• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback: Toernooiaanpassingen

Zoals het nu op het moment is en je hebt relics voor versnellers nodig deed ik die betreffende week als het even kon gewoon 50 provincies 6 ronden en haalde meer dan 1000 binnen. Helaas kan dit met de nieuwe opzet niet meer en nu moet je heel goed kijken en door hebben wanneer ze elke week in welke ronde langskomen. Zal in begin even wennen zijn maar na een tijdje weet je precies welk toernooi wel en welk niet.
Een cyclus bestaat uit 9 week en moet je even uitvogelen welke 3 weken niet en waarschijnlijk is dat voor elke relic steeds 3 week achter elkaar.
Ze hadden dit beter een paar week in voren moeten aankondigen zodat ieder er naartoe kon werken om in ieder geval een minimum aan voorraad te kunnen verzamelen want nu bestaat de kans dat er spelers zullen zijn die versnellers willen maken en er mee in nood komen. Puur omdat ze misschien net treffen dat ze die de eerste 3 week niet kunnen verzamelen. Hier had Inno beter over moeten nadenken. Maar Inno en lange termijn denken is net zo iets als bananen aan een aardbeiplant proberen te laten groeien.
 
Tip: als je van een bepaalde relikwie meer stuks wilt winnen, kun je dat doen door zoveel mogelijk provincies bij ster 1 te openen. Daarna kies je van welke relikwie je meer wilt binnenhalen.
Dank voor je tip... en die had ik inderdaad ook al bedacht. Maar 1 op de 9 proincies (ipv elke prov.) blijft toch klein bier... :confused:
 

Aeva

Chef
Ze hadden dit beter een paar week in voren moeten aankondigen zodat ieder er naartoe kon werken om in ieder geval een minimum aan voorraad te kunnen verzamelen want nu bestaat de kans dat er spelers zullen zijn die versnellers willen maken en er mee in nood komen. Puur omdat ze misschien net treffen dat ze die de eerste 3 week niet kunnen verzamelen. Hier had Inno beter over moeten nadenken. Maar Inno en lange termijn denken is net zo iets als bananen aan een aardbeiplant proberen te laten groeien.

Niet om het een of ander, maar als je als speler geen reserves hebt opgebouwd kun je dat alleen jezelf verwijten.
Een minimum aan voorraden van alles is gewoon nodig in dit spel en in elk ander spel. Als je steeds alles op maakt, heb je vette pech en het is niet heel handig...

En @rodeon 6 provincies een keer of 3 á 4 tikt best leuk aan...
 
Niet om het een of ander, maar als je als speler geen reserves hebt opgebouwd kun je dat alleen jezelf verwijten.
Een minimum aan voorraden van alles is gewoon nodig in dit spel en in elk ander spel. Als je steeds alles op maakt, heb je vette pech en het is niet heel handig...

En @rodeon 6 provincies een keer of 3 á 4 tikt best leuk aan...
tis vooral mss probleem voor nieuwere spelers die dan zonder vuurfenix enzo moeten spelen die het lastiger gaan hebben in toernooi en minder relekwies binnenhalen en dus pak minder spreuken gaan kunnen maken.
 
tis vooral mss probleem voor nieuwere spelers die dan zonder vuurfenix enzo moeten spelen die het lastiger gaan hebben in toernooi en minder relekwies binnenhalen en dus pak minder spreuken gaan kunnen maken.
Nieuwe spelers hebben eerder het probleem dat ze weinig provincies hebben en daardoor niet veel kunnen doen.
Verder vermoed ik dat als een kleine speler netjes aanklopt en vraagt of er een plaatsje beschikbaar is, hij/zij echt wel geholpen wordt met grondstoffen en tips.
Zekers bij broederschappen met veel leden boven H12 zijn ze niet zo flauw om een nieuweling te helpen.
 
Als relatief nieuwe speler (april begonnen, zit nu in hfst VII) vond ik het best wel irritant dat ik moest wachten tot een bepaalde relikwie aan de beurt was voordat ik er lekker veel van kon winnen in het toernooi. Bonusgoederen duurde iedere keer weken voordat er weer een flinke stap bij kwam. Dus dit lijkt mij een prima verbetering voor nieuwe spelers.

Inmiddels heb ik door fanatieke toernooideelname van alle relikwieën een hele ruime voorraad opgebouwd en heb ik dat probleem niet meer. En heb ik ook geen last van deze verandering qua relikwieën.

Ik kan onderschrijven dat je als kleine speler heel veel hebt aan een goede broederschap met ervarener leden die je helpen door je handel te accepteren. Als je die hulp omzet in een goede toernooiscore, wint iedereen en komt het met die relikwieën helemaal goed.
 
Ik kwam dit tegen op het Amerikaanse forum en wil het met jullie delen.

Kennispunten en andere beloningenverdeling:

Voor
Before.jpg


NA
After.jpg


Bron : https://us.forum.elvenar.com/index.php?threads/upcoming-tournament-changes.28418/post-230316
 
Ik ben flink "not amused". Na 8 weken wachten had ik gedacht de laatste toverstof 125 relics voor max bonus binnen te slepen op W. In het oude systeem zou dit triviaal geweest zijn. In het nieuwe systeem mag ik na 8 weken nog 3-4 weken wachten.

Weet iemand wat er met relics beloning op het eind is gebeurd? Is dit nog hezelfde, of krijg je daar ook "diverse" relics?
 

Aeva

Chef
Je houdt dezelfde beloningen als nu in het nieuwe systeem bij de eindbeloning (in de 'grote' kist op zaterdagavond), dus relics van de naamgever van het betreffende weektoernooi.
De oude tov de nieuwe door de provincies heen is van 0-5-0-0-6-0 naar 1-4-1-1-5-1. Precies evenveel in aantal. Elke week is provincie 1 de relic van de naamgever van het betreffende weektoernooi.
Tip: als je van een bepaalde relikwie meer stuks wilt winnen, kun je dat doen door zoveel mogelijk provincies bij ster 1 te openen. Daarna kies je van welke relikwie je meer wilt binnenhalen en die provincies speel je dan extra.
 
Ik ben flink "not amused". Na 8 weken wachten had ik gedacht de laatste toverstof 125 relics voor max bonus binnen te slepen op W. In het oude systeem zou dit triviaal geweest zijn. In het nieuwe systeem mag ik na 8 weken nog 3-4 weken wachten.

Weet iemand wat er met relics beloning op het eind is gebeurd? Is dit nog hezelfde, of krijg je daar ook "diverse" relics?
Voor zij die nu overgaan is het even lastig, voor alle nieuwe spelers is het wel beter, zij bouwen nu "evenwichtig" hun bonusrelics op. en zitten niet 8 weken tegen bijna 0 bonus aan te kijken.
 
Tip: als je van een bepaalde relikwie meer stuks wilt winnen, kun je dat doen door zoveel mogelijk provincies bij ster 1 te openen. Daarna kies je van welke relikwie je meer wilt binnenhalen en die provincies speel je dan extra.
Had ik al van je gelezen, werkt alleen niet:
Screenshot from 2021-10-06 12-41-47.png

Valt geheel niets te kiezen uit "zoveel mogelijk provincies" als je net in de feeen zit.
 

Aeva

Chef
Het benadeelt niet effectief de kleine spelers. Er is gewoon een klein voordeeltje als je meer hebt gescout (want dat is het criterium: hoeveel provincies heb je vrij gespeeld), een keer per 9 provincies kun je dan voor 6 sterren gaan.
 
Benadeelt effectief dus de kleinere spelers... wat - volgens mij - nou juist net niet de bedoeling was
Het benadeelt mij omdat ik vanuit het oude systeem naar het nieuwe ga op een ongelukkig tijdstip.

Als ik was begonnen in het nieuwe systeem, dan had ik niet 8 weken hoeven te wachten, en has ik dus 4 weken geleden al max bonus bereikt.
 
Tot zover lijkt het mij juist een flink wat evenwichtiger systeem. Daar bij het voordeel dat, als je een weekje niet (zo veel) kunt, je geen grote achterstand oploopt. Alleen je kp-balk loopt onverwachter vol; wel op het goede tijdstip starten om een halve kp te besparen.
Ik ben flink "not amused".
Tja, daar gaat mijn snode plan om volgende week er flink tegenaan te gaan voor 1000 edelsteen-relikwieën extra. Yogi69 gaf nog zo'n goede tip.
Heb er maar 1000 en die verbranden vlot in de Mag. Academie. Voor mij zijn ze handig als T9 actueel geworden is.
- Nou maar hopen dat dit gaat lukken voor die tijd ;) .
Het benadeelt niet effectief de kleine spelers.
Sterker nog, matig kleine spelers krijgen van alle 3 bonussen een paar relikw. zodat hun bonus% weer iets toeneemt. Helemaal in de geest van Inno, telkens kleine beloningen voor iedere 'geweldige' prestatie.
Tip: als je van een bepaalde relikwie meer stuks wilt winnen, kun je dat doen door zoveel mogelijk provincies bij ster 1 te openen.
Voor mij betekent dat dan vooral provincie 2, 11 en 20 een keertje extra doen voor die edelsteenrelikwie, enz.
 
Als je elke week 10 provincies en 5 ronden in toernooi speelde en je blijft dat ook met de nieuwe opzet doen dan blijft over de gehele cyclus het aantal relics gewoon hetzelfde wat je verdient. Ook het aantal kp dat je verdiende blijft dan gelijk.
Voor de spreuken en de scherven blijft het ook gelijk. Het enige verschil is dat het nu meer verspreid is.
Het is gewoon even wennen en na een paar weken weten we niet anders meer.
De grote spelers beschikken over het algemeen wel over voorraden en voor de kleine/beginnende speler is het nu evenwichtiger geworden.
 
het is inderdaad even wennen, ik was vroeger zo iemand die een bepaalde week zou overslaan omdat ik die relics niet wou. nu wordt het terug elke week toernooien maar slecht 6/9 provincies doen. Dus minder punten als ik deelneem maar wel wekelijks. Ik neem aan dat het ook wil zeggen dat ik me meer ga moeten aanpassen en mijn goederen/troepenproductie ga moeten opdrijven.

voor mij voelt het aan dat het dus duurder is geworden voor hetzelfde resultaat, al snap ik wel dat voor het merendeel van de spelers het niet uitmaakt en zelfs een verbetering is voor beginners.
 
hou de relics ook in het oog in je handwerken, dat zijn er 5 ineens, en dampen er boven op. 100 dampen extra prijzen. Je krijgt nu eenmaal nooit niets voor niets.
 
Bovenaan