• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback Elvariaans Carnaval

Het fijne van later instappen is, dat je niet kunt vergelijken met 'vroeger', toen het 'beter' was... :p

De evolutiegebouwen vind ik op zich erg leuk. Maar ik vind het teleurstellend dat de artefacten na het event nog amper te vinden zijn. Ik zou met meer enthousiasme mijn best doen voor zo'n bouwsel als ik daarna nog artefacten zou kunnen knutselen in de MA (bijvoorbeeld). Of verdienen in de toren (bijvoorbeeld).

En wie zich nog zorgen maakt dat Inno dan te weinig verdient: In het afgelopen jaar hebben de Hamburgers 190 miljoen euro winst gemaakt, wat het totaal in de afgelopen 13 jaar brengt op 1 miljard euro. Kijk maar: https://press.innogames.com/innogames-increases-revenues-to-eur-190m-in-2019#
Dus die paar artefacten kunnen ze wel lijden,... :coin:

Lezen is ook een vak, revenue is omzet geen winst.
Je kan prima 100 miljard omzet hebben en toch verlies draaien.
Omzet zegt dus niet heel veel

Zalando heeft een omzet van 5.4 miljard, tot 2013 draaide het op investeringen omdat elk jaar van zijn bestaan er verlies op verlies gestapeld werd.
Pas in de laatste paar jaren draait het winst tussen de 50 en 100m per jaar. dat is 0.1-0.2% over de omzet.

Ik mag hopen dat inno-games betere procentuele winstcijfers laat zien.
 
@CrazyWizard > jij bent soms erg kort door de bocht. Meestal geeft dat lekker leesvoer, maar als spelers zich weggejaagd voelen van het forum voelt dat als een soort "afsnijden op de manier van Max Verstappen" daarvoor krijg je van mij een tijdstraf van 5 seconden ( zolang niet op het Forum komen, volgende week ) ;);)
 

Deleted User - 147694

Guest
@CrazyWizard > jij bent soms erg kort door de bocht. Meestal geeft dat lekker leesvoer, maar als spelers zich weggejaagd voelen van het forum voelt dat als een soort "afsnijden op de manier van Max Verstappen" daarvoor krijg je van mij een tijdstraf van 5 seconden ( zolang niet op het Forum komen, volgende week ) ;);)
@CrazyWizard heeft ook geen kaartjes voor de F1 om weg te geven. :D
 

DeletedUser2578

Guest
Ondanks dat nu (gelukkig:)) de vaste opdrachtenreeks is heb ik het idee dat ik langzamer dan voorheen door de eventopdrachten ga, ben nu bij opdracht 54. Normaliter zou ik nu al door de vaste opdrachtenreeks heen zijn. Ik vroeg mij af of andere spelers dit ook herkennen. Omdat het langzamer gaat zit ik nu pas bij 4 Praalwagenartefacten en denk dat ik dit keer (helaas) niet de 9 artefacten zal halen.

Overigens de dagprijs van vandaag is een mooi gebouw dat in mijn geval goed mana geeft!;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2989

Guest
Ik ben al ongeveer een week klaar, maar zal vanwege de formule van de vaste, eindige opdrachtenreeks ook geen 9 artefacten halen.
 

DeletedUser2578

Guest
Ik ben al ongeveer een week klaar, maar zal vanwege de formule van de vaste, eindige opdrachtenreeks ook geen 9 artefacten halen.
Fijn dat je door de opdrachtenreeks heen bent! Er is ook een beetje geluk nodig bij het scoren van extra snoep; hopelijk gaat het je toch nog lukken!:)
 

DeletedUser2989

Guest
Nou eerlijk gezegd maakt het me niet uit. Ik ga het event gebouw toch niet plaatsen. Maar hoop wel dat we deze formule niet opnieuw krijgen. Ik houd er niet van afhankelijk te zijn van geluk.
 
Maar hoop wel dat we deze formule niet opnieuw krijgen. Ik houd er niet van afhankelijk te zijn van geluk.
Bij de vorige formule speelde geluk een nog veel grotere rol... ik geef hier de voorkeur aan, met de kanttekening dat de lijst opdrachten van mij wel 'eindeloos' zou mogen zijn… dan kun je - als je er snel doorheen fietst - tenminste snoepjes blijven garen!
 

DeletedUser2578

Guest
Omdat het langzamer gaat zit ik nu pas bij 4 Praalwagenartefacten en denk dat ik dit keer (helaas) niet de 9 artefacten zal halen.
Inmiddels valt het toch mee want ik zit nu op 7 artefacten dus op lvl 8, (nog 1 artefact nodig). Vijf dagen en nog 10 opdrachten te gaan het moet haast wel lukken en anders maak ik het een keer in de MA of hopelijk is het te winnen bij een Bsa :)
 

Deleted User - 147694

Guest
Ik dub er nog over en anders kan ik er weer leukere dingen van maken bij Handwerken. :D
 
Ik dub er nog over en anders kan ik er weer leukere dingen van maken bij Handwerken. :D

Zelfs daar is die niet nuttig voor :oops: handwerk me suf elke week komt er weer 10-15k bij ipv dat het minder wordt.
1582314377328.png
 
Event bijna voorbij en zowaar wat tijd voor een feedback post.

Dat hoefde bij het andere systeem allemaal niet. Je kon het doen met wat je hebt.
Nou, nee, niet echt. Toen moest ik elk event 6 marmerfabrieken neerzetten en naar lvl 24 upgraden om de opdrachten te kunnen doen. En dan voor BSA die allemaal weer weggooien.
Nu had ik dat ook wel weer gedaan nav de opdrachten op de beta, maar dat bleek dus uiteindelijk onnodig. Even los van de onduidelijkheid, ben ik wel erg blij dat er geen eis meer is van bepaald lvl gebouwen die voor de rest van het spel niet nodig zijn.
Ik ben ook blij met de lijst te plannen opdrachten. Ik had het te druk in RL om me er vol op te storten, maar vind dit wel stukken prettiger dan steeds maar te moeten afwachten wat er gaat komen en zoveel mogelijk alle opties klaar te hebben staan.
Ik heb wel de indruk dat de opdrachten pittiger waren. Of het kan ook zijn dat de hoeveelheid goederen verzamelen opdrachten voor vechters moeilijker zijn, omdat wij met veel minder fabrieken toe kunnen. Dat blijft wel een structureel probleem met events dat vechters vaker in het nadeel zijn. Aan de andere kant hebben wij met BSA juist weer voordeel tov de onderhandelaars. Zo is er toch misschien wel een soort balans. Enfin, de opdrachten van het event waren wel te doen.
De prijzen is wel even een ander verhaal. Zoals hier al wel vaker gezegd waren de prijzen in de afgelopen tijd af en toe wel al te goed, maar de slinger slaat nu weer totaal terug de andere kant op. De hoofdprijs geeft in hoofdstuk 15 op lvl 10 maar liefst 4,4 zaden/m2/uur. Ter vergelijking: mosselkliffen uit zomerevent, zwarte lotus en boselvenpraalwagen 8,3 z/m2/u, herfstvijver en festivalkraam 10,4 z/m2/u, vlammenridder in de schaakset 14,6 z/m2/u en drumband in de carnavalset 29.8 z/m2/u. De drumband was misschien wat al te goed, maar de festivalkraam is gewoon te maken in handwerken (ik heb er nu 7) en die geeft dus 2,5 keer meer dan deze hoofdprijs op lvl 10. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Een gebouw dat 4,4 zaden/m2/uur is echt het slechtste wat we ooit gezien hebben.
Nou geeft het ook nog mana. Niet dat dat in H14, H15 nog een probleem is. Ik heb altijd een paar miljoen op de plank. Maar goed, toch even een vergelijking. Hoofdprijs maakt 39 mana/m2/uur. Aquaduct en oplaadbaai uit het bouwmenu zijn al een stuk beter. Adelaarsrog uit zomerevent 87 m/m2/u, manahut H15 104 m/m2/u en feestgangersfontein in de carnavalset 479 mana/m2/uur (H15). Dat is 12 x meer zoveel als deze "hoofdprijs".....
We snappen allemaal dat het niet meer al te gek kan zijn, maar mag de hoofdprijs ajb wel enigzins de moeite zijn???

Ander raar punt. Ik kijk bij dagprijzen altijd vooral naar gebouwen die volk opleveren. Hoogste (H15 getallen) was elvenpraalwagen 367 volk/m2. Dat is niet bizar. Venar's stenen III uit vorig hoofstuk 410 en iglo's uit winter event 500 zijn toch wel een stuk beter. Nu heb ik nog 3 iglo's goed voor 18K volk in de kelder dus dat is geen probleem. Punt is dat 367 nog steeds een stuk meer is dan een woonhuis. Maar op Winyandor waar ik in hoofdstuk 5 ben bleek de elvenpraalwagen en andere prijzen veel minder volk/m2 te geven van lvl 15 woonhuizen. Dus blijf ik daar rustig huizen bijzetten indien nodig.
Maar ik vind het wel gek, dat het van het hoofdstuk waar je bent afhang of een prijs wel of geen nut heeft.

Verder vandaag heel veel mazzel gehad met extra snoepjes en zo op Winyandor maar liefst 12 stuks 30KP instants gekregen. Verlate Sinterklaas, lol.
 
Bovenaan