• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback: Meer mogelijkheden voor runenscherven

Spelers die een beetje slim zijn omzeilen het makkelijk.
Zal de tips maar niet geven anders breng ik anderen op verkeerde gedachten.
Pushen houd je niet tegen.
 
Hoeft niet te kloppen.

Stel een lid van jou BS heeft besloten om te stoppen met het spel en wil graag 1 of 2 spelers helpen met hun belangrijke wonderen.
Ik vermoed dat die persoon dan onbedoeld iemand heel erg in de problemen kan brengen terwijl dat niet zijn/haar bedoeling is.
Serieus in de problemen is overkill, je mag 1 dag niet nog meer kp ontvangen.
Dit is iets waar weet ik niet hoeveel spelers 6 jaar lang om geschreeuwd hebben dat het er moest komen.

Dat iemand geen 100.000kp kan schenken in een week is dat echt zo slecht?
 
en wat als je de rune gebruikt voor eigen O.W.? want het zijn dan toch je eigen runes in je eigen O.W.? Voor die runes heb je wel gespeeld.
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Even wat informatie over de nieuwe limieten bij het doneren van kennispunten in oude wonderen.

Elvenar is een spel in een magische wereld, waarbij je je eigen stad kan bouwen. In tegenstelling tot andere spellen van InnoGames, is het hier niet mogelijk om elkaar te "slopen" of aan te vallen. De enige manier om eenheden te gebruiken, is via confrontaties in PvE (Player versus Enemy) gevechten. PvP (Player versus Player) is in Elvenar niet mogelijk.

Wanneer de ene speler een grote voordeel op een niet-toegestane manier heeft gekregen (dan hebben we het bijvoorbeeld over bots/scripts die in andere spellen gebruikt worden), dan heeft dat in Elvenar geen direct nadeel op de progressie van een andere speler. Een speler heeft immers geen nadelige progressie wanneer een andere speler een bot of script zou gebruiken.

Op Elvenar is er wel een ander probleem: Dat is pushen. Pushen is simpel uitgelegd het "helpen" van eigen accounts door het aanmaken van meerdere accounts, of het "helpen" van een speler met een grote groep spelers. Er bestaat al jarenlang een regel waar in vermeld staat dat pushen niet toegestaan is. Spelers daarop aanpakken is echter lastig. Buiten dat we spelers liever niet uitsluiten van het spel en gezien het nadeel voor andere spelers gering is, treden we vrij soft op wanneer we een pushaccount zien. De focus daarbij ligt op het doen stoppen van het pushen. Bereiken we dat niet met een gesprek, dan kunnen er altijd zwaardere sancties volgen.

Onderzoeken naar pushaccounts zijn gigantisch ingewikkeld. Het onderzoeken van een melding waarbij er 5 of meer spelers pushen kost ons tussen de 2 en 3 uur om volledig te onderzoeken. Daar waar mogelijk, proberen we iets speltechnisch te blokkeren in plaats van iets in de spelregels op te nemen. Immers is het beter om iets technisch onmogelijk te maken waardoor het spel voor iedereen eerlijk blijft, in plaats van het moeten (dreigen met) schorsen van spelers.

Er is nu dus een technische blokkade geïmplementeerd voor het tegengaan van pushen. Daarbij is de basis altijd geweest: Een spelers die het spel op een normale manier speelt, heeft geen nadelige gevolgen van de technische blokkade en zal deze zelden tot nooit tegenkomen. De exacte limieten zijn intern bij het Community Management bekend, maar die communiceren we bewust niet naar spelers. De reden daarachter is dat het doel is om het pushen te stoppen, niet om het pushen mogelijk te maken tot een bepaalde bekende limiet. Mocht een speler gelimiteerd zijn (dat wil zeggen dat iemand geen kennispunten meer kan ontvangen in oude wonderen), dan mag je ervan uitgaan dat de speler een gigantisch groot voordeel bereikt heeft in het spel, zonder daar iets voor terug te geven aan anderen. De limieten liggen echt niet laag, die bereik je niet zomaar. Is de limiet toch bereikt, dan zijn er twee mogelijkheden: Wachten, of de speler moet zelf kennispunten doneren in oude wonderen van een andere speler. De regel is altijd geweest dat de balans in het spel niet verstoord mag worden, die balans is vrij fors verstoord wanneer iemand de limiet bereikt heeft.

Het verder helpen van andere spelers blijft met deze nieuwe limieten nog altijd mogelijk. De limiet is dusdanig hoog dat er bij het helpen geen limiet bereikt worden.

Waarom dit nu een tijdelijk probleem is: De "Runeshard Sink" zoals wij het noemen, ook wel: Meer mogelijkheden om runenscherven in te kunnen zetten zodat je er niet te veel in je inventaris blijft hebben, is tegelijkertijd met de nieuwe limieten live gegaan. Daardoor zijn er spelers die veelvuldig kennispunten doneren in andermans oude wonderen door middel van runenscherven. De limiet wordt daardoor bij sommige spelers bereikt, omdat er spelers zijn die dusdanig veel runenscherven hebben en die in één keer inzetten. Dit probleem lost zich vanzelf op, omdat runenscherven vanzelf op gaan. Feit blijft wel: Zonder deze limieten en met de Runeshard Sink-functionaliteit, zou de balans in het spel ernstig verstoord worden. De limieten lossen dat probleem op.

Ik hoop dat jullie hiermee meer informatie hebben over de achtergrond van deze functionaliteit. Er zullen altijd spelers zijn die het er niet mee eens zijn, al kan ik jullie écht beloven dat de limieten hoog zijn en de balans zelfs met deze limieten nog ernstig verstoord kan worden.
 

Aeva

Chef
Ik ben dan zo vrij om iets toe te voegen: als je runen doneert via kp-treinen of net-zero geef je evenveel weg als je ontvangt. Dit zijn daarom goede mogelijkheden om snel OW's in de steigers te zetten die voor iedereen in de BS voordelig zijn.
De limiet is dan het aantal arbeiders die je aan het werk kunt zetten...

En dankjewel @DonFrank voor de heldere uitleg.
 
Als ik het goed begrijp, gaat het dus om KP's doneren en ontvangen in algemene zin. Er wordt geen onderscheid gemaakt over hoe je de KP's ontvangt en uitgeeft?
Maw.: als je voornamelijk KP's ontvangt uit runenscherven die anderen gebruiken in jou OW's en zelf vooral uitgeeft via oude kennis spreuken, compenseert dit elkaar ook?
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Als ik het goed begrijp, gaat het dus om KP's doneren en ontvangen in algemene zin. Er wordt geen onderscheid gemaakt over hoe je de KP's ontvangt en uitgeeft?
Maw.: als je voornamelijk KP's ontvangt uit runenscherven die anderen gebruiken in jou OW's en zelf vooral uitgeeft via oude kennis spreuken, compenseert dit elkaar ook?
Dat klopt helemaal. Er is één pot met punten waarin staat hoeveel je nog kan ontvangen. Ongeacht op welke manier je kennispunten doneert aan een andere speler, komen er punten bij de pot met punten en voor elk kennispunt dat je krijgt van een andere speler (ongeacht de manier) gaan er punten vanaf.
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
en hoe lang duurt het weer dat er gestort kan worden als je aan je limiet zit?
Je limiet vervalt direct wanneer je kennispunten in andermans oud wonder stopt, en anders zou je binnen 24 uur weer een hoeveelheid kennispunten moeten kunnen ontvangen.
 
toch blijven mensen bij mij de melding zien dat ik al voldoende ontvangen heb, maar kunnen soms wel en soms niet storten bij mij ( met melding dus)
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
toch blijven mensen bij mij de melding zien dat ik al voldoende ontvangen heb, maar kunnen soms wel en soms niet storten bij mij ( met melding dus)
Dat komt omdat je "pot met punten" leeg is. Ik zie in de logs staan dat je op 17 februari heel erg veel donaties gekregen hebt en weinig weggegeven hebt. Zoveel zelfs, dat je startwaarde die iedereen krijgt op is. Spelers kunnen storten wanneer jij kennispunten in een oud wonder van iemand anders doneert. Stel, je stort 5KP in andermans oude wonder, dan kan je er vervolgens weer 5 terug ontvangen. De speler die daarna probeert te doneren, zal een foutmelding krijgen.
 
ja klopt, ben 17 februari erg dom en hebberig bezig geweest. Ik zal nu een paar dagen wachten om de limiet weer wat op te laten lopen, zodat ik weer fatsoenlijk met kp treintjes kan mee doen
 
Dit scenario is minder onwaarschijnlijk dan je denkt.
Ik ken iemand die binnenkort om de minst leuke reden gaat stoppen en nu al te weinig online is voor deze waarschuwingen.
Maar die persoon weet nu ook dat die heel veel KPs kan weg geven omdat het in een BS bericht werd vermeld.
Ja je kan niet zeggen dit vind ik niet erg en dit wel.

Het is best eenvoudig je kan het ene niet uitsluiten zonder de andere. je zet een limiet op scheef kp ontvangen of je doet het niet.
Je kan het niet selectief doen, zou ook niet eerlijk zijn. er is nu iets gedaan tegen pushen.

Ik vind het best knap hoe hard er op for wordt afgegeven tegen 1 sterrenhandel, of pushen. maar nu is scheef kp ontvangen ineens semi ok.
Het is links of rechts er is geen linksrechts.
 
Ik heb de rem er al opgezet met kp en runen in OW gooien.
Ik houd van turbo maar dit kunnen mijn arbeiders niet bijhouden met bouwtijden van 60 uur of meer.
Heb 5 OW in de up en staan er nog 8 in de wachtrij.
En het is ook altijd wel prettig om wat boosters achter de hand te houden voor je ze echt eens nodig hebt.
 
Hallo Alllemaal,

Ik schrijf zelden een reactie (dat is niet goed eigenlijk) maar nu wil ik kort reageren.

Ik ben een speler die niet met die pushaccounts werkt en desondanks best hoog sta. Dat komt enerzijds omdat ik al lang speel en anderzijds omdat ik Innogames regelmatig "sponsor" om makkelijker verder te komen en/of wat meer luxe te hebben.

M.b.t het tegengaan van de pushaccounts ben ik het helemaal met Innogames eens en ik ben blij dat ze er wat tegen doen (eindelijk).

Waar ik gigantische problemen mee heb is het feit dat ze bekende en voor de speler van belag zijnde informatie gewoon achterhouden.

Ik betwijfel of dit in het belang van Innogames en/of de spelers is, maar ik vind het achterhouden van die essentiële informatie (waar ik naar mijn mening gewoon recht op heb), niet spelwaardig.

Innogames mag zich van mij schamen.
 
Ik denk dat je wild kan omspringen met runen voor OW die al hoog staan. Boven niveau 20 of 25.
Voor andere ben je beter een beetje voorzichtig, zodat je niet strop komt te staan in de rune fase.
En het probleem van de limieten kan je tegen gaan door met andere spelers ruilhandel op te zetten. Jij stort x runen bij haar/hem en je krijgt hetzelfde aantal terug:))
 
Waar ik gigantische problemen mee heb is het feit dat ze bekende en voor de speler van belag zijnde informatie gewoon achterhouden.

Ik betwijfel of dit in het belang van Innogames en/of de spelers is, maar ik vind het achterhouden van die essentiële informatie (waar ik naar mijn mening gewoon recht op heb), niet spelwaardig.

Innogames mag zich van mij schamen.

De exacte limieten zijn intern bij het Community Management bekend, maar die communiceren we bewust niet naar spelers. De reden daarachter is dat het doel is om het pushen te stoppen, niet om het pushen mogelijk te maken tot een bepaalde bekende limiet.

Daar heb je het antwoord. En dat vind ik persoonlijk volkomen legitiem.
Innogames hoeft zich van mij dus niet te schamen.
 
Als je ooit de moeite zou nemen om het BETA forum door te spitten dan kom je sommige getallen echt wel tegen.
Maar DonFrank geeft terecht door dat Inno die getallen zelf niet gaat geven en ik weet ondertussen al dat ze soms niet blij zijn dat spelers die getallen bijna perfect weten op te sporen.
Dat er gezegd is dat het getal hoog licht is duidelijk en dat het iedere ochtend om 04:00u met een vast getal veranderd waarbij onze scheve ruil verminderd wordt mag duidelijk zijn.

Persoonlijk zou ik er geen probleem mee hebben als spelers in die push lock-out komen gewoon na de 1e waarschuwing daarna 1 dag geen KP meer kunnen ontvangen.
Ik weet dat het dan mogelijk is om anderen te treiteren door ze 2x in die lock-out te duwen, maar dan is het een kwestie van een klacht indienen waardoor de opzettelijke lock-out veroorzaker zeg 1 week geen KP meer kan verdienen.
En met geen KP verdienen bedoel ik ook elke form van KPs, dus de 24kp per dag, de KPs uit gebouwen, de KPs uit het toernooi, De OWKP maar ook geen rune scherven.
Ik weet het klinkt hard maar soms helpt alleen een harde aanpak.
 

Aeva

Chef
Zolang je geen gebruik maakt van een pushaccount of van pushafspraken kan er weinig gebeuren.
Elke speler die gewoon meedoet aan kp-treinen en/of net-zero zet evenveel in als hij/zij terug krijgt. Daarmee verandert de marge dus niet, alles wat erbij komt gaat er even snel weer af.
 
Als je ooit de moeite zou nemen om het BETA forum door te spitten dan kom je sommige getallen echt wel tegen.
Maar DonFrank geeft terecht door dat Inno die getallen zelf niet gaat geven en ik weet ondertussen al dat ze soms niet blij zijn dat spelers die getallen bijna perfect weten op te sporen.
Dat er gezegd is dat het getal hoog licht is duidelijk en dat het iedere ochtend om 04:00u met een vast getal veranderd waarbij onze scheve ruil verminderd wordt mag duidelijk zijn.

Persoonlijk zou ik er geen probleem mee hebben als spelers in die push lock-out komen gewoon na de 1e waarschuwing daarna 1 dag geen KP meer kunnen ontvangen.
Ik weet dat het dan mogelijk is om anderen te treiteren door ze 2x in die lock-out te duwen, maar dan is het een kwestie van een klacht indienen waardoor de opzettelijke lock-out veroorzaker zeg 1 week geen KP meer kan verdienen.
En met geen KP verdienen bedoel ik ook elke form van KPs, dus de 24kp per dag, de KPs uit gebouwen, de KPs uit het toernooi, De OWKP maar ook geen rune scherven.
Ik weet het klinkt hard maar soms helpt alleen een harde aanpak.
Je kan heel eenvoudig uit de lock komen door kennispunten bij een ander te storten,
Je komt pas in een lock als je duizenden kennispunten meer hebt ontvangen dan weggegeven. de marge is echt wel groot.
Wat de reden ook mogen zijn de balans is dan wel echt heel erg verstoord en het is dan op zich terecht dat hier een blokkade op wordt gelegd.

Drukt iemand je om wat voor reden dik in de min dan kan je of wachten tot je weer wat speelruimte krijgt (volgende dag) of wanneer je iets teruggeeft aan een ander.

Het is puur om te voorkomen dan een push account of een wild vreemd honderduizenden kp in je account pushed zonder er ook maar iets voor terug te krijgen.
 
Bovenaan