• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback spelupdate 1.74

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team

Spelupdate 1.74


Op donderdag 7 maart zullen we onze wereld naar spelversie 1.74 updaten. In deze versie zijn er weer een aantal veranderingen, waarvan je hieronder een lijst kan vinden

Nieuwe spelonderdelen


  • Een nieuw direct effect is toegevoegd aan Elvenar waarmee je evenementgebouwen kan uitbreiden: De koninklijke restoratiespreuk.
    • Met de koninklijke restoratiespreuk kan je gebouwen die je via evenementen verkregen hebt of gemaakt hebt als handwerk, uitbreiden. Elk gebouw verhoogt het bijbehorende hoofdstuk en geeft daardoor verhogen de statistieken en bonussen.
      rrs_icon.png
    • Elk gebouw heeft één koninklijke restoratiespreuk nodig per vakje, dus wanneer je een gebouw van 2x3 vakjes wil uitbreiden, heb je 6 koninklijke restoratiespreuken nodig.
    • De koninklijke restoratiespreuk kan gewonnen worden in toernooien, bij het bereiken van kist 4, 6, 8, 9 en 10, met een maximum van 5 koninklijke restoratiespreuken per toernooi. Je kunt de koninklijke restoratiespreuk ook verkrijgen door een handwerk te maken.
  • Nieuwe handwerk recepten: Oude kennis en koninklijke restoratiespreuk
    • De koninklijke restoratiespreuk kan nu gemaakt worden door combinatieversnellers en blauwdrukken te gebruiken. Er zijn 3 recepten toegevoegd, die elk een verschillend aantal spreuken vereist en maakt.
    • Oude kennis kan nu gemaakt worden door toverspreukfragmenten en gebroken runenscherven te gebruiken. Ook hier zijn er 3 verschillende recepten toegevoegd die verschillende oude kennis spreuken bevatten.
      RRS_AWKP_recipes.png

Balansaanpassingen


  • De productie van regenkwallen in het gebouw D004-w "Dierentuin" vereist nu C331-m "Bloesem" in plaats van C724-d "Bries", zoals oorspronkelijk de bedoeling was.

Opgeloste problemen


Zoals met elke update, hebben we ook nu weer een aantal problemen opgelost, waaronder:

  • Arbeidershut - Het spel zal je niet meer vragen om meer arbeiders toe te voegen wanneer je het maximum bereikt hebt en bezig zijn met het uitbreiden of bouwen van gebouwen.
  • Vertalingen - Missende vertalingen bij de kazerne en tellers in de HTML5 versie van het spel zijn opgelost.
  • Opdrachten - Relikwieën die je in toernooien verkreeg werden niet meegeteld voor de voortgang van een opdracht.
  • Constructen - Runenscherven voor oude wonderen die bij dit gastrad beschikbaar kwamen, miste de inforomatie in het informatiescherm (tooltip) en gaf de melding "!! Missing Description". Ze geven nu aan bij welk wonder ze horen.
  • Constructen - Twee opdrachten hadden een verkeerde vereiste, waardoor je die niet kon voltooien door de vereiste gebouwen te bouwen. Deze zijn aangepast zodat ze voltooid worden als je geplaatst hebt wat de opdracht vereist.
  • Constructen - Opdrachten aangepast die een regenkwal-icoontje weergaven in plaats van elektrische schokken.
  • Constructen - Productiebonussen die door het centrale eiland D000-b "Kern" werden gegeven, werden onjuist twee keer aan het portaal gegeven. Ze worden nu één keer toegevoegd.
  • Constructen - De groothandelaar gaf verkeerde icoontjes aan voor construct-specifieke goederen.
  • Inloggen - De mogelijkheid om oneindig lang door het wachtwoord vergeten proces te lopen is weggehaald.
  • Eenheden - Een fout opgelost die ervoor zorgde dat eenheden van het verkeerde ras (Mensen/Elfen) werd toegevoegd.

Mobiele apps


Let op: de appversie van de update wordt apart van de browserversie uitgegeven.

  • Weergave - Een probleem opgelost waarbij de afbeeldingen in het spel niet helemaal werden ingeladen, zoals de achtergrond en avatars.
  • Ranglijst - De ranglijst laat niet meer rank 233000 en 456000 prestige zien voor elke speler, maar geeft de juiste waarden aan.
  • Constructen - De diamantenbevestiging werd niet weergegeven wanneer je goederen van een constructen gastras moest kopen wanneer je onvoldoende goederen had. Deze wordt nu wel weergegeven.
  • Constructen - De nieuwe eenheden uit dit hoofdstuk waren visueel niet goed weergegeven in de informatieschermen.
  • Vertalingen - De status van de kazerne werd soms niet goed bijgewerkt, waardoor er problemen ontstonden. Dit komt niet meer voor.
  • Support - Het is nu weer mogelijk om afbeeldingen toe te voegene aan supportaanvragen vanaf je mobiele apparaat.
Zoals altijd horen we graag jullie feedback. Laat ons weten wat je denkt door een post in het discussietopic achter te laten!

Met vriendelijke groet,
Jullie Elvenar Team

Een hele grote update, met iets waar velen van jullie lang op hebben gewacht! We horen graag jullie feedback.
 

Deleted User - 147694

Guest
Fantastisch nieuws!

Vraagje, zitten de Koninklijke restoratiespreuken als toernooibeloning al meteen bij het toernooi dat vanavond start nadat de update is doorgevoerd of komen die pas aankomend toernooi er bij?
 
Fantastisch nieuws!

Vraagje, zitten de Koninklijke restoratiespreuken als toernooibeloning al meteen bij het toernooi dat vanavond start nadat de update is doorgevoerd of komen die pas aankomend toernooi er bij?
op beta was het zo dat de kistjes plots midden toernooi veranderden naar inclusief restoratiespreuken. van zodra de restoratiespreuk functie ingeschakeld is, komt het dus goed voor lopend toernooi. De vraag is, gaan ze die functie inschakelen donderdag al of misschien pas na het toernooi? daar kan ik niet op antwoorden :)
 
op beta was het zo dat de kistjes plots midden toernooi veranderden naar inclusief restoratiespreuken. van zodra de restoratiespreuk functie ingeschakeld is, komt het dus goed voor lopend toernooi. De vraag is, gaan ze die functie inschakelen donderdag al of misschien pas na het toernooi? daar kan ik niet op antwoorden :)

Worden de kistjes hiermee meer waard of wordt er iets vervangen door de nieuwe spreuken?
 

DeletedUser3578

Guest
De koninklijke restoratiespreuk kan nu gemaakt worden door combinatieversnellers en blauwdrukken te gebruiken.

Leuk !! Vooral voor kleine bsjes die nog nooit een blauwdruk hebben gehad of gezien omdat 10 kisten halen onmogelijk is voor ze !!!
 
10 kistjes is voor elke Bs die het wil halen mogelijk Alleen broederschappen met weinig leden niet. Maar zou vreemd zijn als je met 4 man genoeg zou hebben.

Het probleem van broederschappen die de 10 kistjes niet kunnen halen is dat ze niet eensgezind willen. Als 50% niet meedoet wordt het een lastig verhaal maar als 25 leden meehelpen is het voor elke broederschap een eitje.
 

DeletedUser3578

Guest
Wat de problemen zijn van "andere bs "interesseert me niet . Ik geef feedback op de a.s. update gericht naar de spelmakers . Het halen van blauwdrukken is TE moeilijk , laat staan dat je er ook nog 3 moet hebben om een restauratiespreuk te kunnen maken . De rest van de update ziet er goed uit Inno !!!
 
Die handwerken zijn natuurlijk bedoeld om spelers de gelegenheid te geven blauwdrukken via deze omweg alsnog te gebruiken voor het upgraden van evenementgebouwen. 1 blauwdruk naar 10 spreuken, of dat redelijk is kan ik niet beoordelen. Een optie die beloofd was...

Alleen jammer dat er niet ook recepten komen om zonder blauwdruk de spreuken te maken. Maar dat zou voor inno wel te duur worden.
 

Deleted User - 124539

Guest
Hoe kun je nu eigenlijk aan blauwdrukken geraken om die handwerken te maken? Want aangezien dat je die naar ik veronderstel niet meer zult kunnen krijgen uit toernooien zul je toch enkel nog met de blauwdrukken die je al hebt de spreuken kunnen maken en daarna is het toch al gedaan?
 

Deleted User - 147694

Guest
Hoe kun je nu eigenlijk aan blauwdrukken geraken om die handwerken te maken? Want aangezien dat je die naar ik veronderstel niet meer zult kunnen krijgen uit toernooien zul je toch enkel nog met de blauwdrukken die je al hebt de spreuken kunnen maken en daarna is het toch al gedaan?

Nee hoor, Blauwdrukken blijven in de game, die blijf je winnen als je 10-kisten binnenhaald met je broederschap.

Blauwdruk is namelijk voor Magische woongebouwen en werkplaatsen, de Koninklijke restoratiespreuken werken alleen op eventgebouwen.
 

DeletedUser234

Guest
huh? ow dan heb ik dat helemaal verkeerd begrepen, ik dacht dat de blauwdrukken vervangen werden door de koninklijke restauratiespreuk.
 

Deleted User - 147694

Guest
Nee, je kunt wel blauwdrukken via Handwerken omzetten in Koninklijke restoratiespreuken.
 

DeletedUser234

Guest
Dan zal ik eerst nog maar eens een keer goed alles lezen voordat ik er gebruik van ga maken, thanks.
 
de blauwdrukken zouden ook omgezet worden naar die R. spreuken maar na veel kritiek heeft men er nu voor gekozen om de blauwdruk te behouden in het toernooi, kistje 10.
 

DeletedUser234

Guest
aaah oké, thanks, dan snap ik nu wel mijn verwarring. Heb ik dat laatste alleen niet goed meegekregen of opgeslagen.
 
huh? ow dan heb ik dat helemaal verkeerd begrepen, ik dacht dat de blauwdrukken vervangen werden door de koninklijke restauratiespreuk.

Dit had je niet verkeerd begrepen maar is gaandeweg aangepast.

(alleen de versies die daadwerkelijk op beta online zijn geweest)
In versie 1:
kregen we 10 restoratiespreuken voor elke blauwdruk op voorraad en kon je maximaal 11 restoratiespreuken verdienen.
Dit concept had 2 problemen, spelers hadden ineens teveel spreuken op voorraad, en de spelers die magische huizen /werkplaatsen kwamen in opstand.
Zij hadden de huizen/werkplaatsen gekocht met het idee dat ze die met blauwdruk konden gebruiken om hun huizen/werkplaatsen te upgraden.
Echter hadden ze nu 20-25 restoratiespreuken nodig waardoor ze hun aankopen niet meer konden onderhouden.
Ok was de aanleiding om 10 kistjes te halen verdwenen omdat je met 20% energie al de helft van de spreuken kon behalen.

In versie 2:
Bleven de blauwdrukken bestaat voor magische huizen en konden we maximaal 5 restoratiespreuken verdienen in de toernooien.
Nu kwam bijna alles en iedereen in opstand, dit was niet wat ze beloofd hadden. en konden zelfs de meest basis event gebouwen met alle goede wil niet onderhouden worden. zelfs spelers die bv diamanten wilde gebruiken voor de upgrade van magische gebouwen en hun blauwdrukken hadden gereserveerd voor event gebouwen kwamen in opstand. de update werd dus weer uitgesteld.

In versie 3: (huidige versie)
Kunnen we maximaal 5 restoratiespreuken verdienen in de toernooien en een blauwdruk.
Blauwdrukken kunnen we omzetten voor 10 restoratiespreuken in de magische academie.
Met uitzondering van een enkeling die geen catalist spreuken wil maken is iedereen hier tevreden mee. we krijgen nu netto ook de meeste restoratiespreuken van alle versies (15 maximaal to.v 11 en 5).
Ook is de aanleiding om voor 10 kistjes te strijden helemaal terug.

Ik ben dus meer dan tevreden met deze oplossing, al heeft het aardig wat pijn en moeite gekost om innogames te overtuigen dat versie 2 niet acceptabel was voor bijna alle spelers(versie 1 gaven ze al snel toe dat die niet goed genoeg was)
 
Bovenaan