• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback: Meer mogelijkheden voor runenscherven

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Beste mensen en elfen,

We hebben nog een extra wijziging die vanaf vandaag, 18 februari 2022 ingegaan is.

Je vindt nu een nieuwe knop op het tabblad Onderzoek van Oude Wonderen, direct onder de balk Onderzoeksvoortgang. Met deze nieuwe knop kun je je overgebleven runenscherven gebruiken om kennispunten bij te dragen aan het onderzoek naar oude wonderen in je eigen stad (10 KP), of om ze bij te dragen aan de oude wonderen van een andere speler (15 KP)!

Laat ons je feedback weten in het discussietopic.

Met vriendelijke groeten,
Jullie Elvenar Team
Ook dit is een verzoek dat al vaak voorgekomen is op het forum, waar nu een implementatie voor is. We horen graag jullie feedback!
 
Ik constateer, dat we niet zonder meer en vrij naar keuze, die runen kunnen doneren waar we echt veel van hebben.
De te doneren runen zijn gebonden aan aan het wonder waar ze toe behoren.

Dit betekent, dat we er op moeten letten, dat wanneer we willen doneren in wonderen waarvan we juist runen willen winnen, we daarvoor niet de runenknop gebruiken omdat we anders die begeerde runen juist verliezen.

Dat is naar mijn mening wel een flinke adder onder het gras.

Er zal dus bewust gezocht moeten worden en daarna afgesproken, naar en met de speler die het wonder heeft staan waarvan jij wel de runen kwijt wil, opdat je voor de runen KP terug ontvangt in het wonder waar jij ze wilt ontvangen.

KP treinen zullen hierbij in enige mate van nut kunnen zijn.

Daarbij heb je dan nog de kans om uit de kistjes oude kennis terug te winnen.

Het vraagt wel om zorgvuldigheid en ik verwacht wel klachten en gejammer van spelers, die dit niet meteen doorzien en voor hun kostbare runen verspelen.
 

Aeva

Chef
ik vind het een geweldig idee met voor- en nadelen
kleine spelers kunnen namelijk veel meer runen krijgen dan uitdelen
 
Ik constateer, dat we niet zonder meer en vrij naar keuze, die runen kunnen doneren waar we echt veel van hebben.
De te doneren runen zijn gebonden aan aan het wonder waar ze toe behoren.

Dit betekent, dat we er op moeten letten, dat wanneer we willen doneren in wonderen waarvan we juist runen willen winnen, we daarvoor niet de runenknop gebruiken omdat we anders die begeerde runen juist verliezen.

Dat is naar mijn mening wel een flinke adder onder het gras.

Er zal dus bewust gezocht moeten worden en daarna afgesproken, naar en met de speler die het wonder heeft staan waarvan jij wel de runen kwijt wil, opdat je voor de runen KP terug ontvangt in het wonder waar jij ze wilt ontvangen.

KP treinen zullen hierbij in enige mate van nut kunnen zijn.

Daarbij heb je dan nog de kans om uit de kistjes oude kennis terug te winnen.

Het vraagt wel om zorgvuldigheid en ik verwacht wel klachten en gejammer van spelers, die dit niet meteen doorzien en voor hun kostbare runen verspelen.
een rune heeft een waarde van 15 kp in iemand anders zijn wonder. dus je kan perfect met gewone kp doneren inplaats van runes ;)
 
Heerlijk al die OW versneld vol knallen.
Voordeel: je krijgt ze sneller op max.
levert ook (behoorlijk) instants uit de kistjes op die je ook weer in kan zetten voor OW.
Nadeel: je komt arbeiders tekort om ze te uppen.
de echt hoge levels kosten megaveel mana, zaden en sentient,

Verder niet bang zijn dat je runen tekort schiet, die kan je ook weer uit toernooi halen of reuzenradjes neerzetten om versneld kapotte scherven te verdienen om daar hele van te maken.
 
Nog een nadeel zou kunnen zijn dat sommige spelers geneigd zullen zijn al hun oude wonderen vol te storten.. om vervolgens te ontdekken dat (toernooi)vechten veel zwaarder is geworden!
 

Aeva

Chef
Het maximum is ingeregeld via een algoritme. Dit maximum mag je niet overschrijden, want dan word je geblokt. Er kan dan niemand meer in jouw OW's storten. Dit om pushaccounts tegen te gaan.
Als je runen krijgt worden deze bij je maximum opgeteld. Als je runen weggeeft gaan deze eraf. Het is de bedoeling om een evenwicht te creëren tussen ontvangen en weggeven.
Dagelijks wordt je max bijgesteld met 80 kp.
Deze info komt van beta.
 
Het maximum is ingeregeld via een algoritme. Dit maximum mag je niet overschrijden, want dan word je geblokt. Er kan dan niemand meer in jouw OW's storten. Dit om pushaccounts tegen te gaan.
Als je runen krijgt worden deze bij je maximum opgeteld. Als je runen weggeeft gaan deze eraf. Het is de bedoeling om een evenwicht te creëren tussen ontvangen en weggeven.
Dagelijks wordt je max bijgesteld met 80 kp.
Deze info komt van beta.
de basis is 2000 ofzo dacht ek om te beginnen (of toch dichtbij)
 
Het maximum is ingeregeld via een algoritme. Dit maximum mag je niet overschrijden, want dan word je geblokt. Er kan dan niemand meer in jouw OW's storten. Dit om pushaccounts tegen te gaan.
Als je runen krijgt worden deze bij je maximum opgeteld. Als je runen weggeeft gaan deze eraf. Het is de bedoeling om een evenwicht te creëren tussen ontvangen en weggeven.
Dagelijks wordt je max bijgesteld met 80 kp.
Deze info komt van beta.
erbij of eraf?
 
erbij of eraf?
Als je KP (niet alleen runen) als speler ontvangt in je OW gaat het van het getal af. Zodra je zelf bij andere spelers in een OW KP stort worden die punten er weer bij geteld.
Je komt dus alleen bij 0 als je meer dan ca 2700 KP ontvangt en niets uitgeeft in een OW van iemand anders.
 
...en zo worden de push accounts uitgerookt :p
Hoeft niet te kloppen.

Stel een lid van jou BS heeft besloten om te stoppen met het spel en wil graag 1 of 2 spelers helpen met hun belangrijke wonderen.
Ik vermoed dat die persoon dan onbedoeld iemand heel erg in de problemen kan brengen terwijl dat niet zijn/haar bedoeling is.
 
Dit scenario is minder onwaarschijnlijk dan je denkt.
Ik ken iemand die binnenkort om de minst leuke reden gaat stoppen en nu al te weinig online is voor deze waarschuwingen.
Maar die persoon weet nu ook dat die heel veel KPs kan weg geven omdat het in een BS bericht werd vermeld.
 

Aeva

Chef
Ja ach... toen ik mijn stad op Winya opgaf, heb ik me ook gek gestort bij anderen. Maar wel gestructureerd.
The point is echter dat er 'pushaccounts worden uitgerookt' en dat dat ook een prioriteit is van de devs en het werkt...
 
Bovenaan