• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Idee voor een nieuw directe effect: extra eenheden.

Nieuw directe effect: eenheden.

  • Ja, ik ben voor dit idee

    Stemmen: 30 83,3%
  • Nee, ik ben tegen dit idee

    Stemmen: 6 16,7%

  • Totaal aantal stemmers
    36
  • Enquête gesloten .

DeletedUser3381

Guest
Knelpunt:

Voldoende troepen trainen is soms best een uitdaging. Het spel is zo opgebouwd dat je kan kiezen tussen handelen of vechten, maar voor de fanatieke vechters onder ons is er eigenlijk nog geen ‘extraatje’.

Voorstel:

Een direct effect om alle op dat moment beschikbare troepen in de kazerne en/of oefenterrein en/of huurlingenkamp met bijvoorbeeld 5/10/15/20 procent van de huidige troepenomvang bij te vullen. Het directe effect valt natuurlijk op dezelfde manier te verdienen als de andere directe effecten.

Voordelen:

Het spel komt meer in balans voor fanatieke vechters. Een nieuwe strategie proberen wordt een stuk leuker omdat het minder risico oplevert dat je vervolgens troepen tekort komt en ook de handelaars onder ons kunnen het vechten uittesten.

Nadelen:

Werk voor de ontwikkelaars.

Toegevoegd door de moderator: Het idee vraagt om een nieuw direct effect: eenheden (extra eenheden met een percentage berekend van de troepomvang), het betreft hier om een X aantal beschikbare eenheden die toegevoegd wordt na gebruik van deze directe effect.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2114

Guest
Hoe wordt dan bepaald welke troep je krijgt als je zo'n effect in zet? Het idee vind ik goed, maar de uitwerking nog niet helemaal.
 

DeletedUser3381

Guest
Hoe wordt dan bepaald welke troep je krijgt als je zo'n effect in zet? Het idee vind ik goed, maar de uitwerking nog niet helemaal.
Een direct effect om alle op dat moment beschikbare troepen in de kazerne en/of oefenterrein en/of huurlingenkamp met bijvoorbeeld 5/10/15/20 procent van de huidige troepenomvang bij te vullen.
 

DeletedUser2114

Guest
Een direct effect om alle op dat moment beschikbare troepen in de kazerne en/of oefenterrein en/of huurlingenkamp met bijvoorbeeld 5/10/15/20 procent van de huidige troepenomvang bij te vullen.
Oh, verkeerd gelezen dan :) Maar alle beschikbare troepen vind ik wel heel veel. Ik zou het dan beperken tot 1 trainingsgebouw, en dan bij voorkeur de kazerne.
 

DeletedUser3381

Guest
De zeldzaamheid van het effect kan dat bepalen. Mijn huidige troepenomvang is 171. Dat zou bij 5% dus maar 8,55 van alle troepen betekenen. Ik train er daarentegen op dit moment maar liefst 126 in 48:46 minuten (van de bijlkrijger). Mijn beschikbare troepen zijn de bijlkrijger, kruisboogschutter, priester, paladijn, mortier en cerberus, 6 dus. 6x 8,55= 51,3. (Hierbij hou ik even geen rekening met het verschil in omvang, dat realiseer ik me). Maar al met al valt dat dus best mee wat je dan krijgt :)
 

DeletedUser1427

Guest
Dit idee komt in aanmerking voor een poll, dit topic wordt dan ook verplaatst naar de stemmingen. Een poll zal starten op 26-09
 
Het kan ook nog zo gedaan worden dat je in het troepenoverzicht in de kazerne kan klikken welke troep je meer van wilt hebben. En de instant dan %-troepomvang maken. Moet wel duidelijk worden uitgelegd wat dat betekent voor de verschillende soorten troepen. Dus er moet goed over de presentatie ervan nagedacht worden, maar dat moet ook in het voorstel van de voorsteller.
 
Voor vechters een leuk idee... maar hoe compenseer je de niet vechters hiervoor? De huidige effecten zijn immers voor iedereen nuttig...
 

DeletedUser1427

Guest
Een poll is reeds gestart voor dit idee, de poll duurt 2 weken en is afgelopen op 10-10 om 19:34 uur
 

DeletedUser1294

Guest
Leuk idee.
Vechten is nu eenmaal onderdeel van het spel en misschien is het een extra steuntje voor wie dat uit noodzaak soms moet tijdens evenementen.
Voor de toernooitijgers is het helemaal een mooie toevoeging.
 
Een aardig idee, maar ik zou het uitvoeren door toegang tot het directe effect te krijgen als je in het troepenoverzicht op een specifieke eenheid klikt en ook die alleen te vermeerderen, ik stem in ieder geval voor.
 
Leuk idee.
Vechten is nu eenmaal onderdeel van het spel en misschien is het een extra steuntje voor wie dat uit noodzaak soms moet tijdens evenementen.
Voor de toernooitijgers is het helemaal een mooie toevoeging.

Of vechten onderdeel is van het spel beslis je zelf... het kan ook makkelijk zonder!
 

DeletedUser2349

Guest
Of vechten onderdeel is van het spel beslis je zelf...
Wij, de spelers/gebruikers, beslissen niet wat onderdeel is van het spelletje, dat is een gegeven. Of je er wat mee doet is weer een ander verhaal. Maar dat geldt voor elk onderdeel van het spel. Niemand wordt in het spel verplicht om huisjes, werkplaatsen, fabrieken, etc. te bouwen. Dat beslis je zelf.
 

DeletedUser3722

Guest
Klinkt als een goed idee.
Ik zou ook wel voorstander zijn van units instants
 
Het idee is prima, de bruikbaarheid ervan heb ik me vraagtekens bij.

5-20% van je troepenpomvang is vaak maar enkele seconden tot minuten aan trainingstijd.

Voorbeeld een kazerne op lvl 10 trained zonder naalden boost levert 1 unit op per 51 seconden.
Troepenomvang is 90

90*0.2= 18 eenheden = 15 min en 18 seconden.
En dat is dan de allerbeste instant.

Ik zie daarom weinig functioneel nut in dit idee. je kan denk ik beter de focus leggen op het vebeteren van de duur dat je kazerne produceert zodat die minder "stilstaat"
 

DeletedUser3381

Guest
Het idee is prima, de bruikbaarheid ervan heb ik me vraagtekens bij.

5-20% van je troepenpomvang is vaak maar enkele seconden tot minuten aan trainingstijd.

Voorbeeld een kazerne op lvl 10 trained zonder naalden boost levert 1 unit op per 51 seconden.
Troepenomvang is 90

90*0.2= 18 eenheden = 15 min en 18 seconden.
En dat is dan de allerbeste instant.

Ik zie daarom weinig functioneel nut in dit idee. je kan denk ik beter de focus leggen op het vebeteren van de duur dat je kazerne produceert zodat die minder "stilstaat"

Het idee is wel dat dit dan toegevoegd wordt aan alle troepen die je hebt vrijgespeeld (dus bijvoorbeeld (kazerne) bijlkrijger, kruisboogschutter, priester, paladijn, mortier, (oefenterrein) cerberus, dryade en banshee).

In dat geval betreft het dus bijvoorbeeld maar liefst 8 soorten troepen.

In mijn geval (begin hoofdstuk 6) is de troepenomvang 369. 20% is dan 74.

Kazerne is lvl 15, oefenterrein is lvl 8 en ik heb 3 wapenkamers op lvl 15 (en dat is op dit moment nog max level).

Ik train 126 bijlkrijgers in de kazerne in 48:46m. Wat maakt dat 74 stuks ongeveer 28 minuten en 38 seconden tijd kost.

Als ik kijk naar het oefenterrein train ik er 126 in 30:51m. 74 stuks levert mij dan ongeveer een tijdswinst van 18 minuten en 7 seconden op.

Als je dit zo voor alle troepen doortelt kom je op een stuk meer tijdswinst dan een kwartier ;) namelijk 5 keer 28:38 = 2 uur, 23 minuten en 10 seconden en 3 keer 18:07 = 54 minuten en 21 seconden. Dit geeft een eind totaal van 3 uur, 17 minuten en 31 seconden. Gratis en voor niks ;)

Hiernaast is het natuurlijk zo dat troepen trainen enorm veel voorraden kost. Ook die kosten heb je dan niet. In hetzelfde voorbeeld komt dit dan uit op 8 x 1036 = 8288 voorraden.

Ik zou het natuurlijk totaal geen probleem vinden als de ontwikkelaars grotere hoeveelheden weg geven via dit effect (en ik gok dat niemand dat erg vind). Maar daar mogen de ontwikkelaars zelf hun creativiteit nog even op los laten.

Mocht je dit desondanks niet genoeg vinden, ik had nog een idee geplaatst voor het trainen van troepen:

https://nl.forum.elvenar.com/index.php?threads/magische-kazerne.5671/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
en er zijn nu mensen die niet verder kunnen om dat de keuze opdracht niet kan doen en hoe dan?
dan zit je vast door zo,n opdracht.
 

DeletedUser5121

Guest
Ik denk dat er maar weinig spelers zijn die op geen enkele manier meer 3 ontmoetingen kunnen onderhandelen (het alternatief). Ja, als je pas een provincie gaat verkennen als je de opdracht ziet moet je 3 dagen wachten.. so what... het event duurt lang genoeg.
Er is deze keer maar 1 opdracht (#20) waar troepeninstants gevraagd worden. Komende zaterdag kun je troepeninstants winnen bij de dagprijs die niet direct in je kazerne gedropt worden. Dus vastzitten kan, maar nooit lang.;)
 
Bovenaan