• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback over verhuizingen

Je hebt iig het geluk dat ze nu "versneld" verhuizen. het duurt nu misschien enkele weken, maar je voorgangers in dezelfde situatie hadden maanden nodig voordat de verhuizer weer eens langskwam in hun buurt
Je hebt deels gelijk, want dan nog is t ff niet fijn zoals t nu gegaan is ;)
Maar goed, terugdraaien gebeurt niet, dus zal er ook niet naar terug blijven kijken. Hoop enkel dat er lering voor de toekomst wordt uitgetrokken. Dat telt voor zowel spelers (inc dus ikzelf) als voor Inno...
 
Het hele gebeuren rondom de verhuizingen geeft weer aan dat De Spelleiding en Support lak hebben aan de spelers, alles om maar meer meer geld te kunnen verdienen
 
Vinkje aan, vinkje uit, centrum, woestijn, actief, niet actief ziet er weer uit als een onnavolgbare actie van INNO die ons allemaal weer versteld doen staan en zorgt dat we van al onze lieve buurtjes, waar we al 6 jaar mee optrokken, verplicht afscheid van hebben moeten nemen. Nou vraag ik mij maar één ding af en dat is wanneer ben je actief en wanneer ben je niet actief?

T.o.v matoterustja zit ik 30 rijen zuidoostelijker en ga ik vanaf mijn stad 10 rijen zuidelijker dan begint nog in mijn imperium al de versnippering m.a.w. ik zit duidelijk aan de rand van het centrum tenzij er nog veel dorpjes verplaatst moeten worden. Nu heb ik 726 provincies vrijgespeeld en sta ik momenteel op plek 15 maar als ik op de kaart kijk zie ik veel kleinere dorpjes/steden om mij heen dan op mijn vorige plek en slecht 7 spelers die met hoofdstuk 19 bezig zijn ben ik dan niet actief genoeg geweest dat er voor mij geen plek in het centrum beschikbaar was of is het weer gewoon willekeur en houdt het systeem niet genoeg rekening met actief/niet actief??
 
En schijnbaar word je gestraft voor kritiek want ik ben verplaatst en heb allemaal kleine spelers om me heen
Heel erg onwaarschijnlijk dat dat gebeurt.

Verhuizers zitten in Duitsland en verhuizen spelers over de hele wereld met een geheel automatisch algoritme.

Als je slecht bent verhuist zou ik dat melden hier of aan support. Dan kunnen ze het doorgeven, en hopelijk doen ze er dan wat aan. Ze zijn nu aan het fijn-tunen in het algoritme, er is ontwikkelaar-tijd vooor vrijgemaakt. Als je er invloed op wilt hebben is nu het moment.
 
Baal als een stekker dat men verhuizen gewoon doet ondanks dat ik setting uit had staan terwijl ik begreep dat die setting gerespecteerd zou worden
 
Vinkje aan, vinkje uit, centrum, woestijn, actief, niet actief ziet er weer uit als een onnavolgbare actie van INNO die ons allemaal weer versteld doen staan en zorgt dat we van al onze lieve buurtjes, waar we al 6 jaar mee optrokken, verplicht afscheid van hebben moeten nemen. Nou vraag ik mij maar één ding af en dat is wanneer ben je actief en wanneer ben je niet actief?

T.o.v matoterustja zit ik 30 rijen zuidoostelijker en ga ik vanaf mijn stad 10 rijen zuidelijker dan begint nog in mijn imperium al de versnippering m.a.w. ik zit duidelijk aan de rand van het centrum tenzij er nog veel dorpjes verplaatst moeten worden. Nu heb ik 726 provincies vrijgespeeld en sta ik momenteel op plek 15 maar als ik op de kaart kijk zie ik veel kleinere dorpjes/steden om mij heen dan op mijn vorige plek en slecht 7 spelers die met hoofdstuk 19 bezig zijn ben ik dan niet actief genoeg geweest dat er voor mij geen plek in het centrum beschikbaar was of is het weer gewoon willekeur en houdt het systeem niet genoeg rekening met actief/niet actief??
Vrees dat we gewoon de eerste boot gemist hebben. Had de verhuisoptie hier uitgeschakeld staan waardoor veel van mn buurtjes vorige week ineens weg waren en ik ineens in een grote woestijn terecht was gekomen. Nu hebben ze optie (tijdelijk?) weggehaald en de software zo ingesteld dat iedereen naar een actievere plek verhuist. Voor zo ver ik net begrijp pushen ze nu los van de software de aankomende weken iedereen meer richting het centrum om iig van de gatenkazen af te zijn. Vermoed dat na deze exercitie de software verder z'n werk moet doen en actievere spelers de aankomende maanden wel beter gepositioneerd zullen worden.

Een beetje mix van groot en klein is wel wenselijk lijkt me ook. Als grote tussen enkel kleintjes ga je niet heel veel aan de handel met je buurt hebben. Geen idee hoe ze dit verder wel of niet willen balanceren.
 
Vrees dat we gewoon de eerste boot gemist hebben. Had de verhuisoptie hier uitgeschakeld staan waardoor veel van mn buurtjes vorige week ineens weg waren en ik ineens in een grote woestijn terecht was gekomen. Nu hebben ze optie (tijdelijk?) weggehaald en de software zo ingesteld dat iedereen naar een actievere plek verhuist. Voor zo ver ik net begrijp pushen ze nu los van de software de aankomende weken iedereen meer richting het centrum om iig van de gatenkazen af te zijn. Vermoed dat na deze exercitie de software verder z'n werk moet doen en actievere spelers de aankomende maanden wel beter gepositioneerd zullen worden.

Een beetje mix van groot en klein is wel wenselijk lijkt me ook. Als grote tussen enkel kleintjes ga je niet heel veel aan de handel met je buurt hebben. Geen idee hoe ze dit verder wel of niet willen balanceren.

Blijkbaar niet dus en ik citeer de Gamemoderator:

"Verplaatsen is een geheel automatisch proces waar niemand invloed op heeft. Het vinkje wel of niet is weg en nu staat verplaatsen voor iedereen op aan. Of het vinkje terug komt is nog in beraad. Het idee is dat de actieve spelers bij elkaar in het centrum van de kaart komen en de inactieven naar de rand verschuiven. Zij die soms wat doen komen daar tussen in"

Nu speel ik, als werkende speler, zo'n 2 uur per dag op 2 accounts en blijkbaar ben je dan een inactieve speler en wordt je aan de rand van de kaart geplaatst. Zij die soms wat doen spelen dus langer dan 2 uur per dag en de actieven onder ons waarschijnlijk bijna de hele dag. Na 6 jaar een prachtig imperium te hebben opgebouwd wordt je nu gewoon aan de kant gezet, letterlijk en figuurlijk. Vind dit gewoon schandalig!!
 
Nu speel ik, als werkende speler, zo'n 2 uur per dag op 2 accounts en blijkbaar ben je dan een inactieve speler en wordt je aan de rand van de kaart geplaatst. Zij die soms wat doen spelen dus langer dan 2 uur per dag en de actieven onder ons waarschijnlijk bijna de hele dag. Na 6 jaar een prachtig imperium te hebben opgebouwd wordt je nu gewoon aan de kant gezet, letterlijk en figuurlijk. Vind dit gewoon schandalig!!
Geef het even de tijd, denk als het pushen dadelijk voorbij is en de software vrij z'n gang kan gaan dat het een kwestie van tijd is dat je meer en meer naar t midden opschuift,
Zit hier ook nog redelijk aan de rand. Sinds ik thuiswerk staat er altijd wel ergens een tabje Elvenar open. Op basis van de afgelopen 2 jaar zou Elvenar in theorie dus zowat om me heen gebouwd moeten zijn, Denk dat het zich uiteindelijk wel oplost.
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Nu speel ik, als werkende speler, zo'n 2 uur per dag op 2 accounts en blijkbaar ben je dan een inactieve speler en wordt je aan de rand van de kaart geplaatst. Zij die soms wat doen spelen dus langer dan 2 uur per dag en de actieven onder ons waarschijnlijk bijna de hele dag. Na 6 jaar een prachtig imperium te hebben opgebouwd wordt je nu gewoon aan de kant gezet, letterlijk en figuurlijk. Vind dit gewoon schandalig!!
Je bent actief zodra je inlogt, dat is niet afhankelijk van hoe lang je op een dag speelt. Als jij 1x per dag inlogt en verder niks doet, ziet het systeem je gelijk aan iemand die 10 uur per dag speelt. Pas zodra je 3 dagen lang niet inlogt (c.q. geen enkele actie uitvoert), kom je een stap lager terecht. Bij langer dan 30 dagen geen enkele actie zien we je als inactief. Je ligt op dit moment hier op de wereldkaart:
1638355034766.png
 
Als ik Ben ie Bennie als start punt gebruik dan kom ik wel erg kort op de rechter bovenkant uit.
Geen wonder dat het op een paar punten op een behoorlijke gatenkaas gaat lijken.
Maar omdat dit spelletje om geduld vraagt en ik ieder jaar ruim 20 ton geduld insla (Ik geef les aan volwassenen van boven de 50) kan ik dat wel opbrengen.
Ik zie wel of en wanneer ik de grote aardbeving mee ga maken en ik in eens wakker wordt in een hele nieuwe buurt.
 
Ik heb nu meer dan 50 lege plekken rondom mijn stad dat is balen. Ik speel elke dag en tenminste 2 -4 uur
groeten WILG1
 
Blijkbaar niet dus en ik citeer de Gamemoderator:

"Verplaatsen is een geheel automatisch proces waar niemand invloed op heeft. Het vinkje wel of niet is weg en nu staat verplaatsen voor iedereen op aan. Of het vinkje terug komt is nog in beraad. Het idee is dat de actieve spelers bij elkaar in het centrum van de kaart komen en de inactieven naar de rand verschuiven. Zij die soms wat doen komen daar tussen in"

Nu speel ik, als werkende speler, zo'n 2 uur per dag op 2 accounts en blijkbaar ben je dan een inactieve speler en wordt je aan de rand van de kaart geplaatst. Zij die soms wat doen spelen dus langer dan 2 uur per dag en de actieven onder ons waarschijnlijk bijna de hele dag. Na 6 jaar een prachtig imperium te hebben opgebouwd wordt je nu gewoon aan de kant gezet, letterlijk en figuurlijk. Vind dit gewoon schandalig!!
Er zal natuurlijk altijd een rand zijn.
Niet iedereen kan in het midden van een cirkel zitten. dat heeft natuurlijk niets te maken met of je 1x per dag 1 min speelt of 24/7

Waar het natuurlijk om gaat is dat zelfs als je aan het randje zit dat die 50 spelers die er wel zitten iig allemaal actief zijn. nu had je mogelijk wel 150 buren waarvan er 130 niets deden. 50 buren en 100 goudmijntjes is nog altijd beter dan 20 actiever buren en 130 verlaten steden.

Tenminste zo kijk is er naar.
 
Buiten slechte communicatie over "verplicht" verhuizen vraag ik me af of zin heeft om veel (sociale) activiteit in mijn huidige nieuwe buren te steken als de kans groot is dat komende weken dit wellicht weer wisseld. Merk het wel
 
Bekijk het zo,
Burenhulp geven in iedere buurt kan resulteren in meer burenhulp krijgen dan van alleen de BS waar in je zit.
Meestal heeft dit dan ook een hogere cultuur bonus tot gevolg en daar door meer munten en hamertjes.
Je wordt er in ieder geval niet slechter van dus wat kan het dan voor kwaad?

Kijk, zoals op de koffie of thee gaan zoals bij andere spelen en daarbij de boel kort en klein slaan en een groot gedeelte van de kostbaarheden jatten is niet leuk voor je buren maar dat is niet in dit spel.
 
Je bent actief zodra je inlogt, dat is niet afhankelijk van hoe lang je op een dag speelt. Als jij 1x per dag inlogt en verder niks doet, ziet het systeem je gelijk aan iemand die 10 uur per dag speelt. Pas zodra je 3 dagen lang niet inlogt (c.q. geen enkele actie uitvoert), kom je een stap lager terecht. Bij langer dan 30 dagen geen enkele actie zien we je als inactief. Je ligt op dit moment hier op de wereldkaart:
Bekijk bijlage 6415
Dank DonFrank, zo kan ik bij benadering kijken waar ik woon in Elvenar. Als ik het goed zie zit ik redelijk in het centrum, kan dat kloppen?
 
Bovenaan