• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Is er al een goede uitleg te vinden over de ketel online?

Dat is wel streng om gelijk iemand eruit te gooien voor oneerlijke handel.
Beter lezen, @Sir Co ... er is wel degelijk sprake van een waarschuwing. Ik hanteer iets soortgelijks in YoSis en ben daarbij wel iets soepeler, maar ook daar is het '3 strikes' en je ligt buiten. Eerlijke handel (2 sterren of beter) is een kernwaarde van mijn BS (ik heb een gloeiende hekel aan spelers die bewust scheef handelen) en daarom 1 van de afspraken waar elke speler zich - bij lid worden - mee akkoord verklaard... en dus op aanspreekbaar is!
 
Zelfde in onze bs, enkel 2 of 3 sterren handel, uitzonderlijk mits overeenkomst tussen twee spelers kan er scheve handel gezet worden, welke dan ook heel snel weg is.
 

Aeva

Chef
Ik ga het gesprek aan. Meestal is er of een structurele uitdaging in de stad zelf en dan lossen we dat op met een analyse, nieuwe plattegrond en een A4tje adviezen. Soms gaat het om een misvatting over wat wel en niet kan en wat de alternatieven zijn, want die zijn dan vaak onbekend. Uitdaging opgelost.
 
Dat is wel streng om gelijk iemand eruit te gooien voor oneerlijke handel.
Staat in de BS beschrijving alleen eerlijke handel toegestaan.
Bovendien ik waarschuw eerst en krijgt diegene nog tijd genoeg om te herstellen.
Doet die het daarna toch nog weer ga ik niet voor een 2e keer waarschuwen al kost me dat een gouden toren en een extra kistje met toernooi.
Staat ook duidelijk alleen oneerlijk als iemand er om vraagt want dan word het ook gelijk afgenomen tussen de spelers onderling.
 
IK vind dat sponsoring van kleinere spelers die even daarom vragen op de chat binnen de eigen groep prima ; het is juist leuk om iemand even een xtra boost in goederen te kunnen geven
het kan makkelijk dus waarom niet?
 
Het gevaar is dat beginners geen drive meer hebben om hun stad te ontwikkelen en op orde te krijgen. Ik heb wel eens meegemaakt dat iemand boven hun kunnen ging spelen en dus constant scheve handel vroeg om dat te bekostigen.

Niets mis mee om te helpen als iemand klem zit, maar het blijft zeker ook nuttig dat er zo nu en dan even een grens in de weg ligt en dat die geaccepteerd wordt of er gewerkt wordt om die te verschuiven.
 
Actie/reactie is het fenomeen wat ook in een forum uiterst herkenbaar is maar we drijven nu wel erg ver af van de vraag in dit topic:

Is er al een goede uitleg te vinden over de ketel online?​


Ik heb buiten de functionele uitleg op de wiki nog steeds niet iets kunnen vinden, is er iemand die op een engelstalig forum of site iets gevonden heeft of moeten we het hele ketel project als een zodanige mislukking beschouwen dat het er ook nooit gaat komen?
 
Bedankt @Aeva " and the resources that you can donate for extra witch points get cheaper as you move through the chapters. "

Een bevestiging van wat ik opmerkte maar niet terug kon vinden in de wiki.
 
Ik probeer er zelf proefondervindelijk achter te komen en nu ik verplicht hoofdstukken verder moest met het dorp in Arendyll heb ik daar nu de ketel ook en kijk vol verbazing naar de kosten op het lage niveau.

Bekijk bijlage 7152Bekijk bijlage 7153Bekijk bijlage 7154Bekijk bijlage 7155

Het verschil in benodigde middelen is nogal groot, evenals het verschil van bijtelling na gebruik.
Wie weet waarom het verschil met de startende ketel gebruiker en de wat gevorderde zo groot is?
kijk maar op https://en.wiki.elvenar.com/index.php?title=The_Cauldron
 
Bovenaan