• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback op de Q&A Sessie met Timon en Oliver

DeletedUser6

Guest
Beste Elfen en Mensen,

In de Live Stream met Timon en Oliver werden onlangs veel van jullie vragen beantwoord. Wij hebben voor jullie de vragen en antwoorden omgezet in tekst en naar het Nederlands vertaald, zodat iedereen die de Stream gemist heeft, hem alsnog kan nalezen. Hier vind je de vertaalde uitwerking hiervan! Laat in dit topic weten wat je ervan vindt!

Hartelijke groet,
Jullie Elvenar Team
 

DeletedUser68

Guest
Super gedaan geeft veel duidelijkheid aan de mensen die het niet hebben gezien dikke leuk van mij
 

DeletedUser

Guest
Ze hebben blijkbaar geleerd uit de fouten die gemaakt zijn met Forge of Empires.
Dit is het beste stedenbouwspel dat ik tot hiertoe gezien heb. Niet nodeloos ingewikkeld, maar toch uitdagend genoeg.
Doe zo voort!
-
Wel 1 minpuntje: betalende spelers kunnen na 2 weken spelen al 8 extra gebiedsuitbreidingen hebben, en 5 gebouwen tegelijk upgraden. Dat geeft wel een erg grote voorsprong aan de betalende spelers. Als je stad een derde groter is heb je uiteraard ook een pak meer punten.
 

DeletedUser7

Guest
Tja, betalende spelers zullen altijd een voordeel hebben over niet-betalende spelers. Daar betalen ze voor. Maar heel veel maakt het niet uit, je speelt immers niet tegen elkaar :)
 

DeletedUser39

Guest
Nouja... ik heb wel eens grepolis gespeeld daar hoef je niet aan te beginnen als je geen goud wilt uitgeven. Zou aanraden om dan 2 à 3 weken te wachten voordat je gaat beginnen anders is alle fun er vanaf. Sorry maar zo heb ik het keer op keer ervaren :(

Hierbij stoor ik me totaal niet aan het goudgebruik je speelt niet tegen elkaar maar juist alleen maar met! daar draait het hier ook om. Dan is het goud gebruik van andere wellicht weer voordeliger voor jou. Zij zullen sneller meer goederen produceren en tegen een goedkopere prijs weggeven. Dat zie ik nu langzaam aan gebeuren ;)
Dat zijn gewoon kleine voordelen die het spel je geeft als andere geld geven. Ik zie er eigenlijk geen nadelen in, alleen dat ik steeds beetje wegzak op de ranglijst, maar dat is maar een lijst.
 

DeletedUser121

Guest
Duidelijk verhaal, iedereen wil altijd een kant en klaar spel, en liefst zonder te betalen.
Ik vind dit wel leuk. Doordat ik vanaf februari al op de beta zit heb ik nu ook ideeën "tot leven" zien komen in het spel.
Mooi om te zien.
In goed nederlands: keep up the good work!
 

DeletedUser253

Guest
Ik heb nog een aantal vragen over de antwoorden die zijn gegeven en misschien kan iemand anders hier duidelijkheid in verschaffen.

Het is me opgevallen dat je vaak te veel Kennispunten hebt omdat de balans niet goed is. Maar ik moet ook toegeven dat ik momenteel nog geen geld uitgeef. Daardoor is mijn voortgang vrij langzaam. Zullen de Kennispunten geherbalanceerd worden of hebben jullie hier opzettelijk voor gekozen? De balans in het spel is zo gemaakt dat je vrij moeiteloos door de Onderzoekstabel kunt gaan, evenals door de andere inhoud, zonder geld te hoeven uitgeven. Dat is onze gedachte achter Free-To-Play, uiteindelijk. Dat wil niet zeggen dat Elvenar een spel zonder uitdagingen is. In de Onderzoekstabel bijvoorbeeld, is de uitdaging eigenlijk om je voor te bereiden op de technologiekosten voordat je het onderzoek afrondt. Sommige kosten zijn zwaar en ik kan je aanraden om vast een paar technologieën vooruit te kijken, zodat je je kunt voorbereiden op de kosten die gaan komen. Ik zou zelfs zover willen gaan om te zeggen: Hoe moeitelozer je door de Onderzoekstabel beweegt, hoe beter je blijkbaar je stad hebt gebouwd.

Vraag : Hoe kan ik vooruit kijken naar de kosten in het onderzoekstabel ? want ik kan alleen de kennispunten kosten zien en ik kan nergens op klikken om te zien wat de kosten zijn in coins/gereedschap en andere grondstoffen. Dus dit antwoord van de devs vind ik een beetje vreemd. Mss begrijp ik het verkeerd?

Wat is de reden dat er maar 25 leden in een Broederschap kunnen? Ik snap het idee achter een limiet maar 25 is te weinig als je rekening houdt met minder actieve spelers, lagere niveaus, mensen met dezelfde productiebonussen als jij etc. Dit betekent dat je maar een paar echte handelspartners zult hebben in je Broederschap. En is er een manier om dit aantal leden aan te passen?
Er is op dit moment geen manier voor de spelers om dit limiet bij te stellen. We hebben intern ook veel over dit aantal overlegd. Wat we eigenlijk willen bereiken met de Broederschappen, is dat iedere speler onderdeel kan uitmaken van een levendige gemeenschap. Hoe groter zo'n groep spelers wordt, hoe minder persoonlijk en hoe minder belangrijk je eigen aandeel in het geheel wordt. In andere spelen hebben grotere Gildes vaak veel inactieve leden en vaak weten zelfds de actieve leden niet welke andere leden het spel al hebben verlaten en op wie ze nog wel kunnen rekenen. Daarom hebben we gekozen voor een relatief laag limiet van 25, waarmee we de groep leden dichter bij elkaar houden en ieder lid van een Broederschap dus een belangrijkere rol heeft. We willen dat je Broederschap, iets persoonlijks is.

Vraag: eigenlijk meer een opmerking.. ze geven als reden o.a dat het onoverzichtelijk word om de activiteit te zien maar dat vind ik persoonlijk een slecht excuus want ze kunnen simpelweg invoeren dat de leader/officers bijvoorbeeld kunnen zien wanneer een speler voor het laatst in gelogged heeft en dan is dat probleem ook opgelost.
 

DeletedUser47

Guest
Ik heb nog een aantal vragen over de antwoorden die zijn gegeven en misschien kan iemand anders hier duidelijkheid in verschaffen.

Vraag : Hoe kan ik vooruit kijken naar de kosten in het onderzoekstabel ? want ik kan alleen de kennispunten kosten zien en ik kan nergens op klikken om te zien wat de kosten zijn in coins/gereedschap en andere grondstoffen. Dus dit antwoord van de devs vind ik een beetje vreemd. Mss begrijp ik het verkeerd?

Als je met je muis over het potje gaat kan je de kosten zien van die onderzoek.
onderzoekkosten.png



Ik heb nog een aantal vragen over de antwoorden die zijn gegeven en misschien kan iemand anders hier duidelijkheid in verschaffen.
Vraag: eigenlijk meer een opmerking.. ze geven als reden o.a dat het onoverzichtelijk word om de activiteit te zien maar dat vind ik persoonlijk een slecht excuus want ze kunnen simpelweg invoeren dat de leader/officers bijvoorbeeld kunnen zien wanneer een speler voor het laatst in gelogged heeft en dan is dat probleem ook opgelost.


Het gaat niet alleen om het kunnen zien van in actieve leden, het gaat erom dat je met grote groepen het overzicht kan kwijtraken, door de groepen klein te houden willen ze dit voorkomen. Plus broederschappen zijn nog niet af, later komen er vast nog wel features waarbij een kleinere groep beter van pas komt dan grote groepen.
 

DeletedUser7

Guest
Wat betreft die laatste opmerking; Een grotere broederschap betekent ook meer goud+voorraden via burenhulp. Als je broederschappen groter maakt wordt het steeds makkelijker om extra spullen te krijgen. Het heeft dus ook te maken met het behouden van de balans in het spel.
 
Bovenaan