• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback Elvariaans Carnaval

Kortom, qua opzet goddank beter dan de gokkast. Random / vaste opdrachten is misschien iets om te variëren, mits geen eis lvl 28 gebouwen.
Prijzen moeten wel een beetje de moeite waard zijn willen we er voor gaan en misschien zelfs geld aan spenderen...
 
Op de 1e wereld was dit Event redelijk te doen. Ik ben al een paar dagen door de opdrachten heen en zal het gebouw op level 8 kunnen krijgen. Met over 2 weken weer een BSA is het mogelijk om level 10 te halen. :D
Voor de 2e wereld ben ik minder tevreden, we zitten daar nog in een opbouwfase en kunnen minder schipperen met de weinige ruimte die ter beschikking staat. :eek:

War betreft de kritiek op het gokkistjes en de prijzen > INNO luistert zeker naar het commentaar dat op de verschillend Fora (internationaal) en zal zich aanpassen aan de meerderheid. Maar net als in de echte wereld gaan daar maanden (lees jaren) overheen voordat er iets veranderd. Geduld is een schone zaak. :cool::cool::cool:
 
Voor de 2e wereld ben ik minder tevreden, we zitten daar nog in een opbouwfase en kunnen minder schipperen met de weinige ruimte die ter beschikking staat.
Alles wordt inderdaad makkelijker als de stad groter wordt en daarmee ruimte en flexibiliteit toenemen. Ik zie alleen niet hoe ze eventopdrachten wereld specifiek gaan maken. Ook op Winyandor blijft geduld een schone zaak :cool:
 

DeletedUser2989

Guest
Alles wordt inderdaad makkelijker als de stad groter wordt en daarmee ruimte en flexibiliteit toenemen. Ik zie alleen niet hoe ze eventopdrachten wereld specifiek gaan maken. Ook op Winyandor blijft geduld een schone zaak :cool:

Ik geloof niet dat het gaat om een verschil in werelden, maar om een verschil in grootte stad.
Ook op Arendyll zijn beginnende spelers en die hebben we ook hard nodig, omdat het anders een sterfhuisconstructie wordt.
Het zou raar zijn en compleet unfair voor de beginnende Arendyll spelers als de events op Winyandor makkelijker worden dan op Arendyll.
 
Ik vind de opdrachten hier op Arendyll ook niet echt makkelijk.Verzamel 20 relikwiën gevolgd door voltooi 20 confrontaties of zo slaat een enorm gat in het aantal troepen of je voorraden. Er zitten, voor mijn gevoel, bij mij erg weinig opdrachten in van x keer drank, eenvoudige gereedschappen of brood en houten figuurtjes of andere 3 uur producties. Krijg je die meer als je nog in de eerste 5 hoofdstukken zit en minder als je aan de gast rassen bent begonnen? Ik vind het niet erg als de opdrachten groter/ moeilijker worden naar maten je in een hoger hoofdstuk komt en groter bent maar nu vind ik het toch wel een groot verschil. Kan dat niet wat geleidelijker? Ik zou het ook fijner vinden als de opdrachten met relikwiën en voltooien van confrontaties niet zo na elkaar komen maar gescheiden worden door productie van drank of brood.
 
Krijg je die meer als je nog in de eerste 5 hoofdstukken zit en minder als je aan de gast rassen bent begonnen?
Opdrachten in events zoals het carnaval zijn - in principe - voor elke speler even moeilijk, want opdrachten waarbij je bijvoorbeeld relikwieën moet verzamelen, kosten gevorderde spelers veel meer troepen of goederen dan een beginner. De moeilijkheidsgraad van het veroveren van provincies is namelijk in overeenstemming met het hoofdstuk waar je als speler in zit. Als je gebouwen (fabrieken maar ook je kazerne e.d.) steeds netjes upgrade, zijn de moeilijkheidsgraad van de confrontaties in evenwicht met je vorderingen!
 

DeletedUser2989

Guest
Ik vind de opdrachten hier op Arendyll ook niet echt makkelijk.Verzamel 20 relikwiën gevolgd door voltooi 20 confrontaties of zo slaat een enorm gat in het aantal troepen of je voorraden. Er zitten, voor mijn gevoel, bij mij erg weinig opdrachten in van x keer drank, eenvoudige gereedschappen of brood en houten figuurtjes of andere 3 uur producties. Krijg je die meer als je nog in de eerste 5 hoofdstukken zit en minder als je aan de gast rassen bent begonnen? Ik vind het niet erg als de opdrachten groter/ moeilijker worden naar maten je in een hoger hoofdstuk komt en groter bent maar nu vind ik het toch wel een groot verschil. Kan dat niet wat geleidelijker? Ik zou het ook fijner vinden als de opdrachten met relikwiën en voltooien van confrontaties niet zo na elkaar komen maar gescheiden worden door productie van drank of brood.

De opdrachten zijn voor iedereen gelijk. Het is niet zo dat een grote speler 3 uur opdrachten krijgt en een kleine speler 5 minuten opdrachten oid.

De hoeveelheden gevraagde goederen/ voorraden zijn hoofdstukafhankelijk. De hoeveelheid wp/fabriek zoveel uurs verzamelen is weer voor iedereen gelijk. Dus b.v. 2 keer een 24 uurs bonusfabriek produktie maken is voor groot en klein gelijk. Verzamel x aantal goederen is voor iedereen anders. De vecht/reli opdrachten zijn ook voor iedereen gelijk. De groten pakken ze idd makkelijker uit het toernooi. De kleinere steden hebben een voordeel met tech/ verkenner opdrachten. Als je wat vaker events hebt gespeeld, weet je dat deze opdrachten er altijd tussen zitten en zorg je ervoor dat je een paar wereldbol provincies en wat goederen klaar hebt staan voor deze opdrachten.

Ik heb zelf ook als beginnende stad de events met de vaste opdrachten altijd ruimschoots binnen de tijd gehaald, wel even de opdrachtenlijst uitgeprint via Elvengems.

@CrazyWizard heeft een paar dagen geleden elders op het forum genoemd dat hij vermoedt dat het zwaarteprobleem/ klagen vooral met de multiaccounts te maken heeft. Dat vermoed ik ook. Ik hoop niet dat de zwaarte van de events wordt afgestemd op de spelers met 3,4,5 verschillende steden op Arendyll/Winyandor maar op de spelers met 1 account. Ik wil overigens niet suggereren, dat je klaagt, Fairyblossom, maar sommige anderen kunnen er wat van;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik klaag ook niet hoor ;) . Op zich gaat het nog wel. Het zal voor een groot deel nog wel komen doordat ik nog niet helemaal bij ben met uppen. Dan vallen dat soort grotere opdrachten zwaar en lijkt het misschien moeilijker dan het is Maar ja, de poppetjes,hé. De ruimte voor de huisjes. Vandaar mijn vraag om die afwisseling tussen de opdrachten. Daarmee wil ik ook overigens niet zeggen dat de kleinere spelers meer 5 minuten opdrachten moeten rijgen en de grote spelers de 3 uur opdrachten,maar gewoon wat meer om en om met naar grote van de speler aangepaste te produceren hoeveelheden kan al helpen.En ook ik hoop niet dat de zwaarte van de events afgestemd word op de spelers met meerdere steden want dat maakt het voor de 1 stad spelers alleen maar moeilijker. Wat het voorbereiden betreft,ik weet het niet hoor ? Wat meer onvoorbereid de uitdaging aangaan heeft toch ook wel iets. Natuurlijk als je weet wat er gevraagd gaat worden en je heb dat al klaar staan is dat makkelijker en gaat het een stuk sneller maar is minder een uitdaging. Als ik nu lees dat er spelers zijn die alle opdrachten al af hebben met nog een aantal dagen te gaan omdat ze veel voorbereid klaar hadden staan is dat toch ook niet alles lijkt mij zo.
 

DeletedUser2989

Guest
Als je voorbereidt en vooruit kijkt in de opdrachtenlijst kun je een stuk sneller, zeker omdat je b.v. de 24 uurs opdrachten of de tweedaagsen dan tijdig aanzet. Dat is een keuze. Kan wel, hoeft niet.

Vaak is een goede voorbereiding wel het halve werk bij een event. Dat geldt zeker voor een event met oneindige opdrachten en/of hoofdstukgebonden gebouwen. Ik ben nu b.v. in mijn stad al begonnen met de voorbereidingen voor het feniksevent, omdat ik de kans aanwezig acht dat ik dat event voluit wil spelen.

Ja, gebouwen naar hoofdstuk niveau uppen lijkt me raadzaam. Soms is het goed eens echt critisch door je stad heen te gaan en 'oude zooi' te slopen. Dan heb je weer ruimte. Je kunt beter minder gebouwen hebben en die tot de max uppen dan veel gebouwen met halve upgrades, omdat je bij het laatste de ruimte niet optimaal benut. Ruimte is het meest schaars en blijft dat ook gedurende het spel.
 

DeletedUser2989

Guest
@FairyBlossum , ik heb even naar je stad gekeken. Daar is nog aardig wat ruimte efficientie te behalen, o.a. dubbele wegen, oude cult, veel loze ruimtes.
Zeker bij de gastrassen waar je nu zit, is het de kunst iedere vrije mm te benutten. Een goede stadsopbouw geeft dan net weer wat extra ruimte voor gebouwen die je voor het event kunt plaatsen. Ik zou ook 1 tier3 fabriek verwijderen. Het lukt prima met 2 tier 3 toverstoffabrieken. Ik heb ook toverstof als bonus, spreek dus uit ervaring.
Als eerste echter zou ik al die handelsreizigersgebouwen er meteen uitgooien en gebruik maken van de markt. Want dat zijn gebouwen die veel ruimte nemen en relatief weinig opleveren.
Als je in een goede BS zit, heb je geen marktproblemen en zijn dat soort gebouwen volstrekt overbodig.
De handelsreiziger is alleen zinvol voor solospelers die niet vaak aanwezig zijn en niet voldoende kunnen handelen met hun wereldbolburen.
 
Ja de ruimte weet wat ;) Ik ga denk ik nog maar even door met uppen en straks weer ruimen . Misschien moet ik ook maar even een event of BSA overslaan om eerst bij te komen. Hoef ik ook niets voor te breiden door extra werkplaatsen en of fabriekjes bij te zetten. @Aerwer , jij succes met je voorbereidingen,hoop dat het lukt. Wat mijn stad betreft; dat er hier en daar nog wat loze ruimtes zijn , die waren al gereserveerd voor uitbreidingen. Misschien wat te vroeg maar wel met een doel.Het aantal bonus fabrieken heb ik vorlopig zo gezet op aanraden van de grotere spelers en is een soort indicatie voor wat ik nodig zou hebben. Hier kan altijd wat van af natuurlijk. Ja die handels rijzigers, die staan er juist omdat die handel ook wat weet maar daar is al in andere toppics heel veel over geschreven zodat ik daar wel even mee klaar was. Het nieuwe waarderingssysteem is al een hele verbetering dus misschien......We gaan het zien,het is in ieder geval een andere discussie,waar het laatste woord nog niet over gezegd is,maar dat niet hier op dit topic thuis hort. In ieder geval bedankt voor je meedenken.
 

DeletedUser2578

Guest
Nog 9 snoep nodig en dan is de 8e (en laatste) artefact binnen en ik ben nog niet eens door de hele opdrachtenreeks heen. Al met al viel het eigenlijk best wel mee!:D
 
Veel is afhankelijk van hoeveel gratis snoepjes je krijgt uit de kistjes, bv 1 of 2x 500 snoepjes uit het 161 kistje maak een heel groot verschil.
 

DeletedUser2578

Guest
Veel is afhankelijk van hoeveel gratis snoepjes je krijgt uit de kistjes, bv 1 of 2x 500 snoepjes uit het 161 kistje maak een heel groot verschil.
Ik heb wel een paar keer 20 en 100 snoep gescoord maar 500 nog niet. Hopelijk wel straks als ik de laatste 9 snoepjes binnen krijg:)
 
om zoveel mogelijk artefacten te krijgen is het (elvengems) advies om zoveel mogelijk de kistjes 18, 30 en 54 te gebruiken. en voor de rest de goedkoopste. Dus nooit het 161 kistje. ! :cool: (loop je wel een kansje op de 500 snoepjes mis maar daarvoor kun je wel 9 x kistje 18 doen en dus 9 vlaggetjes binnenhalen) :cool:
 

DeletedUser2989

Guest
Kistje 161 heeft 6 vlaggen, dus 27 per vlag. Dat is evenveel als kist 54 en goedkoper dan een kist van 30.
Voor mij is de inhoud van de kist vooral bepalend of de kans op de dagprijs. Enne sommige kisten vind ik gewoon leuk, andere niet, die pak ik dan ook nooit. Wat elvengems daarover zegt, maakt me dan ook niet uit.

Als ik de artefacten belangrijk vind, pak ik idd wel altijd kistje 18. Wat dat kistje ook oplevert, het is altijd goed.

Vreemd genoeg heb ik in dit event de meeste vlaggenwinst geboekt met de duurste kist, die van 40 of 41 met maar 1 vlag. De kans op 50 vlaggetjes is in die kist erg hoog en ik kreeg die ook vrijwel altijd.

Ik vind de 161 kist leuk omdat ie grote kans op dagprijs/30 kp geeft en 500 dia's in 1 keer is altijd leuk. En ja, met 5 keer 100 van de 54 kist heb ik die ook, maar de 500 in 1 klap is leuker.

Het kan dus verkeren
 
Bovenaan