• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback: De reis van de luchthandelaars

Toch apart, ik heb altijd gedacht dat de beta-werelden waren bedoeld om de bugs er uit te kunnen halen
Je hebt bugs in allerlei soorten en maten.
Volgens mij doen ze op de beta vooral spelontwerp tests, zoals hoe moet de toren in elkaar zitten, en hoe moeten de blauwdrukken gebruikt kunnen worden om gebouwen te uppen.
 
Volgens mij doen ze op de beta vooral spelontwerp tests, zoals hoe moet de toren in elkaar zitten, en hoe moeten de blauwdrukken gebruikt kunnen worden om gebouwen te uppen.
Daarom schreef ik ook al: "Daar kan ik me deels wel iets bij voorstellen, maar kondig het dan in elk geval aan!"... Het was bekend, dus het was een kleine moeite geweest om dat even te melden... had bij een aantal spelers misschien wat teleurstelling kunnen voorkomen?
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Toch apart, ik heb altijd gedacht dat de beta-werelden waren bedoeld om de bugs er uit te kunnen halen… blijkbaar vonden de ontwikkelaars het niet de moeite waard? Daar kan ik me deels wel iets bij voorstellen, maar kondig het dan in elk geval aan!
De beta is er inderdaad om er bugs uit te halen. Dit probleem is destijds ook gerapporteerd op de beta, en zou opgelost zijn in versie 1.107, maar er blijkt toch ergens iets mis te zijn gegaan in het oplossen van dit probleem.

Update: Even iemand aan het werk gezet om te kijken of dit vandaag nog op te lossen is, of moet wachten tot morgen. Referentie: TE-5408.
 

DeletedUser2578

Guest
Ben nu bijna doorheen, nog 1 laatste opdracht; 13 uur wachten, moet denk ik wel lukken. Mooie gebouwen binnen gekregen maar geen ruimte om ze neer te zetten, dat kan pas als mijn rasgoederen van H16 weg zijn.
 
13 uur wachten is te overzien, mooi op tijd klaar, morgen nog de laatste opdracht en gedaan.

Ik heb vanochtend de meeste van de nieuwe vloot uitgestald op de ruimte van de ambassades die weg konden. Ziet er best leuk uit, alleen allemaal wat erg groot. Het gaat geen blijvertje worden.
 

DeletedUser2578

Guest
Ziet er best leuk uit, alleen allemaal wat erg groot. Het gaat geen blijvertje worden.
Het is idd. groot als tijdelijk is het wel ok. Voor degene die ruimte hebben is het erg geschikt voor H16 want je krijgt elke 24 uurs 3 KP's erbij.
 
Ik zie de laatste tijd steeds vaker dat er toch nog een bugje blijft hangen nadat het op Beta is geweest, misschien moet er toch meer tijd tussen Beta en Live zitten. Kunnen ze direct ook even de opdrachten aanpassen zodat we toch nog voor (leuke) verrassingen komen te staan. (zoals GEEN toernooi opdrachten in het begin > op maandag en/of dinsdag) :cool:
 

DeletedUser2578

Guest
Gaat helaas vandaag niet opgelost worden, staat morgen als eerste op de todo :)
Had het enigszins wel verwacht; wss. is het toch meer werk dan verwacht en het zijn de laatste uren van het event en het is zondag (voor de meeste toch een vrije dag). Mss. is het een oplossing zoals @yamar het aangeeft dat er iets meer tijd tussen Beta events en Live zit zodater tijd is om de bugs te herstellen.
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Had het enigszins wel verwacht; wss. is het toch meer werk dan verwacht en het zijn de laatste uren van het event en het is zondag (voor de meeste toch een vrije dag). Mss. is het een oplossing zoals @yamar het aangeeft dat er iets meer tijd tussen Beta events en Live zit zodater tijd is om de bugs te herstellen.
Dat gaat mis met de deployment workflow die gebruikt wordt binnen het bedrijf. Er wordt gewerkt op de "SCRUM" manier met Sprints van 2 weken. Wanneer je dat gaat verlengen, zit je op 4 weken (1 maand) en moet alles dus 1 maand van tevoren gemaakt worden. Daarnaast worden bugs dan dus ook pas na 4 weken opgelost in plaats van 2 weken.
 
Dit probleem is destijds ook gerapporteerd op de beta, en zou opgelost zijn in versie 1.107, maar er blijkt toch ergens iets mis te zijn gegaan in het oplossen van dit probleem.
Wel jammer dat bij het testen (na de fix) niet is gebleken dat de bug er nog in zat… overigens vind ik het - persoonlijk - niet zo'n ramp; ik ben - op de laatste opdracht van morgen na - ruim klaar met dit event. Maar voor wie die laatste 2 x 25 kristallen nog echt 'nodig' had, blijft het sneu!
 

DeletedUser2578

Guest
Er wordt gewerkt op de "SCRUM" manier met Sprints van 2 weken. Wanneer je dat gaat verlengen, zit je op 4 weken (1 maand) en moet alles dus 1 maand van tevoren gemaakt worden. Daarnaast worden bugs dan dus ook pas na 4 weken opgelost in plaats van 2 weken.
Zo te lezen kost het allemaal veel tijd.
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Wel jammer dat bij het testen (na de fix) niet is gebleken dat de bug er nog in zat… overigens vind ik het - persoonlijk - niet zo'n ramp; ik ben - op de laatste opdracht van morgen na - ruim klaar met dit event. Maar voor wie die laatste 2 x 25 kristallen nog echt 'nodig' had, blijft het sneu!
Nieuwe informatie zojuist ontvangen: De bug is en was opgelost (en dus getest, en daar bleek dat de bug opgelost was), maar is aangemeld bij de verkeerde versie, waardoor de oplossing pas een versie later zou komen. Ze gaan kijken of ze dat probleem kunnen hotfixen.
 
geweldig.jpg
 
Bovenaan