• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback het mistige bos-evenement

Random varieert enorm tussen weken, soms veel, soms weinig, en soms er tussenin. Naarmate je vaker voer gebruikt kom je sneller te kort bij de "weinig" weken, ook als het gemiddelde van het aanbod nog boven je gebruik ligt.
Volgens Crazy-wizard komt voer gemiddeld ongeveer 7-8 keer per week langs als je alle 7*4=28 recepten checkt, maar daar zit dus veel variantie op.
Weken met 2-3 voer zijn mogelijk, maar aan de andere kant ook weken met 10 voer. Goede en slechte weken hoeven zich ook niet af te wisselen, je kunt vrolijk 3 slechte weken achter elkaar hebben. "Random" is echt ordes meer willekeurig dan veel mensen denken.

Als je lekker elke week evenveel voer wilt gebruiken moet je een buffer aanleggen zoals je doet, maar 20 is dan niet zo veel bij jouw gebruik. Daar is de bodem wel in zicht na 3 slechte weken.

Wat betreft je hypotheses dat het algoritme weet over slokjes duidelijkheid of hoeveel voer je hebt, dat zijn vooral je hersenen die een patroon proberen te vinden waar geen patroon is.
 
Random varieert.....

Wat betreft je hypotheses dat het algoritme weet over slokjes duidelijkheid of hoeveel voer je hebt, dat zijn vooral je hersenen die een patroon proberen te vinden waar geen patroon is.
Ok 7-8 week x per week, kan dan idd weleens gaan turven. Gevoelsmatig zeg ik dat ik op de 1 of andere manier nu echt ff minder dan anders krijg en heb die momenten vaker gehad. Maar kan dat met een simpele turf uitgaande van 7 a 8 per week idd wel even checken.
Kan simpelweg de pech hebben dat ze net in die enkele ronde die ik heb gemist hebben gezeten hoor. Beschouw eea inclusief de hypotheses daarom vooral ook als een vraag ;)

Qua hypothese algortime stel ik ook niet die er is hoor, ben idd gewoon zoekende naar een verklaring. Maar random bestaat niet in de wereld van enen en nullen, daar zit altijd een formule c.q patroon achter.
 
Qua hypothese algortime stel ik ook niet die er is hoor, ben idd gewoon zoekende naar een verklaring. Maar random bestaat niet in de wereld van enen en nullen, daar zit altijd een formule c.q patroon achter.
Het bestaat wel, er zijn speciale hardware uitbreidingen die ruis meten.

Iets minder extreem zijn aanpakken waar netwerk verkeer of toets aanslagen gebruikt worden als bron.

De enen-en-nullen aanpak is een hele lange ketting van getallen (denk 2**32 als een triviale, en 2**500 als een goede generator, qua aantal getallen). Het is deterministisch, maar 1 uitkomst ga je van je leven niet herleiden naar de invoer. Je kunt de opvolger van een getal niet bepalen zonder de invoer, en dus kun je niet voorspellen wat het volgende getal gaat worden.
 
Het bestaat wel, er zijn speciale hardware uitbreidingen die ruis meten....

....Je kunt de opvolger van een getal niet bepalen zonder de invoer, en dus kun je niet voorspellen wat het volgende getal gaat worden.
Ok dunno en doelde met met formule/patroon ook niet meer een algoritme. En eens, met de formules/patronen die gebruikt worden kan iets aardig random lijken. Computertechnologie gaat nu eenmaal gewoon altijd terug naar enen en nullen, no matter what.

Heb sinds een poos iig weer voer. De turf staat nu dus op 1 ;) lol
 
Van de evenementen vind ik deze denk ik het leukste. Het spelelement van het pad maken door de mist geeft daarbij de doorslag.

Wel een puntje van kritiek. Ik zit nu in hoofdstuk 8 en de "Koninklijke prijzen" die me voor 1.500 diamanten worden aangeboden zijn echt die diamanten niet waard. Het is een dusdanig slechte deal dat er werkelijk waar geen haar op mijn hoofd is die erover denkt om 'm te nemen. En ik heb een hoop haar op mijn hoofd! Ik kom totaal niet in de verleiding, voor mij is het enige waardevolle in die deal een blauwdruk en om daar nu 1.500 dia's voor te betalen, ammehoela.
 
Zag ook voorbijkomen dat spelers honderden/duizenden KP hebben klaarstaan; ik zou zeggen "dump die in Oude Wonderen van medespelers" :cool:
Wegens de huidige toernooi / torenregels doe ik al even geen hoofdstukken meer, ik loop momenteel 2 hoofdstukken achter.
Mochten de regels weer ooit veranderen dan heb ik de KP klaarliggen om alsnog door de hofdstukken te vlammen.

Een goede voorbereiding is het halve werk, als de regels weer veranderen en je moet dan nog 20K kp ofzo verzamelen dat loop je weer achter de feiten aan.
 
Ligt het aan mij of komt het voer in de academie de laatste tijd echt een stuk minder langs?
Is hier wellicht een link voor met dat nieuwe drankje voor de academie te rouleren dat je nu in het even kan bemachtigen?
Lag het aan de beren zoals vorig jaar ook het geval leek?
Of ligt het gewoon aan mij en gebruik ik ineens 3-4x zoveel als normaal? Moet zeggen dat ik dit laatste zeer hard betwijfel....

Meer mensen weinig voer in de academie?
afgelopen event hadden we die omzet recepten die vaak voorkwamen, die zitten in dezelfde slot als dierenvoer, tijdens beer en feniks evenementen zien we dus altijd wat minder dierenvoer
 
ja waarom zijn er zoveel Voltooi confrontaties of Voltooi toernooiconfrontaties. of 20 relikwieën.?
en ik heb meer account maar o elke account kom ik steeds Orks tekort gezien die bij jet toernooi ook gevraagd worden.
buiten de wapenkamers heb ik onderhand dit staan en nog kom ik steeds te kort:
Wapenkamer level 32 Orks 1100 per 12 uur
Wapenkamer level 32 Orks 1100 per 12 uur
Heldensmederij level 2 Orks 875 per 24 uur
Orks-schuilplaats level 1 Orks 880 per 24 uur
Orks-schuilplaats level 1 Orks 880 per 24 uur
Orks-schuilplaats level 1 Orks 880 per 24 uur
Orks-schuilplaats level 1 Orks 880 per 24 uur
Heksen-hut level 7 Orks 2385 per 24 uur
De enge koets Orks 1190 per 24 uur
De enge koets Orks 1190 per 24 uur
De enge koets Orks 1190 per 24 uur
De enge koets Orks 1190 per 24 uur
De enge koets Orks 1190 per 24 uur
 
Reliekwieen kun je ook gedeeltelijk (of helemaal, in het weekend vooral) afdekken door ze te maken in de academie. Is niet elke 6 uur een recept van, maar zo'n 3 per dag elk 5 reliekwieen zal het wel ongeveer zijn.
 
ja waarom zijn er zoveel Voltooi confrontaties of Voltooi toernooiconfrontaties. of 20 relikwieën.?
en ik heb meer account maar o elke account kom ik steeds Orks tekort gezien die bij jet toernooi ook gevraagd worden.
buiten de wapenkamers heb ik onderhand dit staan en nog kom ik steeds te kort:
Wapenkamer level 32 Orks 1100 per 12 uur
Wapenkamer level 32 Orks 1100 per 12 uur
Heldensmederij level 2 Orks 875 per 24 uur
Orks-schuilplaats level 1 Orks 880 per 24 uur
Orks-schuilplaats level 1 Orks 880 per 24 uur
Orks-schuilplaats level 1 Orks 880 per 24 uur
Orks-schuilplaats level 1 Orks 880 per 24 uur
Heksen-hut level 7 Orks 2385 per 24 uur
De enge koets Orks 1190 per 24 uur
De enge koets Orks 1190 per 24 uur
De enge koets Orks 1190 per 24 uur
De enge koets Orks 1190 per 24 uur
De enge koets Orks 1190 per 24 uur
Als je confrontaties niet afkoopt maar vecht heb je geen orks nodig ;)
 
ja makkelijk praten maar de eerste 11 kan je vechten doen en dan moet je het met goederen doe of doe jij er 20 rondjes met alleen maar vechten?
 
ja makkelijk praten maar de eerste 11 kan je vechten doen en dan moet je het met goederen doe of doe jij er 20 rondjes met alleen maar vechten?
Ehh ja? toernooi wordt pas leuk vanaf 10 provincies de eerste 10 zijn makkelijk maar leveren ook geen drol op.
btw 11 provincies zijn 66 gevechten dus dat zijn er al een hele hoop.

met vechten kan je icm vechtgebouwtjes en andere optimalisaties bijna oneindig veel provincies doen.
Met onderhandelen ben je na hoofdstuk 4 redelijk snel klaar het wordt al snel veel te duur om vol te houden.

Vechten, combat gebouwtjes en wonderen maken je eenheden sterker, tijdboosters geven je meer eenheden ect.
Als je een beetje opgelet had in het toernooi had je gezien dat ik pas een jaar of 4-5 elke week in de top 10 sta en dat haal je niet met 11 provincies ;)
 
ik vind dit spel steeds frustrerender worden.
Vorig jaar probeerde ik bv Frenkenspleen te halen en spendeerde daar tevergeefs behoorlijk wat punten aan.
Daarom dit jaar alles opgespaard om zeker deze dagprijs te halen.
Na ruim 1300 punten waarmee ik ruim 40 katjes verdiende dacht ik zeker de dagprijs te hebben gehaald.
Helaas ook dit keer weer niks opgeleverd.
En op de vraag aan support hoe dit kan, komt dan als antwoord dat je kans maakt op de dagprijs.
Je dagprijs staat dus niet eens vast.
Geen wonder dat ik steeds meer hoor dat mensen hiermee willen stoppen of de spellen niet meer mee doen en gewoon de toren en toernooien blijven spelen.
 
ik vind dit spel steeds frustrerender worden.
Vorig jaar probeerde ik bv Frenkenspleen te halen en spendeerde daar tevergeefs behoorlijk wat punten aan.
Daarom dit jaar alles opgespaard om zeker deze dagprijs te halen.
Na ruim 1300 punten waarmee ik ruim 40 katjes verdiende dacht ik zeker de dagprijs te hebben gehaald.
Helaas ook dit keer weer niks opgeleverd.
En op de vraag aan support hoe dit kan, komt dan als antwoord dat je kans maakt op de dagprijs.
Je dagprijs staat dus niet eens vast.
Geen wonder dat ik steeds meer hoor dat mensen hiermee willen stoppen of de spellen niet meer mee doen en gewoon de toren en toernooien blijven spelen.
Als ik mijn opbrengsten van dit evenement vergelijk met de asfenisk, dan zie ik dat het aantal dagprijzen naar beneden is gekelderd. Anekdotisch bewijs, dus veel waarde heeft het niet, maar het zou me niet verbazen als de winstkansen stukken kleiner zijn geworden.

Wat dan wel weer prettig is, de mogelijkheid om de dagprijs te veranderen. Maar ja, leuk maar als de kans op de dagprijs kleiner zou zijn heb je er minder aan dan je dacht.
 
Ik vind deze het allerleukste!
Het is anders dan alle andere evenementen en daarom speel ik het graag. Ik weet eerlijk gezegd niet eens welke prijzen ik op beta binnen heb gehaald, behalve dan dat een complete evoluerende heksencirkel haalbaar is :cool:
Weet niet hoe je tot die conclusie kan komen.

op dit moment is zelfs de beste 1% nog niet eens in de buurt gekomen van 1 volle heksencirkel.
de beste 1% zit nog 53 katten van een volle cirkel af, en 93 van de volle 300 punten.

Normaal komt de 1% ronde de 300-350 uit, dat zie ik deze keer niet gebeuren.


Beta35s76209260284
1% heeft dus beide avatars gehaald op beta, 5% een volle heksencirkel geen avatars.

Alle US servers zitten atm tussen de 204-220 atm vergelijkbaar met onze servers dus en dat ziet er dus niet heel goed uit
 
Laatst bewerkt:
ja wat de dag prijzen betreft het is gewoon geluk hebben ik heb meerderen accounts en met de een heb ik er wel 5 of meer en met en anderen account niks, maar ik kijk van te voren al wat ik eventueel wilt hebben en dat zijn waar alleen waar goederen op zitten die kan je dan ook weer makkelijk verwijderen dus spaar ik vaak. maar om maar over geluk te hebben gisteren deed ik de toren en had tot de 1e kamer 6 extra schatkisten en bij een anderen account heb je dat weer niks, ik maak me daar niet druk om.
 
Vindt toch dat dit event echt niet veel geeft. Gebouwen niks of haast niks ik denk dat onze ganse orde 2 of3 gebouwen heeft en niemand kan zijn event gebouw uppen tot max. Niet dat ik het een interessant gebouw vind. Ivent gebouwen zijn gewoon makkelijk om verder door te groeien. Maar nu dus niets niks mana niks zaden niks bewoners spijtig
 
Ik vond de kans op dagprijzen wel erg laag. Het veroorzaakte grote verschillen in hoeveel prijzen je won.

Op mijn ene account had ik op een dag 4 dag-prijzen, en bij een ander account die ongeveer hetzelfde spendeerde op dezelfde dag had ik er 0.
Vooral dat laatste is wel erg zuur, het is een event waar je prijzen zou moeten winnen tenslotte.
 
Bovenaan