• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback Spelupdate 1.97

Even een spieklijstje, voor wie er behoefte aan heeft (met dank aan Earwen1):
T1 : T2 : T3
2,25 = 1,50 = 1,00 oftewel 225 = 150 = 100, dus ook :

450 = 300 = 200
675 = 450 = 300
900 = 600 = 400
1125 = 750 = 500
2250 = 1500 = 1000

4500 = 3000 = 2000
6750 = 4500 = 3000
9000 = 6000 = 4000
11250 = 7500 = 5000
22500 = 15000 = 10000

45000 = 30000 = 20000
67500 = 45000 = 30000
90000 = 60000 = 40000
112500 = 75000 = 50000
225000 = 150000 = 100000
 
Laatst bewerkt:
Een speler die bij vele gilden ook niet welkom zou zijn. (ik weet dat je solo speelt)
Beste CrazyWizard de suggestie dat ik solo speel omdat vele gilden mij niet zouden willen, slaat echt nergens op.
Ik handel op altijd op **-nivo op alle tiers.
Als je invult wat je wilt hebben, zijn er geen 27 pagina's te doorlopen.
En mijn stad komt niet in de problemen, tenslotte komt je niet op Elvenar-XV nivo door verkeerd te bouwen.

sorry dat was niet zo bedoeld, ik doelde meer op het feit dat je zo ver ik heb gezien nooit in een broederschap hebt gezeten, iig niet die keren dat ik je account heb voorbij zien komen in de afgelopen anderhalf jaar, en je bent natuurlijk vrij om solo te spelen, en dat houd niet in dat je nergens welkom zou zijn.

Voor de rest gaat het om het feit dat die 27 pagina's er niet horen te zijn, en dat het een aanduiding is dat er een "balans" probleem is.
 
Hoofdrekenen. De ouderen onder ons hebben er echt voordeel bij! Zij zijn doorgaans beter getraind in hoofdrekenen!

Hopelijk helpt het onderstaande een beetje.

Van T1 naar T2, of van T2 naar T3 wordt de hoeveelheid een derde minder. Dus gedeeld door 3 maal 2.

Voorbeeld: 300 / 3 = 100, 100 * 2 = 200.
Voorbeeld: 1000 / 3 = 333, 333 * 2 = 666.

Andersom, van T3 naar T2, of van T2 naar T1 komt er de helft bij.
Dus gedeeld door 2 maal 3.

Voorbeeld: 100 / 2 = 50, 50 * 3 = 150
Voorbeeld: 500 / 2 = 250, 250 * 3 = 750
 

DeletedUser3012

Guest
Goh, dat er hier toch zo veel spelers zijn die over de nieuwe verhoudingen klagen zeg? Bijna alsof ze zelf harstikke hard bezig waren met de handelslijst vervuilen met cross-tier! Want zeg nou zelf, als ze gewoon normaal en eerlijk een op een hadden gehandeld, dan zie ik niet in wat hier zo vervelend aan is!
 
Hoofdrekenen. De ouderen onder ons hebben er echt voordeel bij! Zij zijn doorgaans beter getraind in hoofdrekenen!
Het is een vaardigheid wat je vooral gewoon moet doen in de praktijk. Hoe vaker je het gebruikt hoe beter je er in wordt.

Andersom, van T3 naar T2, of van T2 naar T1 komt er de helft bij.
Dus gedeeld door 2 maal 3.

Voorbeeld: 100 / 2 = 50, 50 * 3 = 150
Voorbeeld: 500 / 2 = 250, 250 * 3 = 750
Bij de "2:" beginnen is het eenvoudigste inderdaad.

Ik verwoord het als volgt: "Pak een even getal, en tel de helft erbij op."
Bijv 100, helft is 50, die optellen bij de 100 -> 150

Als je 2 tiers wilt springen, pak een veelvoud van 4, en doe bovenstaande truuk twee keer.
Veelvoud van 200 is ook een veelvoud van 4, en een mooi rond getal.

Dus 400, helft 200, optellen -> 600 (1e keer)
600, helft 300, optellen -> 900 (2e keer)
t3 tegen t1 wordt dan dus 400 tegen 900.
 
"Hoofdrekenen. De ouderen onder ons hebben er echt voordeel bij! Zij zijn doorgaans beter getraind in hoofdrekenen!"
Hier had ik misschien een knipoog bij moeten zetten, want het was als een bescheiden grapje bedoeld. Dus bij deze: ;)
 

DeletedUser1294

Guest
Heel erg blij met de nieuwe handelsverhoudingen :D

Knipsel.JPG

Voorheen 3 sterren, nu NUL sterren.
Precies zoals het hoort, netjes achteraan dus gemakkelijk te negeren.

Valt me wel op dat spelers die altijd van een hoge naar lagere tier handelden, nu vaak 2-sterren andersom plaatsen.
Maakt me verder niet uit.. Eindelijk balans
 

Deleted User - 147694

Guest
Ik ben in elk geval blij met de veranderingen in de handelsverhoudingen. :)
 
Ik ben ook zeer gelukkig dat de verhoudingen veranderd zijn! Zeer bedankt!
De markt is er een stuk overzichtelijker op geworden.

Het probleem zat niet in de oude verhoudingen want die klopten wel maar het komt imho vooral door de omvang van de verschillende fabrieken die hetzelfde blijft en daardoor produceert men meer tier 3 dan nodig en proberen ze dat om te zetten naar tier 1.

Zoals CW al uitgelegd heeft is er een enorm verschil in vereisten aan volk, ruimte, cultuur en voorraden. Je kunt het ook zien in de factor tijd. Een T1 en een T4 max level maken niet helemaal, maar wel grofweg min of meer even veel. Er kan wel 20-30% verschil in zitten, maar niet een factor 4 of 16. Als je T3 aanbiedt en 16 x zo veel T1 vraagt, vraag dus in feite de ander ongeveer 16 keer over de productie voor die ruil te doen dan jij hebt gedaan. Ook wat dat betreft was het niet eerlijk.
Er is wel wat te steggelen over 1:1,5 of 1:2, maar ik ben allang blij dat de wijziging eindelijk doorgevoerd is. Prima zo dus.
 
maar het zou kunnen zijn dat T1 fabrieken nu in het voordeel zijn tov T3 fabrieken
Als ze het goed hebben uitgerekend zou de T1 nu gelijkwaardig moeten zijn aan de T3.

Maar uiteindelijk is het hoe de spelers het beleven, niet hoe het op papier is uitgerekend. Het is in ieder geval dichter bij de echte waarde van de goederen volgens mij, en als de T1 voordeel heeft lijkt me dat alleen maar gunstig voor de beginnende spelers.
 

Deleted User - 370874

Guest
Laten we het weer hebben over spelupdate 1.97 zonder met modder naar elkaar te gooien a.u.b.
Gehele moddergooi discussie verwijderd.

Graag weer on-topic
 

DeletedUser2611

Guest
Ik wil graag nog even on-topic mededelen dat de verhoudingen in de groothandelaar nog wel volgens het oude systeem zijn, namelijk 4:1

Dat zou betekenen dat als ik tier 2 wil kopen in de groothandel dat ik nu beter kan kiezen om tier 1 te kopen en dan te verhandelen naar tier 2 omdat het dan minder kost... Wordt dit dan ook nog aangepast ?
 
Ik wil graag nog even on-topic mededelen dat de verhoudingen in de groothandelaar nog wel volgens het oude systeem zijn, namelijk 4:1

Dat zou betekenen dat als ik tier 2 wil kopen in de groothandel dat ik nu beter kan kiezen om tier 1 te kopen en dan te verhandelen naar tier 2 omdat het dan minder kost... Wordt dit dan ook nog aangepast ?
https://beta.forum.elvenar.com/index.php?threads/proposal-trader-star-rating-changes.14453/

Dat is wel het plan, echter waren er goede argumenten om deze verandering (nog) niet door te voeren.
1 van de arguementen was dat ook de event opdrachten zouden moeten worden aangepast. (waarom lees je maar in die link)

Deze aanpassing staat dus nog op de wachtlijst en zal wel niet eerder worden doorgevoerd dan het huidige evenement is afgelopen of in een andere vorm dan in hun eerste proposal.

Dit is volgens mij de allereerste keer dat ze op deze manier een verandering in het spel hebben doorgevoerd, eerst een voorstel maken, deze voorleggen aan de spelers, wachten op feedback en dan pas dingen aanpassen.
 

DeletedUser2611

Guest
Kan het zijn dat die verhouding van 1,5:1 ook nog wordt aangepast naar een hogere rating?
Ik vraag dat omdat op dit moment het plaatsen van alleen tier 1 fabrieken meer loont dan het plaatsen van elke bonusfabriek (tier 1+2+3). Dat wordt hier momenteel namelijk getest ... Exacte cijfers kan ik pas geven als de fabrieken op niveau zijn maar het verschil is behoorlijk...
 

DeletedUser2989

Guest
ik ben erg blij met de marktaanpassing. Voor het eerst sinds ik dit spel speel is crosstier handel (alle kanten uit) een interessante optie en dat vergroot de marktmogelijkheden voor spelers die zoeken naar win-win handel. Het is weer leuk wat op de markt rond te kijken.
 

DeletedUser2062

Guest
1 : 4 : 16 heb ik nooit een goede verhouding gevonden. Ik zelf zou 1 : 2 : 4 bedacht hebben.
Hoe dan ook, zeker bij de spirituele goederen stel je jezelf ergens op in en moet je onverwachts je plannen bijstellen. Op zich jammer, maar dat moet dan maar.
Het is overigens wel grappig dat ook onze Elvenar Beurs koersschommelingen heeft net als de echte aandelenbeurzen. Leuk!
Overigens, die buiten verhouding aanbiedingen waarbij met hoopt op een misklik zijn uitermate irritant.
Is het mogelijk een UNDO in te bouwen? Bijvoorbeeld binnen 5 seconden?
 
dus.... 499 kristal aanbieden en 500 zijde vragen is tegenwoordig gewoon 2 sterren?? Leuke update hoor... nu moet je behalve naar de sterren ook naar de getallen kijken om niet genaaid te worden.
 

Deleted User - 147694

Guest
dus.... 499 kristal aanbieden en 500 zijde vragen is tegenwoordig gewoon 2 sterren?? Leuke update hoor... nu moet je behalve naar de sterren ook naar de getallen kijken om niet genaaid te worden.
Dus jij vertrouwde eerder al volledig op de sterren om aan te geven of een aanbod eerlijk was en aan alle kanten klopte?
 
Bovenaan