• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback spelupdate 1.126

Op alle mogelijke manieren sparen in het spel :)
Op zich is er niet veel beters om te kopen met dias dan uitbreidingen, die blijven hun waarde behouden.

Als je wekelijks blauwdrukken verovert in het toernooi zijn magische WP en huizen ook erg handig om te overwegen.
 

Aeva

Chef
Bekijk bijlage 6107
Ik zou graag de stadsuitbreiding die ik nog niet gezet heb toevoegen aan mijn stad.
Ik zou ook graag een premium uitbreiding willen kopen.

Echter de extra moeilijkheids graad van toren en toernooi die dat oplevert kan ik me als eindspeler niet veroorloven.

Het is ook maar net hoe je speelt. Ik zit een hoofdstuk achter je met vier uitbreidingen minder, mijn premium kost 4300 diamanten. En de moeilijkheidsgraad in toren en toernooi doe ik niet moeilijk over...
 
Ik zit een hoofdstuk achter je met vier uitbreidingen minder, mijn premium kost 4300 diamanten. En de moeilijkheidsgraad in toren en toernooi doe ik niet moeilijk over...
Gezien de doodse stilte rondom dit probleem, of naar ik meen gelezen te hebben Inno die volledig tegen de bewijzen in beweert dat er niets aan de hand is, verwacht ik dat er nog wel wat hoofdstukken overheen gaan voor ze ontdekken dat het probleem echt wel bestaat. Vervolgens doen ze er dan nog een 2 hoofdstukken over om in beweging te komen.

EDIT: Het is weer een boekenrol probleem, we wachten tot het probleem explodeert.
 
Laatst bewerkt:
Gezien de doodse stilte rondom dit probleem, of naar ik meen gelezen te hebben Inno die volledig tegen de bewijzen in beweert dat er niets aan de hand is, verwacht ik dat er nog wel wat hoofdstukken overheen gaan voor ze ontdekken dat het probleem echt wel bestaat. Vervolgens doen ze er dan nog een 2 hoofdstukken over om in beweging te komen.

EDIT: Het is weer een boekenrol probleem, we wachten tot het probleem explodeert.

het is al semi geexplodeerd.
elk hoofdstuk wordt het ongeveer 20-25% moeilijker dan het hoofdstuk ervoor. dit werkt net als rente. je krijgt die 20-25% dus over de basis maar ook over de rente hierdoor versneld
1618040868392.png

Kijk naar de blauwe lijn hoe deze steeds sneller wordt (de rode en gele kan je negeren)

Als we dan naar de trend kijken voor productieverbetering aan de vechtkant. (productiekant is hopeloos)

Halflingen​
250​
Elementalen​
250​
0.00%​
Amuni​
385​
54.00%​
constructen​
385​
0.00%​
Elvenar​
475​
23.00%​
Ambassades​
475​
0.00%​
Unur​
500​
5.20%​
Team Spirit​
525​
5.00%​

Dan zien we aan de productiekant een negative trend kwa productiestijging.
We zien dus een versnelling aan de kant van de verliezen en een duidelijke vertraging aan de kant van de productie.

Je hoeft geen rekenwonder te zijn om te zien dat die 2 dingen niet samengaan.

Dan is er nog een 3de factor die mee kan tellen, de eenheden zelf.
Maar 4* eenheden die voor de aankomende 3-6 hoofdstukken geplanned staan gaan hier weinig in veranderen gezien de verandering meer het verschil is tussen 1* en 2* eenheden dan tussen 2* en 3* eenheden.

Op zich zijn die nieuwe eenheden nog niet zo slecht, iig niet op papier. het probleem is dat je ze in het nieuwe formaat bijna nooit op hun kracht kan inzetten.
Een eenheid die van 70% DR naar 80% DR gaat zal op papier 33% minder schade krijgen, maar dat moet je ze wel tegen hun favoriete eenheid kunnen plaatsen. ipv. dat moeten we momenteel steeds een compromis maken welke eenden het minst slecht zijn tegen de vijand gezien die steeds uit 3-5 verschillende eenheden kan bestaan. dit betekent dat deze eenheden maar zelfden tegenover de ideale eenheid zullen staan dus die schadereductie zal ook slechts beperkt van waarde kan zijn. geweldig dat je verdediging hebt tegen tovenaars, maar daar heb je weinig aan als je door een licht afstandseenheid wordt aangevallen.
De basis verbetering van 8-12% kan de verdubbeling van verliezen elke 3 hoofdstukken nooit bolwerken nog niet een beetje.

Het is alsnog je tegen spelers zegt dat ze 5% extra salaris krijgen, maar dat de inflatie met 25% stijgt.
Je zal wat fantastische aanbiedingen (betere eenheden) moeten vinden om dat nog bij te benen.

zoals al pijnlijk aangewezen (ook de maansteenset was pijnlijk aangewezen nog voor die op live was) is de nieuwe formule een absoluut drama.
Laat duidelijk zijn, her basisidee achter de formule en aanpassingen werken geweldig waar ze voor bedoeld waren. er zitten ook in die fase een paar gigantische issues maar gaat redelijk goed mee tot hoofdstuk 15.

Maar vanaf hoofdstuk 15 loopt deze ineens spaak en is elke verbetering voor toren en toernooi een drama.
Vanaf H15 is de formule totaal niet meer op het spel toepasbaar zoals die momenteel wordt geimplementeerd.

Vanaf dat moment is het spel eigenlijk gewoon dood. een spel waarbij regressie inzet is helemaal niet leuk meer.
Elk hoofdstuk gaat het plafond wat mogelijk is omlaag, het is wachten tot het plafond zo ver zakt dat ook de grote meute die 10-20 provincies doet dit niet maar kan halen. ik heb het idee dat ze het wel weten maar dat ze het momenteel niet boeit wat de kleine top al even merkt.

Ze wachten gewoon tot de grote meute de handoek in de ring gooit, tegen die tijd kunnen ze het gooien op dat het spel niet meer in de groeifase zit ofzo ipv de werkelijke reden dat spelers de handoek in de ring gooien.
Op basis van deze cijfers is er eigenlijk maar 1 conclusie mogelijk. vanaf hoofdstuk 15 ben je als speler gewoon niet meer gewenst en wordt op zachte wijze gevraagd om aub de handoek in de ring te gooien.
Ik bedoel als je in hoofdstuk 16/17 een formule introduceert die aan vervanging toe is in hoofdstuk 15 hoe moet je dat anders interpeteren?
 
"fair behavior to our players" ("eerlijk gedrag naar onze spelers"), lijkt me toch wel te passen.
Als je een quote plaats, moet je hem wel helemaal plaatsen (he, dat klinkt bekend), dus dan wordt het: "We show fair behavior to our players, to our partners and the whole company". Het is voor mij allang duidelijk dat Inno vooral waarde hecht aan de laatste twee. De spelers zijn - behalve als bron van inkomsten - ondergeschikt geraakt!
 
Bovenaan