• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback Wintermagie 2019

Ik weet niet of het hier al vaker ter sprake is gekomen...
Om je vraag te beantwoorden: Er staan ondertussen al bergen vergelijkbare commentaren… misschien moet je even terug lezen?
in de evenementen, een paar dezelfde opdrachten aan de lopende band terugkeren..
Volgens de informatie die Inno over het toernooi heeft gegeven, zou dat dit keer niet mogelijk moeten zijn... dus als jouw dat wel is overkomen, dan is het zeker de moeite waard om er een supportticket over te maken!
 

Deleted User - 147694

Guest
1e keer alles weten te openen omdat ik door de vergrootglas zien kon waar de wissel zat. xD


alles.png
 

Deleted User - 147694

Guest
Dat zeker. ;)

Betekent overigens niet dat je overal even blij van wordt...
 
Volgens de informatie die Inno over het toernooi heeft gegeven, zou dat dit keer niet mogelijk moeten zijn... dus als jouw dat wel is overkomen, dan is het zeker de moeite waard om er een supportticket over te maken!

Ze hebben beloofd niet meer 2x achter elkaar dezelfde opdracht. Nu zijn er meerdere opdrachten goederen produceren of hamers met een ander verhaaltje er bij. Dat zijn niet dezelfde opdrachten, maar we moeten wel hetzelfde doen. Ook heb ik al een paar keer gehad dat ze afwisselen. Bijvoorbeeld: T1, units, T1, units, T1, units. Dat is misschien niet direct achter elkaar, maar voelt wel als steeds hetzelfde. Dit is denk wat Mupsie bedoelde met steeds terugkerende opdrachten.
 

Deleted User - 147694

Guest
Bij mijn H3 account was ik overigens wel erg blij met het steeds terug komen van de Plaats 5 handelsaanbiedingen opdracht. :D
 

DeletedUser1026

Guest
Ze hebben beloofd niet meer 2x achter elkaar dezelfde opdracht. Nu zijn er meerdere opdrachten goederen produceren of hamers met een ander verhaaltje er bij. Dat zijn niet dezelfde opdrachten, maar we moeten wel hetzelfde doen. Ook heb ik al een paar keer gehad dat ze afwisselen. Bijvoorbeeld: T1, units, T1, units, T1, units. Dat is misschien niet direct achter elkaar, maar voelt wel als steeds hetzelfde. Dit is denk wat Mupsie bedoelde met steeds terugkerende opdrachten.
Ik heb 2 accounts en wat er nu bij mij gebeurt is dat er bijv. de opdracht: 'Produceer een goede hoeveelheid van een soort- basis-, ambachtelijke of magische goederen naar keuze'. Hierna komt dan een andere en direct daarna weer deze! Dit gebeurt dan een keer of 4 in 15 opdrachten. En ja, dan heb je daar ook nog 2 of 3x een opdracht tussen van Produceer staal, marmer of hout of een andere opdracht waar je eigenlijk precies hetzelfde doet. Dit principe komt (bij mijn 2 accounts) steeds terug, maar vooral met die eerstgenoemde opdracht. Dit is wel een vrij letterlijke opvatting van 'Geen dezelfde opdrachten achter elkaar!' Volgens mij moeten ze daar ergens het woordje 'direct' voor 'achter elkaar' zetten! Dit voelt echt als om de tuin geleid worden!! (Een verbod in de regel gemaakt op 2x achter elkaar door er steeds 1 tussen te duwen! Dus ze 'liegen' niet)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2578

Guest
omdat ik absoluut er tegen ben om een spel van strategie- naar gokspel te veranderen terwijl het spel gewoon doorgaat! Alle leuke manieren waar je ook maar iets kan plannen wordt er systematisch langzaam uitgesloopt, zodat spelers eerder gefrustreerd raken en uit ellende maar naar de beurs grijpen! (Met verslavingsrisico!)
Ben het me je eens Mupsie. Het oude event systeem van plannen vondt ik ook veel leuker en spannender; of je het allemaal wel of niet zou halen en je moest er ook iets voor doen (plannen, uitrekenen, etc.). Nu is het blindelings gokken geworden, jammer. Vanaf het begin heb ik ook niet gekozen voor een spel waar gokken in zou zitten.
 

DeletedUser2578

Guest
Ook heb ik al een paar keer gehad dat ze afwisselen. Bijvoorbeeld: T1, units, T1, units, T1, units. Dat is misschien niet direct achter elkaar, maar voelt wel als steeds hetzelfde. Dit is denk wat Mupsie bedoelde met steeds terugkerende opdrachten.
Ja, ik heb het ook precies zo gehad, dan komt het erop neer dat het wel dezelfde opdrachten achter elkaar zijn. Deed me meteen denken aan de opdrachten van het vorige event.
 

DeletedUser2989

Guest
Ik zie ook deze trend/ombuiging van strategiespel naar loterij/gokkast spel. Helaas ook de forum winter loterij, waar ik als een stil protest niet aan mee doe. Nou ja, nu minder stil dus.
Dat het kansspel element er een beetje inzit zoals bij de prijs van de magische aca/wensput vind ik helemaal ok, heeft ook wel zijn charme. Maar sinds die tijd is de toren erbij gekomen en nu dus ook de winterevent gokkast.
Als het huidige systeem bij de events zo doorgaat, is voor mij de lol er af.

Ik heb 1 keer een paar dia's gekocht, toen ik net was begonnen. Op zich is dia kopen prima, omdat de mensen die bij Inno werken ook brood op de plank moeten hebben. Maar een bedrijf dat bewust inspeelt op verslavende elementen steun ik principieel niet. Dat betekent dat Inno aan mij een potentiele dia koper kwijt is sinds de introductie van de gokkast in dit verder nog steeds zeer leuke spel.
 
Ik blijf me verbazen over alle commentaar op het Wintermagie evenement. Dat het nieuwe systeem van prijsjes winnen misschien minder leuk is dan de vorige versies, of de graphics kinderachtig, laat ik even in het midden... maar er wordt over te keer gegaan alsof het hele spel nu alleen nog maar een 'gokkast' is, i.p.v. (nog altijd!) een spel van plannen en strategische beslissingen nemen.

Dit is slechts een evenement, wat straks weer is afgelopen! Je kunt er voor kiezen om er wel of niet aan mee te doen (net zoals je zelf beslist of je wel of niet diamanten koopt, meedoet aan BSA's of de toren bezoekt) en het heeft verder geen effect op de ontwikkeling van je stad!
 
Dit systeem is gewoon 1 op 1 overgenomen van Forge of Empires. Een spel dat ik veel speel (heb 3 dorpjes daar). Er is echter wel een groot verschil; De pakketjes kosten bij Elvenar 5x zoveel!
Slechts 10 sterren (de strikjes van Elvenar zeg maar) kost het daar om een pakket te openen. En ook de opdrachten zijn bij Forge veel makkelijker. "Versla 12 units", "Betaal 5.000 munten en geef 12x burenhulp" dat soort werk. Je kunt makkelijk zo'n 100 sterren per dag pakken en dan heeft zo'n shuffle veel minder impact. Ik heb na een paar dagen al bijna mijn hoofdgebouw (Trein) af.
Bij Elvenar gaan de hoeveelheid strikken later wel iets omhoog maar het vergt wel heel erg veel opdrachten om op het niveau van Forge te komen.

Iets ander wat me irriteert is dat hamertje tik gedoe. Je krijgt 1, 2 of 3 stenen per beurt, maar dat is dus gemiddeld 2. Het geeft gewoon een vals gevoel van controle. Geef gewoon 1 steen per hamer en halveer de kosten van het huis. Komt op hetzelfde neer.
 

DeletedUser3597

Guest
Ik zie ook deze trend/ombuiging van strategiespel naar loterij/gokkast spel. Helaas ook de forum winter loterij, waar ik als een stil protest niet aan mee doe. Nou ja, nu minder stil dus.
Dat het kansspel element er een beetje inzit zoals bij de prijs van de magische aca/wensput vind ik helemaal ok, heeft ook wel zijn charme. Maar sinds die tijd is de toren erbij gekomen en nu dus ook de winterevent gokkast.
Als het huidige systeem bij de events zo doorgaat, is voor mij de lol er af.

Ik heb 1 keer een paar dia's gekocht, toen ik net was begonnen. Op zich is dia kopen prima, omdat de mensen die bij Inno werken ook brood op de plank moeten hebben. Maar een bedrijf dat bewust inspeelt op verslavende elementen steun ik principieel niet. Dat betekent dat Inno aan mij een potentiele dia koper kwijt is sinds de introductie van de gokkast in dit verder nog steeds zeer leuke spel.

@Aerwer ik deel je mening over de gokkast niet helemaal, vind wel dat je het netjes verwoordt en ben blij dat er ook mensen zijn die het gewoon een leuk spel vinden!

Er is vanaf het begin van de grote events gewerkt met een winkans en dat is een paar keer (voor Inno) flink de verkeerde kant op uitgeschoten. Ook was het van tevoren zo te plannen dat sommige spelers al binnen een paar dagen helemaal klaar waren. Ik denk dat dat met dit systeem er wel uit is en dat er een vrij goede winkans is op hele mooie prijzen(!!), zie daarover ook de berekening van Crazywizard.

De strategie zit hem vooral in het plannen van je stad en het plannen hoe je de evenementen speelt, dat bepaalt namelijk hoeveel kans je maakt om de prijzen die je graag wilt hebben te winnen.
- Voorbereiding: zoek van tevoren op hoe het evenement in elkaar zit, wanneer de prijzen vallen die jij wilt hebben en wat je aan je stad moet doen om zoveel mogelijk kans te maken.
- Spaar combinatieversnellers, toverspreukfragmenten en tijdboosters op, die zijn bij de evenementen heel waardevol en bruikbaar
- Spaar spreuken op: betoverde voorraden, magische productie, betoverd geschenk en inspirerende meditatie helpen enorm
- Zorg dat je een ruime hoeveelheid provincies hebt verkend, maar nog niet hebt onderhandeld
- Zorg dat je 2 marmerfabriekjes op level 3 hebt klaarstaan om te upgraden naar level 4

En omdat het door Inno ook al ruim van tevoren bekend gemaakt is dat werkplaatsen en fabrieken op level nodig zijn had je daar ook al voor kunnen zorgen.

Als je die inspanning erin stopt, dan kun je altijd nog discussiëren over of je het kanselement te groot vindt of niet, maar ik zie niet zo goed hoe je als spelmaker zou kunnen voorkomen dat je veel te veel weggeeft als je dat element eruit haalt. Ja... 1 oplossing, een evenement met een kop en een staart met een maximaal te winnen aantal gebouwtjes (zoals het bsa), maar het leuke is dat juist nu planning en strategie ook echt iets opleveren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2578

Guest
Dit systeem is gewoon 1 op 1 overgenomen van Forge of Empires. Een spel dat ik veel speel (heb 3 dorpjes daar). Er is echter wel een groot verschil; De pakketjes kosten bij Elvenar 5x zoveel!
Goed om te weten want FOE heb ik nooit gespeeld. Het komt erop neer dat het allemaal zo'n beetje op elkaar gaat lijken.
 
Bovenaan