• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback Halflingen

@anneke2016

Het wonder drakenabdij maakt geen onderscheid tussen de verschillende spreuken, hij geeft bij elke spreuk evenveel mana.
Alleen de 20kp spreuk kan je niet "stacken" maar alle andere kan je zoveel spelen als je er hebt.
 
FF verder off topic . Vind de drakenabdij ook wel een machtig gebouw. Met die draak erop doet hij me denken aan game of thrones. Na veel runen sparen, heb ik hem ook kunnen zetten. Alleen nu nog kabouters zoeken om hem te vullen. :p Want mijn kp heb ik nodig voor onderzoeken.

Als je een ruime 400 provincies hebt vrijgespeeld en je al je kennispunten in je abdij stopt zodat die lvl 9 is wel ja ;) anders kost het meer spreukjes.
Ik begon met ergens rond de 2500 mana per spreuk, dus even heel veel energie in je abdij stoppen is wel gewenst wil je het "bruikbaar" kunnen uitbuiten.
Heb op de eerste paar onderzoeken echt heeeeeeeel veel spreukjes gebruikt, het is maar goed dat je ze kan stacken op je gebouwen (de tijd wordt dan verlengt)
 
On topic : Lekkere opdracht in begin ,verken 2 provincies. 5 dagen geduld hebben. :rolleyes:
8192ea3f8e.jpg
 
Ik zit nog lang niet zo ver in de main quest, maar ik wil je wel waarschuwen.
in het verleden volgde op die quest vaak: voltooi 2 provincies. Niet zeker als dat nu ook zo terug zal zijn.
Dus voor de zekerheid niet direct de provincies volledig vrijspelen zodra je ze verkend hebt :)
 

DeletedUser572

Guest
Ik geloof niet dat dat het geval is Kersepitje, maar ik weet het niet 100% meer zeker.
 

DeletedUser

Guest
Ik zit nog lang niet zo ver in de main quest, maar ik wil je wel waarschuwen.
in het verleden volgde op die quest vaak: voltooi 2 provincies. Niet zeker als dat nu ook zo terug zal zijn.
Dus voor de zekerheid niet direct de provincies volledig vrijspelen zodra je ze verkend hebt :)

Ik geloof niet dat dat het geval is Kersepitje, maar ik weet het niet 100% meer zeker.

5 quests na de quest voor het scouten van 2 provincies, krijg je een quest om 1 provincie te voltooien.
Anders kijk je voor de zekerheid naar Lord Soth's spoilers. Voor de halflings klopt deze als een bus :)
[URL="https://nl.forum.elvenar.com/index.php?threads/spoiler-halflingen-niet-weigerbare-opdrachten.3674/"]SPOILER: Halflingen niet weigerbare opdrachten[/URL]
 

DeletedUser

Guest
Zou er iemand aan de dev aub een neiuwe calculator willen geven? Wat ze nu gebruiken is geloof ik stuk. :rolleyes:

Ik heb 2x productie van appelgaarde (a 12 uur) nodig om 1x jolige jam te kunnen maken. Dat is 85 stuks. Niet zo'n probleem zou je zeggen, behalve dat je voor de eerste opdracht waar je jam voor nodig hebt (ugrade de bronboom) 2200 jam nodig hebt :eek::eek::eek:. Ik maak veel sneller brood en soep, maar de aantallen die je daarvan nodig hebt zijn flink lager.
Wat is de bedoeling hiervan? Behalve spelertje frustreren :confused:
 

DeletedUser1427

Guest
Zou er iemand aan de dev aub een neiuwe calculator willen geven? Wat ze nu gebruiken is geloof ik stuk. :rolleyes:

Ik heb 2x productie van appelgaarde (a 12 uur) nodig om 1x jolige jam te kunnen maken. Dat is 85 stuks. Niet zo'n probleem zou je zeggen, behalve dat je voor de eerste opdracht waar je jam voor nodig hebt (ugrade de bronboom) 2200 jam nodig hebt :eek::eek::eek:. Ik maak veel sneller brood en soep, maar de aantallen die je daarvan nodig hebt zijn flink lager.
Wat is de bedoeling hiervan? Behalve spelertje frustreren :confused:

Ik kan me hier volledig in vinden, ik spaar nu ook al een tijdje de rasgoederen op om mijn portaal te mogen levelen, nu heb ik niet heel veel akkers ook en vermoed dat ik hier nog wat aan kan doen om meer akkers te kunnen bouwen, ik zit momenteel op 12 akkers :)
 

DeletedUser

Guest
Ik kan me hier volledig in vinden, ik spaar nu ook al een tijdje de rasgoederen op om mijn portaal te mogen levelen, nu heb ik niet heel veel akkers ook en vermoed dat ik hier nog wat aan kan doen om meer akkers te kunnen bouwen, ik zit momenteel op 12 akkers :)

@Lionell Lol ik heb nu 18 akkers, waarvan 4 boomgaarden, kan nog iets van graan en wortel uppen naar appel en pompoen. Maar het effect daarvan zullen druppeltjes op een roodgloeiend zijn vrees ik
 
Ik kan me hier volledig in vinden, ik spaar nu ook al een tijdje de rasgoederen op om mijn portaal te mogen levelen, nu heb ik niet heel veel akkers ook en vermoed dat ik hier nog wat aan kan doen om meer akkers te kunnen bouwen, ik zit momenteel op 12 akkers :)

Snel is idd anders, we zijn nu bijna een maand verder en ik ga binnen die periode het net halen denk ik om me portaal naar 3 te krijgen.
Onderzoeken ben ik nog niet echt aan begonnen, halflingen huizen alleen om straks me arbeiders aan de slag te houden (ben bijna door me draken huizen heen)

Normaal hebben we de halve boom al doorlopen.
 
Zou er iemand aan de dev aub een neiuwe calculator willen geven? Wat ze nu gebruiken is geloof ik stuk. :rolleyes:

Ik heb 2x productie van appelgaarde (a 12 uur) nodig om 1x jolige jam te kunnen maken. Dat is 85 stuks. Niet zo'n probleem zou je zeggen, behalve dat je voor de eerste opdracht waar je jam voor nodig hebt (ugrade de bronboom) 2200 jam nodig hebt :eek::eek::eek:. Ik maak veel sneller brood en soep, maar de aantallen die je daarvan nodig hebt zijn flink lager.
Wat is de bedoeling hiervan? Behalve spelertje frustreren :confused:

Uit mijn excel even berekend, om 2 boerderijen 3 keer jam te laten maken, heb je de volledige dagproductie van
3,9 appelgaarden en 1,1 pompoenveld nodig op portaal lvl 1
3,3 appelgaarden en 0,9 pompoenveld nodig op portaal lvl 2
2,8 appelgaarden en 0,8 pompoenveld nodig op portaal lvl 3
2,5 appelgaarden en 0,7 pompoeenveld nodig op portaal lvl 4

Maw het betert wel eens je portaal omhoog gaat :)

PS als je handelaarsgilde hebt gaat dat natuurlijk nog een beetje extra naar omlaag.

Wat ik denk dat de bedoeling is, is dat je terwijl je traad jam produceert, een overschot krijgt aan graan en wortels. Waardoor je uiteindelijk al je velden naar lvl 4 gebracht hebt (wat bij vorige rassen ook bijna altijd gebeurd is). Voordeel is dan wel dat je op het einde van de onderzoeksboom dan een beetje sneller kan gaan.

Of het is de bedoeling dat we meer brood maken, en de boerderijen upgraden, maar daar heb je ook niks aan als die steeds stil staan omdat je niet genoeg appels hebt.
 

DeletedUser

Guest
Uit mijn excel even berekend, om 2 boerderijen 3 keer jam te laten maken, heb je de volledige dagproductie van
3,9 appelgaarden en 1,1 pompoenveld nodig op portaal lvl 1
3,3 appelgaarden en 0,9 pompoenveld nodig op portaal lvl 2
2,8 appelgaarden en 0,8 pompoenveld nodig op portaal lvl 3
2,5 appelgaarden en 0,7 pompoeenveld nodig op portaal lvl 4

Maw het betert wel eens je portaal omhoog gaat :)

PS als je handelaarsgilde hebt gaat dat natuurlijk nog een beetje extra naar omlaag.

Wat ik denk dat de bedoeling is, is dat je terwijl je traad jam produceert, een overschot krijgt aan graan en wortels. Waardoor je uiteindelijk al je velden naar lvl 4 gebracht hebt (wat bij vorige rassen ook bijna altijd gebeurd is). Voordeel is dan wel dat je op het einde van de onderzoeksboom dan een beetje sneller kan gaan.

Of het is de bedoeling dat we meer brood maken, en de boerderijen upgraden, maar daar heb je ook niks aan als die steeds stil staan omdat je niet genoeg appels hebt.

Ligt natuurlijk ook aan het lvl van je boerderij, dat was in mijn voorbeeld lvl 2, handelaarsgilde is lvl 7.

Ik zou niet alle velden naar lvl 4 uppen. Op het laatst moet je in de boom wel erg veel tintelbroodjes bakken. Voor wat we nodig hebben uiteindelijk voor de halflings OW onderzoek, krijg ik nu al nachtmerries van :eek:
 
De broodjes kan je bakken met al het graan dat je tegen dan op voorraad hebt hé. Zit nu op ongeveer 200k graan (anderen nog veel meer weet ik) en eens mijn voorraad daar gelijk is aan aantal nodig voor alle broodjes te bakken, is het nutteloos ze te houden, dus dan gaan ze of in de up, of de sloophamer erop.
 
Mijn strategie is heel simpel. ik gooi eerst me portaal naar 4 toe, dat is en blijft namelijk het meest efficient, en je moet hem toch hebben.
Daarna hobbel ik lekker door de boom totdat ik voldoende graan, wortels, pompoenen en appels heb voor het gehele hoofdstuk (eventueel up ik de velden naar het volgende nivo zodra ik voldoende heb van het huidige.)
Op een bepaald punt heb ik alle basisgrondstoffen die ik nodig heb voor het hoofdstuk en ploegen we de akkers om en stampen we alles vol met boerderijen.
Op dit punt ga ik ervanuit door de boom heen te stuiteren als een dolle, aangezien er dan veel te veel boerderijen goederen staan te produceren.

Echter voor dat portaal een keer op 4 staat, is heel elvenar al bij de halflingen aanbeland. wat is dat een drama, :S
 

DeletedUser572

Guest
Binnen een maand door het onderzoek heen? Hahaha, dus daarom moet het zo.
 

DeletedUser572

Guest
CW was weer aan het overdrijven hoor :) Vorig ras duurde 4-5 maanden, en de meesten hebben het maar net gehaald, niet veel tijd over.
Nu ik terug zit te denken wist ik dat. Want ik ging af en toe spieken wie nieuwe fabrieken had etc. Ik weet t nu weer omdat ik toen dacht 'ha ik ben ongeveer net zo ver'

Trapte ik daar ff mooi in hahah. Thanks dat je t ff ophelderde.
 

DeletedUser1427

Guest
Ik heb momenteel plek gemaakt voor 20 akkers en 10 boerderijen :) ik ga denk ik ook de tactiek van CW gebruiken en eerst het portaal levelen naar 4. op deze manier zou ik meer rasgoederen kunnen produceren :)
 
Ik heb momenteel plek gemaakt voor 20 akkers en 10 boerderijen :) ik ga denk ik ook de tactiek van CW gebruiken en eerst het portaal levelen naar 4. op deze manier zou ik meer rasgoederen kunnen produceren :)
Die tactiek heeft me in het verleden ook altijd het meest geholpen. het portaal moet uiteindelijk toch naar lvl 4. Dus je kan dat beter eerst doen zodat je productie van alles omhoog gaat, en dan pas door de onderzoeksboom gaan. Je staat dan wel even stil in de onderzoeksboom, maar nadien gaat het veel sneller.
 
Bovenaan