• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback Wintermagie 2019

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
forumbanner-1.png


Beste elfen en mensen,

Er is weer een jaar voorbijgegaan in de prachtige wereld van Elvenar. Terwijl je je voorbereidt om het einde van het jaar te vieren, zullen we je vertellen over het verhaal van Elvenezer Scratch, die een fortuin heeft verdiend met het verkopen van smakelijke Elvenade in zijn magazijn. Maar sinds zijn goede en enige vriend Marlow enkele jaren geleden is overleden, is Elvenezer nog hebzuchtiger en bozer geworden dan hij ooit is geweest. Terwijl het winterseizoen begint en het jaar ten einde loopt, komt Marlows geest hem bezoeken en waarschuwt hem. Daarna verschijnen de drie geesten van de winter.

Dit jaar komt ons Winterevenement met enkele gloednieuwe spelmechanismen! Van 5 december tot en met 2 januari kun je opdrachten voltooienen de rand van je stad doorzoeken om rode linten te vinden, die je kunt gebruiken om cadeautjes te openen. Elk cadeau dat je opent, bevat een willekeurige beloning en voorziet je van snoephamers. Met deze snoephamers kun je peperkoekstenen kopen, die de peperkoekman zal gebruiken om het peperkoekhuis weer op te bouwen, en de volgende grote prijs ontgrendelt zodra deze is voltooid.


eventprogressbannerW2019.png



Elke dag is er een set van 16 cadeautjes om te openen, waaronder één dagelijkse exclusieve beloning. Dagelijkse exclusieve beloningen bevatten een nieuwe verzameling unieke wintergebouwen en terugkerende gebouwen van eerdere winterevenementen.

Winter_Buildings_Promo.png


Je krijgt een voorbeeld van al deze mogelijke dagelijkse beloningen te zien totdat je op de knop "Hussel" drukt, die de volgorde van de beloningen willekeurig maakt en ze in de geschenkdozen verbergt.

shufflemechanic1.png


Onder de mogelijke inhoud van de cadeaus, zullen er 3 nieuwe speciale items zijn, die elk een speciaal effect activeren:
  • "Dubbele beloning" - Een "x2" verdubbelaar die de volgende beloning verdubbelt.
  • "Onthul twee" - Met dit item kan je de inhoud zien van twee eerder niet-afgedekte cadeaus, zodat je een voorbeeld kunt bekijken van wat erin zit voordat je ze opent.
  • "Opnieuw husselen" - Dit is een heel bijzonder voorwerp. Zodra je een cadeau opent en opnieuw husselen krijgt, keer je terug naar 16 ongeopende cadeaus die je opnieuw moet husselen. Hoewel dit je voortgang bij het zoeken naar een specifieke prijs kan resetten, kun je hiermee ook alle eerder verdiende items opnieuw winnen. Als een cadeau met een Opnieuw husselen wordt geopend, worden je geïnvesteerde rode linten voor het openen van dit cadeau geretourneerd en ontvang je een snoephamer.
Als je de "dubbele beloning" (x2) opent en vervolgens "Onthul twee" opent, kunt je de inhoud van 4 willekeurige cadeaus bekijken voordat je ze opent. Bij het openen van de "dubbele beloning" (x2) die aanwezig is vlak vóór het openen van "Opnieuw husselen", wordt het aantal geretourneerde rode linten verdubbeld, zodat je twee cadeautjes kunt openen in plaats van één.

Met de snoephamers die je van cadeaus krijgt, kan de peperkoekman aan zijn peperkoekhuis werken. Elke keer dat je een van de hamers gebruikt, voegt hij willekeurig 1-3 elementen aan het huis toe. Zodra alle 20 elementen zijn toegevoegd, is het huis compleet en word je beloond met de volgende grote prijs op de lijst, waaronder enkele van je favoriete tijdelijke gebouwen, evenals peperkoek-artefacten, die kunnen worden gebruikt om je eigen evoluerende peperkoeklandhuis te evolueren.

Gingerbread_Mansion.png

(4x4 cultuur, bevolking en bonussen afhankelijk van type, hoofdstuk en fase)

Op basis van je feedback van de evenementen zomerzeemeerminnen en herfststerrenbeelden hebben we ook de volgende wijzigingen aangebracht met betrekking tot de evenementopdrachten:
  • Er zullen twee verschillende delen van de opdrachtenreeks van het evenement zijn. Het eerste deel bestaat uit reguliere opdrachten voor iedereen, het tweede deel is een bonusgedeelte. Het reguliere gedeelte bevat willekeurige opdrachten, maar is minder repetitief dan voorheen. Deze sectie is eindig en zal op een bepaald punt eindigen. De bonussectie volgt meteen en bevat aanzienlijk moeilijkere missies, terwijl een relatief kleine beloning wordt toegekend. Dit is bedoeld voor de spelers die erin geslaagd zijn om de opdrachtenreeks te voltooien en nog steeds willen blijven werken om nog meer rode linten te krijgen tot het evenement eindigt.
  • Het normale gedeelte van de opdrachtenreeks vereist geen producties van een gebouw van een specifiek niveau. Deze opdrachten blijft echter in het spel voor toekomstig gebruik. Bovendien zullen deze opdrachten nog steeds plaatsvinden in het bonusgedeelte.
  • Opdrachten die eerder om specifieke basisgoederen (tier 1) vroegen, werden gedeeltelijk vervangen door opdrachten die ook ambachtelijke (tier 2) of soms zelfs magische goederen (tier 3) accepteren
  • Het is niet meer mogelijk om dezelfde opdracht direct na elkaar te krijgen
Bekijk onze wikipagina voor meer informatie over het evenement.

We wensen je veel plezier tijdens het wintermagie evenement van dit jaar en horen natuurlijk graag je feedback in ons discussietopic!

Fijne feestdagen,
Jullie Elvenar Team
We horen graag jullie feedback over dit evenement - in het speciaal over de wijzigingen in de evenementopdrachten n.a.l.v. jullie feedback bij eerdere evenementen!
 

Deleted User - 124539

Guest
Vraagje: als je een "2×" onthult, geldt die de volgende dag ook nog, als het je de dag zelf niet meer lukt om genoeg snoeplinten te verzamelen om nog een cadeautje te openen?
 
Vraagje: als je een "2×" onthult, geldt die de volgende dag ook nog, als het je de dag zelf niet meer lukt om genoeg snoeplinten te verzamelen om nog een cadeautje te openen?
neee, elke nacht veranderd de dagprijs, dus heel het prijzenbord wordt dan automatisch vernieuwd, en dus ook je x2 ben je kwijt als die nog open stond.
 

DeletedUser3597

Guest
kans is 1 op 16, is 6% en een beetje, en als je dan nog eens de shuffle uit pakt is de kans dus nog kleiner

Is niet helemaal waar, als je de shuffle wint dan krijg je ook weer nieuwe lintjes. Ook kun je extra lintjes winnen. Maar in vergelijking met eerst is de kans op een dagprijs inderdaad kleiner. Volgens mij om te voorkomen dat er extreem veel zeer waardevolle wensputten gewonnen kunnen worden. Lijkt mij een terechte rebalancing van Inno, ze waren wel heel gul geworden. Los daarvan kans op het winnen van heel veel leuke prijzen! Enjoy!
 
Ben het eens dat het aantal daprijzen gewoon "silly" was.
Ben echter zeer ongelukkig met deze methode.

Dit is namelijk een ouderwetse gokkast, je moet gewoon hopen op geluk. geen strategie of iets mogelijk.
Je moet niet vreemd opkijken als je straks met een level 10 evolutiegebouw zit maar met maar 0-1 of 2 dagprijzen, terwijl je buur man er 15 heeft met 5 evoluties.

Ook het andere systeem was "random" maar hier kon je invloed op de random uitoefenen door de juiste bollen te kiezen.
Bij dit systeem is niets mogelijk, het enige wat je kan doen is alles opsparen voor 1 dag en dan het beste er van hopen.
(elke dag reset het kadootjessysteem dus alle progressie van de vorige dag raakt verloren)
 

DeletedUser3597

Guest
Het gelukselement is minder beïnvloedbaar geworden dan het was. Ergens ook wel weer prettig om niet meer te hoeven kiezen waar je meer of minder kans op wilt maken. Nu is de enige keuze nog op welke dag je je lintjes inlevert voor wat gokjes en vol verbazing kijken wat je allemaal gewonnen hebt ;)
 
Het gelukselement is minder beïnvloedbaar geworden dan het was. Ergens ook wel weer prettig om niet meer te hoeven kiezen waar je meer of minder kans op wilt maken. Nu is de enige keuze nog op welke dag je je lintjes inlevert voor wat gokjes en vol verbazing kijken wat je allemaal niet gewonnen hebt ;)

Gecorrigeerd ;)

Benieuwd hoe lang het gaat duren voor de klachtenstroom van mensen die met 3000 linten niets winnen op gang gaat komen.
Het is nu een gokmachine geworden en je hebt geen idee wat je ermee gaat winnen, en dat vind ik wel jammer.
 

DeletedUser3597

Guest
Gecorrigeerd ;)

Benieuwd hoe lang het gaat duren voor de klachtenstroom van mensen die met 3000 linten niets winnen op gang gaat komen.
Het is nu een gokmachine geworden en je hebt geen idee wat je ermee gaat winnen, en dat vind ik wel jammer.

:p
 

DeletedUser2989

Guest
Bij mij tellen de magische werkplaatsen niet dubbel. Werkt dit alleen bij het bonusgedeelte vanaf opdracht 180 ?
 

DeletedUser3849

Guest
ik had op beta nog 4 kadootjes over en nog geen dagprijs ik pakte er 1 en ik had een shuffle kon weer helemaal opnieuw beginnen voor kans op de dagprijs.
dat is echt niet leuk geweest.
en wat er verder inzit is voor een grotere stad nou ook niet echt leuk.
vind het een minder leuk lang event.
ik ga wel zien welke dag ik wat ga uitgeven en doe de opdrachten rustig aan.
 

DeletedUser2989

Guest
ik had op beta nog 4 kadootjes over en nog geen dagprijs ik pakte er 1 en ik had een shuffle kon weer helemaal opnieuw beginnen voor kans op de dagprijs.
dat is echt niet leuk geweest.

Dat snap ik helemaal. Ik heb het systeem even uit geprobeerd en had wat geluk, daardoor al het eerste artefact binnen. Maar ik vind het leuker op basis van inspanning en tactiek te winnen dan een gokmachine systeem. Vind overigens de kleine prijsjes best wel de moeite waard.
 

DeletedUser2989

Guest
@Earwen1; je kunt zoiets bij text related topics posten.

Inhoudelijk neem ik aan dat de tip is; kappen en wachten tot morgen, tenzij dat je de dagprijs graag ( nogmaals) wilt hebben.
 
Bekijk bijlage 4578

In enkele dialoogvensters loopt de tekst buiten het kader en is daardoor niet goed leesbaar. Wat is nou het goede idee?? Ik ben erg benieuwd nu. :)

(Niet zeker of ik dit in het juiste forumtopic post. Zo niet, mijn excuses!)
dat is een doordenkertje :) . als je waardevolste cadeau van een dag vind, dan is dat een goed idee. (maw er zijn geen waardevolle cadeaus?)
 
neee, elke nacht veranderd de dagprijs, dus heel het prijzenbord wordt dan automatisch vernieuwd, en dus ook je x2 ben je kwijt als die nog open stond.

Heb die verdubbelaar maar niet genoeg linten meer om nog een cadeau te openen, opdracht die er staat is 9 uurs opdracht dus die komt pas morgen klaar. Oftewel op zo'n moment kan je fluiten naar je dubbele prijs? Vind dat best krom, iets wat je gewonnen heb pakken ze af.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het super, iets nieuws, leuk met de strikjes en kadootjes en vooral het huisje van "Hans en Grietje"
Alles wat ik binnen krijg aan prijzen is mooi meegenomen.

Toppie Elvenar
 
Bovenaan