• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback spelupdate 1.82

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team

Spelupdate 1.82



Op maandag 1 juli zullen we onze wereld naar spelversie 1.82 updaten. In deze versie zijn er weer een aantal veranderingen, waarvan je hieronder een lijst kan vinden.

Balansaanpassingen


  • We vinden dat de Magische Schaakset setbonussen onvoldoende waren, gezien de zeldzaamheid en de moeilijkheidsgraad om de gebouwen te krijgen. Daarom hebben we de setbonussen aangepast voor deze set die enkel via Handwerken beschikbaar is. De nieuwe bonussen zijn:
    • Gouden koning
      • 2 verbonden gebouwen: Mana productie bonus 50% (was 10%)
      • 3 verbonden gebouwen: Mana productie bonus 100% (was 15%)
      • 4 verbonden gebouwen: 1 KP
    • Zonnetoren
      • 2 verbonden gebouwen: Munten productie bonus 100% (was 33%)
      • 3 verbonden gebouwen: Munten productie bonus 150% (was voorraden productie bonus 33%)
    • Vlammenridder
      • 2 verbonden gebouwen: Zaden productie bonus 100% (was 10% - ook van toepassing op andere productietypen voor het Halflingen hoofdstuk)
      • 3 verbonden gebouwen: Zaden productie bonus 150% (was 15% - ook van toepassing op andere productietypen voor het Halflingen hoofdstuk)
    • Abt van het boek
      • 2 verbonden gebouwen: Voorraden productie bonus 75% (was 50%)
      • 3 verbonden gebouwen: Voorraden productie bonus 100% (was munten productie bonus 50%)
      • 4 verbonden gebouwen: Voorraden productie bonus 125% (was munten productie bonus 50%)
  • Let op: De standaardwaarden voor de gebouwen blijven hetzelfde als voorheen. Het zijn enkel de setbonussen die wijzigen.

Opgeloste problemen


Zoals met elke update, hebben we ook nu weer een aantal problemen opgelost, waaronder:
  • Informatieschermen - Wanneer je over de opdrachten beweegt met je muis en vaak wisselt, kon de informatie soms verkeerd worden weergeven. Dat is nu opgelost.
  • Gebouwen - Gouden Feniks - Sommige animaties waren een klein beetje verkeerd geconfigureerd, waardoor het leek alsof de feniks aan het wiebelen was.
  • Gebouwen - Sommige evenementgebouwen gaven bevolking in twee stappen (zodra je het gebouw plaatst en zodra de bouw voltooid was) in plaats van alle bevolking in één keer te geven zoals de bedoeling was.
  • Gebruikersweergave - HTML5 - Wanneer je een nieuwe provincie verkent tijdens een actief toernooi, geeft het informatiescherm de resterende tijd weer zonder dat de vormgeving misplaatst is.
  • Vertalingen - De juiste vertaling voor "+1 hoofdstuk" in de omschrijving van de koninklijke restauratiespreuk toegevoegd (werd weergegeven als je er overheen beweegt in de magische academie bij het maken van een handwerk).
  • Stad - Wanneer je een andere speler bezoekt via het meldingenmenu, terwijl je al een speler bezocht, werden de oude wonderen die naast de stad in de stenen staan aangepast naar je eigen oude wonderen. Dit komt niet langer voor. Wat er in de stenen staat is niet langer meer een leugen.

Mobiele apps


Let op: de appversie van de update wordt los van de browserversie bijgewerkt. Hierdoor kan het zo zijn dat de update eerder of later beschikbaar is via Google, Apple of Amazon.
  • Gebouwen - Een en al reuzenrad - Het is nu mogelijk om de productie van gebroken scherven te vernietigen als deze de limiet van 10 gebroken scherven zou overschrijden.
Zoals altijd horen we graag jullie feedback. Laat ons weten wat je denkt door een post in het discussietopic achter te laten!

Met vriendelijke groet,
Jullie Elvenar Team

Met deze update is de magische schaakset een stuk interessanter geworden!
 
Laatst bewerkt:
Probleem bij de schaakset is mijns inziens dat er geen informatie over is, op de engelse wiki staat hij hier https://en.wiki.elvenar.com/index.php?title=Building_Set#Building_Sets_of_Crafting maar dat is alleen een plaatje zonder getallen (en zelfs zonder naam!).
Op de nederlandse wiki staat het helemaal nog niet zo te zien.

Zonder getallen kan ik niet beoordelen of de set zijn ruimte waard is. Ben ooit wel eens begonnen met verzamelen van de getallen, maar stukken van de set komen zo zelden voorbij in de academie dat ik daar ook maar weer mee opgehouden ben.
 
Bedankt voor de link, hij staat er dus wel op. maar niet meer informatie dan de engelse wiki. EDIT: Ik had op "schaak" en "scha" gezocht, maar die tekst bestaat niet op de wiki.

Ondertussen heb ik begrepen van elvenarchitect met hulp van een mede BS lid dat de zaden (waar ik interesse in heb) inclusief link bonussen op de 910 / dag uitkomen (260+260+390) als de link bonussen 100% worden. Op 3.3k / 3 uur uit het handelshuis is dat een druppel op een gloeiende plaat. Dus sorry, gaat hem niet worden.
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Bedankt voor de link, hij staat er dus wel op. maar niet meer informatie dan de engelse wiki. EDIT: Ik had op "schaak" en "scha" gezocht, maar die tekst bestaat niet op de wiki.

Ondertussen heb ik begrepen van elvenarchitect met hulp van een mede BS lid dat de zaden (waar ik interesse in heb) inclusief link bonussen op de 910 / dag uitkomen (260+260+390) als de link bonussen 100% worden. Op 3.3k / 3 uur uit het handelshuis is dat een druppel op een gloeiende plaat. Dus sorry, gaat hem niet worden.
Klopt, in de Amuni krijg je de volgende totalen bij plaatsing van de volledige set, na de update:
  • 910 zaden/d
  • 8250 mana/d
  • 1KP/d
  • 298k munten/d
  • 17,8k voorraden/d
  • 8280 cultuur
Zucht… vorige week net mijn schaakset afgebroken, omdat het rendement minimaal was! Leuk hoor...
Als dat binnen de afgelopen 7 dagen geweest is, kunnen we in ieder geval eenmalig (als je daar nog geen gebruik van hebt gemaakt) één gebouw terugplaatsen. Dan hoef je 1 gebouw minder opnieuw te verzamelen. Mocht dat het geval zijn, maak dan zo snel mogelijk een supportaanvraag aan, want na 7 dagen gaan de gegevens verloren waar we in kunnen zien dat je dat gebouw verwijderd hebt.
 

Deleted User - 147694

Guest
Als dat binnen de afgelopen 7 dagen geweest is, kunnen we in ieder geval eenmalig (als je daar nog geen gebruik van hebt gemaakt) één gebouw terugplaatsen. Dan hoef je 1 gebouw minder opnieuw te verzamelen. Mocht dat het geval zijn, maak dan zo snel mogelijk een supportaanvraag aan, want na 7 dagen gaan de gegevens verloren waar we in kunnen zien dat je dat gebouw verwijderd hebt.

Hint: Ik zou dan de Gouden Koning kiezen, is de duurste om opnieuw te maken. ;-)
 
Als dat binnen de afgelopen 7 dagen geweest is, kunnen we in ieder geval eenmalig (als je daar nog geen gebruik van hebt gemaakt) één gebouw terugplaatsen. Dan hoef je 1 gebouw minder opnieuw te verzamelen. Mocht dat het geval zijn, maak dan zo snel mogelijk een supportaanvraag aan, want na 7 dagen gaan de gegevens verloren waar we in kunnen zien dat je dat gebouw verwijderd hebt.

Hmmm... in elk geval dank voor het aanbod, Don!
 
Ik heb een vraag.
Zou kunnen dat dit over een eerdere update gaat, maar toch.
Ik hoor mijn broederschapsgenoten vertellen over een nieuwe optie in de app, namelijk dat je één werkplaats aanklikt, daar een productie aan zet, dan blijft het scherm staan en kun je door klikken naar de volgende werkplaats, etc.
Mijn app doet dat niet. Ik heb hem al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dat heeft niet gewerkt.
Weet iemand waar dit door komt? En/of wat ik eraan kan doen?
 
Heb het even opgezocht voor je, staat in update 1.78: https://nl.forum.elvenar.com/index.php?threads/spelupdate-1-78.7391/
Onder de mobiele app: "...We zijn verder gegaan met het verbeteren van de gebruikersweergave met een aantal kleine aanpassingen. Sommige van deze aanpassingen zijn in eerste instantie enkel voor een klein gedeelte van de spelers beschikbaar, zodat we de technische prestaties kunnen meten...."

In het discussie topic van die release: https://nl.forum.elvenar.com/index.php?threads/feedback-spelupdate-1-78.7392/page-2#post-71453
is de openingsvraag, Een aantal posts later legt CrazyWizard het uit met plaatje: https://nl.forum.elvenar.com/index.php?threads/feedback-spelupdate-1-78.7392/page-2#post-71528

Dit lijkt me waar je het over hebt.

EDIT: Als je de feature niet hebt, val je waarschijnlijk buiten de "klein gedeelte van de spelers" groep. Niets aan te doen dan denk ik, behalve meer geduld hebben tot ze het naar iedereen uitrollen.
 
ah okay! Dank voor het op/uitzoeken. Ik ga het even rustig lezen, maar dat verklaart inderdaad een hoop.
 

Deleted User - 147694

Guest
Ik heb op 2 van mijn 3 accounts deze test, ik zie graag dat het definitief toegevoegd wordt. :)
 
Goeiemorgen,

Ik heb een vraag:
Mijn set is compleet, maar ben een hoofdstuk omhoog.
Heb de set niet meer gezien in de acedemie maar wil graag de upgrade met zaden.

kan ik de delen met de zaden deleten en hopen op opnieuw te kunnen maken zodat ze zaden geven?:)

Hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel :confused:

Alvast bedankt voor jullie hulp!
p.s. ik ga zo de deur uit maar ben vanmiddag weer terug, reageer dus wat later.
 

DeletedUser

Guest
...Mijn set is compleet, maar ben een hoofdstuk omhoog.
Heb de set niet meer gezien in de acedemie maar wil graag de upgrade met zaden.

kan ik de delen met de zaden deleten en hopen op opnieuw te kunnen maken zodat ze zaden geven?:)...
Ja dat kan maar je kan ook de set upgraden met de koninklijke restoratiespreuk.
 

Deleted User - 147694

Guest
Het is net wat jouw voorkeur heeft, de KR geeft meteen resultaat, als je hem delete komt hij weer in de roulatie van de MA, alleen kan dat gebouw vanavond al langs komen of pas in Oktober. Dat is de gok die je daar mee neemt.
 

Deleted User - 147694

Guest
Laten we het hopen, maar ik verwacht het helaas niet...
 
Heel erg bedankt voor jullie reactie!
ik denk dat ik heb ga upgraden (was dat eigenlijk vergeten :confused:)

Sorry voor de late reactie was in prive leven slecht nieuws dus dat ging even voor ^_^

Fijne dag nog!!
Groetjes Moon.
 
Bovenaan