• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Gezocht : Leden voor stichting "Red de Eenhoorn"

DeletedUser1592

Guest
@Beldroth Dat begrijp je toch verkeerd denk ik
We spelen een fantasie-spel in een wereld die Elvenar heeft: wij worden ook aangesproken als Elvenarianen.
In onze Elvenariaanse wereld leven allerlei diertjes, waaronder ook eenhoorns.

Veel Elvenarianen houden van deze leuke eenhoorns, en we dachten dat deze een gelukkig leven hadden in onze Elvenariaanse steden.
Nogal schokkend om dan opeens iets te krijgen waardoor het blijkt dat er op eenhoorns gejaagd wordt.
Tja ook de fantasie wereld kan loei hard zijn ;) Maar goed, is maar een grapje he mensen. Niet alles in het leven te serieus nemen :)
 

DeletedUser1427

Guest
Het treurige aan dit verschrikkelijke leed en ongepastheid van het tonen van een eenhoorn schedel is dat de god van het bos Enar regelmatig in vorm van een eenhoorn verschijnt volgens de omschrijving van dit cultuurgebouw 'Enar's eenhoorn'. Ik vrees het ergste..
 
Het treurige aan dit verschrikkelijke leed en ongepastheid van het tonen van een eenhoorn schedel is dat de god van het bos Enar regelmatig in vorm van een eenhoorn verschijnt volgens de omschrijving van dit cultuurgebouw 'Enar's eenhoorn'. Ik vrees het ergste..
Daar komt nog bij dat de jacht er is omwille van de magische eigenschappen die aan zo'n hoorn toegeschreven worden, die wordt dan verwerkt in poedervorm, men hangt die niet aan de muur ;)

Ork Roodbaard lijkt me overigens niet schuldig aan die jacht, hij heeft die keuken mogelijk afgebrand en dan de pot hergebruikt, dat wel. Vraag is van wie was die keuken voordien :D
 
Wat doen jullie nu allemaal moeilijk.

Ik bedoel, we hebben toch een dodenbezweerdersfaculteit in Elvenar. Er is vast wel een magiër te vinden die dode eenhoorns weer tot leven wil wekken. Probleem opgelost. Misschien zien ze er dan alleen een beetje skeletachtig uit, maar dat maakt toch niet uit. Geen onderscheid op basis van uiterlijk, toch?
 
zombie eenhoorns? Nou ik sliep net lekker maar dat zal dus nu meteen veranderen.
en @Aiki, denk helaas dat die schedel toch van roodbaard is, zijn trots van kijk eens de laatste van die eenpunters heb ik omgebracht. Dus helaas, en ik had het toch al niet zo erg op met dat orkvolk dus ook dat is er niet beter op geworden.:D
 
en @Aiki, denk dat die schedel toch van roodbaard is, (...) ik had het toch al niet zo erg op met dat orkvolk dus ook dat is er niet beter op geworden.:D
Da's nu wel een voorbeeld van hoe je je eigen vooroordeel nog kan versterken met een cirkelredenering, daar kom je niet ver mee :p:D:D:D
 
aangezien we toch in een fantasie wereld leven, wonen en werken kunnen we misschien een tijdscapsule krijgen in een volgend hoofdstuk waardoor we die orkjes kunnen uitvegen en vervangen door eenhoorn vriendelijk volk
 
aangezien we toch in een fantasie wereld leven, wonen en werken kunnen we misschien een tijdscapsule krijgen in een volgend hoofdstuk waardoor we die orkjes kunnen uitvegen en vervangen door eenhoorn vriendelijk volk

He he, Orks zijn ook levende wezens, waarom zijn die minder welkom in Elvenar dan andere rassen zoals Eenhoorn.
 
@Raafke : In Tolkien's werken zijn orks lompe, agressieve, afstotelijke en algemeen kwaadwillige wezens, in tegenstelling tot elfen - orks stammen in feite af van gevangengenomen en gemartelde elfen - en ze dienen over het algemeen een kwade macht. Tolkien's concept van orks is in heel wat fantasy fictiewerken overgenomen.

Misschien was de professor ook bevooroordeeld :D:D:D of misschien zit er een les in over wat er gebeurt als je mensen slecht behandelt.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser1294

Guest
He he, Orks zijn ook levende wezens, waarom zijn die minder welkom in Elvenar dan andere rassen zoals Eenhoorn.
Precies!
Toen het hoofdstuk van de orks nét online was en er orks moesten worden betaald bij gevechten, was dat een probleem (iets met slavenhandel).
Nu moet het hele ork-volk worden uitgewist omdat ze eenhoorns eten en moeten de eenhoorns worden beschermd.
Wat eten eenhoorns eigenlijk? Bloemetjes en plantjes?
Op de bbq ermee.. straks vreten ze mijn hele stad kaal!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zombie eenhoorns? Nou ik sliep net lekker maar dat zal dus nu meteen veranderen.
en @Aiki, denk helaas dat die schedel toch van roodbaard is, zijn trots van kijk eens de laatste van die eenpunters heb ik omgebracht. Dus helaas, en ik had het toch al niet zo erg op met dat orkvolk dus ook dat is er niet beter op geworden.:D
Ooh leuke reactie, al weet ik niet zeker als het zo bedoeld was.
Ik geloof dat ze die zombie eenhoorns, nachtmerries heten (zie legenden van de Alfen van Markus Heitz). En van een nachtmerrie slaap je inderdaad niet zo lekker. :)
 

DeletedUser1796

Guest
@Wonder nar dat zijn geen Eenhoorns maar Paarden, ze missen een stukje.
En het is van de film Rise of the Guardians (leuke film met de paashaas, kerstman, tandenfee, jack frost klaas vaak en de boeman)

Enne ik ben ook voor Red de Eenhoorn :D
 
De eenhoorn staat dus symbool voor kracht, puurheid, gezondheid, geluk, vernieuwing en zuiverheid. Er wordt ook wel eens gezegd dat de eenhoorn geen fabeldier is, maar werkelijk bestaat. Zo komen de eenhoorns, samen met de elfen, uit het koninkrijk van de natuurgeesten en zou hij zich alleen maar openbaren aan mensen met een ‘zuiver hart’. Droom je wel eens over een eenhoorn? Dan kun je ervan uitgaan dat het gaat over hoge idealen, hoop en inzicht met betrekking tot een huidige situatie, hulp en eerlijkheid, rechtvaardigheid. Dit mythische dier vertelt je tevens over kracht, vriendelijkheid en puurheid, spirituele inzichten en hulp van het hiernamaals.
eenhoorn.jpg


RED DE EENHOORN , ook ik ben voorstander
 

DeletedUser3113

Guest
@Didi1 Yep je hebt een punt. Het is een fantasiespel en worden inderdaad aangesproken met Elvenarianen.
Mooi op gemerkt :p:D

Daar en tegen is in de werkelijke wereld zou een Eenhoorn een paard met een hoorn op zijn/haar voorhoofd zijn. Dus kan me voorstellen dat het niet veel anders zou smaken.

Gelukkig is dit een fantasiespel ;)

Groet,
Duvessa

 

DeletedUser

Guest
@Duvessa Dan is het maar goed dat ik in de werkelijke wereld geen paardevlees eet, ook geen wild trouwens.

Mijn kerstdiner bestond uit een oven-groenteschotel, aardappelroosjes en een salade met kaas en noten. En het was heerlijk :D
Had er nog wat Breinsoep, tintelbroodjes en jolige jam bij kunnen doen. Die liggen toch al maanden overbodig in mijn Elvenariaanse voorraadkast :p
 
Bovenaan