• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback: Mama Juul's Fusiefeestmaal

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Merge Event 2023 intro.png

Mama Juul's reizende keuken is naar jouw stad gekomen! Maar wie is zij en waarom is iedereen zo blij?
Juul was altijd al gepassioneerd geweest door koken, maar ze vond dat de Orkish-keuken beperkt was in smaak en smaak. Ze verlangde ernaar om door het continent Elvenar te reizen en nieuwe recepten te leren die ze mee kon nemen naar haar gemeenschap.
Op een dag maakte ze haar karretje klaar, pakte al haar keukenspullen en ging op culinaire ontdekkingsreis. Tijdens haar reis ontmoette Juul veel mensen uit verschillende culturen en rassen en leerde ze over hun unieke ingrediënten en kooktechnieken.
Juuls vriendelijke hart en heerlijk eten maakten haar al snel populair onder de mensen die ze ontmoette. Ze kookte voor iedereen die haar uitnodigde in hun stad, en ze liet altijd een tevreden en dankbare menigte achter. Haar gerechten waren een heerlijke mix van traditionele orkish-ingrediënten en nieuwe kruiden en smaken die ze tijdens haar reis had ontdekt.

Doe mee, proef heerlijke gerechten en luister naar de verhalen van Mama Juul over de plekken die ze heeft bezocht!


Beste mensen en elven,

Van 9 mei tot en met 31 mei kun je koksmutsen verdienen door een spannende nieuwe verzameling opdrachten te spelen, je stad dagelijks te bezoeken, bepaalde opdrachtmijlpalen te bereiken en door de randen van je stad te zoeken.

Besteed koksmutsen om gerechten te maken en voeg de gerechten samen om ze lekkerder te maken. De gerechten worden opgeslagen in een voorraad en elk type gerecht heeft zijn eigen voorraad en kan verschillende niveaus van hetzelfde voedsel geven. Gebruik koksmutsen om een gerecht uit de voorraad te pakken en te beginnen met samenvoegen! Je maakt ook een kleine kans om meteen een opgewaardeerd gerecht te ontvangen. Er zijn 3 soorten gerechten: warme chocolademelk, limoendesserts en heerlijke braadstukken.

eventprogression_mergekitchen2023.png
Combineer identieke gerechten door ze te slepen en neer te zetten om naar hogere niveaus te gaan en elk gerecht heeft zes verschillende niveaus. Door klantbestellingen uit te voeren, ontvang je beloningen en klanttevredenheid. Klanttevredenheid verhoogt je score en helpt je geweldige beloningen en artefacten te verdienen. Gebruik artefacten om de beroemde reizende keuken van Mama Juul te upgraden.

Het grote hoogtepunt van dit evenement is het nieuwe exclusieve evoluerende gebouw Juul's Reizende Keuken.
progress_mergekitchen2023.png


4x4 - Cultuur, bevolking en willekeurige productie

Dit evenement bevat ook het competitie-systeem en de koninklijke prijspas!

De opdrachtenreeks bestaat uit een verhaalgedeelte en aanvullende episodische opdrachten, die beginnen zodra het verhaal is voltooid. Dit betekent dat je de eerste serie opdrachten meteen kunt voltooien, terwijl er voor latere opdrachten dagelijks nieuwe toevoegingen worden uitgebracht, zodat je op elke nieuwe evenementdag 1 extra evenementopdracht kunt blijven spelen. Als je de evenementopdrachten vervult, krijg je op bepaalde punten onderweg ook mijlpaalbeloningen.

We hopen dat je van koken zult genieten en we kijken uit naar je feedback in ons discussietopic!

Met vriendelijke groeten,
Je Elvenar-team

Disclaimer: houd er rekening mee dat er altijd verschillen kunnen zijn in evenementindelingen, balancering en prijzen tussen bèta- en live-releases. App-versie 1.173 is vereist om het evenement goed te laten werken. Deze app-versie wordt apart van het evenement uitgebracht. Houd er daarnaast rekening mee dat de laatste dag van het evenement meer dan 24 uur duurt, zodat het evenement niet 's nachts eindigt. Dat betekent dat de dagprijs op 30 mei de laatste dagprijs is die ook beschikbaar is voor wat meer uren in de ochtend van 31 mei. Op 31 mei wordt er geen nieuwe evenementopdracht toegevoegd aan de opdrachtenreeks, de laatste opdrachtmijlpaal kan op 30 mei worden ontgrendeld.
We horen graag jullie feedback!
 
En het is weer tijd voor een leuk evenement.
Heb er weer zin in.
Dank je wel Aeva voor de opdrachtlijst...
Succes iedereen...
 

Aeva

Chef
De laatste drie zijn 73, 74 en 75. Kennelijk heeft iDavis een fout gemaakt en hersteld, waardoor nr. 40 ertussen is geplaatst en verder alles een plek opschuift en we eindigen met 75.
Ik heb de toegevoegde opdracht in rood gemarkeerd. Dus (als het goed is) is mijn lijst bijgewerkt en correct.
 
Als ik beta moet geloven is het evo gebouw niet veel soeps. Kans op 1% diervoer dus hooguit 3 of 4 in een jaar. Das niet echt het hoogtepunt van het event zoals Inno het brengt. Hooguit een hoogtepunt om het zo snel mogelijk te verbreken.
Dus voor mij niet de moeite waard om daar ruimte aan te verspillen.
 
Wellicht hebben ze geen ruimte ingecalculeerd in het spel voor de rol die event gebouwen zouden moeten vervullen. Hun oplossing is nieuwe spel uitbreidingen uitgeven die "niets" doen, iets wat je steeds meer ziet gebeuren.

- Event gebouwen zijn voor een groot deel pop/cult, soms met wat impact-loze producties.
- De ketel is goed in het wegwerken van overschotten, maar dusdanig onvoorspelbaar dat je er praktisch niet op kunt rekenen in het spel en dus vrijwel nutteloos om te spelen.
- Het seizoen lijkt best aardig voor de echte beginners, maar als je 4 stappen verder bent heeft het weinig meerwaarde.

Ik denk dat ik maar eens ga proberen een event niet te spelen, deze lijkt er uitermate geschikt voor.
 

Aeva

Chef
Ik denk dat ik maar eens ga proberen een event niet te spelen, deze lijkt er uitermate geschikt voor.
Onderaan de opdrachtenlijst heb ik dit geschreven:
SUPERTIP: het spel is een relatief ingewikkeld systeem waarbij je relatief veel moet doen voor relatief weinig kans op leuke prijsjes en/of voldoende artefacten voor het evoluerende gebouw op maximum, als je daar geen zin in hebt kun je ervoor kiezen om dit evenement over te slaan in plaats van je drie weken te ergeren
 
ik ben met alle gastvolken klaar en heb mijn landje staan zoals ik het wil.
ik laat alle eventen eigenlijk links liggen neem alleen wat je krijgt per dag af en wat dagelijks rondom mijn land valt.
die gebruik ik dan op als er een dagprijs voor kp's is die kan ik nog gebruiken voor mijn wonderen te levelen.
hou gewoon alles wat ik heb voor toren en tournooi.
en voor wanneer er weer een nieuw gastvolk komt.
eventen doen je alleen maar alles verbruiken waar je weinig voor terugkrijgt.
hetzelfde met die seizoeneventen van alles verbruiken voor flutprijsjes.
 
Je kan ook denken, als je met alles klaar bent en wacht op het volgende hoofdstuk, dat je gewoon zonder al te veel moeite meedoet met alle evenementen, omdat je dan een keus heb om het neer te zetten of je laat het in je inventaris staan om het eventueel ooit te gebruiken.
Ik speel alle evenementen en doe het altijd rustig aan en heb het altijd in de reguliere tijd gehaald....geen stress en easy gespeeld.
Misschien krijg je na een tijdje wel spijt dat je het niet niet bij elkaar gespeeld heb en het wil gebruiken.
Ik speel iig alles, zodat ik de keus heb om het te gebruiken.
Dat is gewoon superfijn en gelukkig is mijn inventaris heel groot.
 
Ik speel ook altijd alle events. Zijn zoveel mooie kleine prijsjes te winnen die je altijd weer ergens voor kan gebruiken.
En soms zijn er events die goede dagprijzen hebben. Laatste event waren voor mij vooral de artefacten interessant omdat die omgeruild konden worden voor de schemeringfeniks. Vanwege een aanbieding kon ik een 3e feniks kopen van mijn gewonnen diamanten dus nog minder verliezen met toernooi. Of er zijn goede gebouwen van sets zoals de verboden ruïne en de pelgrimsset. Besteed ik gewoon gewonnen dia eraan wat me gruwelijk veel mana oplevert en me enorm veel managebouwen scheelt.
Dus al is dat evogebouw niet veel soeps er kan altijd iets anders goeds bijzitten.
Moet er wel bij zeggen dat ik als eindspeler heel erg kritisch ben geworden met het spelen van events met wat er te winnen valt.
Een beginnende speler of middenspeler zal meer aan de prijzen hebben dan ikzelf want wat ik allemaal al heb staan is er weinig wat eigenlijk beter is.
 
precies wat ik bedoel ik ben nu zover dat al die prijzen eigenlijk nog weinig waarde hebben voor mij.
als je van het éne naar het andere hoofdstuk gaat dan is het welkom.
maar wij zitten zolang op nieuw hoofdstuk te wachten en ons land staat met alles volledig geleveld en opgebouwde voorraden voor als er dan een nieuw hoofdstuk komt.
eigenlijk is het alleen nog voor toren en tournooi gaan voor de wonderen te vullen.
tournooi voor de kp's en toren voor de vele tijdboosters en terugroepspels.
misschien een idee dat er voor wie door het laaste hoofdstuk door is er andere prijzen zijn.
zoals bv: stukjes uitbreiding winnen voor op je landje dat je inplaats van een vijf op vijf uitbreiding een 1 op 1 kan winnen.
als ze dan ook het voorstel aan nemen dat je uitbreidingen die je hebt liggen ook nog zou kunnen verplaatsen kan je daar ook mee puzzelen om die later beter te laten uitkomen hoe ze liggen.
 
Ik vind het event wel grappig :D …dat geschuif op dat dambordje .en of het wat oplevert…tsja….laat ik maar even in het midden:)
 

Aeva

Chef
ik hou wel van dit soort spelletjes
en er zijn altijd wel een paar leuke badges, ook als je al helemaal op 't end zit met het spel
 
Ben nu al flauw van dit event en eigenlijk helemaal geen zin meer in.
Begint al met opdracht 6 of 7. Verover provincie. Heb helemaal geen zin om een provincie te veroveren want wil eerst nog een stuk of 40 verkennen.
Bovendien je moet er wel heel veel voor doen om vervolgens weinig prijzen te kunnen winnen.
Sla dit event wel over. Denk dat ik weinig mis.
 
Begint al met opdracht 6 of 7. Verover provincie.
Voor mij was dit ook een tegenvaller, ik heb juist een level 3 dorpje in Arendyll om evenementen te kunnen testen/bekijken en dia's in de toren/mystieke objecten te verzamelen. Maar deze kon ik niet langer op dat niveau behouden omdat het onmogelijk is om een provincie te veroveren die je niet verkend hebt en je op een gegeven moment dus gewoonweg niet meer munten kan opslaan in je stadshuis om nieuwe verkenningen te betalen. Dus verplicht naar hoofdstuk 4 om mee te kunnen blijven doen met evenementen.
Het blijft mij een raadsel waarom er niet gekozen kan blijven worden voor de optie keuze in opdrachten, Verover een provincie of ...... , Verken een provincie of ...... iedereen heeft graag keuzes ook al betekent dit dat er soms voor een andere keuze in verhouding meer gedaan of betaald moet worden.
 
Voor mij was dit ook een tegenvaller, ik heb juist een level 3 dorpje in Arendyll om evenementen te kunnen testen/bekijken en dia's in de toren/mystieke objecten te verzamelen. Maar deze kon ik niet langer op dat niveau behouden omdat het onmogelijk is om een provincie te veroveren die je niet verkend hebt en je op een gegeven moment dus gewoonweg niet meer munten kan opslaan in je stadshuis om nieuwe verkenningen te betalen. Dus verplicht naar hoofdstuk 4 om mee te kunnen blijven doen met evenementen.
Het blijft mij een raadsel waarom er niet gekozen kan blijven worden voor de optie keuze in opdrachten, Verover een provincie of ...... , Verken een provincie of ...... iedereen heeft graag keuzes ook al betekent dit dat er soms voor een andere keuze in verhouding meer gedaan of betaald moet worden.
Je word als het ware verplicht het spel te spelen zoals Inno dat voorschotelt of voor zich ziet.
Zoveel spelers zoveel verschillende speelstijlen.
Ik heb een bs-je met nagenoeg allemaal H2 of H3 accounts aangevuld met een paar enthousiaste nieuwelingen.
Deze spelers help ik op weg door het spel en aangezien ik niet verder wil met die accountjes en alleen maar toernooi wil spelen voor de kp.
Al die kp en runen schenk ik aan die nieuwe spelers zodat ze hun eerste 2 tot 4 ow snel naar max kunnen krijgen. Ze groeien daardoor dus als kool mede doordat ik ook een sheet gemaakt heb waar ze op kunnen kijken waar allemaal rekening mee te houden in het spel en ze al heel vroeg snel kunnen anticiperen op het spel.
En doordat de provincies veroveren duurder zijn dan wat mijn stadhuis aan opslag kan hebben kan ik dus al naar 6 of 7 opdrachten in dat event al niet meer verder. En ik laat me niet dwingen zoals Inno wil dat het spel gespeeld word.
Mijn main is een heel ander verhaal. Daarmee ben ik eindspeler en kan ik alles spelen wat ik maar wil of als ik een keer geen zin heb om te bepalen of ik het over wil slaan.
 
Bovenaan