• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

knop filter 2+ster handel

Aeva

Chef
Ik vind de 'sentiment' opmerking minachtend.
Dus reageer ik dan even niet gezellig en ben ik al helemaal niet meer geneigd om met argumenten te komen voor mijn mening die op deze manier wordt weggezet. De meesten van ons (op het forum) spelen al heel wat jaren Elvenar en hebben om die redenen verschillende meningen, met een argumentatie over het algemeen ondersteund door feiten. Soms kun je dezelfde feiten op verschillende wijzen interpreteren. Dat is geen sentiment, maar een andere mening.
 
Tegen cross kijk ik nu heel anders aan dan met de oude situatie. Dat was echt belachelijk zoals CW al zei. Gelukkig zijn de verhoudingen nu beter dan toen en aangezien ik toch behoorlijke voorraden heb neem ik het soms ook af om iemand te helpen.
Toch is het nog wel steeds zo als spelers constant cross aanbieden dat ze eigenlijk hun stad niet in balans hebben qua fabrieken.
Als er alleen maar cross zou staan dan verpest het idd de markt maar gelukkig staat er nog genoeg gewone handel. En gewone handel word nu eenmaal sneller gepakt dan cross. En voor wie echt een hekel heeft aan cross moet je zorgen dat je in 18 geraakt want de nieuwe goederen kan je niet cross of oneerlijk aanbieden, En misschien bevalt Inno dat zo goed dat ze misschien wel gaan besluiten omdat ook voor de huidige goederen in te voeren.
Filteren op sterren is totaal niet nodig want zoals het nu in de handelaar staat is er niks mis mee. Duidelijk en overzichtelijk.
Daar hebben we jaren om moeten zeuren en Inno is daar keurig aan tegemoet gekomen. Kan het nog beter? misschien wel maar zou niet weten wat en hoe.
 
(...) dat je beter inzicht hebt in de balans tussen je tiers. Om die reden zal ik het niet zetten (...)
Nou, hier zeg je wat. Cross-tier handel spreekt mij ook niet aan en dit wordt door vele BS-en verafschuwt, waaronder de onze. Ook in mijn regio blijft dat soort handel van de buren heel lang staan, dus populair is het nergens.
Met fabrieken voor alle tiers heeft eenieder een beter uitgebalanceerd stadje. Maar moet dat dan persé?
De ruilverhouding is tegenwoordig geen overtuigend argument meer. Een beter, supersterk, argument weet ik niet goed te verwoorden.
Nieuwe BS-leden vragen hier wel om; kan iemand mij helpen aan een overtuigend argument om wel vast te houden aan Non-Cross-Tier?
 
Laatst bewerkt:
Het mag duidelijk zijn dat voor spelers die al wat langer spelen cross handel enorm besmet is.
De haat en verachting die het heeft opgewekt in het verleden wis je niet zomaar uit, met sentiment bedoel ik dus niet minachtend ofzo maar puur dat mensen die eenmaal die haat ontwikkeld hebben je dat gevoel niet makkelijk kan wijzigen.

@BeunTeun is correct, hoewel het niet makkelijk is kan je jezelf afvragen waarom je nog vasthoud aan non-cross behalve om sentimentele redenen uit het verleden. de 1:4:16 verhouding is al lang niet meer en we hebben samen met elkaar afgesproken dat 1:1.5:2.25 een goede ruilverhouding is (we mochten kiezen van de ontwikkelaars)
vasthouden aan het verleden is begrijpelijk maar niet logisch, de goederen zijn namelijk behoorlijk gelijkwaardig aan elkaar in de huidige sterrenformule.

Er zou nog een goede reden kunnen zijn voor sentient goederen, het kost de maken van lagere goederen namelijk meer zaden, maar aan de andere kant zorgt de handel ervoor dat je makkelijk de sentient goederen hebt die je nodig hebt.
Door verval van goederen is het beter om t4 te ruilen voor t5 bv om een onderzoek vrij te spelen dan deze te laten vervallen.

Het beste argument tegen cross is dat mensen een meer evenwichtig dorpje bouwen 1 met eentonige productie.
maar is het een ramp als iemand niet omkomt in de goederen en wat T1/2/3 tekort komt voor de toren en even wat cross wil ruilen?

Ik vind dat er geen goede reden meer is om dat niet te doen nu de sterrenverhouding redelijk gelijkwaardig is
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe BS-leden vragen hier wel om; kan iemand mij helpen aan een overtuigend argument om wel vast te houden aan Non-Cross-Tier?
Ben het wel met CW eens, er is geen goed argument om anderen te overtuigen. Aan de andere kant er is ook geen goed argument om iemand te overtuigen het wel te doen.
Alle 2-ster handel is gelijkwaardig.

Het komt uiteindelijk neer op persoonlijke voorkeuren en/of de situatie waar iemand in zit.
Wil je graag cross handelen, dan kan dat. Wil je niet cross handelen, dat kan ook.

@CW: Degene die die verhoudingen zo heeft opgeschreven heeft niet goed opgelet op school. Normaal zijn verhoudingen gehele getallen in plaats van fracties. Ik gebruik altijd 2:3 (voor 1 stapje) en 4:9 (voor 2 stapjes). Rekent veel eenvoudiger.
 
Ben het wel met CW eens ... Het komt uiteindelijk neer op persoonlijke voorkeuren
Dank; dit bevestigt mijn opvattingen.
Degene die die verhoudingen zo heeft opgeschreven heeft niet goed opgelet op school. ... Rekent veel eenvoudiger.
Basisschool neem ik aan. Laten we over de kwaliteit van het hedendaagde BO geen discussie beginnen.
Op de lagere school hoefde ik nooit op te letten en al helemaal niet bij rekenen.
Later kwamen de [grafische] rekenmachines en die getallen rolden bij mij uit een spreadsheet.
Wisselkoersen trouwens, ook een verhouding, zijn nooit gehele getallen. Wie kent hem nog: 2,20371?
 
cross handel intresseert mij niet zoveel. Vind het soms wel prettig om daardoor net wel dat onderzoek te kunnen afronden door cross te kunnen ruilen. Om zo de nachtelijke degradatie te voorkomen. Wanneer je dorp niet in balans is moet je crosstier ruilen... dit zal niet altijd gaan... dus daar heb je voornamelijk jezelf mee.

Wat me wel irriteert is handel onder de 2 sterren... dus deze zou ik er graag automatisch met een knop uitfilteren zodat ik deze niet zie. Vandaar mijn voorstel.

Vind wel grappig te zien dat de essentie waarom je breuken volledig moest opschrijven niet is onthouden.
Misschien is deze geen eens uitgelegd. Maar gelukkig is de wiskundige kunde goed over gekomen. Dat is ook wel het belangrijkste.
 
Bovenaan