarnaast is het soms zo dat iets een "quick-win" is zoals wij die noemen, aanpassingen die relatief weinig tijd kosten, met een grote meerwaarde, waardoor het de moeite waard is om dat idee naar voren toe te schuiven.

Dit idee met het museum is een goed idee, maar daar gaat zoveel tijd inzitten, dat ze daarvoor 10 andere ideeën kunnen implementeren, en dat is ook iets wat afgewogen wordt.

Het is niet helemaal zo zwart-wit als ik het hier vertel overigens, er zijn een hoop factoren die van invloed zijn op of, en wanneer iets wordt gedaan. Wel is het belangrijk om je ideeën in te blijven sturen!
 

DeletedUser234

Guest
Oké kleine ideeën hebben een (kleine) kans.

Nu ben ik een omdenker en zie overal mogelijkheden, oplossingen en kansen....als er spelers van Elvenar kunnen programmeren en technisch gezien de skills en kennis hebben om te kunnen helpen en dat ook op vrijwillige basis zouden willen doen, zou Inno daar dan voor open staan?
 
Bovenaan