• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

lege landkaart, veel actieve buren weg

Nu staan mijn instellingen zo ingesteld dat ik niet automatisch verhuis. Nu lijkt echter 80% van mijn omgeving verplaatst te zijn. Wat is er aan de hand? Tig goeie buren en handelaren in 1 klap weg...
 

DeletedUser5121

Guest
Er is een hele volksverhuizing geweest vandaag, inclusief mijn stadje. En nu zijn wij helaas ook geen buren meer Topsecret:mad:
 
het is een schoonmaakactie die zo rigoreus is dat ze het wel ff hadden mogen aankondigen deze keer... Af en toe waren er wel wat kratertjes van enkele nieuwe die gestopt waren. Nu zijn er echter direct zo veel actieve buren weg dat je in een bijna lege kaart achterblijft. Ben verre van de enige die er last van heeft is me wel al duidelijk. Nagenoeg iedereen die het vinkje bij de verhuisknop er niet hebben staan. Dit gaat de handel op t1,2 en 3 serieus raken zo om het over de gemiste bh nog maar niet te hebben...
 
blijkbaar is er een nieuw verhuissysteem met nieuw beleid geïntroduceerd waardoor er veel meer spelers dan voorheen verplaatst worden. Had imo wel actief gemeld mogen worden gezien de impact die het heeft voor de spelers die het vinkje bij het automatisch verhuizen hadden weggehaald.
 
Kom ik thuis van men werk...even lekker ontspannen...Voor het eerst in de 6 jaar dat ik hier speel, zie ik geen enkel bh staan...even naar de winkel...geen t1 , t2 t3
Ga ik op de wereldkaart kijken, één woestijn, alle grote spelers weg en muntjes met hopen in de plaats. Ik had echt hele fijne buurtjes, altijd handel over en weer, mailkes van nieuwe spelers die raad vroegen, echt een toffe wereld. Nu ben ik verplicht om de verhuis an te vragen, en hopelijk lukt het nog anders sta ik hier nu in een dode wereld. Dit is echt een afknapper hoor:(.
Een algemene aankondiging voor zo een drastische verhuis had hier wel even op zijn plaats geweest.
Ook voor spelers met een mobieltje die niet eens het vinkje hebben om te zetten of te verwijderen, was het zeker heel onaangenaam om zo maar ineens in een nieuwe wereld terecht te komen.
Wens iedereen nog een fijne avond en succes met jullie verhuizing naar een nieuwe ,hopelijk actieve buurt
Van Rozenelfje
 
Volledig met rozenelfje en topsecret eens

Ik wilde me eigenlijk nooit laten verplaatsen omdat ik in een redelijke actief gebied zat, ook al was het aan de rand.
veel spelers zijn al verplaats in de afgelopen periode maar er kwamen ook steeds wel een aantal actieve spelers terug.

Helaas was het wel shocking vandaag... buiten mijn bs om had ik nog maar 3 gouden handjes
1 grote woestijn of inactief om me heen

Goed heb de uitleg gelezen van Don Frank bij de aankondigingen, dank voor de uitleg

Heb nu maar mijn vinkje voor auto verplaatsing ook maar aangezet, ik had het toch wel op prijs gesteld dat die grote verhuizing op een iets duidelijker manier was aangekondigd dan had ik namelijk me nu ook al laten verplaatsen

Ben nu eenmaal een honkvast persoon en loyaal aan de buren die ik ook altijd met van alles en nog wat heb geholpen

Tijd om dus ook maar te gaan verhuizen; koffers staan gepakt

PeeP
 
Ik ben ook verplaatst en daar heel blij mee. Ik had een enorm kraterveld te noorden van mijn stad en nu heb opeens wel 5 x zoveel burenhulp elke dag.
 
Als het aan mij ligt wordt dat vinkje permanent verwijderd. het geeft een gevoel van schijnveiligheid.
Op elk moment en bij elke grote verhuizing zien we weer spelers die "geschokt" achterblijven omdat zij dachten veilig te zitten door het vinkje.

Het tegeovergestelde is waar het vinkje zorgt ervoor dat je onveilig zit. er komt altijd een moment dat je hele buurt verhuisd. of dat nu 1 of 1000 buurten tegelijktijd zijn maakt niets uit. zodra jouw buurt aan de beurt is ben je het haasje.

Dit is waar een aantal van ons namelijk steeds weer over waarschuwen zodra dat vinkje weer op het forum wordt besproken.
gebruik het niet want je nekt jezelf. maar helaas wordt dat advies vaak in de wind geslagen zoals je hier op het forum en andere fora kan zien na elke grote verhuizing.
 
Als ik het van een community manager goed begrepen had, dan was het vinkje voorheen eigenlijk nutteloos en pas nu na het verhelpen van een oude bug werkt hij juist tegen degene die hem uit hadden staan.
Werking zoals hij was:
  • je begint dit soel te spelen en wordt ergens op de kaart geplaatst.
  • Tot aan hoofdstuk 6 kon je gewoon verplaatst worden als het vinkje aan stond, daarna beschermde je hoofdstuk voortgang je hier voor (dat was de bug)
  • het vinkje uitzetten had dus alleen nut voor spelers in H1-H5
Ik twijfel er aan of veel van die lage hoofdstuk spelers dat vinkje uit zette.
En inactieve spelers werden na een paar/veel maanden wel verplaatst ongeacht hun hoofdstuk.
Dus: dat vinkje was eigenlijk een nutteloze functie die allang weg had moeten zijn en juist nu met het pletten van die verhuis bug speelt hij in eens veel mensen parten.
 
Er zijn spelers die veel met de buren samen spelen, die willen helemaal niet verhuisd worden omdat ze hun huidige omgeving met alle bekenden als "thuis in eigen buurt" ervaren. Ze beschouwen een verhuizing alsof je in 2 minuten in een vreemd land een nieuw huis krijgt, weg van alle bekenden, zonder waarschuwing.

Als ze dat 1x overkomt, doen ze letterlijk alles om die ramp de 2e keer te voorkomen. Het vinkje wordt beschouwd als de manier om de huidige situatie te handhaven, veilig en gezellig in je eigen buurt.

Het vinkje is dus niet nutteloos (het drukt voor die spelers namelijk bovenstaande wens uit). Tot vorige week werkte het vinkje ook, iedereen in de buurt bleef waar hij/zij was. Dat daar een andere oorzaak voor was, of dat er niet-fijne bij-effecten konden optreden zullen de meesten niet beseft hebben. Je moet nauwkeurig de ontwikkelingen in het spel volgen en veel fora lezen om het boven water te krijgen.

@Vonkentrekker Ik las op het EN forum dat ze plannen hebben om die ork te pakken, open te snijden, en het vinkje weer terug te zetten. Dit onder het mom van "het vinkje kunnen we niet definitief afpakken zonder alternatief en/of uitleg". Even afwachten tot na de grote verhuizing dus :)
 
ach ach ach Inno lijkt "Den Haag" wel ,ik had gehoopt dat Duitsers niet aan polderen deden misschien teveel Nederlandse invloeden in Hamburg.
 
Er zijn spelers die veel met de buren samen spelen, die willen helemaal niet verhuisd worden omdat ze hun huidige omgeving met alle bekenden als "thuis in eigen buurt" ervaren. Ze beschouwen een verhuizing alsof je in 2 minuten in een vreemd land een nieuw huis krijgt, weg van alle bekenden, zonder waarschuwing.

Als ze dat 1x overkomt, doen ze letterlijk alles om die ramp de 2e keer te voorkomen. Het vinkje wordt beschouwd als de manier om de huidige situatie te handhaven, veilig en gezellig in je eigen buurt.

Het vinkje is dus niet nutteloos (het drukt voor die spelers namelijk bovenstaande wens uit). Tot vorige week werkte het vinkje ook, iedereen in de buurt bleef waar hij/zij was. Dat daar een andere oorzaak voor was, of dat er niet-fijne bij-effecten konden optreden zullen de meesten niet beseft hebben. Je moet nauwkeurig de ontwikkelingen in het spel volgen en veel fora lezen om het boven water te krijgen.

@Vonkentrekker Ik las op het EN forum dat ze plannen hebben om die ork te pakken, open te snijden, en het vinkje weer terug te zetten. Dit onder het mom van "het vinkje kunnen we niet definitief afpakken zonder alternatief en/of uitleg". Even afwachten tot na de grote verhuizing dus :)
Dat is dus helaas niet waar, op de diverse fora hebben we met regelmaat spelers gezien in dezefde situatie als deze week.
Het waren er alleen minder.

Jij ik en vele die al langer spelen zaten in het "uitstervende" midden.
Spelers zijn wel naar binnen verhuisd. maar om dat gestopte spelers niet (goed) verwijderd werden konden we niet actiever verhuids worden.
Hierdoor werden wij niet verhuisd. spelers die meer recent begonnen zijn en wiens buurt wel werd gesaneerd hadden er al problemen mee.

Het zal de gedacht zijn dat als dit voorbij is we weer naar een handvol huilend en schreewende slachttoffers van het vinkje per maand gaan ipv honderden nu.
Volgens mij heb ik ook op dit fora voorbij zien komen dat we zeiden zet het vinkje aan.

maar die handvol slachtoffers van het vinkje zijn niet minder belangrijk dan de honderden of duizenden nu.
 
Bovenaan