• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback: Toernooiaanpassingen

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team

Toernooiaanpassingen



Beste mensen en elfen,

Met de volgende Toernooironde zullen we enkele wijzigingen in de Toernooibeloningen introduceren. Deze zijn speciaal ontworpen om onze vroege spelers te helpen gemakkelijker verschillende soorten relikwieën te verwerven, in plaats van meer dan 2 maanden te moeten wachten om relikwieën van een specifiek type te krijgen. De wijzigingen die we doorvoeren zijn de volgende:
  • Toernooitrofeeën - We introduceren ze nu officieel in het spel. Ze hebben niet echt een directe impact op het spel, maar zijn leuk om te hebben en er over te kunnen 'opscheppen'.
  • Relikwiebeloningen - In plaats van alleen relikwieën van het specifieke toernooitype te krijgen, geeft de eerste provincie relikwieën van hetzelfde type als het toernooi, en de volgende provincie geeft het volgende relikwietype in de standaard relikwievolgorde enz, zodat er een meer gelijkmatige verdeling van alle relikwietypes in elk toernooi is.
  • Nieuwe regeling van Kennispunten - Kennispunten worden op een andere manier ingedeeld, zodat nieuwe spelers gemakkelijker begrijpen dat je waardevolle Kennispunten kunt krijgen in Toernooien. Belangrijk om hier op te merken is dat er geen beloning negatief wordt beïnvloed (het is dus onmogelijk om minder te krijgen voor dezelfde inspanning).
  • Verandering in de kosten van magische spreuken - De huidige kosten van het balanceren van betoveringen leiden tot een ongelijke besteding van relikwieën. Dit is een nadeel voor alle spelers, maar het wordt steeds belangrijker naarmate een speler verder komt in het spel. Een speler kan bijvoorbeeld al zijn relikwieën uitgeven voor Verheven Goederen en dan heel lang vastzitten in hogere hoofdstukken. Met het wijzigen van de kosten van spreuken hopen we dat probleem weg te nemen.
De wijzigingen komen beschikbaar zodra het toernooi op 5 oktober begint - bekijk ze en laat je opmerkingen achter in het discussietopic!

Met vriendelijke groeten
Jullie Elvenar Team
We horen graag jullie feedback over deze aanpassingen!
 
Laatst bewerkt:
... Een speler kan bijvoorbeeld al zijn relikwieën uitgeven voor Oprijzende Goederen ...
Wat zijn oprijzende goederen? Ik heb even op de wiki gezocht maar daar krijg ik ook geen match.

Edit: Misschien is het "verheven goederen" ?
 
Bleh, ik vreesde al dat het binnenkort ging komen.

Ik ben hier helemaal niet blij mee.
Sinds de nieuwe (en slechte) toernooimoeilijkheid berekeningen is alles veel te duur geworden.
Er was maar 1 ding dat je kon doen om je huidige veel te hoge kosten structureel ongedaan te maken en dat was, je bonusrelics wat te proberen verminderen. Nu kan dat dus ook niet meer want je krijgt automatisch veel te veel van je bonusrelics.

Uitbreidingen kan je niet inleveren . Onderzoek kan je niet ongedaan maken. Het enige wat dus nog kan is je wonderen slopen.... Maar wat heb je dan nog aan toernooi, als je niks me je winst kan doen, je gaat toch geen wonderen slopen enkel om ze opnieuw te zetten.

Helemaal niet blij dus, mogelijks de druppel om eens met dit spel te stoppen wegens het ontbreken van een doel/iets te doen (waar je iets aan hebt).
 
Verandering in de kosten van magische spreuken - De huidige kosten van het balanceren van betoveringen leiden tot een ongelijke besteding van relikwieën. Dit is een nadeel voor alle spelers, maar het wordt steeds belangrijker naarmate een speler verder komt in het spel. Een speler kan bijvoorbeeld al zijn relikwieën uitgeven voor Verheven Goederen en dan heel lang vastzitten in hogere hoofdstukken. Met het wijzigen van de kosten van spreuken hopen we dat probleem weg te nemen.


-ik zie totaal geen verandering in De relic die nodig is om T6 te maken, word nog altijd 3x gevraagd voor spreuken (betoverd beschenk - magische productie - inspirerende meditatie)

dit is de slechtste update van 2021.
 

DeletedUser5121

Guest
Met de volgende Toernooironde zullen we enkele wijzigingen in de Toernooibeloningen introduceren
Verandering in de kosten van magische spreuken
-ik zie totaal geen verandering in De relic die nodig is om T6 te maken, word nog altijd 3x gevraagd voor spreuken (betoverd beschenk - magische productie - inspirerende meditatie)

dit is de slechtste update van 2021.
..beetje voorbarig;)

Het is ook wel verwarrend.. zo gebeurt er weken niets en dan ineens een hele riedel veranderingen.
 
Verandering in de kosten van magische spreuken - De huidige kosten van het balanceren van betoveringen leiden tot een ongelijke besteding van relikwieën. Dit is een nadeel voor alle spelers, maar het wordt steeds belangrijker naarmate een speler verder komt in het spel. Een speler kan bijvoorbeeld al zijn relikwieën uitgeven voor Verheven Goederen en dan heel lang vastzitten in hogere hoofdstukken. Met het wijzigen van de kosten van spreuken hopen we dat probleem weg te nemen.


-ik zie totaal geen verandering in De relic die nodig is om T6 te maken, word nog altijd 3x gevraagd voor spreuken (betoverd beschenk - magische productie - inspirerende meditatie)

dit is de slechtste update van 2021.
Het aantal relics veranderd er niet, het zal zo zijn dat een aantal spreuken andere relics gaan vragen zo heb je bv straks niet meer (afhankelijk van je bonus) voor elke spreuk staal relikwieen nodig. maar zit er meer variatie in.
 
Het aantal relics veranderd er niet, het zal zo zijn dat een aantal spreuken andere relics gaan vragen zo heb je bv straks niet meer (afhankelijk van je bonus) voor elke spreuk staal relikwieen nodig. maar zit er meer variatie in.
deze update is al maanden gaande in beta , en vandaag is de update in live servers , maar er is geen verandering gebeurd kwa kosten terwijl het er duidelijk staat "'verandering in de kosten" maar niets veranderd.
 
deze update is al maanden gaande in beta , en vandaag is de update in live servers , maar er is geen verandering gebeurd kwa kosten terwijl het er duidelijk staat "'verandering in de kosten" maar niets veranderd.
De kosten zijn veranderd van relic A naar relic B.

ook dat zijn kosten, het hoeft niet minder of meer relics te kosten. ook andere relics zijn andere kosten
 
deze update is al maanden gaande in beta , en vandaag is de update in live servers , maar er is geen verandering gebeurd kwa kosten terwijl het er duidelijk staat "'verandering in de kosten" maar niets veranderd.
Euhm, was die wijziging in de kosten van spreuken niet ook al maanden op deze server? Indien niet zal het volgens de aankondiding pas wijzigen dinsdag, en dus nog niet vandaag.
 
Zal voor mij niet veel veranderen denk ik. Was toch al wel gewend om gemiddeld wekelijks 30 provincies te spelen en over de hele cyclus blijven de relics dan gelijk. Hopelijk komen er dan meer magische spreuken vrij met toernooi want die hamerspreuken heb ik onderhand wel genoeg van. Raak die dingen aan de straatstenen nog niet kwijt.
 
Zoals ik begrijp, gaat de toernooi relikwie-verandering volgende week al in. Zou veel handiger zijn om dat te laten beginnen als hij weer van voor af aan begint. Nu hebben mensen zich voorbereid dat ze nog een hoop relikwieën kunnen krijgen bij de komende 2 toernooien.
Ik vind dat systeem van alle relikwieën sowieso niet handig. Van sommige heb ik er meer dan genoeg.
Dit zorgt er alleen maar voor dat mensen het toernooi wel moeten spelen. Daar gaan mijn manschappen en ik krijg ze nu al niet aangesleept, ook al zet ik ze meerdere keren per dag aan.
 
Mijn militaire gebouwen draaien 24/7 op Arendyll omdat ik voldoende wapenkamers heb gebouwd om de nacht te overbruggen zonder dat ze stil staan. Op Winyandor heb ik nu nog een gat van 2 uur / dag, daar moet ik nog aan werken.
 
Mijn militaire gebouwen draaien 24/7 op Arendyll omdat ik voldoende wapenkamers heb gebouwd om de nacht te overbruggen zonder dat ze stil staan. Op Winyandor heb ik nu nog een gat van 2 uur / dag, daar moet ik nog aan werken.

Mijn ervaring is dat dat pas lekker loopt zodra je het elvenar hoofdstuk bereikt en magische werkplaatsen bezit.
Daarvoor is het lastig om alle hamers te harken.
3 (met wonderen gebooste) werkplaatsen is best heftig voor die tijd.
 
Omdat ik wist dat hamers een probleem zijn heb ik in hoofdstuk 2 of 3 al 2 magische WP gekocht op Winyandor. Er staan nu (net over naar het feeen hoofdstuk) nog 4 normale WP naast, en je moet er inderdaad flink aan trekken om voldoende hamers te houden, vooral als je ook nog wat toren speelt. Ik zit veelal op 1 uur produkties overdag (hoera voor thuiswerken, alhoewel mijn WP dan vaak toch stil staan tot ik weer een pauze heb).

Als je dan daarnaast ook nog dingen aan het bouwen bent als huizen, dan houdt het op. Dat hou je niet overeind. Dan gooi ik er een 20% voorraden supply tegenaan, of als ik tijd heb, voorraad spreuken op de magische WP en korte produkties als mogelijk.

Ik heb alleen de afgrond en het heiligdom staan, misschien dat de uitgraving als tijdelijk wonder nog bij zou moeten, hoewel de torens of welvaart ook niet zo ver meer zijn dacht ik.

EDIT: Ik heb het bolwerk nog overwogen als tijdelijk wonder, maar eigenlijk wil ik wachten op de sluwe paddestoel.
 
Ik wordt niet vrolijk van de aanpassing mbt de te winnen relikwieen... en een speler die een beetje vooruit klijkt en regelmatig controleert hoeveel reli's op voorraad zijn, heeft dit 'probleem' helemaal niet! Tot op heden wist ik precies in welk toernooi ik een extra inspanning moest doen om mijn relikwieen weer in balans te krijgen, nu gaat dat - iig via het toernooi - niet meer lukken.
 
Balans is nu dat je van alle reliekwieen minimaal een X aantal wilt hebben, denk ik. Voordeel is nu dat je elk toernooi daarvoor kunt gebruiken, nadeel is dat je wat bijvangst krijgt bij de andere reliekwieen.

Of dat laatste erg is kun je over discussieren. Je kunt het ook zien als voorkomen van een toekomstig tekort. Met andere woorden de reliekwie soorten die je "teveel" hebt kun je eenvoudiger uitgeven zonder in problemen te komen.
 

Aeva

Chef
@rodeon Tip: als je van een bepaalde relikwie meer stuks wilt winnen, kun je dat doen door zoveel mogelijk provincies bij ster 1 te openen. Daarna kies je van welke relikwie je meer wilt binnenhalen.
 
Bovenaan