• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback Spelupdate 1.97

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team

Spelupdate 1.97



Op donderdag 6 februari zullen we onze werelden naar spelversie 1.97 updaten. In deze versie zijn er weer een aantal veranderingen, waarvan je hieronder een lijst kan vinden.

Verbeteringen


  • De drakenpraalwagen (die je tijdens het carnavalevenement van 2019 kon krijgen) is hernoemd naar "Drakenballon", met oog op de vieringen dit jaar.
  • De sterrenwaardering in het handelsgebouw is aangepast van 4:1 naar 1.5:;1. Als voorbeeld heeft 1500 marmer nu minimaal 1000 kristallen nodig om als 2-sterren handel te worden weergegeven. We maken deze aanpassing omdat de 4:1 verhouding niet altijd klopte met alle factoren (bijv. gebouwgrootte) meegenomen. Let op: We passen enkel de weergave aan hoe "eerlijk" een handelsaanbod is. Het is nog altijd mogelijk om een aanbod met een andere verhouding te plaatsen (zoals ook mogelijk is in het huidige systeem). De minimale en maximale verhouding blijft vrijwel gelijk met het huidige systeem. Dit is hoe het er in het handelsgebouw uit ziet:

    new_ratio_3.png
    new_ratio_4.png


    Met deze aanpassing hopen we één van de grootste problemen met het handelsgebouw op te lossen: Handel die niet eerlijk is, maar wel weergegeven wordt als eerlijk. We vonden de oude verhouding misleidend. Door de verhouding te wijzigen, hopen we enkele doelen te bereiken, waarvan het meest belangrijke doel:
    • Een betere schatting maken van de waarde van goederen
  • Dit helpt op vele manieren, bijvoorbeeld:
    • Het is makkelijker voor alle spelers om te herkennen of een aanbod eerlijk of minder eerlijk is.
    • Sommige spelers maken hun eigen verhoudingen. Deze aanpassingen maken dat minder nodig (maar het is nog altijd mogelijk).
    • Het helpt nieuwe spelers, doordat ze de waarde van hun goederen beter kunnen berekenen
    • Het zorgt ervoor dat minder aantrekkelijke aanbiedingen naar beneden worden gezet in het handelsscherm, waardoor ze minder zichtbaar zijn.

Opgeloste problemen



Zoals met elke update, hebben we ook nu weer een aantal problemen opgelost, waaronder:
  • Toren der eeuwigheid - De mogelijkheid om andermans stad te bezoeken terwijl je in de Toren der Eeuwigheid bent is uitgeschakeld, omdat het voor verschillende problemen kon zorgen. Dezelfde blokkade is er al voor gevechten in normale provincies.
  • Toren der eeuwigheid - Een probleem opgelost waarbij je goederen kon aanbieden die al uitgesloten waren in het minispel "Diplomatie".
  • Broederschapsavonturen - De vlag bij de broederschapsavonturen geeft nu het correcte icoon weer wanneer je het laatste stadium bereikt hebt.
  • Gevechten - Nadat je een normale confrontatie voltooid had bij een province, kon de knop aangeven "Terug naar de Toren".
  • Gebouwen - Een verkeerd geplaatste deur in het stadhuis van de Elfen (niveau 16) rechtgezet.
  • Gebouwen - Cultuurwaarden werden soms niet correct weergegeven in de uitbreidingstab van de wensput.
  • Gebouwen - Een probleem opgelost met de selectievakjes om alle producties in werkplaatsen tegelijkertijd te starten.
  • Gebouwen - De Magische Academie kon de "rust" indicator verliezen (ZzZ) wanneer een teleporteerspreuk geselecteerd was maar niet gebruikt werd.
  • Teksten - Een probleem opgelost met enkele teksten die te lang waren in de Oude Wonderen schermen, waardoor ze buiten hun vak werden weergegeven.

Mobiele apps



Let op: de appversie van de update wordt los van de browserversie bijgewerkt. Hierdoor kan het zo zijn dat de update eerder of later beschikbaar is via Google, Apple of Amazon.
  • Toren der eeuwigheid - Enkele pijlen die je voortgang weergeven waren onzichtbaar.
  • Toren der eeuwigheid - De pop-up om goederen te selecteren is nu altijd verborgen wanneer je geen pogingen meer over hebt.
  • Toren der eeuwigheid - Het start scherm laat zich niet langer zien wanneer je op de wereldkaart bent, omdat de knoppen daar niet werken.
  • Broederschappen - Het openen van je eigen broederschap opent nu de ledentab in plaats van het overzicht.
  • Broederschappen - De vlag van de broederschap werd niet altijd correct weergegeven nadat je iemand bezocht die niet in een broederschap zit.
  • Gebouwen - Enkele gebouwen werden niet goed weergegeven en konden onzichtbaar zijn, wat nu opgelost is.
  • Weer - Weereffecten werden soms niet weergegeven, terwijl ze wel ingeschakeld stonden.
  • Teksten - Enkele groene teksten zijn teruggezet naar hun vorige, bedoelde kleuren.
  • Teksten - Vertalingen voor verschillende zinnen toegevoegd die altijd in het Engels werden weergegeven.
Zoals altijd horen we graag jullie feedback. Laat ons weten wat je denkt door een post in het discussietopic achter te laten!

Met vriendelijke groet,
Jullie Elvenar Team
Aanpassingen aan het handelskantoor! We horen graag jullie feedback over deze spelupdate.
 

Deleted User - 124539

Guest
Nieuwe verhoudingen voor de goederen, ik ben benieuwd hoe hard het zal helpen.
 
Ik vind dit niet erg duidelijk. : 4:1 naar 1.5:;1
De punt-komma is wat verdwaald, en als je beide kanten met 2 vermenigvuldigd staat er 3:2, wat beter leesbaar is.

Waar dit over gaat is dat gister t2 4x zoveel waard was volgens het spel als t1 (en idem t3 versus t2), dus bijv 100 zijde tegen 400 marmer was eerlijk volgens de spel waardering gisteren in de vorige versie.

Vanaf vandaag is dat dus 3:2, dus 200 zijde is nu gelijkwaardig met 300 marmer (en 200 edelsteen met 300 kristal bijv). Dit klopt beter met de werkelijkheid, want in deze telling zit bijv ook meer dat je meer fabrieken moet zetten en daar ook weer meer bevolking voor nodig hebt etc.

Eigenlijk was vanaf het begin tot/met gisteren de hogere tiers spotgoedkoop ten opzichte van de lagere tiers. Dat was dan ook de reden dat de markt volledig overspoeld was met crosstier t3 aanbiedingen. Hopelijk wordt dat nu wat minder.
 

DeletedUser2611

Guest
Een kleine rekensom leert mij dat de nieuwe verhoudingen niet kloppen als je kijkt naar de kostprijs om grondstoffen te maken. De kostprijs van tier 3 goederen is namelijk ca. 16 x hoger dan die van tier 1 goederen... Niet goed over nagedacht dus en bovendien onbegrijpelijk dat er spelers zijn die zich in het nieuwe systeem kunnen vinden...
 
Een kleine rekensom leert mij dat de nieuwe verhoudingen niet kloppen als je kijkt naar de kostprijs om grondstoffen te maken. De kostprijs van tier 3 goederen is namelijk ca. 16 x hoger dan die van tier 1 goederen... Niet goed over nagedacht dus en bovendien onbegrijpelijk dat er spelers zijn die zich in het nieuwe systeem kunnen vinden...

De kosten van de productie van goederen bestaat uit meer dan enkel voorraden en munten.
Namelijk ruimte, en de productie van 4 level 27 edelsteenfabrieken stonden gelijk aan 81 level 27 staalfabrieken.

Ik hoef niet uit te leggen dat 81 staalfabrieken + huizen voor werknemers en munten + cultuur + werkplaatsen (en hun werknemers en cultuur) niet in verhouding staat tot 4 edelsteenfabrieken.

Sterker nog het is onmogelijk om met huizen, werkplaatsen, en normale cultuur 81 level 27 staalfabrieken te plaatsen in je stad, zoveel ruimte is er namelijk niet.

de 4 edelsteenfabrieken + de bijbehorende ketting kost 25 uitbreidingen. de 81 staalfabrieken passen niet eens op 169 uitbreidingen, je komt dan nog steeds ruimte tekort.

Vanuit dit oogpunt was de oude verhouding compleet uit balans, er is deze keer dus wel degelijk nagedacht.
 

DeletedUser2611

Guest
Op 1 van onze accounts staan 2 marmerfabrieken die qua omvang / inwoners/productie gelijk zijn aan 1 edelsteenfabriek... het enige verschil is de kostprijs om goederen te maken die dus 16 x hoger is. Hoe valt dit dan te rijmen de de nieuwe handelsverhoudingen ?

Als deze verhoudingen blijven staan dan peins ik er niet meer over om mijn spaarzame tier 1 goederen in te leveren voor tier 2/3. Waarom in 1 x de stap van 4:1 naar 1,5:1 en waarom niet 3:1 ?

Het probleem zat niet in de oude verhoudingen want die klopten wel maar het komt imho vooral door de omvang van de verschillende fabrieken die hetzelfde blijft en daardoor produceert men meer tier 3 dan nodig en proberen ze dat om te zetten naar tier 1.

En tot slot heb ik geen idee hoe jij aan die 4 en 81 fabrieken komt want bij ons worden ze in het laatste hoofdstuk exact even groot zij het dan wel met een klein verschil in inwoners en productie maar ook dat staat niet in verhouding tot de nieuwe handelsregels .
 
Op 1 van onze accounts staan 2 marmerfabrieken die qua omvang / inwoners/productie gelijk zijn aan 1 edelsteenfabriek... het enige verschil is de kostprijs om goederen te maken die dus 16 x hoger is. Hoe valt dit dan te rijmen de de nieuwe handelsverhoudingen ?

Als deze verhoudingen blijven staan dan peins ik er niet meer over om mijn spaarzame tier 1 goederen in te leveren voor tier 2/3. Waarom in 1 x de stap van 4:1 naar 1,5:1 en waarom niet 3:1 ?

Het probleem zat niet in de oude verhoudingen want die klopten wel maar het komt imho vooral door de omvang van de verschillende fabrieken die hetzelfde blijft en daardoor produceert men meer tier 3 dan nodig en proberen ze dat om te zetten naar tier 1.

En tot slot heb ik geen idee hoe jij aan die 4 en 81 fabrieken komt want bij ons worden ze in het laatste hoofdstuk exact even groot zij het dan wel met een klein verschil in inwoners en productie maar ook dat staat niet in verhouding tot de nieuwe handelsregels .
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1gK8IKc4PkQH_35rqMtWNYnArGrkCtiDE8ezAShLPEbM/edit?usp=sharing

In dit document vind je 3 steden gemaakt in architect die exact evenveel produceren volgens de 1:4:16 verhouding
Duidelijker is dit niet uit te leggen.

Er was een goede reden dat de markt volstond met cross tier trades, en de reden vind je overduidelijk in dat document.
Ik kan het precies voor je gaan voorrekenen maar 3 plaatjes zeggen meer dan 1000 woorden.
 

DeletedUser2611

Guest
Prima CW als jij het zo wilt bekijken zonder rekening te houden met productiekosten krijg je van mij gelijk .

Je doet je naam trouwens wel eer aan ... ik laat het hierbij.
 

DeletedUser2516

Guest
Ik vind de nieuwe verhoudingen verkeerd. 1:4 was misschien wat veel, maar dan had ook nog 1:3 gekund i.p.v. 1:1,5.
Ik vind de verhouding absoluut TE LAAG.
En de reden waarom deze wijzigingen zijn gekomen, komt door de onvrede van enkele spelers die vinden dat spelers die aanbieden tegen1:5 of nog veel hoger verkeerd bezig. MAAR je hoeft toch niet tegen die hoge verhoudingen om te wisselen. Ik handel(de) altijd tegen de geldende normen of iets lager (1000:4100) en ik heb nooit niet kunnen handelen. Zo duurt het iets langer, maar het handelen lukte altijd.
 
Als deze verhoudingen blijven staan dan peins ik er niet meer over om mijn spaarzame tier 1 goederen in te leveren voor tier 2/3. Waarom in 1 x de stap van 4:1 naar 1,5:1 en waarom niet 3:1 ?

Maar met de nieuwe verhouding, zijn jouw spaarzame Tier1 juist waardevoller geworden tov T2 en T3. Voorheen kreeg je voor 16000 T1 maar 1000 T3 of 4000 T2. Voor 16000 T1 krijg je nu 7111 T3 of 10660 T2 Terug.
 

DeletedUser2611

Guest
Als je het zo bekijkt wel maar voor een nieuwe speler die vooral tier 1 nodig heeft gaat de waarde van tier 2 en tier 3 dus achteruit. Gezien het gros van de handelsaanbiedingen waar dus die tier 1 gevraagd wordt zullen veel leden het hier niet mee eens zijn ...
 
Als je het zo bekijkt wel maar voor een nieuwe speler die vooral tier 1 nodig heeft gaat de waarde van tier 2 en tier 3 dus achteruit.
Een nieuwe speler heeft geen Tier 2 en 3.
En als je die T3 als nieuwe speler een keer wel hebt door een leuk extra bouwsel, dan is het een extra om die te kunnen verhandelen tegen T1. Maar nodig heb je het niet.
 
Even een spieklijstje, voor wie er behoefte aan heeft:
T1
:
T2
:
T3
2,25​
=​
1,50​
=​
1,00​
225​
=​
150​
=​
100​
450​
=​
300​
=​
200​
675​
=​
450​
=​
300​
900​
=​
600​
=​
400​
1.125​
=​
750​
=​
500​
2.250​
=​
1.500​
=​
1.000​
4.500​
=​
3.000​
=​
2.000​
6.750​
=​
4.500​
=​
3.000​
9.000​
=​
6.000​
=​
4.000​
11.250​
=​
7.500​
=​
5.000​
22.500​
=​
15.000​
=​
10.000​
45.000​
=​
30.000​
=​
20.000​
67.500​
=​
45.000​
=​
30.000​
90.000​
=​
60.000​
=​
40.000​
112.500​
=​
75.000​
=​
50.000​
225.000​
=​
150.000​
=​
100.000​
(Hoe maak ik deze tabel smaller met BB-code?)
 
Prima CW als jij het zo wilt bekijken zonder rekening te houden met productiekosten krijg je van mij gelijk .

Je doet je naam trouwens wel eer aan ... ik laat het hierbij.

met productiekosten wordt wel degelijk rekening gehouden, die werkplaatsen staan er niet voor de sier.
Je hebt namelijk voorraden nodig hebt om de goederen te kunnen maken.

Elke goedje, inwoners, cultuur, munten, voorraden, productie van goederen kan je terugrekenen naar ruimte.
ruimte is wat we maar beperkt hebben als spelers,

De ontwikkelaars hebben geprobeerd de productie meer in lijn te brengen met de benodigde ruimte.
1 stad die goedje A* produceert en ruilt voor goedje B* moeten ongeveer in balans zijn, als Goedje A evenveel waard is als 4 steden die goedje B produceren heb je een balans probleem. en dit was de oude situatie. er waren meerdere steden nodig om iemand die T3 goederen produceerden van T2 en T1 te voorzien.
De markt stond met een reden veel te vol met cross tier trades.
* het maakt niet uit welk goedje A of B is je kan hier alles invullen, elke stad die gelijkwaardig is zou in (ruil)verhouding ongeveer hetzelfde moeten produceren.


Ik vind de nieuwe verhoudingen verkeerd. 1:4 was misschien wat veel, maar dan had ook nog 1:3 gekund i.p.v. 1:1,5.
Ik vind de verhouding absoluut TE LAAG.
En de reden waarom deze wijzigingen zijn gekomen, komt door de onvrede van enkele spelers die vinden dat spelers die aanbieden tegen1:5 of nog veel hoger verkeerd bezig. MAAR je hoeft toch niet tegen die hoge verhoudingen om te wisselen. Ik handel(de) altijd tegen de geldende normen of iets lager (1000:4100) en ik heb nooit niet kunnen handelen. Zo duurt het iets langer, maar het handelen lukte altijd.
Een paar spelers? daar hadden ze het niet voor aangepast het is de meest gehoorde klacht van de afgelopen jaren, op alle fora wereldwijd door heeeeeeeeeeel veel spelers.
goed onderbouwd, met berekeningen en al.

ps je bent nog steeds vrij om 1000 voor 3950 te ruilen alleen sta je nu niet meer bovenaan de lijst, maar onderaan de lijst.

Als jij om en nabij 1:4 ruilde, dan ben je een van die spelers die door velen zijn verfoeid de afgelopen jaren.
Een speler die bij vele gilden ook niet welkom zou zijn. (ik weet dat je solo speelt)

Niets is zo vervelend om door 27 pagina's rommel trades te moeten scrollen om bij een fatsoenlijke niet cross tier 2 sterren trade te komen.
Ik wil graag beginners en andere spelers aan goederen helpen, maar als ik door zoveel troep heen moet voor ik bij die aanbiedingen kom heb ik en velen met mij al lang opgegeven.

Als je als stad nu in de problemen komt omdat je productie niet in orde is (lees balans verkeerd) dan is het tijd dat je die nu wel op orde brengt en niet langer profiteert van de onwetendheid van anderen.
oude 2 sterren handel was niet eerlijk, ook niet een beetje eerlijk, en ook niet een beetje scheef, het was rampzalig uit balans.
Of de huidige verhouding de juiste is zal met de tijd moeten blijken, maar het is iig minder rampzalig dan 1:4
 

DeletedUser2516

Guest
Een speler die bij vele gilden ook niet welkom zou zijn. (ik weet dat je solo speelt)
Beste CrazyWizard de suggestie dat ik solo speel omdat vele gilden mij niet zouden willen, slaat echt nergens op.
Ik handel op altijd op **-nivo op alle tiers.
Als je invult wat je wilt hebben, zijn er geen 27 pagina's te doorlopen.
En mijn stad komt niet in de problemen, tenslotte komt je niet op Elvenar-XV nivo door verkeerd te bouwen.
 
Aha, 2:3 is voor mij idd prettiger leesbaar dan 1:1,5. Ik ben er heel blij mee. Ik was de scheve crosstier meer dan zat en ook het alsmaar uitleggen aan goedbedoeldende nieuwen dat het NIET een goed idee was om 1:4 te gaan handelen en dat het aanbieden van tier 2 voor tier 1 op basis van 1:4 er voor kon zorgen dat mensen ook hun binnentierse handel gingen negeren. Het leek voor meerdere mensen een goed idee om na het begin zo goed als alle tier 1 en 2 weg te doen, omdat ze met een snufje tier 3, aanbieden voor 16:1 zo de voorraadkast weer vol zouden hebben. En waarom zouden ze wat anders verwachten, als ze de markt er vol mee zien staan? Nu kunnen we volstaan met "alleen 2 sterren handelen" anders wordt het opgevat als oneerlijk. Veel makkelijker.
Ik heb de berekeningen een keer gevolgd en dat klopt prima.

Wij zijn ook zo'n BS die crosstier alleen onder strikte voorwaarden en bij uitzondering toestaat en het nodig hebben van crosstier ziet als een teken dat je produktie/land verkeerd is ingedeeld. Iets waar je beter zsm wat aan kunt doen.
 
Bovenaan