• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Handel: sterrenaanbiedingen

DeletedUser125

Guest
Ik kijk regelmatig op de markt, en ik zie vooral aanbiedingen met maar 1 ster of zelfs zonder ster. En met meer sterren zie ik ze maar erg weinig. Zouden we niet allemaal veel sneller vooruit komen als we 1-op-1 proberen te handelen?

Mijn aanbiedingen staan gewoon "eerlijk" (FoE term) er op wanneer ik wat te verhandelen heb, en ik hoop dat meer mensen dit gaan doen!
 

DeletedUser47

Guest
Er zijn genoeg aanbiedingen met een 1 op 1 verhouding. Maar als je diegene die het aanbied nog niet ontdekt hebt(op de map) , er staat dan een uitroepteken bij de aanbieding, dan moet je extra bijbetalen(50%).
Er zijn ook mensen die niet eerlijk handelen ook al heb je ze wel ontdekt. Dan is de keuze of je die aanbieding neemt of niet aan jou.
 

DeletedUser125

Guest
Serieus? Ik zie dus bijna geen aanbiedingen 1-op-1, en ik zit zo goed als de hele dag bij de pc en ik kijk regelmatig.

Ik snap dat je zelf kiest of je een aanbieding neemt of niet, ik roep alleen mensen op om het niet te doen ;-)
 

DeletedUser47

Guest
Hier een voorbeeld
handelaarvergoeding.png

Zo als je kan zien krijgt de handelaar 50% ook al heeft de speler de handel er voor 1 op 1 opgezet (100 marmer voor 100 staal)
 

DeletedUser127

Guest
Zover ik kan zien handelt iedereen 1 op 1 maar zoals wsids al zegt de vergoeding kan soms naar zijn
 

DeletedUser39

Guest
Ja niemand bij mij in de buurt lijkt te willen handelen volgens mij. Ik heb echt werkelijk zoveel spelers verkend nu en nog steeds 19 pagina's vol met aanbiedingen van spelers die ik nog niet heb verkend.

Opnieuw kan niet wachten op die broederschap haha
 

DeletedUser

Guest
Ik zie dat zelfs gevorderde spelers goederen zonder bonus produceren. Als iedereen nou eens leert de markt te gebruiken, dat zou al een flinke stap vooruit zijn. Zelfs 2 voor 1 aanbiedingen zijn voordeliger dan iets zonder bonus te produceren.
Ik plaats mijn goederen 1.5 - 1, dat wordt dan 1 - 1 voor de niet buren. Maar het lijkt wel dat er vrij weinig spelers zijn die hout als bonusgoed hebben, want mijn aanbiedingen marmer - hout blijven lang staan.
 

DeletedUser127

Guest
Ik zie dat zelfs gevorderde spelers goederen zonder bonus produceren. Als iedereen nou eens leert de markt te gebruiken, dat zou al een flinke stap vooruit zijn. Zelfs 2 voor 1 aanbiedingen zijn voordeliger dan iets zonder bonus te produceren.
Ik plaats mijn goederen 1.5 - 1, dat wordt dan 1 - 1 voor de niet buren. Maar het lijkt wel dat er vrij weinig spelers zijn die hout als bonusgoed hebben, want mijn aanbiedingen marmer - hout blijven lang staan.

De markt is maar 200 x 200 in je omgeving, dus ja ik produceer spul waar ik geen bonus op heb, zodra die broederschappen lopen is het een ander verhaal en kan ik hopelijk de niet bonus fabrieken weg smijten
 

DeletedUser7

Guest
De markt laat je ruilen met de 200 dichtstbijzijndste bewoners, niet in een raster van 200x200 :)
 

DeletedUser160

Guest
Misschien is het ook een optie om uit te zoeken wat je buren produceren en een soort van uitwisselingsgroep via mail op te richten? Daar heb iig nog geen broederschap voor nodig.
 

DeletedUser

Guest
Als iedereen in je bereik burenhulp geeft weet je ook dat je met elkaar kunt handelen.
 

DeletedUser

Guest
Er zijn nu toch een heleboel van mijn marmer-staal en marmer-hout handels afgenomen. Je moet gewoon zorgen dat je de goedkoopste aanbiedingen op de markt hebt. Dan worden jouw aanbiedingen afgenomen, en blijven de woekeraars met hun spullen zitten.
 

DeletedUser160

Guest
Ik heb ook gemerkt dat als je leuke aanbiedingen zet die best wel weggaan. Daarnaast heb ik nu wat marmerdingen weggedaan om meer van mijn bonusgoed te kunnen produceren en zo dus meer op de markt te zetten en hopenlijk doen vele dat ook in mijn omgeving :)
 

DeletedUser166

Guest
jullie zitten niet in mijn handelsbuurt, anders had ik ook kunnen profiteren. Heb hout in overvloed.
 

DeletedUser

Guest
als ik handel geef ik altijd iets meer weg dan dat ik ervoor terug vraag, dit werkt goed, maar zie ook echt absurde vragen staan
 

DeletedUser176

Guest
Ik heb alleen nog maar de 3 basismaterialen. Ik zie ook maar een paar pags aanbiedingen, en enkel handelaars met een uitroepteken. Handelen is dus niet echt interessant voor mij! Ik zet mijn aanbiedingen 1 op 1 en ze blijven lang staan, dus moet ik zo veel mogelijk zelf produceren, niet alleen mijn hout met bonus, anders kom ik niet vooruit! Later in het spel, als je meer goederen kan produceren en meer buren hebt wordt het waarschijnlijk wel interessant om alleen je bonusgoederen te produceren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Zodra je de bonusproductie hebt onderzocht, kan je de andere 2 producten van hetzelfde "level" kopen via de groothandel in de handelaar.
Voor je bonusproductiegoed in verhouding 5:1, of voor munten of voorraden.
 
Bovenaan