• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Het spel loopt sinds het toernooi begonnen is steeds vast

Zoals je kan zien zijn de DIY (do it yourself) prijzen een beetje doorgeschoten door de cryto gekte. ze zijn momenteel zakkende maar nog niet terug op een acceptabel niveau. die kaart zou niet meer dan ~100 euro moeten kosten.

Voor elvenar heb je niet heel veel speciaals nodig.
In de huidige markt zou ik voor een APU gaan (een CPU met geintegreerde graphics) voor elvenar is dat meer als voldoende en je kan er ook nog een beetje mee gamen erbuiten op 720P

Een PC op budget voor elvenar zou ik voor bv deze gaan.
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_medion-e33011-akoya-md35003-1700456.html

Iets goedkoper zou deze zijn
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_medion-e34001-1701539.html

Prima elvenar PC's voor niet veel geld waarmee je kan browsen. alles met een kaart erin is momenteel gewoon nog steeds onbetaalbaar.
En de AMD APU's zijn voorlopig nog steeds heel veel beter dan de intel versies iig tot Xe uitkomt aan de intel kant.
Deze hebben zich bewezen.

Gezien je al 15 jaar met je huidige computer doet zou ik iig nooit voor een laptop gaan, laptops zijn geweldig maar hebben 1 nadeel. de geven redelijk snel de geest en reparatie is onmogelijk. na 2-3 jaar zijn ze vaak op.

Dit zijn zeker geen hoogvliegers maar in de low-budget categorie gaan ze nog wel even mee, en mochten kaarten weer betaalbaar zijn dan kan je deze upgraden zodra ze weer te betalen zijn.

the PC master race community (inclusief mij)heeft altijd kostend naar geintegreerde graphics gekeken (die van intel waren vroeger ook wel heel erg kansloos)
Maar in de huidige markt waarbij prijzen zo extreem zijn opgeblazen zijn het geweldige alternatieven voor mensen zoals jij die alleen willen browsen, youtube kijken en elvenar spelen.

Maar wat je ook besluit te kopen, koop nooit iets dat geen SSD bezit. de harde schijf als main disk kan in deze tijd gewoon echt niet meer.
Ik speel o.a. Total Warhammer II en laadtijden gaan van 15 min met een harde schijn naar 30 seconden bij een SSD.

Oh en wat je ook doet koop geen Dell (of alienware)
Daar is alles proprietary. en kan je nooit iets vervangen of aanpassen. dat is een soort van hele grote laptop waar je ook niets aan kan repareren.
HP weet ik niet maar ook daar is de kans groot dat je niets kan aanpassen

Een computer opstarten gaat van 5 min naar 20 seconden. het is gewoon dag en nacht. je C schijf moet een SSD zijn.
Hoi hoi, nog even een vraagje.....er zit bij de pc,s geen wifi,maar die heb ik wel nodig toch?
 
Hoi hoi, nog even een vraagje.....er zit bij de pc,s geen wifi,maar die heb ik wel nodig toch?
Klopt je zal even een dongle in 1 van de USB poorten moeten steken. die heb je vanaf een paar euro.
Bij een PC hebben maar een beperkt aantal moederborden een WiFi aansluiting omdat mensen deze vaak bedraad aansluiten wegens een meer stabiele en snellere verbinding
 
Het hele spel is langzamer sinds ze alle schermpjes dynamisch opbouwen, en alles eerst 2x heen en weer schuift voor alles goed staat. In sommige gevallen moet het spel eerst de graphics nog ophalen, en dan ben je zo 5 seconden verder voor het scherm staat.

Doneren van KP via het wonder overzicht was al niet snel, maar is nu helemaal een ramp. 1 instant doneren kost meerdere seconden.
 
Klopt je zal even een dongle in 1 van de USB poorten moeten steken. die heb je vanaf een paar euro.
Bij een PC hebben maar een beperkt aantal moederborden een WiFi aansluiting omdat mensen deze vaak bedraad aansluiten wegens een meer stabiele en snellere verbinding
Okè,Kan het ook met een chrome cast? of is dat hèèl iets anders? ik gebruik die voor mijn I.A.TV, ik heb daar dan gèèn kabel en ontvanger voor nodig ,handig voor op de slaapkamer etc..

Ik zie dit wel bij de artikelgegevens staan: "Draadloos efficiënt: De huidige WiFi-AC-standaard combineert snelheid en bereik. Zo kun je het hele appartement draadloos en snel surfen."

Maar ik ga wel ff naar Mediamarkt voor meer info, ;):cool:
 
Laatst bewerkt:
Klopt je zal even een dongle in 1 van de USB poorten moeten steken. die heb je vanaf een paar euro.
Bij een PC hebben maar een beperkt aantal moederborden een WiFi aansluiting omdat mensen deze vaak bedraad aansluiten wegens een meer stabiele en snellere verbinding
Hoi CW, ik heb ook nog iets gezien bij BCC, deze heeft wel wifi, zou jij er als je er tijd voor hebt, ook nog even willen meekijken?
Lenovo desktop computer IDEACENTRE 3 R3 256GB
 
Ik speel alleen maar op mijn Ipad , Carlala. Nergens last van behalve op vakantie….:cool:
miischien is dat niet iets voor jou? #ooknietzoheelduur….
 
Ik heb dat probleem ook! ik heb zelf "als leek zijnde" het idee dat het aan het geheugen van mijn pc ligt,
Voor elvenar heb je niet heel veel speciaals nodig.
Als PC heb ik een NUC met een i3 op 2,3GHz. Grafische kaart paste er niet in, maar wel extra geheugen, nu 7,83 GB. En alles gaat via WiFi.
Nooit noemenswaardige problemen met dit spel.
Kortom, geheugen lijkt me de flessenhals (bottleneck/embouteillage).
 
Laatst bewerkt:
Ik ben geslaagd! k heb een zakelijke gereviseerde laptop (Sorry CW) gekregen! hij bevalt mij prima! supersnel ga ik door Elvenar heen, opstarten is ook supersnel! allemaal bedankt voor de goeie adviezen en het meedenken! :cool:
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210928-091918_Gallery.jpg
    Screenshot_20210928-091918_Gallery.jpg
    157,9 KB · Weergaven: 66
Bovenaan