• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Is er al een goede uitleg te vinden over de ketel online?

Ik probeer er zelf proefondervindelijk achter te komen en nu ik verplicht hoofdstukken verder moest met het dorp in Arendyll heb ik daar nu de ketel ook en kijk vol verbazing naar de kosten op het lage niveau.

Screen Shot 08-15-23 at 09.02 AM.PNG
Screen Shot 08-15-23 at 09.04 AM.PNG
Screen Shot 08-15-23 at 09.05 AM.PNG
Screen Shot 08-15-23 at 09.06 AM.PNG


Het verschil in benodigde middelen is nogal groot, evenals het verschil van bijtelling na gebruik.
Wie weet waarom het verschil met de startende ketel gebruiker en de wat gevorderde zo groot is?
 
Mijn ervaring, beleving is dat de ketel een soort stortplaats is voor spullen die je over hebt (lees: te veel). En voor wat het oplevert amper tot niet de moeite waard is. Ik heb het enkele weken gebruikt, en gebruik de ketel nu al tijden niet meer. Dat niet gebruiken bevalt me prima.

Wanneer je het puzzelen met de recepten leuk vind, dan blijft het interessant.
 
Een doel van de ketel was (en is, neem ik aan) inderdaad wegwerken van je voorraden spullen. Daar zijn ze goed in geslaagd, zoals je soms ergens kunt lezen op dit forum als iemand een groot deel van de goederen "ineens" kwijt is door wat te vaak op "doneer" te duwen.

Waar ze minder in geslaagd zijn is het voldoende aantrekkelijk te maken om je voorraden aan de ketel te spenderen. Daar zal vast ooit ook nog wel eens aan gesleuteld worden, maar niemand weet wanneer :)
 
Een doel van de ketel was (en is, neem ik aan) inderdaad wegwerken van je voorraden spullen
Wat ik dan niet begrijp is dat er dan een relatie moet zijn tussen het niveau van je stad en de hoeveelheid voorraden, maar op hoofdstuk V bij het begin van de ketel betaal ik dus 1000 marmer voor 1 heksenpunt tegen 88 marmer voor 148 heksenpunten op hoofdstuk 16. Dan wordt de 3,3 m voorraad op hoofdstuk V zwaarder belast dan de 8,7 m op hoofdstuk 16.
 
Wat ik dan niet begrijp is dat er dan een relatie moet zijn tussen het niveau van je stad en de hoeveelheid voorraden, maar op hoofdstuk V bij het begin van de ketel betaal ik dus 1000 marmer voor 1 heksenpunt tegen 88 marmer voor 148 heksenpunten op hoofdstuk 16. Dan wordt de 3,3 m voorraad op hoofdstuk V zwaarder belast dan de 8,7 m op hoofdstuk 16.
Het verschil komt niet door het hoofdstuk. Het verschil (lees dat je meer nodigt hebt) komt doordat je hetzelfde item al vaker verhoogt hebt; bijvoorbeeld je horde-opstand kost je veel (6626) omdat je die van 45 naar 46 wilt verhogen, en je magische belastingverhoging van 1 naar 2 kost je weinig (100).
 

Wulfila2

bedankt voor je reactie , dat van de verhoging ( meer nodig hebben) begrijp ik maar wat ik bedoel is waarom kost mij een heksenpunt 1000 marmer op Arendyll in hoofdstuk 5 en 88 marmer in hoofdstuk 16?( in Winyandor)
 
Wat Wulfia2 probeetr te zeggen, elke keer dat je doneert kost de volgende donatie meer.

Bij KP kopen met munten wordt het ook duurder, maar dat is een vast getal wat er bij opgeteld wordt. Bij de ketel stijgt dit getal ook nog eens.
 
Wat Wulfia2 probeetr te zeggen, elke keer dat je doneert kost de volgende donatie meer.
Maar dat klopt dus niet, ik betaal voor een allereerste donatie op Arendyll 1000 marmer ( zie bijlage 1e post) terwijl ik slechts 88 marmer betaal voor een latere donatie op Winyandor. Kijk bij Doneer middelen om extra heksenpunten te krijgen
Ik heb bewust bij beiden gedoneerd vandaar 4 bijlagen zodat het verschil zichtbaar wordt, ja het gaat omhoog maar de verhouding is mij een raadsel.
 
Maar dat klopt dus niet, ik betaal voor een allereerste donatie op Arendyll 1000 marmer ( zie bijlage 1e post) terwijl ik slechts 88 marmer betaal voor een latere donatie op Winyandor. Kijk bij Doneer middelen om extra heksenpunten te krijgen
Ik heb bewust bij beiden gedoneerd vandaar 4 bijlagen zodat het verschil zichtbaar wordt, ja het gaat omhoog maar de verhouding is mij een raadsel.
En wat als je op beide werelden kiest voor munten ipv 1 wereld munten en ander orken, wellicht zit het verschil hem in verschillende goederen verbetering?( wilde gok werkelijk geen idee hoe de ketel werkt haha) beide werelden is je munten lvl 1 miss een beter vergelijking
 
Het verschil komt niet door het hoofdstuk. Het verschil (lees dat je meer nodigt hebt) komt doordat je hetzelfde item al vaker verhoogt hebt; bijvoorbeeld je horde-opstand kost je veel (6626) omdat je die van 45 naar 46 wilt verhogen, en je magische belastingverhoging van 1 naar 2 kost je weinig (100).
het bovenstaande gaat over het aantal rondjes met vijfpuntige ster (pentagram) moet doneren; eigenlijk is het geen doneren maar uitgeven. Sorry voor eventuele verwarring hierdoor.

Een ander iets waar je het (ook?) over hebt is het doneren van spullen om de rondjes met pentagram te krijgen. Zover mijn herinnering gaat is het iedere week zo dat de eerste donatie van spul (bv. marmer) het goedkoopst is en dat ieder volgende donatie duurder wordt. Duurder in de zin van meer spullen voor dezelfde hoeveelheid rondjes met pentagram.

Verwarring is vaak op te helderen door de begrippen helder elkaar te onderscheiden, maar helaas werkt het niet altijd. Succes.
 
Verwarring is vaak op te helderen door de begrippen helder elkaar te onderscheiden, maar helaas werkt het niet altijd. Succes.
Dat maakt die ketel ook zo lastig, de begrippen worden lastig als we zelf het verschil aan moeten geven tussen doneren of uitgeven terwijl we gewoon naar een screenshot kijken die uit het spel genomen is. En ja ik bedoelde inderdaad het verkrijgen van de rondjes met pentagram (heksenpunten) en wat mij daarin dus bevreemde dat ik meer moest betalen als ik nog geen enkele donatie gedaan had terwijl je zou verwachten dat het duurder zou worden naar gelang je meer donaties zou uitgevoerd hebben. M.a.w. ergens wordt het dus goedkoper want anders zou ik toch niet minder betalen voor donaties met de ketel op hoofdstuk 16 dan dat ik betaal met de ketel op het starthoofdstuk 5 terwijl ik de eerste donatie daar nog moet uitvoeren.
 
Altijd lekker dat ze iets toevoegen aan het spel. Helaas begrijpt 95 tot 98% van de spelers niks van die ketel.
De meesten doen maar wat en denken het te begrijpen maar uiteindelijk zijn ze een hoop goederen kwijt en komen ze er achter dat ze er niet veel mee opgeschoten zijn. Die ketel is 1 grote flop. Heeft een hoop geld gekost en Inno wil er niet aan toegeven dat het geen succes is.
Ook de zeer beperkte tijd dat je die kan gebruiken als je bepaalde items hebt gemaakt. Om het goed te kunnen spelen moet je een universitaire opleiding hebben gevolgd en een sheet moet maken om het goed bij te kunnen houden. Ik hoor van zoveel spelers die er niet aan willen beginnen of er al mee gestopt zijn. En als ieder denkt dat het alleen op de Nl server is moeten ze de andere servers maar eens lezen. Daar klagen ze er nog meer over.
 
oorspronkelijk was het aangekondigd in de lange termijn plannen dat je relics ook ging kunnen doneren. Dat leek me toen wel iets, omdat ik er veel te veel van had en je er werkelijks niks mee kan doen.
Maar in de uiteindelijke implementatie zit het er niet, en ik denk ook niet dat het erg nuttig had geweest, als je ziet hoe snel de kosten omhoog gaan na elke donatie, ben je heel snel al een de te dure kant.

Wat ik wel vind dat er had mogen zijn, is de vraag naar sentient of ascending goods (kan even niet op de nl naam komen).
Het zou nog kunnen helpen om spelers die nog niet eind tech zijn, om sneller aan hun goedren te kunnen raken die ze nodig hebben. Nu heeft het geen enkel nu in de 9 maanden wachttijd om die goederen nog te produceren (en dus te verhandelen) want je kan er niks mee doen.
 
Handel van verheven goederen? Welke handel? Laat me niet lachen, 99.99% daarvan is van het hoogste tier wat ze hebben naar dezelfde of een lagere tier.

Door be beperkte aantallen die je kunt zetten en de welwillendheid van de handelaren om de lagere tiers in grote hoeveelheden terug te geven is de hele handel daar totaal ontwricht.

Ik heb al eens overworgen om alles behalve de T9 maar weg te doen, T7 en T8 heb je geheel niet nodig op deze manier, Ongetwijfels zijn er spelers die die stap al gezet hebben.
 
Door beperkte aantallen die je kunt zetten en de welwillendheid van de handelaren om de lagere tiers in grote hoeveelheden terug te geven is de hele handel daar totaal ontwricht.
Handel is al tijden ontwricht.. steeds meer spelers bieden alleen nog echt scheve (1 ster of zelfs 0 ster) handel aan...
 
Een speler die bij mij in de BS handel oneerlijk aanbied krijgt van mij 1 waarschuwing en 24 uur de tijd om het weg te halen. Zo niet ligt die gelijk uit de BS alsmede bij herhaling. Alleen in overleg mag het bij ons als iemand toevallig wat extra nodig heeft voor de toren en is het binnen een half uur ook weg.
Deze regel zou elke BS moeten hanteren bij spelers die continu oneerlijk aanbieden puur voor eigen gewin.
En als ik in een BS zou zitten waar de aarts er niets aan doet zou ik er zo uitstappen.
Bovendien als je continu cross plaatst heb je volgens mij je stad niet in balans.
Veel spelers snappen nog steeds niet als je 1 op 1 in dezelfde Tier handelt het veel sneller afgenomen word.
 
Dat is wel streng om gelijk iemand eruit te gooien voor oneerlijke handel.
Ik ben ook voor gelijke handel, maar als iemand scheve handel opzet zal hij/zij wel een goede reden hebben om dit te doen.
Om gelijk degene eruit te gooien is wel bruut.
Ik ben zelf aarts, maar zulke taferelen gebruik ik niet.
En als je niet wilt, pak je geen scheve handel....is het gelijk opgelost.
 
Bovenaan