• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

knop filter 2+ster handel

Simpel filter net als broederschap handel filter knop.
Maar dan voor 2ster handel en erboven om negatieve handel eruit te filteren.

Is geen must maar zou wel fijn zijn om die buurman/vrouw die slechte handel plaatst eruit te filteren.

Dan kan ik extra lui filters aanzetten en alle handel die ik zie accepteren zonder dat ik perongeluk iemand aan het boosten ben :).
 
Simpel filter net als broederschap handel filter knop.
Maar dan voor 2ster handel en erboven om negatieve handel eruit te filteren.

Is geen must maar zou wel fijn zijn om die buurman/vrouw die slechte handel plaatst eruit te filteren.

Dan kan ik extra lui filters aanzetten en alle handel die ik zie accepteren zonder dat ik perongeluk iemand aan het boosten ben :).
Dit is al het geval, de handelaar sorteerd op sterren, zie je een 1 ster handel dan kan je de rest gewoon negeren want aller eronder wordt niet meer beter.
De knop moet in dit geval echter even in je hoofd omgezet worden ipv als een vinkje in de handelaar.
 
Dit is al het geval, de handelaar sorteerd op sterren, zie je een 1 ster handel dan kan je de rest gewoon negeren want aller eronder wordt niet meer beter.
De knop moet in dit geval echter even in je hoofd omgezet worden ipv als een vinkje in de handelaar.
Dat stukje in je hoofd gaat bij niet altijd (lees vaak) niet goed. vandaar de wens tot automatisering :)
 
Je hoofd aanpassen is wel de beste optie om een knopje te krijgen.

Je suggestie ligt zo voor de hand dat je rustig kunt aannemen dat je niet de eerste bent die het verzonnen heeft. Tot nu toe zijn al je voorgangers over de hele wereld stukgelopen op de "leuke suggesties" doos bij Inno, anders hadden we al een knopje gehad.
 
Je hoofd aanpassen is wel de beste optie om een knopje te krijgen.

Je suggestie ligt zo voor de hand dat je rustig kunt aannemen dat je niet de eerste bent die het verzonnen heeft. Tot nu toe zijn al je voorgangers over de hele wereld stukgelopen op de "leuke suggesties" doos bij Inno, anders hadden we al een knopje gehad.
Volgens mij is maansteenbibliotheek boekenscroll verander idee ook 100x aangedragen. En uiteindelijk heeft inno het toch gedaan. Dus ik denk dat jou statement andersom waar is.... We moeten juist meer zeuren en posten om iets gedaan te krijgen i.p.v. minder

Maar goed.. misschien heb je gelijk en is het ijdele hoop
 
Niets is toch simpelder dan het huidig handelscherm
Als je die opent zie je eerst alle 3 sterren handel, daarna alle 2 sterrenhandel gevolgd door 1 ster en 0 sterren
Vooraleer je aan die 1 en 0 sterren komt heb je al redelijk wat doorlopen, hier bij mij in lvl 18 momenteel 87 pagina's op pc
Vermoedelijk gaan de meesten dus al selektiever te werk door op 1 bepaald goedje te zoeken onder aanbod of vraag, zowel op pc als op smartphone, om het wat overzichterlijker te krijgen volgens de nood aan één (of meerdere) goedje(s)
En als je dan geen cross-tier wenst vul je ook het 2de goedje in onder vraag of aanbod
Een mogelijke oplossing om al dat zoeken te vermijden is zelf je vraag zetten van 2 ster als je tijd hebt, van 3 ster als het dringend is, voordeel hierbij is dat je niet per ongeluk toevallig klikt op een 1 ster handel ;)
 
Voor een ruiler komt dat inderdaad onzinnig over. Immers, je wil gewoon ruilen met andere spelers of dat nou cross tier is of niet.

Voor een handelaar kan ik me voorstellen dat het waardeloos is als er weer zo'n ruiler met twee-sterren cross tier aanbod de markt loopt te verstieren, nadat je net zo'n lekker winstgevend handeltje had geplaatst. Kan je weer wachten tot de broederschap van de ruiler wakker is en zijn handel van de markt haalt, zodat de handelskoers zich weer herstelt.

Ik ben trouwens een ruiler van het aller, allerergste soort: ik plaats nipte drie sterren aanbiedingen en ben dus een verschrikkelijke marktverzieker. Maar ja, als jij mij helpt mij door mijn aanbod aan te nemen, krijg je als dank wat extra van me. Heeft niets meer met handel te maken natuurlijk. Eigenlijk is het gewoon misbruik. (en als handel voor wat de gek ervoor geeft ook misbruik is, is dan het cirkeltje weer rond? ;) )
 

Aeva

Chef
Als we iets verder kijken dan het liberale economische principe 'ikke ikke en de rest kan stikke' verpest cross tier handel de markt.
 
Sinds de aanpassing van sterren
Waarschijnlijk bedoel je de aanpassing ruilverhouding T1: T2: T3. In 2019 was die 1: 4 :16; In 2021 is die 1: 1,5: 2,25.
Net een berekening gemaakt en daarbij kom ik uit op 1: 1,36: 1,86 als je eind H18 bent.
De berekening (hoeveel tegeltjes voor 1 stuks T1\T2\T3) hangt STERK af van je aannames (cultuur 100%, hoe kom je aan cultuur, enz.).
Deze verhouding verandert iets per hoofdstuk.
Toen ik T4: T5 :T6 wou uitrekenen kreeg ik knallende koppijn:eek:.
Omdat het nooit eerlijk zal zijn hou ik me verre van cross-tier. Je hebt toch dezelfde ruimte nodig.
 
Waarschijnlijk bedoel je de aanpassing ruilverhouding T1: T2: T3. In 2019 was die 1: 4 :16; In 2021 is die 1: 1,5: 2,25.
Net een berekening gemaakt en daarbij kom ik uit op 1: 1,36: 1,86 als je eind H18 bent.
De berekening (hoeveel tegeltjes voor 1 stuks T1\T2\T3) hangt STERK af van je aannames (cultuur 100%, hoe kom je aan cultuur, enz.).
Deze verhouding verandert iets per hoofdstuk.
Toen ik T4: T5 :T6 wou uitrekenen kreeg ik knallende koppijn:eek:.
Omdat het nooit eerlijk zal zijn hou ik me verre van cross-tier. Je hebt toch dezelfde ruimte nodig.

Het gaat erom dat de verschillen tussen cross tier niet groot meer zijn.
In het verleden ging het nergens om je moest 12 steden hebben die T1 maakte om 1 stad te voeden die enkel T3 maakte.

Die verhoudingingen liggen nu redelijk op 1 lijn, en de verschillen zijn klein, dus ik heb er niet z'n problemen meer mee.
Het is niet zo dat 1 speler zeer zwaar benadeeld wordt met cross handel.
 
Dat is ook niet wat ik zeg. Ik zeg dat het de markt verpest. Dat is iets heel anders.
Niet in mijn ogen, als het eerlijke handel is is het prima handen, en prima handel verpest de markt niet

waarschijnlijk leeft bij jouw het sentiment nog van toe mensen geript werden met de 1:4:16 2 sterrenhandel die voor geen meter klopte
 

Aeva

Chef
Niet in mijn ogen, als het eerlijke handel is is het prima handen, en prima handel verpest de markt niet

waarschijnlijk leeft bij jouw het sentiment nog van toe mensen geript werden met de 1:4:16 2 sterrenhandel die voor geen meter klopte
Zou zomaar kunnen dat het met jouw sentiment te maken heeft...
 
In plaats van ruzie maken over sentiment, misschien even uitleggen hoe het de markt verpest?

Mijns inziens is het voordeel van niet crosstier handelen dat je beter inzicht hebt in de balans tussen je tiers. Om die reden zal ik het niet zetten en bij hoge uitzondering aannemen. Ik filter crosstier weg door gevraagde en aangeboden goederen te kiezen als ik wat ik wil niet kan vinden, verder maak ik me er niet druk over.
 
Bovenaan