• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback hoofdstuk 18 - Teamgeest!

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
mainbanner_ch18%20(1).png

Het geschil tussen jou en de Elvenar escaleert. De Elvenar staan erop zich te concentreren op de verbetering en niet de afhankelijkheid van andere rassen te vergroten. Ze dringen er bij de mensen en elfen op aan om buiten de aangelegenheden van andere rassen te blijven, omdat het uiteindelijk iedereen zal tegenhouden. De mensen en elfen willen dit echter niet accepteren en proberen een helpende hand te zijn voor iedereen die er vriendelijk om vraagt. De constructen hebben de spanning geruime tijd in de gaten gehouden en voelen zich als hun 'gewoon kind' verplicht om in te grijpen. Ze vragen de mensen en elfen om hulp te zoeken bij de elementalen - het enige bekende ras dat zelfs ouder en hopelijk wijzer is dan de Elvenar. Met hun millennia aan ervaring en vriendschap zouden de elementalen in staat moeten zijn om het geschil tussen voorouders en nakomelingen te beslechten.

Met behulp van Unurium leren de constructen mensen en elfen om een portaal te bouwen naar de dimensie van de elementalen. Zullen de elementalen je graag helpen, en zullen mensen, elfen en elvenar hun verschillen opzij kunnen zetten?


techtree_banner_era_18%20(2).png


De nederzetting
Met de hulp van de nieuw uitgevonden verheven goederen, kun je een recreatieve nederzetting bouwen, waar elementalen mensen, elfen en Elvenar door een verscheidenheid aan activiteiten begeleiden, en waar je medailles kunt verdienen. Door genoeg medailles te verdienen, kunnen groepen mensen zich kwalificeren voor speciale proeven, die je belonen met de kostbaarste teamwerk-badge. Door steeds meer van deze badges te verdienen, kunnen de mensen, elfen en Elvenar een geweldig team worden dat belooft om toekomstige uitdagingen samen op te lossen.

Veel nederzettingsproducties vereisen verheven goederen, die je vroeg in het hoofdstuk kunt ontgrendelen, waarvoor je Unurium nodig hebt, dat werd geïntroduceerd in hoofdstuk 17. Het uitbreiden en bouwen van de nederzetting zelf vereist meestal spirituele goederen.

Om succesvol te zijn, heb je een welkomstplein nodig. Hier verzamel je groepen mensen, Elvenar en elfen, die dan kunnen deelnemen aan activiteiten in de Hubs van de Elementalen.

De Hubs van de Elementalen zijn een klassiek productiegebouw met vier productie-opties en zijn er in vier varianten - één per elementtype. Je kunt hier Elementalen maken, die in andere Hubs van de Elementalen worden gebruikt, maar je kunt ook Elementalen van andere Hubs samen met mensen, elfen of Elvenar gebruiken om deel te nemen aan verschillende activiteiten en medailles te verdienen.

Je zult snel moeten nadenken: de vraag van Elfen-, Mensen- en Elvenar-vrijwilligers binnen je nederzetting verandert voortdurend, dus je zult hier rekening mee moeten houden en regelmatig van producties wisselen.

mobile_banner.png


Verheven goederen en de handelaar
Vanaf dit hoofdstuk heb je toegang tot een nieuwe categorie goederen: Verheven goederen. De hoogste kwaliteit, afkomstig van marmer-, staal- en houtfabrieken, wordt in dit hoofdstuk geïntroduceerd. Verheven goederen zijn essentieel om te spelen in de nederzetting van dit hoofdstuk, en zullen ook in de toekomst belangrijk zijn.

Verheven goederen kunnen alleen worden verhandeld door de Handelaar te gebruiken. De handelaar is een nieuw soort handelaar die de Elvenar-wereld bezoekt. De handelaar geeft je toegang tot directe handel. Zodra je een transactie met hem voltooit, ontvang je je bestelling onmiddellijk, terwijl de handelaar je goederen aan andere spelers aanbiedt totdat hij terugkeert. Terwijl de handelaar afwezig is, kan je hem niet vragen om meer transacties te doen, en zal je moeten wachten tot hij terug is

Deals die door de handelaar zijn gemaakt, worden ook weergegeven in het reguliere handelsoverzicht en andere spelers kunnen deze accepteren als ze dat willen. Ze zullen een pictogram laten zien dat aangeeft dat het een door de handelaar gemaakte aanbieding is. Of een andere speler de door de handelaar gecreëerde aanbieding accepteert of niet, heeft geen invloed op je eigen transactie met de handelaar.

Je hebt tegelijkertijd toegang tot maximaal vijf handelaars en je kunt elke handelaar ontgrendelen door een munt- of diamanttoeslag uit te geven, afhankelijk van de handelaar. Elk handelaarslot toont hun huidige status, de duur van hun beschikbaarheid nadat je het slot hebt ontgrendeld en de resterende tijd nadat je een handelaar op een handelsroute hebt gestuurd.

Anders dan bij andere handelsmethoden, accepteert de handelaar alleen specifieke bedragen in zijn aanbiedingen. Je hebt een minimum hoeveelheid goederen nodig om aan de handelaar te geven, en je krijgt een bepaald aantal goederen terug. De grootte van deze aanbiedingen is afhankelijk van het niveau van je stadhuis.

Met de handelaar willen we je zowel een interessante, nieuwe spelonderdeel geven, maar ook het handelen voor spelers in latere hoofdstukken eenvoudiger maken.

We hopen dat hoofdstuk 18 - Teamgeest je veel plezier zal bezorgen, en we zijn benieuwd naar je feedback in ons discussietopic!


Met vriendelijke groet,
Jullie Elvenar Team
Iets later dan gepland, maar hierbij alsnog de aankondiging van het nieuwe hoofdstuk!
 
In Wiki staat alleen Engelse tekst voor dit nieuwe hoofdstuk. Zou prettig zijn als het ook in het Nederlands komt.

Hoofdstuk ziet er interessant uit. Kijken hoe het in de praktijk gaat werken :)
 
Volgens mij heb je het welkom plein niet perse nodig, want ze leveren een beperkt goed, wat je ook met portaal spreuken kunt doen.
De andere 5 gebouwen heb je naar ik aanneem wel nodig, waarschijnlijk 1 van elk minstens.
 
welkomsgebouwen kun je idd met portaalspreuken doen. Voor de opdrachten moet je er 6 van bouwen. Van de hubs heb je er 12 nodig. Van elk soort 3.
 
probeer zo weinig mogelijk straat van het ras te gebruiken. elke tegel kost 10600 unurium
Tja, moet toch echt naar de andere kant van het veldje, snel beginnen met leggen van deze gouden stoeptegeltjes, dan heb je tijd om unurium te verzamelen :)

EDIT: Even een puzzeltje gedaan:
Screenshot from 2021-05-04 16-47-53.png

Kom op 24 vakjes uit, maar er zijn veel vakjes maar gedeeltelijk gebruikt, dus 20 lijkt wel een goed aantal.

Lege ruimte bij het portaal is gereserveerd voor upgrade ervan.
 
Laatst bewerkt:
Dit is mijn opzet. Ik ga ervan uit dat ik 5 welkomsgebouwen weer weg doe om het met portaalspreuken te gaan doen. Het portaal kan ik op de plek naar level 4 brengen. (zie tweede afbeelding)
 

Bijlagen

  • afbeelding_2021-05-05_075257.png
    afbeelding_2021-05-05_075257.png
    95,9 KB · Weergaven: 175
  • 2021-04-12 (9).png
    2021-04-12 (9).png
    182,6 KB · Weergaven: 188
Ziet er weer leuk en uitdagend uit.
Enige jammeren vind ik dat het een kopie is van het T4-6 concept.
Ik had gehoopt op iets nieuws.... (al moet ik bekennen dat mijn creativiteit mij in de steek laat met hoe anders.)
Ik ben wel blij dat het een losse "grondstof" is(niet ook zaden)... en hiermee weer een extra uitdaging om alles te balanceren.
 
Bovenaan