• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Filmrolletje

Je hoeft niet te kijken he, je klikt er niet op en je ziet niets. Dus stoppen hoeft niet.
Maar je krijgt wel steeds
blijkbaar mag ik ze allemaal uittesten, filmrol, videoadvertentie en de hobbykamer.
De hobbykamer vind ik het best, je kan kiezen uit een reeks goederen, + 20%. Dan de filmrol, mooie prijzen en video vind ik niets.
Er is al een groot verschil op pc of smart, pc 4sec en smart 30 sec.
Je kijkt en krijgt iets, maar je bent niet verplicht en heb je niets. Vrije keuze of je kijkt naar reclame.
Je hoeft niets, vrije keuze... als ik die filmrollen niet wegklik krijg ik steeds een melding telkens ik in mn stad kom... zeer irritant.
 
Ik ben bereid te betalen om geen reclame te krijgen, begrijp me niet verkeerd.
Ik wil gewoon geen reclame zien. Het irriteert me elke keer dat ik inlog. Er is namelijk helemaal niks aan de hand, maar het spel probeert een urgentie/noodzaak te triggeren dat er "iets" te doen valt. Het gaat er dus niet om dat ik niet "hoef" te kijken. Ik irriteer me eraan en als ik het niet uit kan zetten of af kan kopen heb ik dus geen opties....
Dikke 2... dit zou dan wel ten koste gaan van dia's... alez, nu koop ik er ook geen meer, want stoppen ligt in de lijn van verwachtingen als dit zo blijft.
 
De hobbykamer vind ik prima... ik kom daar niet en krijg daar ook geen melding van.
De onderzoeksboom idem... kom ik niet en geen melding.

Die k*t filmrollen en steeds die melding... dat is wat anders. Geef de spelers dan de mogelijkheid om een adfree bijdrage te betalen... en dan heb je pas een vrije spelkeuze, want dan kan je adfree spelen als je dat wenst.
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
En wat ook niet duidelijk is of de prijs zodanig is dat je dat wilt/kunt betalen.
Op Forge of Empires is het $3.99 (= €3.99 met de huidige Price Points van Apple), waarbij je een maand lang geen advertenties krijgt + 5000 Castle Points (voor elke betaling/verlenging).
 
Op Forge of Empires is het $3.99 (= €3.99 met de huidige Price Points van Apple), waarbij je een maand lang geen advertenties krijgt + 5000 Castle Points (voor elke betaling/verlenging).
Dat ze dat maar snel invoeren, zodat ik van die filmrollen af ben.
 
Deze test word mij opgedrongen terwijl ik niet eens de keus heb gehad om te zeggen of ik wel of niet er aan mee wil doen.
Ik heb een adblocker in mijn antivirus zitten en is ontzettend moeilijk om die uit te schakelen. Dat is afdeling ingewikkelde zaken om dat voor elkaar te krijgen. Word alleen helemaal mesjogge van die filmrolletjes die ik constant krijg en steeds weg moet klikken en net zo hard weer terug komen. Heb sowieso een hekel aan reclame.

En als die test slaagt wat eigenlijk al wel vrij zeker is en ik wil die reclamefilmpjes niet zien laat staan die filmrolletjes durft Inno daar ook nog geld voor te vragen zodat ik ze dan niet hoef te zien en dus die vervelende filmrolletjes dan ook niet meer krijg. Hoezo iets door de strot duwen.
Kan Inno wel zeggen dat doen we niet maar zo voelt het bij mij wel.

En spelers die in de toekomst stoppen blijven dan ook eerst nog waarschijnlijk 3 jaar op de wereldkaart en ranking staan omdat ze waarschijnlijk een keer geld aan Inno hebben betaald. Als dat dan zo is hebben ze er bij Inno niet goed over nagedacht. Ze blijven nu al zo lang staan omdat ze ooit een keer dia hebben gekocht. Dooie steden geven geen burenhulp en die zijn er helaas teveel.
 
Is dat ook niet de reden dat er meer inkomsten gegenereerd moeten worden?
Dat ze meer inkomsten willen genereren vind ik prima.
Maar op deze manier gaan ze spelers kwijt raken als ze moeten betalen om geen reclame te willen zien.
Zelfs als het gaat om kleine bedragen want bij veel spelers gaat het om principes.

Over het algemeen zullen dat spelers zijn die toch al nooit een stuiver uitgaven aan het spel. Maar je hebt die spelers wel nodig om het spel bespeelbaar te houden. Want als er eenmaal een grote leegloop op gang komt krijg je een domino effect en zal dit spel terziele gaan.
Je merkt het nu al hoeveel er stoppen. Kijk maar hoeveel BS er zijn met alleen maar dooie steden. Even op stats kijken en je weet genoeg over zo'n BS.
 
Ik heb een adblocker in mijn antivirus zitten en is ontzettend moeilijk om die uit te schakelen. Dat is afdeling ingewikkelde zaken om dat voor elkaar te krijgen. Word alleen helemaal mesjogge van die filmrolletjes die ik constant krijg en steeds weg moet klikken en net zo hard weer terug komen. Heb sowieso een hekel aan reclame.
Ja, ik heb ook zo'n adblocker. Ideaal maar moeilijk uit te zetten. Heb het wel geprobeerd maar lukt niet. Ik krijg ook van die filmrolletjes, maar negeer ze gewoon. Krijg wel 1x een melding bij inloggen, maar dat is er één van vele, dus die klik ik, samen met de andere gewoon weg.
Dus zolang ik niet verplicht wordt om erop te klikken (het geen opdracht wordt !!) vindt ik het prima dat ze proberen zo wat geld binnen te halen
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Op voorwaarde dat je voor die 'vrijheid' wil betalen...
Nee, er komen geen geforceerde advertenties in Elvenar die je óf verplicht bent te kijken, óf voor moet betalen om ze niet te zien. Advertenties zullen altijd optioneel zijn, je bent niet verplicht om de advertenties te bekijken. Je zal in Elvenar dus nooit een "pop-up" advertentie krijgen (dat je willekeurig/uit het niets een advertentie krijgt na een bepaalde actie) en je zal de optionele advertenties altijd kunnen negeren/wegklikken, zodat je geen advertentie bekijkt (en daar staat dan natuurlijk tegenover dat je ook niet de beloning voor het kijken van de advertentie krijgt).
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Krijg ik dan alleen de vraag of ik een advertentie wil zien of kijk ik naar een reclame in pauze waarbij ik dan de keuze krijg?
Als ik je goed begrijp, is het tweede waarop je doelt dat je geforceerd een advertentie krijgt, maar dat je de advertentie weg kan klikken. Dat is niet optioneel, dat is geforceerd.

Zoals de advertenties nu geïmplementeerd zijn in de test, is de bedoeling dat de advertenties ook live komen voor alle spelers, als de testresultaten positief zijn.
 
Krijg ik dan alleen de vraag of ik een advertentie wil zien of kijk ik naar een reclame in pauze waarbij ik dan de keuze krijg?
Zoals het nu is, moet ik zelf in de arbeidershuisjes de optie openen als ik een reclame wil zien, en op het speelveld in het gras, ligt ergens een filmrolletje waar ik op kan klikken. Ik heb ook tijdens vechten meegemaakt dat na afloop van die ronde ik een optie aan kon klikken waardoor een deel van mijn leger weer gezond werd.
 
Bovenaan