• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback Elvenar Mobiel

Ik speel ook via de pc en er zijn geen berichten verstuurd. Daarom is het ook zo raar. Inmiddels weet ik dat je via de pc ook fluisterberichten kunt versturen. De kwartjes vallen langzaam


Ik speel ook via de pc en kan dus de mails ook lezen. Naar mij is. Niets verstuurd heb zelfs een pb bericht verstuurd naar een paar vertrokken leden; geen reactie. Dat het spel op de app niet dezelfde functies heeft is duidelijk maar dat is geen excuus voor deze actie.
Maar dit doet er niet meer toe. Ben blij met mijn broederschap ervaar dat ik op het forum veel hulp kan krijgen. En deze online community is een wereld op zich. Erg leuk!

Het was beter geweest als ze idd een bericht hadden achtergelaten. bedenk je wel wat is het nut van een bericht sturen naar app spelers die ze niet kunnen lezen?, en de chat is dagenlang dood geweest.
Wel hadden ze even op je PB mogen reageren, is wel zo netjes. op dat punt ben ik het helemaal met je eens.

Zijn de spelers wel bij elkaar in een nieuwe gilde gaan zitten? of zijn ze misschien allemaal ergens anders naartoe gegaan? dat verklaard namelijk ook de niet communicatie. en heeft de oude aartsmagier zijn frustratie botgevierd door de gilde app spelers te noemen voor hij vertrok. mogelijk als waarschuwing naar anderen dat dit geen browser gilde was.

Mochten ze wel bij elkaar gaan zitten dan wil ik nu graag de andere kant laten zien, ik begrijp hun namelijk wel. er waren 2 opties, alle app spelers kicken en op zoek gaan naar nieuwe niet app spelende leden. of de app spelers bij elkaar laten zitten en zelf vertrekken.

Zelf hebben wij ook ooit in deze spagaat gezeten. de ene helft van de gilde vond de toernooien top, de andere helft vond ze maar meh. er vond zich dus een splitsing plaats in de speelwijze tussen de leden.
Elke keer moesten de toernooi leden zich bovenmatig inspannen wat op de lange termijn niet houdbaar is. en de rest hobbelde vrolijk mee.
Zelf zat ik ook met hoe ga ik dit oplossen. de spelers die niet meedoen kicken? (dat kan natuurlijk niet zij kozen er niet voor dat innogames toernooien introduceerden) wachten tot ze vanzelf verdwijnen? (dat duurde veel te lang) of de gilde in tweeen te splitsen tussen die groep die echt voor de toernooien gingen en de rest van de groep.

Een deel van de rest groep daar was redelijk moeilijk mee te communiceren, deze speelden wat minder actief, reageerde niet altijd op de mails ect.
ipv hun te vragen naar de niet toernooi gilde te gaan hebben we toen de oude gilde hernoemd. en zijn alle actieve toernooispelers naar een nieuwe gilde met de oude naam verhuist. zo werd er niemand op straat gezet. De gilde met achtergebleven spelers bestaat nu nog steeds (al onder een andere naam)

Door zelf te vertrekken en de oude "minder gewenste" leden achter te laten geef je hun een fundering om op verder te bouwen. zij kunnen dan samen bepalen wat zij willen met de gilde. kiezen zij zelf voor opheffing? of bouwen ze verder een mooie gilde op. dan hebben zij tenminste zelf de keuze ipv dat het voor hen bepaald wordt.

En waarom is het dan zo belangrijk om spelers die met broederschapsgebaseerde spelonderdelen niet mee willen of kunnen doen? (avontuur en toernooien)

Het verschil tussen dat alle leden meedoen en een deel niet is echt enorm. voor elke speler die niet meedoet moet de rest dus meer doen. meer troepen, meer goederen, meer badges, meer tijd meer alles.
als we de toernooien pakken als voorbeeld en kijken we naar 10 kistjes (40.000 punten)
de eerste 800 punten zijn makkelijk en voor iedereen met wat inzet wel haalbaar
800-1600 is voor velen al moeilijker
1600+ kost voor de meeste spelers behoorlijk veel energie/troepen en goederen. Hoe meer je doet hoe moeilijker het is en hoe grotere de verliezen oplopen. bij de eerste 10 provincies groeit de moeilijksheidgraad exponentieel, daarna groeit het lineair. waar ik 1 unit kwijtraak in provincie 1 raak ik er wel 3000 kwijt in provincie 20. waar je 120 hout betaald in provincie 1 betaal je soms wel 30.000 hout in provincie 20.

(provincies op basis van 5 ronden)
40.000/25=1600 (8 prov)
40.000/24=1666 (9 prov)
40.000/23=1739 (9 prov)
40.000/22=1818 (9 prov)
40.000/21=1904 (10 prov)
40.000/20=2000 (10 prov)
40.000/19=2105 (11 prov)
40.000/18=2222 (11 prov)
40.000/17=2352 (12 prov) (50% meer prov 150+% meer verliezen!!!)
40.000/16=2500 (12 prov)
40.000/15=2666 (13 prov)
40.000/14=2857 (14 prov)
40.000/13=3076 (15 prov)
40.000/12=3333 (16 prov)

De score die de spelers die wel meedoen moeten halen loopt dus behoorlijk op, en denk aan die verhoogde moeilijkheidsgraag hoe verder je komt dat de verliezen gigantisch kunnen oplopen.
Zelfs onze gilde die de toernooien normaal met 2 vingers in de neus doen heeft een paar weken geleden tijdens een van de moeilijkere toernooien op zaterdag in de laatste 2 uur nog ergens 5000 punten moeten zoeken omdat we 7 spelers!!! misten door vakantie/ziekenhuisopname en een leeg plekje in de gilde.
z'n inspanning 1 of 2 keer per jaar is geen probleem. maar je zou dat elke week moeten doen, dat is gewoon niet te doen.

ps. dit voorbeeld is op basis van 10 kistjes maar bij kleine gildes is het verschil vaak tussen 2 of 6 kistjes door de exponentieel oplopende aantal punten dat je moet halen voor het volgende kistje. hoe minder sterk de gilde is hoe groter het verschil is tussen alle spelers meedoen en een deel van de spelers!
upload_2018-3-4_11-22-56.png


Als app spelers dus niet mee kunnen doen zijn zij een blok aan het been van de spelers die dit wel kunnen en willen.
Dus totdat de app voor broederschap gebaseerde spelelementen gelijk loopt met de browserversie zullen er altijd problemen als deze ontstaan.

Hoewel ik je verhaal en frustratie dus goed begrijp, hoop ik ook dat je begrip kan opbrengen voor mogelijk de andere kant van het verhaal.
 
Hoi CrazyWizard,

Goede heldere uitleg die ik volledig begrijp! Ze zijn voor het grootste gedeelte naar dezelfde Bs gegaan en spelen sowieso in meer bs’en. Maar dat geeft niet het gaat mij erom dat een Bs echt wat toevoegd ook voor app-spelers. De meesten gaan op een duur ook op de pc spelen en combineren het. Was alleen teleurgesteld om zo behandeld te worden terwijl ik iedere dag meerdere keren online ben en ze ook persoonlijk sprak. Dacht ze te kennen. De rest van de actieve achterblijvers was ook ontgoocheld.
Bedankt voor je uitleg! Geeft wel inzicht en toont aan dat we eerst nog moeten groeien voor we serieus aan toernooien kunnen beginnen!
Groetjes!
 

DeletedUser3370

Guest
Heeft iemand dit nog?
Huisjes, goederen en tools kan ik mooi oogsten (het icoontje popt mooi naar boven als productie klaar is)
Maar bij de kazerne popt dat icoontje dus niet direct op, ik moet eerst iets anders oogsten en pas dan heeft de app door dat mijn kazerne troepen heeft geproduceerd... Ik kan de kazerne dan ook niet open klikken, altijd eerst iets anders oogsten en het werkt wel...
 
Dat niet, wel dat de achtergrond zwart is na de update. uitgelogd en opnieuw aangemeld maar bleef zwart.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser3370

Guest
dat had ik gisteren ook na mijn telefoon update. Maar een phone restart heeft het dan opgelost.
Ik zag wel mooi mijn lege velden want die waren ook allemaal zwart :p :D
 

DeletedUser3016

Guest
Weet iemand of heeft iemand een idee of/ wanneer er meer aansluitingen voor Tablet spelers op PC spelonderdelen komen? Zodat App en PC spelers wat gelijkwaardiger worden? Zo ja, welke uitbreiding voor App spelers komen er als eerste die PC spelers al hebben?
 

DeletedUser990

Guest
of het gelijkwaardiger wordt weet ik niet maar de Beta gaat beginnen met een evenement alleen voor tablet.
Je weet wel die site!
 

DeletedUser990

Guest
Wil eigenlijk geen nieuw Topic maken met vragen over Mobiel maar:

Waar vind ik Mobiel de spirutuele goederen?
Niet bij alle andere goederen.
 
Bovenaan