• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Handwerken nieuwe plaatjes

leg mij eens dan eens uit dat ik in hoofdstuk 18 met portaalwinsten alleen mensen, elevenars en elven krijg, terwijl ik in de boom teambadges nodig heb en deze alleen kunnen gemaakt worden met de goederen uit je gastrasgebouwen.
Produkties kun je versnellen met tijdboosters. Daar heb je veel van nodig, en Yogi kennende zal hij die ook wel hebben :)
Versnelde produkties kosten meer mensen, elvenaren en elven dan je kunt maken in die tiojd, en dan heb je de portaalwinsten om ze bij te vullen.

Je moet dit soort vragen andersom oplossen. Niet kijken wat element Q uit het spel doet, maar kijken hoe je je doel kunt bereiken.

X = "ik wil sneller hoofdstuk spelen"

Ik wil X, wat moet ik doen? Oplossing (normaliter): "gebruik iets uit het spel" vaker / sneller.
Dan: Welke andere A, B, C dingen ga ik nodig hebben om "iets uit het spel" vaker / sneller te doen?.

Daaruit krijg je sub-vragen:
Ik wil A / B / C, wat moet ik doen? ...

enzovoort.

Op een gegeven moment kom je uit op elementaire dingen uit het spel die je zo vaak / zo snel als je wilt kunt doen. Dan kun je weer terug het algehele plaatje opbouwen en krijg je een overzicht wat je allemaal moet doen om X te breiken.
 
Dat zeg je nu wel, maar leg mij eens dan eens uit dat ik in hoofdstuk 18 met portaalwinsten alleen mensen, elevenars en elven krijg, terwijl ik in de boom teambadges nodig heb en deze alleen kunnen gemaakt worden met de goederen uit je gastrasgebouwen.
Portaalwinsten zijn dus niet echt handig in dit hoofdstuk.
Je zou kunnen overwegen om huizen in je opslag te zetten om zodoende meer ruimte te creëren voor je gastras. Ik weet die gebouwen maken kost een hoop mana maar daar is een abdij voor. En huizen in opslag is niet erg. Afgrond en bh geeft genoeg munten. Soms moet je even out off the box denken.

Het grote probleem wat veel spelers hebben is dat ze teveel in hun stad hebben staan. Denk aan oude cultuur en dat soort dingen.
Ik kijk puur naar effectiviteit en plaats alleen iets als het ook iets oplevert.
 
De basis van het hele spel is simpelweg toernooi en toren. Daarin zit alles wat je in het spel nodig hebt.
Alles in dit spel heeft een connectie met elkaar en juist die moet je zien te ontdekken.
Ik haal elke week op Winy met 2 vingers in de neus met gemak 10k punten en elke week top toren.
40 provincies elke week is voor mij bij elkaar opgeteld inclusief runen en eindbeloning minimaal 2000 kp.
Volop handwerken en maak nagenoeg alles wat er maar te maken valt. Maak gebruik van boosters. Krijg je toch wel weer terug.
Spaar elke maand makkelijk 3000 damp. Je zal maar een drakenark hebben staan op level 30 krijg je met verzilveren ook nog eens 360 versnellers cadeau. En dan heb ik het nog niet eens wat je aan instants. boosters en kp en evt, dia krijgt.
Dit bij elkaar levert zo enorm veel op dat iemand over voldoende hulpmiddelen kan beschikken. Dan heb ik het over spreuken, runen, tijdboosters, versnellers, fragmenten, instants en ga zo maar door.
Gebruik eigenlijk alleen tijdboosters om versneld leger te maken en als nieuw hoofdstuk begint om het gastras te versnellen.
En ik laat gewoon de tijd zijn werk doen want heb ook nog een baan.

En dia moet je sparen om uitbreidingen van te kopen en niet om magische huizen en wp van te uppen.
Als je die wilt uppen moet je in een 10 kisten bs zitten voor de blauwdrukken.
En wil je nog meer blauwdrukken dan de gebruikelijke 52 in het jaar dan kan je overwegen om met event de koninklijke prijzenpas te kopen met dia die je uit de toren wint. Elk event pak je dan 3 of meer blauwdrukken..
 
Yogi, je geeft nog steeds geen antwoord op mijn vraag, ik vroeg je hoe portaalwinsten je kan helpen in hoofdstuk 18.
Er zitten hoofdstukken tussen waarbij je niet zoveel aan portaalwinsten hebt, hetgeen wat je uit deze winsten krijgt is niet hetgeen wat je zoekt in je onderzoeksboom.

Je kan dan wel antwoorden met dat ik woongebouwen moet wegzetten om meer gastrasgebouwen te zetten, maar dan nog blijft hetgeen wat ik krijg uit portaalwinsten alleen maar op het punt dat ik geen capaciteit heb.
Het is geen aanval, maar ik denk dat Inno er een paar hoofdstukken heeft tussengezet waarbij portaalwinsten niet zo belangrijk zijn, ook geen probleem, ben nu 4 weken verder en zit over de helft met mijn onderzoeken, komt dus wel goed.

En over de dia's en alles, daar heb ik er zat van, groot voordeel als je met je beide landen in een bs zit die wekelijks minimaal 15 kistjes haalt en top toren.
 
H18 is voor mij al weer een eeuwigheid geleden en zou heel goed mogelijk zijn dat je in dat hoofdstuk weinig tot geen portaalspreuken nodig hebt. Weet het niet meer zeker maar dacht dat je ze nodig had om badges te maken maar nogmaals weet dat niet meer zeker.
Dan kan je wat je dan niet nodig hebt lekker uitgeven in het volgend hoofdstuk. Nadeel die toren geeft ook elke week best wel een hoop als je pech hebt. Zal alleen maar groeien die spreuken. Je kan ze versnipperen maar dan zal je met handwerken flink aan de bak moeten om die berg fragmenten te minderen.
 
Bovenaan