Klein beetje extra achtergrond informatie over hoe dit in zijn werk gaat (in een notendop): De Community Manager (ik) is de schakel tussen het hoofdkantoor in Duitsland en de spelers op een taalversie (jullie). Op het hoofdkantoor zit iemand die de schakel is tussen alle managers van alle landen en het product team (de LCM => Lead Community Manager). Het product team stuurt het ontwikkelteam aan.
Ik stuur ideeën zoals deze door naar de LCM, die hangt er een prioritering aan en op basis daarvan komt het op de agenda te staan bij het product team. Ruwweg zijn er 3 prioriteiten: 1. Moet direct besproken worden, 2. Kan even wachten, 3. Kan lang wachten. Op die volgorde worden ideeën ook bespreekbaar binnen het product team. Vervolgens is het aan het product team om daadwerkelijk de beslissing te nemen of een idee op de backlog (de lijst met alle taken) komt te staan, of niet. Die lijst is heel erg groot, daar staan enkele tienduizenden taken op die al gedaan zijn of nog gedaan moeten worden. Doordat die lijst heel lang is, is het niet mogelijk om vanuit het product team een terugkoppeling te geven op elk idee dat binnenkomt.
Het hoofdkantoor is zo goed als gesloten deze week, maar ik heb het idee wel doorgegeven. Ik verwacht dat ergens in de tweede week van januari de LCM er een prioriteit aan hangt en vanaf dat moment kan ik het vervolg niet voorspellen. Ik kan daar enige tijd later wel naar vragen, maar over het algemeen blijft het vervolg interne informatie die ik niet mag delen.
In ieder geval: Jullie ideeën worden gehoord, doorgegeven en besproken. Ze zijn dus zeker niet voor niks!