• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback Willy Wonka

DeletedUser572

Guest
Op zich altijd leuk om weer iets nieuws in het spel te hebben. Alleen soms niet duidelijk. Opdracht 6 bv. Tellen de ontmoetingen in het toernooi niet mee? Worden bij mij in ieder geval geen punten bij geteld. Als je steeds moet wachten tot dat de betoverde voorraden klaar zijn duurt het wel erg ;ang en gaan zeker de beginners het niet redden. Vechten lukt ook niet meer dus dan houdt het voor velen op. (ik moest de groeten doen van Marti45 ;) )
Ik heb het gister avond met de toernooien gedaan en het ging prima.
 

DeletedUser1690

Guest
Dit hele evenement is wat mij betreft om 2 redenen gestart. 1. Om de aandacht van de negatieve veranderingen en de comotie hieromtrent af te lijden. En 2. Om te verdienen aan diamanten die je nodig zult hebben om dit evenement zonder frustraties te voltooien. Er zijn alleen in mijn groep al 3 mensen afgehaakt om al gebruiksonvriendelijke veranderingen. En nog wel de nr. 1 en 2 geplaatsten ( dus de spelers die er al het langst spelen in elvenar) .


WEL,SUPPORT! dat zou je toch te denken moeten geven.....D.
 

DeletedUser47

Guest
Dit hele evenement is wat mij betreft om 2 redenen gestart. 1. Om de aandacht van de negatieve veranderingen en de comotie hieromtrent af te lijden. En 2. Om te verdienen aan diamanten die je nodig zult hebben om dit evenement zonder frustraties te voltooien. Er zijn alleen in mijn groep al 3 mensen afgehaakt om al gebruiksonvriendelijke veranderingen. En nog wel de nr. 1 en 2 geplaatsten ( dus de spelers die er al het langst spelen in elvenar) .


WEL,SUPPORT! dat zou je toch te denken moeten geven.....D.
1. De planning van dit event staat los van de reacties over het vechten e.d.
2. Er zijn helemaal geen diamanten nodig om dit af te ronden. Ik en zovele lukt het gewoon zonder.
 

DeletedUser222

Guest
Mijn eerste reactie was ook dit is niet te doen. Vooral de 17 relikwieen zag ik niet zitten, totdat ik hier op het forum las om de toernooi hier voor te doen.
En inderdaad had ze gisteravond zo bij elkaar.
Ben inmiddels halverwege met de opdrachten en heb nu het gevoel dat het te doen is.
 

DeletedUser572

Guest
Dit hele evenement is wat mij betreft om 2 redenen gestart. 1. Om de aandacht van de negatieve veranderingen en de comotie hieromtrent af te lijden. En 2. Om te verdienen aan diamanten die je nodig zult hebben om dit evenement zonder frustraties te voltooien. Er zijn alleen in mijn groep al 3 mensen afgehaakt om al gebruiksonvriendelijke veranderingen. En nog wel de nr. 1 en 2 geplaatsten ( dus de spelers die er al het langst spelen in elvenar) .


WEL,SUPPORT! dat zou je toch te denken moeten geven.....D.
Ik zal waarschijnlijk 2-4 dagen over hebben. Dus ik heb echt geen idee hoe je hier aan komt.
 

DeletedUser1143

Guest
Mensen lezen de opdrachten en denken wow , dat lukt niet en stoppen dan ook direct.
Iedere opdracht in dit event is goed te doen, zowel voor beginners als voor de verdere spelers , maar soms moet je even "out off the box "denken.
Bovendien heb je ruim 7 dgn de tijd , hier werd binnen een uur al gegild Dit gaat nooit lukken.
En als je echt zeker wil weten of het je gaat lukken , kijk dan even in het andere topic onder de spoilers en plan je opdrachten vooruit.
Zo moeilijk is het echt allemaal niet , en in plaats van te denken Oooohhhh ze willen weer dia's hebben kan je ook denken Oke , hoe ga ik deze opdracht WEL halen. Want het is te doen , vrij simpel ook nog.
 

DeletedUser189

Guest
de opdrachten zijn heel goed te doen, morgen heb ik ze allemaal gedaan.
 

DeletedUser1720

Guest
Opdrachten zijn inderdaad wel te doen, en tijd is genoeg, als je tijdelijk onder de spoilers hebt gekeken en aantal dingen van tevoren bestelt. Maar... 120 keer 15-min productie, 200 keer 5-min productie. Dat is zoooooooo saaaaaai en irritant! Plus nog een ding. Tot laatste twee gastvolken alles lag onder bepaalde ritme: 3, of 9 uur. Ja, kon wel 1 dag, 1 uur en zelfs 5 minuut. Maar wat hebben we nu? Daar 2.5 uur, hier 1.5 uur, daar 20 uur, hier 4 uur en ergens anders nog 5 uur. Moet ik nou stuk of 5 wekkers voor ieder bestaande gebouw zetten? Ik snap dat u ons hier altijd bezig wilt houden, maar het is irritant. Om dat te voorkomen kunt u wachtlijsten maken, zoals bij de kazerne. 3 bestellingen per productiegebouw. Zou wel mooi zijn, ook voor "Willy Wonka" opdrachten.
 

DeletedUser234

Guest
Pffft wat een geklaag, maar ja dan ben ik zelf ook aan het klagen als ik dat zeg, dus ik zeg maar niks. ;)
 
Precies wat sommigen al gezegd hebben.
En wat ik nu ook ga benoemen, ik snap werkelijk waar niet dat de mensen achter dit spel dat zelf niet kunnen bedenken.

Hartstikke leuk een evenement als deze, waar je wat extra's mee kunt verdienen.
Maar wat is uiteindelijk het doel van een spel als deze? Juist, het moet leuk zijn om te spelen.
Als je vervolgens om 200 dranken vraagt en 120 keer de 15-minuten productie gaat het niet meer om een leuk item in het spel.
Dit wordt een uitputtingsslag, hetgeen veel moeten klikken, hetgeen het saaie element van herhaling op herhaling.

Is hier nou binnen het team van Elvenar niemand die dit als vraagstuk naar boven brengt bij het bedenken van dit evenement?
Het begrip redelijkheid is waarschijnlijk niet ter sprake gebracht.

Nogmaals, hartstikke leuk een evenement, wat opzich als insteek heeft het spel een leuk element toe te voegen.
Maar doorschieten in een 'lastige' opdracht is ook een vak apart.

Maar goed, het kan zijn dat het extra item wat je kan verdienen als uitputtingsslag moet worden gezien, dan accepteer ik dat.
 

DeletedUser1143

Guest
Als je vervolgens om 200 dranken vraagt en 120 keer de 15-minuten productie gaat het niet meer om een leuk item in het spel.
Dit wordt een uitputtingsslag, hetgeen veel moeten klikken, hetgeen het saaie element van herhaling op herhaling.

Dit komt omdat wij mensen van nature dit soort dingen direct en ala minuut klaar willen hebben en dus als een bezetene gaan klikken .
Maar er is tijd genoeg , niemand die zegt dat je aan 1 stuk door moet klikken. Ik heb het in etappes gedaan want ik heb ook nog een leven en ben ondertussen ook gewoon al klaar met het hele event. Ik heb het niet als saai of uitputtingsslag ervaren.
ja t is veel maar je mag voor een event ook best wat moeite doen toch?
 
Dit komt omdat wij mensen van nature dit soort dingen direct en ala minuut klaar willen hebben en dus als een bezetene gaan klikken .
Maar er is tijd genoeg , niemand die zegt dat je aan 1 stuk door moet klikken. Ik heb het in etappes gedaan want ik heb ook nog een leven en ben ondertussen ook gewoon al klaar met het hele event. Ik heb het niet als saai of uitputtingsslag ervaren.
ja t is veel maar je mag voor een event ook best wat moeite doen toch?

Zoals je kan lezen doel ik op het begrip 'redelijk' 'redelijkheid', dat wil zeggen een overwogen, aanvaardbaar en acceptabel te behalen aantal.

Nu is het zo dat dit begrip subjectief kan worden genomen, zoals jouw reactie.
Maar ik doelde meer op het gemiddelde genomen, en de gemiddelde persoon zal de eerder genoemde aantallen als excessief ervaren.

Nogmaals, Elvenar moet doen waar zij voor staan, echter kan mijn mening als advies worden genomen of niet, dat is aan jullie.
 
Precies wat sommigen al gezegd hebben.
En wat ik nu ook ga benoemen, ik snap werkelijk waar niet dat de mensen achter dit spel dat zelf niet kunnen bedenken.

Hartstikke leuk een evenement als deze, waar je wat extra's mee kunt verdienen.
Maar wat is uiteindelijk het doel van een spel als deze? Juist, het moet leuk zijn om te spelen.
Als je vervolgens om 200 dranken vraagt en 120 keer de 15-minuten productie gaat het niet meer om een leuk item in het spel.
Dit wordt een uitputtingsslag, hetgeen veel moeten klikken, hetgeen het saaie element van herhaling op herhaling.

Is hier nou binnen het team van Elvenar niemand die dit als vraagstuk naar boven brengt bij het bedenken van dit evenement?
Het begrip redelijkheid is waarschijnlijk niet ter sprake gebracht.

Nogmaals, hartstikke leuk een evenement, wat opzich als insteek heeft het spel een leuk element toe te voegen.
Maar doorschieten in een 'lastige' opdracht is ook een vak apart.

Maar goed, het kan zijn dat het extra item wat je kan verdienen als uitputtingsslag moet worden gezien, dan accepteer ik dat.

Tja behalve tijdverdrijf zie ik ook niet echt in waarom je 200x dranken of 150x eenvoudige gereedschappen zou moeten maken.
met 10 werkplaatsen is 200 dranken een uur, dus doe dan 10x brood, en ipv 150 eenv gereedschappen, gies dan voor 10 keer de 3 uurs variant.

Zelfde tijd, minder frustratie, mag ook bij elke een stap langer , dus 3/9 ipv 1/3 uurs
 

DeletedUser990

Guest
Ik heb dus de tent ook. Hij staat nog niet, maar goed.
Zelf vond ik het een goed evenement met inderdaad voor iedereen dezelfde prijzen. (Ben inderdaad soms jaloers als ik bij andere 2 of 3 bouwwerken zie staan die de dagelijkse beloning was, heb ze ook geprobeerd maar ik viel in de munten)
Dit is dus een evenment dat de bedoeling had om te zorgen dat we regelmatig geduurdende langere tijd ingelogd bleven.
Kijk eens hoeveel en hoelang er gespeeld word.
Maar nu kan ik dus gewoon weer om het uur inloggen, munten verzamelen, nieuwe hamers en kijken wat kan ik met die paddestoelen.
Na 5 minuten log ik uit voor 1 uur.
 

DeletedUser1467

Guest
Tja behalve tijdverdrijf zie ik ook niet echt in waarom je 200x dranken of 150x eenvoudige gereedschappen zou moeten maken.
met 10 werkplaatsen is 200 dranken een uur, dus doe dan 10x brood, en ipv 150 eenv gereedschappen, gies dan voor 10 keer de 3 uurs variant.

Zelfde tijd, minder frustratie, mag ook bij elke een stap langer , dus 3/9 ipv 1/3 uurs
Spelers die s'avonds 2 uur kunnen spelen, kunnen in 2 dagen wel de korte opdrachten doen, maar de 3-uurs variant wordt dan veel lastiger.
Zo zit er dus voor iedereen iets in. En korte tijden leveren meer voorraden op, dus het heeft wel nut voor je spel.
 
mijn tent is ook binnen, het was weer tof om te doen en het breekt toch de dagelijkse routine van het spel

ik ben blij met wat ik heb verdiend ,en voor iedereen goed doen gaat zowiezo al niet ,en alles wat je kan krijgen moet je maar aannemen
 

DeletedUser1726

Guest
Ik vind het niet kunnen dat de waarde van de cultuurpunten van de tent lager is als je in een lager hoofdstuk zit, je moet tenslotte toch dezelfde opdrachten uitvoeren, dan moeten ze per hoofdstuk die opdrachten ook eenvoudiger maken naar beneden toe, andrs vind ik zoiets niet echt eerlijk.
 
Ik vind het niet kunnen dat de waarde van de cultuurpunten van de tent lager is als je in een lager hoofdstuk zit, je moet tenslotte toch dezelfde opdrachten uitvoeren, dan moeten ze per hoofdstuk die opdrachten ook eenvoudiger maken naar beneden toe, andrs vind ik zoiets niet echt eerlijk.

Dat is het wel, laat me uitleggen.
Als jij in hoofdstuk 2, dezelfde tent zou krijgen met gelijk cultuur als ik in hoofdstuk 8, dan zou dat betekenen, dat je de aankomende 2 hoofdstukken geen cultuur meer hoeft te bouwen, of dat die tent voor mij waardeloos is omdat hij net zoveel oplevert als jij in hoofdstuk 2.

Daarom levert elk hoofdstuk zijn eigen tent met eigen waardes, je krijgt dus een tent die ervoor zorgt dat deze niet het spel bederft en uit balans brengt.

tijdens de zonnewende heb ik in een evenement 5 gebouwen verzameld en die leveren 8500 werkers en 8500 cultuur op.
Dat is net iets minder werkers en meer cultuur dan ik op een account heb dat in hoofdstuk 4 zit.

Daarom dus een verschillende tent voor iedereen.
 
Bovenaan