leg mij eens dan eens uit dat ik in hoofdstuk 18 met portaalwinsten alleen mensen, elevenars en elven krijg, terwijl ik in de boom teambadges nodig heb en deze alleen kunnen gemaakt worden met de goederen uit je gastrasgebouwen.
Produkties kun je versnellen met tijdboosters. Daar heb je veel van nodig, en Yogi kennende zal hij die ook wel hebben

Versnelde produkties kosten meer mensen, elvenaren en elven dan je kunt maken in die tiojd, en dan heb je de portaalwinsten om ze bij te vullen.
Je moet dit soort vragen andersom oplossen. Niet kijken wat element Q uit het spel doet, maar kijken hoe je je doel kunt bereiken.
X = "ik wil sneller hoofdstuk spelen"
Ik wil X, wat moet ik doen? Oplossing (normaliter): "gebruik iets uit het spel" vaker / sneller.
Dan: Welke andere A, B, C dingen ga ik nodig hebben om "iets uit het spel" vaker / sneller te doen?.
Daaruit krijg je sub-vragen:
Ik wil A / B / C, wat moet ik doen? ...
enzovoort.
Op een gegeven moment kom je uit op elementaire dingen uit het spel die je zo vaak / zo snel als je wilt kunt doen. Dan kun je weer terug het algehele plaatje opbouwen en krijg je een overzicht wat je allemaal moet doen om X te breiken.