• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback wintermagie 2021

En vooral niet te snel naar de provincie grijpen voor de losse relikwieën die in andere opdrachten nodig zijn. Die komen ook in de MA, maar liefst 5 tegelijk, voor en die komen ook uit de schatkistjes bij burenhulp.
en in toernooien, eventueel een paar dagen wachten wel waard

Ja en ik mag hopen als je scouttijd een week is dat je in de afgelopen x jaar wel opgevallen is dat het slim kan zijn een paar provincies achter de hand te houden voor events
 
@ Carlala e.a. Bij opdracht 78 is ook als OF opdracht verken 1 provincie, ook opdracht 75 had verken 1 provincie als OF opdracht. Dus in principe zou men dus bij het voltooien van de de verkenning van deze opdracht de 10 confrontaties kunnen doen. Daarna zijn er nog 18 dagen voor de resterende 21 op
@ Carlala e.a. Bij opdracht 78 is ook als OF opdracht verken 1 provincie, ook opdracht 75 had verken 1 provincie als OF opdracht. Dus in principe zou men dus bij het voltooien van de de verkenning van deze opdracht de 10 confrontaties kunnen doen. Daarna zijn er nog 18 dagen voor de resterende 21 opdrachten. ;)
Dat weet ik
 

Bijlagen

  • 2021-12-18 (2).png
    2021-12-18 (2).png
    96,6 KB · Weergaven: 70
Ik weet ook wel dat het nog 17 dagen is maar ik zal niet tot het einde geraken.
De opdrachten zijn gewoon te moeilijk en soms veel te lang.
Proberen ga ik het zeker nog doen maar het zal vermoedelijk niet lukken.
Ik krijg die stapels goederen gewoon niet bijeen geronseld.
 
Als ik goed gekeken heb staan er helemaal geen of op zijn minst te weinig fabrieken bij je moggie . Of ben ik nu super scheel?
Dan is het niet zo gek dat je niet aan de goederen komt
 
Mankeert niks aan je ogen @Vuurvogel ;), @moggie heeft 4 level 1 marmer fabriekjes en een pelgrimslandhuis set daar gaan magische producten spreuken ook niet helpen.
Maar aan de toernooistatistieken en aan het vechtklooster ( level 21) te zien gebruikt @moggie dit account puur voor de toernooien dus denk dat @moggie andere keuzen moet gaan maken of onderbouwde feedback moet gaan geven.
 
inderdaad, 4 level 1 marmer fabrieken terwijl je in H9 zit zaagt echt geen hout.

Ik weet dat 1 fabriek op max level in H19 al weinig is voor de T1-3 productie opdrachten maar ik kan de vraag om 3u of 9u af vangen met mijn T4-T8 fabrieken en anders kan ik telkens even 4 fabriekjes er bij zetten.
 
Er zijn nogal wat spelers die commentaar hebben op de opdrachten van dit avontuur ( en ook bij enkele vorige edities ), terwijl diezelfde spelers hun steden vooral gebouwd hebben voor het spelen van Toernooien, Toren en BSA's. Dat is hun vrije keuze, maar avonturen als deze zijn toch ( vooral en met name ) bedoeld voor spelers die gewoon stad hoofdstuk voor hoofstuk verder ontwikkelen.
Persoonlijk zou ik het zeer jammer vinden als INNO de opdrachten van zo'n avontuur nog makkelijker gaat maken door ze aan te passen aan (2e accounts ?) Toernooi, Toren en BSA spelers. IK hou wel van een beetje uitdaging. :cool:
 
Bedankt voor de reacties.
Ik was inderdaad misschien een beetje te fel om direct commentaar te leveren waarvoor mijn excuses.
Juist voor dit bericht had ik mijn fabrieken verkocht uit frustratie. had ik inderdaad beter niet gedaan.
En alternatieven heb ik ook inderdaad te weinig om aan die goederen te komen.
Ook heb ik een andere verkocht omdat ik al veel te veel van die goederen heb.
Dus in het vervolg bij het begin van een evenement ze best terug zetten is een beter idee voor mij lijkt me.
Die 4 kleintjes stonden voor de volgende eveneùentopdracht.
 
Er zijn nogal wat spelers die commentaar hebben op de opdrachten van dit avontuur ( en ook bij enkele vorige edities ), terwijl diezelfde spelers hun steden vooral gebouwd hebben voor het spelen van Toernooien, Toren en BSA's. Dat is hun vrije keuze, maar avonturen als deze zijn toch ( vooral en met name ) bedoeld voor spelers die gewoon stad hoofdstuk voor hoofstuk verder ontwikkelen.
Persoonlijk zou ik het zeer jammer vinden als INNO de opdrachten van zo'n avontuur nog makkelijker gaat maken door ze aan te passen aan (2e accounts ?) Toernooi, Toren en BSA spelers. IK hou wel van een beetje uitdaging. :cool:

Poeh, ik geloof mijn ogen geloof ik niet....Het topic vraagt om feedback, dat wordt gegeven. Om het weg te zetten als 'commentaar' en in de verdediging te schieten getuigt van weinig incasseringsvermogen. Vraag niet om feedback als je het niet wilt.

Ja, grote accounts hadden van alles kunnen doen met hun vooruitziende blik, maar Elvenar had ook gewoon die opdracht er goed in kunnen zetten, zodat het ook voor grote accounts leuk was gebleven. Het is namelijk al meerdere keren aangegeven en er is beterschap beloofd. Daarnaast zijn er teveel opdrachten waarin gevraagd wordt om goederen. Heeft niks te maken met makkelijk, is gewoon irritant, ook weer voor mensen die in de hoge hoofdstukken zitten. Ze zitten namelijk vrij vaak achter elkaar aan, dus heb je net met pijn en moeite genoeg goederen bij elkaar geronseld, is de volgende opdracht weer een vraag om goederen, zonder alternatief. Dus ja, lijkt mij waardevolle feedback; als je in heel veel opdrachten hetzelfde gaat vragen, geef daar dan een mooi alternatief voor in de ene opdracht, wissel het af, whatever. En geef dus een alternatief voor confrontaties voltooien. Zo moeilijk kan dat niet zijn.

Tot slot, de meeste mensen bouwen hun stad om EN vooruit te komen en te bouwen EN nuttig te zijn voor hun broederschap dmv bijdragen aan toernooien, toren en BSA. Want als je er puur op gericht bent, jouw eigen stad door te ontwikkelen, ben je bij weinig broederschappen van enige waarde.

Mijn persoonlijke mening over het evenement; ik vind deze het leukst van het hele jaar, lekker kadootjes uitpakken! Zou leuk zijn als iedereen daar aan mee kan doen en er echt iets gedaan wordt met feedback, positief danwel negatief. Wees daar wel transparant over, want op deze manier worden bepaalde grotere accounts aan het lijntje gehouden, is niet netjes, om vervolgens hier redelijk te kakken gezet te worden, is ook niet netjes. En ja, voor de Sherlocks onder ons, ik zit bij Buster in de broederschap. Dus daar hoef je niet mee te komen alsof mijn mening dan niet valide zou zijn.
 
@Loki13 Kun jij je nog herinneren, de topic die gemaakt is met een hoop alternatieve event opdrachten?
Ik heb die een paar weken terug ook op het Beta forum gezet en het eerste wat gedaan werd was alle opdrachten afkraken.
Simpele opdrachten zoals: raap 5 event items rond om je stad op. (iets wat je toch al doet)
of: zeg hallo in de BS chat. (niet goed omdat het de chat vervuild)
of nog erger: gebruik 25 event items. (helemaal fout want dan raken ze wat sleutels kwijt die ze op een andere dag willen gebruiken)

Er zijn zat goede opdrachten aangereikt naar Inno toe maar dan moeten de dev's ze wel gewoon gaan gebruiken en de commentaar er op negeren.
En niet alle opdrachten werken even goed voor alle spelers, dat weet ik en de meeste anderen ook wel maar ik (als H19 speler) zou het helemaal niet erg vinden om een 24u productie in een T1 fabriek te moeten draaien.
En JA ik kan die opdracht gewoon doen zonder enig probleem. Ik frot wel ergens een level 1 marmer of hout fabriekje neer. (dat wordt ook gedaan voor de BSA)
En upgrade een gebouw naar level 5 is helemaal niet moeilijk, een 2x2 plekkie maken waar in je 1 fabriekje dumpt en die verhoogt van level 1 naar 5 kost je ongeveer 2:30 tot 3u.
Maar mensen willen het liefst onder een fruitboom zitten en zijn dan boos als de appel of peer niet precies in hun handen valt.

Dus hier of op Beta goede kritiek geven en verbeteringen voorstellen die voor iedereen kunnen werken wordt niet op prijs gesteld door de spelers zelf. En dat zijn vaak ook de mensen die klagen over het weer, iets wat er gewoon is en niemand kan het veranderen.
 
Die week/2 weken moeten verkennen voor een event opdracht vind ik heel stevig, echt wel extreem.

Ok, er is overheen te komen. Door veel tijdboosters te gebruiken. Dan heb je twee opties:
1. boosteren voor de verkenningen
2. de verkenningen hun loop laten doen en de opdrachten ervoor en erna boosteren
Als je eindspel speler bent, dan weet je denk ik wel wat hard spelen is, en dan red je dit event alsnog als je je best doet.

Maar dan nog blijft het een extreme eis ten opzichte van wat andere spelers moeten doen. En da's niet fair, niet rechtvaardig. Het gaat er niet om dat het "te halen" is, het gaat erom dat de opdracht buitenproportionele eisen stelt voor een beperkte categorie eindspel spelers.

Buitenproportionele eisen zijn alleen goed te praten als de beloningen ook buitenproportioneel zijn. Maar volgens mij krijgen eindspel spelers dezelfde beloningen als de rest, dus die vlieger gaat niet op.

Inno, dit graag oplossen. Ook voor mij, in hoofdstuk 8. Want ooit zal ik ook een eindspel speler zijn, met provincies die een week duren om te verkennen.

@Bor de Wolf 1965 wat een leuke suggesties voor andersoortige opdrachten. Ik hou wel van wat meer variatie!
 
Met 624 provincies in mijn bezit en 2 verkende doen mijn scouts er nog steeds iets meer dan 100u over. Dat is iets meer dan 4 dagen.
Ik kijk dus heel goed met wat ik doe met de verkende provincies en weet van die extreem brede sloot waar een hoop spelers tegen aan kijken.
Het duurt nog wel even voor dat ik ook daar ben maar ik ben voorbereid en kom met mijn polsstok aan zetten, niet om hoog te springen maar om te fierljeppen.

En het event gebouw is voor een H18 en 19 speler ook een heel leuk iets, juist omdat deze dan de O zo begeerde Unurium maakt.
 
Ja, grote accounts hadden van alles kunnen doen met hun vooruitziende blik,
"grote" accounts zijn juist in het nadeel, maar om groot te worden moet je al even meedoen. en na weet ik veel hoeveel events ondertussen mag iemand wel ergens een hersencel gebruiken en een provincietje sparen.

Klein accounts boeit het totaal niet, die scouten in een oogwenk.

Die week/2 weken moeten verkennen voor een event opdracht vind ik heel stevig, echt wel extreem.

Ok, er is overheen te komen. Door veel tijdboosters te gebruiken. Dan heb je twee opties:
1. boosteren voor de verkenningen
2. de verkenningen hun loop laten doen en de opdrachten ervoor en erna boosteren
Als je eindspel speler bent, dan weet je denk ik wel wat hard spelen is, en dan red je dit event alsnog als je je best doet.

Maar dan nog blijft het een extreme eis ten opzichte van wat andere spelers moeten doen. En da's niet fair, niet rechtvaardig. Het gaat er niet om dat het "te halen" is, het gaat erom dat de opdracht buitenproportionele eisen stelt voor een beperkte categorie eindspel spelers.

Buitenproportionele eisen zijn alleen goed te praten als de beloningen ook buitenproportioneel zijn. Maar volgens mij krijgen eindspel spelers dezelfde beloningen als de rest, dus die vlieger gaat niet op.
@Bor de Wolf 1965 wat een leuke suggesties voor andersoortige opdrachten. Ik hou wel van wat meer variatie!
2 weken? mijn verkenner doet er nog geen week over en als er 5 spelers zijn met meer provincies gescout dan mij dan is het veel als er al een speler is die er meer dan 754 heeft.

En nogmaals als je al een handvol events meegemaakt hebt dan kan je verwachten dat je wel eens een provincietje nodig kan hebben in een evenement.
Vergeet niet dat in het verleden we veel meer van dit soort opdrachten hadden, en event zijn geintroduceerd toen ik in het ik gok ork hoofdstuk zat, mischien zelfs wel bij de feetjes, en ik ben nog nooit in de problemen gekomen in welk event dan ook.

Correctie 7 dagen 5 uur. het is dus langer dan een week maar dan nog
 
Ik heb een vraagje over hoofdfstuk 18 geen idee of dat hier mag...ik wil graag weten of ik deze 4 onderzoeken allemaal nog moet doen? of dat ik er ook een paar mag/kan overslaan?
 

Bijlagen

  • 2021-12-13 (2).png
    2021-12-13 (2).png
    843,2 KB · Weergaven: 66
De 2 weken komt af van gegeven dat de speler 2 provincies nodig heeft voor de behoefte van de opdracht.

Ik denk ik tegen het event aankijk als: "iedere speler moet dit met gewoon lekker dagdagelijks doorspelen met een gezonde dosis tijdboosters hier en daar maar zonder vreemde hoepels af kunnen ronden". Zo komt het event op mij over.

Klopt dat het ook met die 7 dagen te doen is. Maar het vraagt wel substantieel meer van de speler. En past daarmee niet meer in de scope van het event.
 
Bovenaan