• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback spelupdate 1.147

Voor iedereen die denkt dat je in 1x 100 WP's op 1 dag kunt oogsten en ook even een 120 T1 van 2 dagen er achter aan kunt binnen halen en dan pas even bij de verzameling hoeft te kijken en zo meteen 20 smids badges en 40 gouden standbeelden kunt ophalen.
Het zou ook zo kunnen zijn dat Inno dat stukje net blokkeert.
Alles boven de 2 badges kan dan verloren gaan, dus wacht even af tot er informatie komt van Beta spelers om zekers te zijn van wat er gaat gebeuren.

Het nut van deze overloop protectie is juist voor elke speler die zeg nog 500 T1 goederen moet hebben voor een volle badge maar wiens fabriek telkens 9505 T1 goederen aanmaakt, dan raak je nu nog telkens 9005 goederen voor een volgende gouden armband kwijt.
Die upgrade die Inno nu door voert vangt dit stukje ook goed op en is dus voor elke speler nuttig.

Op Beta loopt het nieuwe event nog tot volgende week zaterdag en pas daarna komt er een BSA dus heb even geduld voor de juiste werking van de BSA veranderingen.
 
Dat plaatje had ik nog niet gezien maar neemt niet weg dat we beter eerst even kunnen afwachten tot dat het op BETA duidelijk wordt of er limieten zijn aan het aantal badges wat je in 1 keer kunt oogsten.

En die 3 wonder badges vind ik nog niet zo raar, dat is 1x een 30 OWKP token gebruiken, normaal zou dat een verlies van 2 badges zijn.
 
Het lijkt me toch duidelijk genoeg.
  • De voortgang voor broederschapsavonturen-badges is niet langer beperkt. Dat betekent dat elke voortgang die de vereisten van een badge overtreft, niet meer verloren gaat en in plaats daarvan meetelt voor de volgende badge van hetzelfde type.
Dus als je 50 wp op smids hebt staan hebt staan kan je gerust in 1x alles oogsten en zal die 50/5 aangeven.
Je zal alleen in het scherm dan 10x moeten klikken om het bij je verzameling te krijgen.
Het word dus ook makkelijker om armbanden of visioendamp te verzamelen en er niet onnodig goederen/damp verloren gaan.

Het zorgt er dus voor dat je sneller kan oogsten en weer nieuwe produktie kan starten. Hierdoor gaat minder tijd verloren.
Verzamelen doe je dan op een moment dat je even niks te doen hebt.
 
Het aantal niet-speciale bsa stadjes is 90% van de spelers als het niet meer is, ik denk dat Inno vooral die spelers wil bedienen. Als je innen lastiger maakt dan raak je ook die 90%.

BSA stadjes zijn heel eenvoudig te verhinderen, geef iedereen een even groot leeg veld ter beschikking (als het ware een tijdelijke 2e stad wat met 1 weggetje begint). Dan is de competitie hoe efficient je die ruimte kunt gebruiken en hoe goed je samenwerkt.
Ja dat schreeuw ik al 6 jaar ook evenementen kan je dan veel interactiever en leuker maken.

Leuk idee, maar volgens mij los je daar het 'probleem' wat @Yulia met speciale stadjes heeft, niet op...
Juist wel, iedereen heeft dezelfde ruimte en voorwaarden omdat je gewone stad niet meedoet.
Het is ook economisch interessant, ik herrinner me nog bij een andert spel dat er ruby's (hun diamanten) werden gespendeerd door de fans om sneller up to speed te zijn.

Ben ook geen voorstander van speciale BSA stadjes, maar kan me er ook niet heel druk om maken.
Als je die dan weet te verslaan als BS met geen BSA stadjes des te meer eer lijkt me ;-)
Maak me er niet specfiek druk om maar het maakt een BSA gewoon dood,
De enige manier om te winnen is niet door goed samen te werken maar zo veel mogelijk "dode steden" bij elkaar te verzamelen.

Het heeft niets met elvenar te maken. dus de competitie is nutteloos. het is een spel van destructie niet van bouwen
 
@Yulia (en anderen) > door de speciale BSA stadjes van sommige spelers (2e en 3e accounts) heb ik met mijn Broederschap echt geen zin meer om me te mengen in de strijd om de eerste 10 (tot 20) plaatsen tijdens zo'n BSA. Als Normale Broederschap hebben we totaal geen kans.
Dus gebruiken we de BSA alleen nog maar om de upgrades te halen die we in voorgaande Avontuur te kort kwamen > dus de makkelijke weg van 1 route.
Leuk dat nu de BSA iets makkelijker is gemaakt, maar als "bindingsmiddel" tussen de BS-leden is het totaal mislukt. Dus wat mij betreft mag de BSA helemaal afgeschaft worden ! :cool:
 

Aeva

Chef
Een manier om die speciale stadjes meer de kop in te drukken, is om de vraag naar speciale badges waar deze voor nodig zijn zwaar te verminderen. Het is nutteloos om een speciaal stadje neer te zetten als dat stadje per BSA een handvol dwergen, beelden en kettingen kan leveren.
 
Juist wel, iedereen heeft dezelfde ruimte en voorwaarden omdat je gewone stad niet meedoet.
Een speler kan toch meerdere accounts in een BS hebben, die dan alleen voor BSA's worden ingezet? Al die stadjes hebben dan ook diezelfde extra ruiimte... of begrijp ik het verkeerd?
 
@rodeon 1 speler met 5 accounts of 5 spelers met 1 account maakt in dat geval niet zo veel uit omdat je dan toch 5x de zelfde voorwaarde hebt.
Het enige verschil is dat die éne speler wel iets efficiënter kan plannen wat zijn 5 steden doen dan de 5 spelers.
 
Een speler kan toch meerdere accounts in een BS hebben, die dan alleen voor BSA's worden ingezet? Al die stadjes hebben dan ook diezelfde extra ruiimte... of begrijp ik het verkeerd?
Het gaat er dan om dat alle spelers bijvoorbeeld 25 uitbreidingen hebben aan ruimte.
Dus niet 1 gewoon account en 4 accounts in hoofdstuk 18 met enkel een stadhuis, een arbeider en een handelaar en kazerne, en voor de rest alleen maar level 1 werkplaatsen en fabrieken.

Alle 25 spelers hebben dan 25 uitbreidingen aan ruimte om BSA in te spelen. iedereen speelt dus met dezelfde voorwaarden.
Waardoor er ook echt een competitie ontstaat.
 
Yep, ik heb nu totale wonderkoorts!!! De dam rond het stuwmeer van runen dat ik met mijn fanatieke toernooideelnames heb opgebouwd is met een grote dikke vette knal doorbroken. Geen idee hoe het land erbij ligt als deze vloedgolf uitdooft, maar ik vind het schitterend ;)
 
Kan er niet tegen uppen zo snel gaan ze vol. Kom geloof ik 15 arbeiders tekort.
En ondertussen komt er rook uit onze wondermail die ontploft ook bijna.
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Dat plaatje had ik nog niet gezien maar neemt niet weg dat we beter eerst even kunnen afwachten tot dat het op BETA duidelijk wordt of er limieten zijn aan het aantal badges wat je in 1 keer kunt oogsten.
Er is functioneel gezien geen limiet ingesteld. Ook wel: De limiet is zo hoog als technisch bepaald is. In de basis mag je ervan uitgaan dat die limiet niet bereikt zal worden (ik kan de code niet in, maar ik verwacht dat de limiet 2147483647 gestapelde badges is).
 
Bovenaan