• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Het spel loopt sinds het toernooi begonnen is steeds vast

DeletedUser5197

Guest
Het duurt lang voordat ik kan chatten en als ik de buren in de wereld wil helpen is het spel ook extreem langzaam, zowel met de app als op de pc. Mijn internet werkt prima. Bug of is er te weinig capaciteit op de server?
 
Al geprobeerd om de cache van je browser eens te legen en je eigen systemen (zowel hard- als software) eens te herstarten en daarna opnieuw in te loggen? Want je bent blijkbaar de enige die er last van heeft... anders zou het hier vol staan met klachten!
 
Helaas voor jou, gelukkig voor mij, heb ik daar geen last van. Ik speel veel op de app en soms via de browser.
Wel heb ik dat de app. na ~200 buren vastloopt, maar dat is omdat ik haastig van buur naar buur ga en ik bemerk daarbij dat ik er zo uit zal gaan knallen. Herstarten doet dan wonderen.
Volg daarom de adviezen van Rodeon. Ook overbodige apps verwijderen kan helpen.
 
Ook ik heb soms (regelmatig) last van vastlopen, maar dat komt vooral doordat ik heel langzaam internet heb (goedkoopste verkrijgbaar) en de pc via de wandcontactdoos (met TP-Link) verbonden ben met de router.
Vooral met evenementen gebeurd het vaker op momenten dat er weer een sleutel in mijn stad verschijnt.
Dit vastlopen hebben we ook vaak als we NPO kijken, en veel minder vaak bij andere diensten, daardoor is het vermoeden ontstaan dat het komt door het plaatsen van cookies via een hele smalle (-breedband) verbinding, waardoor het file effect optreed.
Een echte IT-er kan hier wellicht een juist/niet juist antwoord op geven.
 
Ik heb dat probleem ook! ik heb zelf "als leek zijnde" het idee dat het aan het geheugen van mijn pc ligt,
Ik zal er ook maar eens een keer na laten kijken, misschien dat er meer geheugen in moet, of een krachtiger PC aanschaffen met een goeie videokaart speciaal voor games.ik zag op internet dat een Nvidia Geforce gtx Videokaart 1660 TI dit soort spellen met gemak aan kan, (ik heb momenteel een NVDIA 7025 Force 630a) hopelijk zit er IT-er tussen de spelers, die ons een beetje advies kan geven. :):cool:
 
Zijn de prijzen van videokaarten weer een beetje normaal? afgelopen jaar ging dat over de kop.

De kaart die je nu bezit wordt al even niet meer door de fabriekant ondersteund met updates
Als je videokaart al 15 jaar oud is vermoed ik dat niet alleen de kaart het probleem is ;)

Een 1660 TI helpt dan ook niet echt, de bottleneck is dan namelijk je processor / geheugen.
Uitaindelijk moeten alle componenten in een computer enigszins in balans zijn.

Je hebt er niets aan een F1 motor in een trabantje te bouwen want dat kan dat trabantje niet aan, en de motor van een trabantje in een formule 1 auto bouwen heeft ook weinig zin dan wordt het niet eens een snelle motor en gaat die F1 auto als een speer.

uiteindelijk is een computer zo snel als het traagste onderdeel
 
Zijn de prijzen van videokaarten weer een beetje normaal? afgelopen jaar ging dat over de kop.

De kaart die je nu bezit wordt al even niet meer door de fabriekant ondersteund met updates
Als je videokaart al 15 jaar oud is vermoed ik dat niet alleen de kaart het probleem is ;)

Een 1660 TI helpt dan ook niet echt, de bottleneck is dan namelijk je processor / geheugen.
Uitaindelijk moeten alle componenten in een computer enigszins in balans zijn.

Je hebt er niets aan een F1 motor in een trabantje te bouwen want dat kan dat trabantje niet aan, en de motor van een trabantje in een formule 1 auto bouwen heeft ook weinig zin dan wordt het niet eens een snelle motor en gaat die F1 auto als een speer.

uiteindelijk is een computer zo snel als het traagste onderdeel
Leuk voorbeeld, een trabantje bestaan die nog?
ik heb prijzen van 400 tot 1000 euro gezien voor die kaarten!
dussssss toch een nieuwe PC aanschaffen,? Mijn pc is nu 10 jaar oud, kun je daar ook in adviseren? merk, 32 of 64bits, ik wil hem hoofdzakelijk gebruiken om Elvenar te kunnen spelen zonder vervelende uitvallen etc...opnieuw laden, :)
 
Zoals je kan zien zijn de DIY (do it yourself) prijzen een beetje doorgeschoten door de cryto gekte. ze zijn momenteel zakkende maar nog niet terug op een acceptabel niveau. die kaart zou niet meer dan ~100 euro moeten kosten.

Voor elvenar heb je niet heel veel speciaals nodig.
In de huidige markt zou ik voor een APU gaan (een CPU met geintegreerde graphics) voor elvenar is dat meer als voldoende en je kan er ook nog een beetje mee gamen erbuiten op 720P

Een PC op budget voor elvenar zou ik voor bv deze gaan.
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_medion-e33011-akoya-md35003-1700456.html

Iets goedkoper zou deze zijn
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_medion-e34001-1701539.html

Prima elvenar PC's voor niet veel geld waarmee je kan browsen. alles met een kaart erin is momenteel gewoon nog steeds onbetaalbaar.
En de AMD APU's zijn voorlopig nog steeds heel veel beter dan de intel versies iig tot Xe uitkomt aan de intel kant.
Deze hebben zich bewezen.

Gezien je al 15 jaar met je huidige computer doet zou ik iig nooit voor een laptop gaan, laptops zijn geweldig maar hebben 1 nadeel. de geven redelijk snel de geest en reparatie is onmogelijk. na 2-3 jaar zijn ze vaak op.

Dit zijn zeker geen hoogvliegers maar in de low-budget categorie gaan ze nog wel even mee, en mochten kaarten weer betaalbaar zijn dan kan je deze upgraden zodra ze weer te betalen zijn.

the PC master race community (inclusief mij)heeft altijd kostend naar geintegreerde graphics gekeken (die van intel waren vroeger ook wel heel erg kansloos)
Maar in de huidige markt waarbij prijzen zo extreem zijn opgeblazen zijn het geweldige alternatieven voor mensen zoals jij die alleen willen browsen, youtube kijken en elvenar spelen.

Maar wat je ook besluit te kopen, koop nooit iets dat geen SSD bezit. de harde schijf als main disk kan in deze tijd gewoon echt niet meer.
Ik speel o.a. Total Warhammer II en laadtijden gaan van 15 min met een harde schijn naar 30 seconden bij een SSD.

Oh en wat je ook doet koop geen Dell (of alienware)
Daar is alles proprietary. en kan je nooit iets vervangen of aanpassen. dat is een soort van hele grote laptop waar je ook niets aan kan repareren.
HP weet ik niet maar ook daar is de kans groot dat je niets kan aanpassen

Een computer opstarten gaat van 5 min naar 20 seconden. het is gewoon dag en nacht. je C schijf moet een SSD zijn.
 
Zoals je kan zien zijn de DIY (do it yourself) prijzen een beetje doorgeschoten door de cryto gekte. ze zijn momenteel zakkende maar nog niet terug op een acceptabel niveau. die kaart zou niet meer dan ~100 euro moeten kosten.

Voor elvenar heb je niet heel veel speciaals nodig.
In de huidige markt zou ik voor een APU gaan (een CPU met geintegreerde graphics) voor elvenar is dat meer als voldoende en je kan er ook nog een beetje mee gamen erbuiten op 720P

Een PC op budget voor elvenar zou ik voor bv deze gaan.
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_medion-e33011-akoya-md35003-1700456.html

Iets goedkoper zou deze zijn
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_medion-e34001-1701539.html

Prima elvenar PC's voor niet veel geld waarmee je kan browsen. alles met een kaart erin is momenteel gewoon nog steeds onbetaalbaar.
En de AMD APU's zijn voorlopig nog steeds heel veel beter dan de intel versies iig tot Xe uitkomt aan de intel kant.
Deze hebben zich bewezen.

Gezien je al 15 jaar met je huidige computer doet zou ik iig nooit voor een laptop gaan, laptops zijn geweldig maar hebben 1 nadeel. de geven redelijk snel de geest en reparatie is onmogelijk. na 2-3 jaar zijn ze vaak op.

Dit zijn zeker geen hoogvliegers maar in de low-budget categorie gaan ze nog wel even mee, en mochten kaarten weer betaalbaar zijn dan kan je deze upgraden zodra ze weer te betalen zijn.

the PC master race community (inclusief mij)heeft altijd kostend naar geintegreerde graphics gekeken (die van intel waren vroeger ook wel heel erg kansloos)
Maar in de huidige markt waarbij prijzen zo extreem zijn opgeblazen zijn het geweldige alternatieven voor mensen zoals jij die alleen willen browsen, youtube kijken en elvenar spelen.

Maar wat je ook besluit te kopen, koop nooit iets dat geen SSD bezit. de harde schijf als main disk kan in deze tijd gewoon echt niet meer.
Ik speel o.a. Total Warhammer II en laadtijden gaan van 15 min met een harde schijn naar 30 seconden bij een SSD.

Oh en wat je ook doet koop geen Dell (of alienware)
Daar is alles proprietary. en kan je nooit iets vervangen of aanpassen. dat is een soort van hele grote laptop waar je ook niets aan kan repareren.
HP weet ik niet maar ook daar is de kans groot dat je niets kan aanpassen

Een computer opstarten gaat van 5 min naar 20 seconden. het is gewoon dag en nacht. je C schijf moet een SSD zijn.
Helder! ja wat die SSD betreft was ik daar ook al achter, Ik ga eens ff rondkijken bij Mediamarkt! nee een laptop vind ik sowieso niks om dit spel te spelen,ik heb nu een lekker groot scherm, :cool:
 
Het was de enige plek waar ik op dit moment een 3200/3400G Pc kon vinden waarvan ik dacht dat het binnen de low budget categorie zou vallen.

800-1000 euro op andere meer DIY websites vond ik te duur om aan te raden voor elvenar.
 
Ik heb dat probleem ook! ik heb zelf "als leek zijnde" het idee dat het aan het geheugen van mijn pc ligt,
Zoals CW al beschreef, hangt alles af van het 'slechtste' onderdeel in je PC en meer geheugen erbij prikken is meestal niet de oplossing. Je mag er vanuit gaan dat als je hardware niet ouder is dan 5 jaar je in principe voldoende geheugen zou moeten hebben. Je browser maakt gebruik maakt van cache geheugen en dat is iets anders dan werkgeheugen. Het hangt dus af van je processor, van welke browser je gebruikt, of die up-to-date is en of je cache optimaal staat ingesteld... ga gerust eens vrijblijvend babbelen met de helpdesk in de winkel van (bijv.) Mediamarkt of Paradigit en neem de factuur van je machientje (als je die nog hebt) mee, daar staat precies op wat je destijds hebt gekocht. Doe dat op een rustig moment (dat kun je zien op hun websites, meestal in de ochtend) en hun experts zullen je graag adviseren!
 
Zoals je kan zien zijn de DIY (do it yourself) prijzen een beetje doorgeschoten door de cryto gekte. ze zijn momenteel zakkende maar nog niet terug op een acceptabel niveau. die kaart zou niet meer dan ~100 euro moeten kosten.

Voor elvenar heb je niet heel veel speciaals nodig.
In de huidige markt zou ik voor een APU gaan (een CPU met geintegreerde graphics) voor elvenar is dat meer als voldoende en je kan er ook nog een beetje mee gamen erbuiten op 720P

Een PC op budget voor elvenar zou ik voor bv deze gaan.
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_medion-e33011-akoya-md35003-1700456.html

Iets goedkoper zou deze zijn
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_medion-e34001-1701539.html (Deze heeft geen wifi) daarom 100 eur goedkoper waarschijnlijk.

Prima elvenar PC's voor niet veel geld waarmee je kan browsen. alles met een kaart erin is momenteel gewoon nog steeds onbetaalbaar.
En de AMD APU's zijn voorlopig nog steeds heel veel beter dan de intel versies iig tot Xe uitkomt aan de intel kant.
Deze hebben zich bewezen.

Gezien je al 15 jaar met je huidige computer doet zou ik iig nooit voor een laptop gaan, laptops zijn geweldig maar hebben 1 nadeel. de geven redelijk snel de geest en reparatie is onmogelijk. na 2-3 jaar zijn ze vaak op.

Dit zijn zeker geen hoogvliegers maar in de low-budget categorie gaan ze nog wel even mee, en mochten kaarten weer betaalbaar zijn dan kan je deze upgraden zodra ze weer te betalen zijn.

the PC master race community (inclusief mij)heeft altijd kostend naar geintegreerde graphics gekeken (die van intel waren vroeger ook wel heel erg kansloos)
Maar in de huidige markt waarbij prijzen zo extreem zijn opgeblazen zijn het geweldige alternatieven voor mensen zoals jij die alleen willen browsen, youtube kijken en elvenar spelen.

Maar wat je ook besluit te kopen, koop nooit iets dat geen SSD bezit. de harde schijf als main disk kan in deze tijd gewoon echt niet meer.
Ik speel o.a. Total Warhammer II en laadtijden gaan van 15 min met een harde schijn naar 30 seconden bij een SSD.

Oh en wat je ook doet koop geen Dell (of alienware)
Daar is alles proprietary. en kan je nooit iets vervangen of aanpassen. dat is een soort van hele grote laptop waar je ook niets aan kan repareren.
HP weet ik niet maar ook daar is de kans groot dat je niets kan aanpassen

Een computer opstarten gaat van 5 min naar 20 seconden. het is gewoon dag en nacht. je C schijf moet een SSD zijn.
 
Het was de enige plek waar ik op dit moment een 3200/3400G Pc kon vinden waarvan ik dacht dat het binnen de low budget categorie zou vallen.

800-1000 euro op andere meer DIY websites vond ik te duur om aan te raden voor elvenar.
Super dat je even wilde kijken! Ik wil er idd niet meer dan 400 euro voor uitgeven.
 
Zoals CW al beschreef, hangt alles af van het 'slechtste' onderdeel in je PC en meer geheugen erbij prikken is meestal niet de oplossing. Je mag er vanuit gaan dat als je hardware niet ouder is dan 5 jaar je in principe voldoende geheugen zou moeten hebben. Je browser maakt gebruik maakt van cache geheugen en dat is iets anders dan werkgeheugen. Het hangt dus af van je processor, van welke browser je gebruikt, of die up-to-date is en of je cache optimaal staat ingesteld... ga gerust eens vrijblijvend babbelen met de helpdesk in de winkel van (bijv.) Mediamarkt of Paradigit en neem de factuur van je machientje (als je die nog hebt) mee, daar staat precies op wat je destijds hebt gekocht. Doe dat op een rustig moment (dat kun je zien op hun websites, meestal in de ochtend) en hun experts zullen je graag adviseren!
Ja dat was wel duidelijk, momenteel gebruik ik Edge, maar ook daar is het probleem, had het ook met die andere browsers,
allemaal geprobeerd ..cache leeg ik geregeld, Ik ga denk ik wel voor de pc,s die C.W. mij had aanbevolen/getipt. maar ook super bedankt voor het meedenken!;)
 
Ja dat was wel duidelijk, momenteel gebruik ik Edge
Ik gebruik FireFox en laat die zichzelf automatisch updaten.. werkt (voor mij) beter dan Edge. Wel ben ik gestopt met beide werelden tegelijk open hebben staan (2 tabbladen), want dan loopt het bij mij vast. Verder elke dag mijn PC tenminste 1 x herstarten en de browser 2 x (soms 3 x) opnieuw starten.. daarmee draait het redelijk! Verder heeft het gebruik van andere programma's invloed (bijv. als er email binnenkomt) en bevriest de boel soms... maar dat duurt nooit langer dan 1-2 minuten.
 
Ik gebruik FireFox en laat die zichzelf automatisch updaten.. werkt (voor mij) beter dan Edge. Wel ben ik gestopt met beide werelden tegelijk open hebben staan (2 tabbladen), want dan loopt het bij mij vast. Verder elke dag mijn PC tenminste 1 x herstarten en de browser 2 x (soms 3 x) opnieuw starten.. daarmee draait het redelijk! Verder heeft het gebruik van andere programma's invloed (bijv. als er email binnenkomt) en bevriest de boel soms... maar dat duurt nooit langer dan 1-2 minuten.
FireFox heb ik ook geprobeerd, ik ga gewoon voor de mini pc. ga die alleen gebruiken voor ELVENAR, lekker snel, ook wat betreft de SSD!
 

DeletedUser5291

Guest
Ik speel op een tablet, en heb er ook last van dat de boel steeds vastloopt, net als minstens acht andere leden van onze BS, dit begon met het herfstevenment en is sinds het toernooi echt irritant. Cache legen doe ik dagelijks.
 
Het spel loopt bij mij niet vast maar merk wel dat er soms behoorlijke vertragingen zijn tijdens dit toernooi.
Als je nu 40+ provincies doet dan merk je echt wel dat er soms veel sneller een reactie komt van de server en op andere momenten is het gewoon weer traag om na een paar provincies weer redelijk snel te reageren.
Als je dan een minder systeem hebt dan kan het soms behoorlijke problemen bezorgen.
 
Ik speel Elvenar ook op mijn Mobiel,en dat gaat probleemloos!! Maar geen optie om de hele dag op mijn mobiel te spelen,
 
Bovenaan