• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback over verhuizingen

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Beste Elfen en Mensen,

We zien een groot aantal supportaanvragen binnenkomen over verhuizingen in Elvenar. Via dit bericht willen we een kijkje geven achter de schermen van Elvenar, hoe het verhuissysteem werkt en wat de reden is dat spelers verhuist zijn.

De basis van het verhuissysteem
Spelers komen en gaan in Elvenar. Er zijn spelers die kort spelen (het spel proberen en direct stoppen), spelers die het spel een tijdje spelen en vervolgens stoppen, spelers die het spel lang spelen en vervolgens stoppen en spelers die nooit gestopt zijn. Spelers zijn in Elvenar afhankelijk van hun buren voor o.a. burenhulp en handel. Het is daarom belangrijk om actieve spelers bij elkaar te plaatsen en inactieve spelers te verplaatsen naar de rand van de wereldkaart of te verwijderen, zodat de wereldkaart niet onnodig groot wordt en burenhulp en handel voor zoveel mogelijk spelers leuk blijft.

Het technische verhaal
Is het je al eens opgevallen dat verhuizingen altijd op maandagen plaatsvinden? Dat heeft alles te maken met de technische achtergrond van het systeem. De wereldkaart is opgedeeld in provincies. In Elvenar heeft elke provincie een specifiek goed (T1). De goederen van provincies staan vast en zijn niet aan te passen.

Elke speler heeft bonusgoederen. Deze bonusgoederen corresponderen met de goederen die toegewezen zijn aan provincies. Ook wel: Een speler kan niet naar elke willekeurige positie op de wereldkaart verplaatst worden, immers moeten de bonusgoederen exact overeenkomen.

Tijdens het toernooi worden er provincies toegewezen aan een speler (toernooiprovincies). Die toernooiprovincies kunnen enkel aanpassen tussen toernooien in, omdat de toernooiprovincies anders niet meer te vinden zijn voor een speler. Daarom worden verhuizingen altijd uitgevoerd tussen twee toernooien in: Op maandagen.

Wat is er aangepast?
In het oude systeem werden speler die in hoofdstuk 4 of verder zaten, niet verplaatst. Een actieve speler in hoofdstuk 4 of hoger werd door het systeem niet als "actief" gezien (want die groep was uitgesloten). Dit was nooit de bedoeling: Het was de bedoeling dat er enkel een vertraging op zat bij hoofdstuk 4 en verder, zodat die spelers niet na 3, 14 of 30 dagen inactiviteit al verplaatst worden. Dat probleem is nu opgelost en eerst uitvoerig getest op de beta-versie van het spel. We zagen daar goede resultaten. Spelers die actief waren, kwamen veel meer bij elkaar te liggen en inactieve spelers werden nu correct van de wereldkaart gewist of verplaatst (bij het verwijderen van de wereldkaart: Zodra die spelers toch weer inloggen, wordt er een nieuwe positie op de wereldkaart toegewezen. Zolang het account dus niet gewist is, kunnen die spelers op een later moment gewoon weer verder spelen).

Hieronder een afbeelding van de oude en nieuwe situatie op de beta-versie van het spel:
Bekijk bijlage 6393
Links: Oude situatie, Rechts: Nieuwe situatie
Daarbij zijn de rode stippen actieve spelers, grijze stippen inactieve spelers en andere kleurtjes zitten tussen actief en inactief in. Wat duidelijk zichtbaar is, is dat de actieve spelers veel meer naar het midden verplaatst zijn en er veel minder grijze stippen zijn omdat de verwijdering nu correct werkt. Precies zoals de bedoeling is: Immers is het belangrijk om actieve spelers bij elkaar te plaatsen vanwege handel en burenhulp.

Het probleem
Grofweg zijn er twee groepen spelers die niet blij zijn met deze verandering. Dat zijn:
  • Spelers waarvoor geen positie met de toegewezen bonusgoederen gevonden kon worden in het actieve gedeelte van de wereldkaart. Ondanks dat de bonusgoederen aardig gebalanceerd zijn (ook wel: voor elke inactieve speler die gewist wordt, plaatst het systeem een nieuw geregistreerde speler met die bonusgoederen, zodat er van elke combinatie evenveel spelers zijn), zijn er altijd een aantal spelers waarvoor de bonusgoederen bezet zijn in het actieve deel. Die spelers kunnen op dit moment dus niet verplaatst worden naar het actieve deel en blijven aan de rand kleven. Voor die spelers is het advies: Laat het verhuizen in de instellingen van het spel aan staan: Elke maandag heb je kans dat er wél plek is en je verhuist wordt. Dat kan ofwel gebeuren door een inactieve speler die gewist wordt, of doordat je gewisselt wordt met een inactieve speler.​
  • Spelers die in de instellingen het verplaatsen uit hadden gezet. Standaard staat het verplaatsen bij iedereen aan, tenzij iemand expliciet aangeeft niet verplaatst te willen worden. Het systeem respecteert die instelling en die spelers zijn dus niet verplaatst. Afhankelijk van waar een speler die deze instelling uit had staan op de wereldkaart lag, kan het zijn dat letterlijk alle buren naar actief gebied verplaatst zijn en je dus "alleen" bent in het gebied. Het advies voor die spelers is: Zet de instelling om verplaatst te kunnen worden weer aan, zodat je kans hebt dat je komende maandag naar actief gebied verplaatst wordt.​
Voor de duidelijkheid: Het systeem met verplaatsen is volledig automatisch, rekening houdende met spelers die het verplaatsten uit hebben gezet (tenzij je inactief bent, dan heb je geen keuze). Wij kunnen handmatig geen spelers verplaatsen. Het heeft dus ook geen zin om een supportaanvraag aan te maken met het verzoek om verplaatst te worden, want er is technisch geen mogelijkheid voor ons om spelers te verplaatsen.

De toekomst
Elke maandag is er opnieuw kans om verplaatst te worden. We zullen ook in de toekomst verbeteringen doorvoeren aan het verhuissysteem, al verwachten we niet dat dat op deze schaal voor gaat komen, gezien de meeste spelers nu wél in een actief gebied liggen.

Voor de volledigheid twee afbeeldingen: 1 afbeelding over de huidige wereldkaart van NL1 (Arendyll), 1 afbeelding van NL1 (Arendyll) met steden die gemarkeerd staan om hoogstwaarschijnlijk komende maandag verplaatst te worden. Het is absoluut geen garantie dat die spelers ook verplaatst kunnen worden, maar het systeem ziet in ieder geval dat de instelling om te verplaatsen nu op "aan" staat en dat de steden te ver van het midden liggen. Nogmaals: Geen garanties.

Verder nemen we de feedback mee dat jullie liever zien dat hierover vooraf een aankondiging komt, zodat spelers zich kunnen voorbereiden. Het is en blijft echter altijd zo dat het spel kan beslissen om buren te verplaatsen.


Een goed idee, feedback of een tip? Laat het ons weten!

Met vriendelijke groet,
Jullie Elvenar Team
Lees de bovenstaande aankondiging volledig door en laat ons daarna gerust je ideeën, feedback of tips weten!
 

DeletedUser5108

Guest
Absoluut NIET blij met dit systeem :mad::mad::mad:. De hele grote verhuizing van vandaag had op voorhand moeten worden aangekondigd.
Ik wilde niet verhuisd worden omdat ik prima lag. Kreeg dagelijks zeker van 30 buren burenhulp. In het verleden verliepen de verhuizingen niet altijd even soepel en sommige mensen kwamen slechter te liggen, volgens zeggen van meerdere spelers. Hoe hadden we in 's hemelsnaam kunnen weten dat er zo'n megaverhuizing aan zat te komen en je vervolgens misschien wel in een woestijn zou wonen? Onmogelijk!!!
Ik ga nu minstens een week geen burenhulp ontvangen van mijn buren en word daarmee dus sterk benadeeld. Bovendien word ik NOG eens benadeeld doordat ik bij een volgende verhuizing waarschijnlijk niet op een topplek terechtkom zoals de mensen die vandaag massaal zijn verhuisd, simpelweg omdat er volgende week niet nog eens zóveel opgeschud en gewis(sel)d kan worden als vandaag.
Foei Elvenar. Wat gaan jullie doen aan de benadeelde mensen zoals ik? Krijg ik al die gemiste gereedschappen nog???????
 

DeletedUser5121

Guest
Vantevoren melden dat er verhuist gaat worden voorkomt dat je als speler overvallen wordt, wat wel goed is lijkt me.

Echter het idee van "voorbereiden" begrijp ik nog niet helemaal. Niemand weet wie er dan precies gaat verhuizen tot het moment zelf voor zover ik kan zien. Wat valt er voor te bereiden?
 
ik ben verhuist op winyandor zogezegt maar aantal lege steden is denk ik zelf verhoogd nu rondom mij dus weet niet of ik wel verhuist ben geweest of niet.
 
Als ik me niet vergis was het de bedoeling dat de verhuizing normaal wekelijks en automatisch gebeurd.
Een aankondiging maakt niet per se veel verschil hoor.
Je kan je eigen verhuizing uitzetten, maar voor hetzelfde geld zijn die 30 actieve buren die je dagelijks hulp geven, wel verhuisd terwijl jij daar dan blijft op een geisoleerd eiland.

Ik zet mijn verhuizing ook wel uit, persoonlijk vind ik het super leuk om in een verlaten gebied te zitten. Als ik handel nodig heb, krijg ik het wel via de Bs, maar muntjes krijgen uit burenhulp is zooooooo veeel sneller met enkel mijntjes rond je.
 
het punt bij de verhuizing van gister is dat deze ineens op een andere manier werkt dan dat het de afgelopen jaren heeft gedaan. Zoals DonFrank heeft aangegeven, werkt het nu zoals dit vanaf het begin af aan de bedoeling is geweest, maar hoe het in de praktijk de afgelopen jaren nooit zo heeft gewerkt. Inno zal inzicht hebben gehad in het percentage mogelijke verschuivingen ( of op z'n minst kunnen hebben) en op voorhand hebben kunnen aangeven dat dat deze keer met de verbeterde werking inhield dat er een massaverhuizing op komst was in tegenstelling tot de paar kratertjes waar iedereen de afgelopen jaren aan gewend is.
Op basis van activiteit ga ik er alsnog vanuit dat het zich de aankomende weken/maanden gaat oplossen. Neemt niet weg dat er nu heus een grote groep keihard overrompeld is. Je had dit of dat vind ik dan ook een drog reden. Het systeem is er al ene poos, de uitwerking van het systeem is al vele jaren anders dan dat het nu gaat. Op basis van de ervaring die we de afgelopen jaren hebben opgedaan pas je wel of niet je instellingen aan. Gezien de beleidstoepassing nu dus verandert en dit niet kenbaar is gemaakt, kan je onmogelijk tegen spelers zeggen van dan had je het vinkje maar moeten laten staan. Er was een andere werkelijkheid...

Met een enorme wijziging als deze die dus niet kenbaar is gemaakt, kan je je zelfs afvragen in hoeverre het terugzetten van een backup aangaande de posities van spelers in deze wel of niet gerechtvaardigd zou zijn... Die backup zal er iig vast zijn een dan kan iedereen voor aanstaande maandag wel of geen actie in de instellingen ondernemen.
 
Laatst bewerkt:

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Voor de duidelijkheid citeer ik een stukje uit de eerste aankondiging over het verhuissysteem:
Mocht je toch willen blijven zitten waar je zit, dan heb je uiteraard de optie om het uit te zetten. Denk hier goed over na, omdat je buren waarschijnlijk wel verplaatst zullen worden, is er een kans dat als je blijft zitten je in een leeg gebied terecht komt. Denk hier dus aan als je de optie uitzet.
Er is in zoverre dus gewaarschuwd dat het uitzetten ervoor kan zorgen dat je in een leeg gebied terecht komt. Het uitzetten van de instelling omdat je in een gebied ligt met buren die je kent, is enkel effectief wanneer jij én alle buren de verhuisoptie uitschakelen. Daarmee blijven jullie allemaal bij elkaar. Wanneer één speler de instelling uit zet en de rest van de buren aan, zeggen alle buren eigenlijk: Ik wil verplaatst worden naar actiever gebied wanneer die mogelijkheid er is, terwijl jij zegt: Ik wil op mijn huidige positie blijven, ongeacht wat mijn buren willen. Zet die instelling dus enkel uit wanneer je dat met je buren afspreekt.

Verder is het verhuisproces volledig automatisch en is dit proces al 5 jaar elke maandag actief, alleen is het algoritme aangepast waardoor meer actieve spelers nu bij elkaar komen te liggen.
 
het punt bij de verhuizing van gister is dat deze ineens op een andere manier werkt dan dat het de afgelopen jaren heeft gedaan. Zoals DonFrank heeft aangegeven, werkt het nu zoals dit vanaf het begin af aan de bedoeling is geweest, maar hoe het in de praktijk de afgelopen jaren nooit zo heeft gewerkt. Inno zal inzicht hebben gehad in het percentage mogelijke verschuivingen ( of op z'n minst kunnen hebben) en op voorhand hebben kunnen aangeven dat dat deze keer met de verbeterde werking inhield dat er een massaverhuizing op komst was in tegenstelling tot de paar kratertjes waar iedereen de afgelopen jaren aan gewend is.
Op basis van activiteit ga ik er alsnog vanuit dat het zich de aankomende weken/maanden gaat oplossen. Neemt niet weg dat er nu heus een grote groep keihard overrompeld is. Je had dit of dat vind ik dan ook een drog reden. Het systeem is er al ene poos, de uitwerking van het systeem is al vele jaren anders dan dat het nu gaat. Op basis van de ervaring die we de afgelopen jaren hebben opgedaan pas je wel of niet je instellingen aan. Gezien de beleidstoepassing nu dus verandert en dit niet kenbaar is gemaakt, kan je onmogelijk tegen spelers zeggen van dan had je het vinkje maar moeten laten staan. Er was een andere werkelijkheid...

Met een enorme wijziging als deze die dus niet kenbaar is gemaakt, kan je je zelfs afvragen in hoeverre het terugzetten van een backup aangaande de posities van spelers in deze wel of niet gerechtvaardigd zou zijn... Die backup zal er iig vast zijn een dan kan iedereen voor aanstaande maandag wel of geen actie in de instellingen ondernemen.
Zodra verhuizen op het forum wordt besproken schreeuwen diverse van ons gebruik dat vinkje nu niet, want het kan zijn dat je alleen achter blijft, dat zeggen we al jaren.
Ok de afgelopen jaar zien we veel grote verhuismomenten (het systeem is langdurig grotendeels offline geweest dus wanneer het aanstond dan waren de verschuivingen ook groot. en zien we hetzelfde op het forum.
 
Voor de duidelijkheid citeer ik een stukje uit de eerste aankondiging over het verhuissysteem:

Er is in zoverre dus gewaarschuwd dat het uitzetten ervoor kan zorgen dat je in een leeg gebied terecht komt. Het uitzetten van de instelling omdat je in een gebied ligt met buren die je kent, is enkel effectief wanneer jij én alle buren de verhuisoptie uitschakelen. Daarmee blijven jullie allemaal bij elkaar. Wanneer één speler de instelling uit zet en de rest van de buren aan, zeggen alle buren eigenlijk: Ik wil verplaatst worden naar actiever gebied wanneer die mogelijkheid er is, terwijl jij zegt: Ik wil op mijn huidige positie blijven, ongeacht wat mijn buren willen. Zet die instelling dus enkel uit wanneer je dat met je buren afspreekt.

Verder is het verhuisproces volledig automatisch en is dit proces al 5 jaar elke maandag actief, alleen is het algoritme aangepast waardoor meer actieve spelers nu bij elkaar komen te liggen.
je gaat er nu aan voorbij dat het de afgelopen jaren anders heeft gewerkt. Het beleid kan zelfs hetzelfde zijn geweest en daarmee de intentie anders. In de praktijk werkte het heel anders. De keuze om dat vinkje te laten staan of weg te halen is gemaakt op basis van de opgedane ervaring. Het systeem verandert nu plots waardoor er een ander beleid wordt uitgevoerd dan de afgelopen jaren het geval was. Die waarschuwing van jaren terug telde dan ook op de veranderingen die destijds plaatsvonden en hebben geen waarde meer op de veranderingen van nu. Om een vergelijking te trekken met Windows is dit geen update binnen Windows 7 met wijzigingen die je als eindgebruiker nauwelijks door hebt, maar een upgrade naar Windows 10 wat de ervaring voor de eindgebruiker drastisch verandert.
Er is nu een beleidstoepassing verandert, die het geen update meer maakt, maar een upgrade.
 
Zodra verhuizen op het forum wordt besproken schreeuwen diverse van ons gebruik dat vinkje nu niet, want het kan zijn dat je alleen achter blijft, dat zeggen we al jaren.
Ok de afgelopen jaar zien we veel grote verhuismomenten (het systeem is langdurig grotendeels offline geweest dus wanneer het aanstond dan waren de verschuivingen ook groot. en zien we hetzelfde op het forum.
Het is geen kleine verbetering zoals deze de laatste jaren steeds heeft gehad, er heeft een beleidsverandering plaatsgevonden.
 

Aeva

Chef
Ik ben in ieder geval heel blij met al mijn (veel) grotere nieuwe buren. Er zaten relatief veel oude dode stadjes en steden, zoveel dat ik eerst dacht dat ik zelf verhuisd was :) Nu was ik al tevreden, want ik kwam uit de woestijn, maar dit is nog veel beter. Dank Elvenar :cool:
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
je gaat er nu aan voorbij dat het de afgelopen jaren anders heeft gewerkt. Het beleid kan zelfs hetzelfde zijn geweest en daarmee de intentie anders. In de praktijk werkte het heel anders. De keuze om dat vinkje te laten staan of weg te halen is gemaakt op basis van de opgedane ervaring. Het systeem verandert nu plots waardoor er een ander beleid wordt uitgevoerd dan de afgelopen jaren het geval was. Die waarschuwing van jaren terug telde dan ook op de veranderingen die destijds plaatsvonden en hebben geen waarde meer op de veranderingen van nu. Om een vergelijking te trekken met Windows is dit geen update binnen Windows 7 met wijzigingen die je als eindgebruiker nauwelijks door hebt, maar een upgrade naar Windows 10 wat de ervaring voor de eindgebruiker drastisch verandert.
Er is nu een beleidstoepassing verandert, die het geen update meer maakt, maar een upgrade.
Het beleid is exact hetzelfde: Spelers die aan de rand van de wereldkaart zitten, worden indien mogelijk verplaatst naar het midden. Er zat een bug in het systeem waardoor spelers verder dan hoofdstuk 4 blijkbaar niet verplaatst konden worden. Die fout is nu rechtgezet, waardoor ook die spelers verhuist kunnen worden. Dat de praktijk nu anders is, dat ben ik met je eens (immers zorgt elke opgeloste bug voor een andere praktijk), maar ik ben het niet met je eens dat het onze schuld zou zijn dat er spelers in een woestijn zitten wanneer ze er bewust voor gekozen hebben dat ze niet verplaatst willen worden, terwijl de buren hebben aangegeven: Graag, verplaats mij maar indien mogelijk. Dat was namelijk ook een denkbare situatie in de "oude praktijk", maar dan enkel wanneer spelers (blijkbaar) in hoofdstuk 3 of lager zaten.

Over het onderdeel communicatie: De spelupdates die we op het forum communiceren bestaan enkel uit de belangrijkste punten. Ter voorbeeld: In spelupdate 1.142 zijn er 70 onderdelen (taken) uitgevoerd. Daarvan publiceren we enkel de (volgens ons) belangrijkste en relevante wijzigingen, in dit geval 4. Dat betekent dus dat er 66 wijzigingen zijn die we niet publiceren. Het gaat daarbij bijvoorbeeld om een niet-gecentreerde afbeelding bij oude wonderen, twee opdrachten die niet correct waren, dat de chat verborgen werd wanneer een conversatie-bericht gemeld werd, etc. Nieuwe spelonderdelen worden eigenlijk altijd wel aangekondigd, maar opgeloste problemen niet altijd. In het geval van veel vragen na een bepaalde wijziging is het mogelijk dat een Community Manager beslist om daar extra aandacht en informatie over te delen, zoals ik hier heb gedaan bij het verhuissysteem.

Met een enorme wijziging als deze die dus niet kenbaar is gemaakt, kan je je zelfs afvragen in hoeverre het terugzetten van een backup aangaande de posities van spelers in deze wel of niet gerechtvaardigd zou zijn... Die backup zal er iig vast zijn een dan kan iedereen voor aanstaande maandag wel of geen actie in de instellingen ondernemen.
Er worden backups gemaakt en die backups zijn beschikbaar. Van de iets meer dan 6000 actieve spelers op Arendyll zijn er iets meer dan 100 spelers die in een "woestijn" zitten (zoals sommige spelers het noemen). Het is niet gerechtvaardigd om een backup terug te zetten voor de kleine groep (1.5%), t.o.v. 98,5% van de spelers die naar een betere positie verplaatst is en nu dus op een betere positie lag dan voorheen. We noemen dit specifieke geval ook wel een "vocal minority": De spelers die niet tevreden zijn maken een veel luider geluid dan de spelers die wel tevreden zijn. In cijfers hebben we het echt over een zeer klein percentage, en daarbij gaat het ook nog eens om spelers die die keuze zelf gemaakt hebben, ondanks dat ze wellicht niet op de hoogte waren hoe groot die gevolgen kunnen zijn. Backups zijn enkel van toepassing bij zeer kritieke problemen die niet op een andere manier recht te zetten zijn.

In jouw geval is het een kwestie van de instelling aanzetten en dan is de kans zeer groot dat je komende maandag alsnog verplaatst wordt.
 
Het beleid is exact hetzelfde: Spelers die aan de rand van de wereldkaart zitten, worden indien mogelijk verplaatst naar het midden. Er zat een bug in het systeem waardoor spelers verder dan hoofdstuk 4 blijkbaar niet verplaatst konden worden. Die fout is nu rechtgezet, waardoor ook die spelers verhuist kunnen worden. Dat de praktijk nu anders is, dat ben ik met je eens (immers zorgt elke opgeloste bug voor een andere praktijk), maar ik ben het niet met je eens dat het onze schuld zou zijn dat er spelers in een woestijn zitten wanneer ze er bewust voor gekozen hebben dat ze niet verplaatst willen worden, terwijl de buren hebben aangegeven: Graag, verplaats mij maar indien mogelijk. Dat was namelijk ook een denkbare situatie in de "oude praktijk", maar dan enkel wanneer spelers (blijkbaar) in hoofdstuk 3 of lager zaten.
Het werkte al jaren niet, iets dat bij weinige bekend zal zijn geweest. Er was beleid, maar dat werd altijd anders uitgevoerd, ofwel er was in de praktijk een ander beleid dan op papier. Het is ook geen element wat sinds kort is ingevoerd en op een bepaalde manier werkt, maar al jaren werkte het systeem anders. Dat vinkje had er anders al lang weer gestaan
Er is best wel een impact verschil tussen 20 kraterjes die periodiek ontstaan of een massaverhuizing zoals die nu is geweest. Dat eea onderschat zal zijn/niet bij stil gestaan en er daardoor niet aan gedacht is iets er over te melden, daar kan ik heus verder wel begrip voor opbrengen.

Er worden backups gemaakt en die backups zijn beschikbaar. Van de iets meer dan 6000 actieve spelers op Arendyll zijn er iets meer dan 100 spelers die in een "woestijn" zitten (zoals sommige spelers het noemen). Het is niet gerechtvaardigd om een backup terug te zetten voor de kleine groep (1.5%), t.o.v. 98,5% van de spelers die naar een betere positie verplaatst is en nu dus op een betere positie lag dan voorheen. We noemen dit specifieke geval ook wel een "vocal minority": De spelers die niet tevreden zijn maken een veel luider geluid dan de spelers die wel tevreden zijn. In cijfers hebben we het echt over een zeer klein percentage, en daarbij gaat het ook nog eens om spelers die die keuze zelf gemaakt hebben, ondanks dat ze wellicht niet op de hoogte waren hoe groot die gevolgen kunnen zijn. Backups zijn enkel van toepassing bij zeer kritieke problemen die niet op een andere manier recht te zetten zijn.

In jouw geval is het een kwestie van de instelling aanzetten en dan is de kans zeer groot dat je komende maandag alsnog verplaatst wordt.
Dat snap ik, zeker ook met die cijfers. Opzich gaat het mij daar ook niet om. Had gisteravond voor ons contact het vinkje al weer teruggezet en me er min of meer al bij neergelegd.
Wat me wel irriteert is dat er nu wordt gesteld dat men iets had kunnen weten terwijl dat iets al jaren anders werkt en een heel andere impact heeft dan dat het u heeft. Dat is gewoon geen correcte stelling dan. Er is een beleid, dan zie je welk effect dat beleid jaren heeft. Dan blijkt er een bug die bij weinige maar bekend is, maar die ervoor zorgt dat er in de uitvoering een heel ander effect is dan zou moeten. Dan werkt het ineens en is de impact voor sommige spelers enorm en op basis van de ervaring die ze ze afgelopen jaren hebben opgedaan hadden zij dit maar moeten voorzien. Sorry, dat gaat er echt niet in bij me.

Maar goed, had me er allang bij neergelegd en heb ook weinig puf er nog meer energie in te steken. De wereld vergaat niet en maak me liever druk om dingen die er wel toe doen dan om dingen die in een spelletje gebeuren.
Actieve spelers met vinkje eerder uit en nu aan zullen maandag voor een groot deel wel bij elkaar geplaatst gaan worden verwacht ik, Verder zal het zich de aankomende maanden wel recht gaan trekken dat volgens beleid actieve spelers centraler komen te liggen dan inactieve.

Ben op dit laatste punt actief-inactief wel benieuwd wanneer het systeem iemand als inactief beschouwd. Dan weet ik een beetje wat me te wachten staat
 
Laatst bewerkt:
Wat een bullshit. Sorry voor mijn bewoording. Bij een van mijn accounts stond het vinkje om te verplaatsen naar een betere locatie gewoon aangevinkt. En ik heb nu gewoon geen buren meer. Ik val dus blijkbaar in de groep 'er was geen plekje voor je ivm je bonusgoederen' of zo...

Tja, Inno doet dus maar wat. En dank jullie wel voor het wederom verpesten van het spel.
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Wat een bullshit. Sorry voor mijn bewoording. Bij een van mijn accounts stond het vinkje om te verplaatsen naar een betere locatie gewoon aangevinkt. En ik heb nu gewoon geen buren meer. Ik val dus blijkbaar in de groep 'er was geen plekje voor je ivm je bonusgoederen' of zo...

Tja, Inno doet dus maar wat. En dank jullie wel voor het wederom verpesten van het spel.
Als je daadwerkelijk de instelling aan hebt staan en geen enkele buur meer hebt, dan lig je volledig in het buitengebied. Die spelers worden als eerste verplaatst wanneer er plek is (1x per week, op maandagen). Als je een supportaanvraag aanmaakt vanuit het account waar dat probleem speelt en daarbij naar mij vraagt, dan wil ik een kijkje voor je nemen in je account of ik je van informatie kan voorzien wanneer een verplaatsing gepland is, en of alles correct ingesteld staat.
 
Ik kan idd ook zeggen dat het verhuizingssysteem niet is veranderd hoor.. dit is overigens al eens eerder gedaan, zown massieve verhuizing dan.

Het punt wat denk ik erg onoverzichtelijk is, wanneer zit je in die actieve gedeelte, wat is het centrale punt nu van de kaart en wanneer wordt de niemandsland gebied weer opgevuld met spelers..

Al met al zullen hier altijd wel wat onduidelijkheden in zijn, gezien je als speler geen overzicht hebt van de gehele kaart.

Zelf ben ik ook verhuist, met de bonus die ik heb ( hout - zijde - toverstof) kwam ik in aanmerking blijkt.
 
Ik ben ook verhuisd, en ik merk bij de handel dat die nu plots vlot weg is. Nadeel, ook veel van mijn buren waar ik al heel lang mee speel zijn ook plots weg, dit stuk moet terug opbouwen. Wat me wel opviel was dat er rondom mij plots veel geld te rapen was. we zien wel, maar in een leegte alleen achterblijven is ook niet fijn.
 
Ik ben ook verhuisd, en ik merk bij de handel dat die nu plots vlot weg is. Nadeel, ook veel van mijn buren waar ik al heel lang mee speel zijn ook plots weg, dit stuk moet terug opbouwen. Wat me wel opviel was dat er rondom mij plots veel geld te rapen was. we zien wel, maar in een leegte alleen achterblijven is ook niet fijn.
Denk dat je beter ff checkt of je het vinkje voor verplaatsen wel of niet er hebt staan. Klinkt als een niet eigenlijk...

@DonFrank: Op facebook wordt er vanuit de VS aangegeven dat dit een fase 1 uitrol is. Mogen we daar uit opmaken dat er de komende periode wat actiever verhuist wordt en dat actief en inactief sneller dan anders worden gehergroepeerd of wat betekent die fase 1?
 
In jouw geval is het een kwestie van de instelling aanzetten en dan is de kans zeer groot dat je komende maandag alsnog verplaatst wordt.

Denk dat dat nog wel eens tegen zal vallen waar je dan terecht komt. Wat er heeft net een volksverhuizing plaats gevonden dus het midden is nu gevuld met actieve spelers. De nieuwe plekjes zijn inmiddels ook ingenomen door nieuwe spelers en voordat die bij inactiviteit verwijderd worden, duurt altijd wel even. Waar wil je de spelers die nu hun vinkje aanzetten naar toe verhuizen? Misschien wordt je wel verplaatst, maar dan is uit het hart van de woestijn, naar de rand van de woestijn, maar nog steeds woestijn.

Het zal echt wel een tijdje duren voordat je dan weer een beetje actief buurtje krijgt als je de grote verhuizing gemist hebt.
 
Bovenaan