• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback: De opkomst van de feniks-cultus

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
mainbanner_easter2021.png

Beste Elfen en Mensen,

Dit jaar leren de feniks-aanbiddende cultus van de witte vlam en de nomaden elkaar eindelijk begrijpen. Samen vinden ze het ei van een asfeniks dat hen wijsheid brengt en meer licht werpt op deze mysterieuze wezens, waardoor sommige mensen zich met hen kunnen verbinden en feniksruiters kunnen worden. Kun jij ze helpen de asfeniks op te voeden tot een grote en krachtige vogel?


eventprogression_easter2021.png


Door evenementopdrachten te vervullen, dagelijks in te loggen en de randen van je stad te doorzoeken, kun je luchtextract verdienen, dat gebruikt wordt om kisten te openen. Het openen van de kisten levert je niet alleen een beloning op (en een kans op enkele leuke dagprijzen), maar levert je ook feniksveren op, die je dichter bij je volgende hoofdprijzen brengen. Onder deze hoofdprijzen vind je enkele geweldige beloningen en asfeniks-artefacten. Met de feniks-artefacten kun je het speciale huisdier van dit evenement, de asfeniks, ontwikkelen:


evo_buildings_easter2021.png

(4x4, cultuur, bevolking en meer bonussen, afhankelijk van je hoofdstuk en stadium.
Dierenvoerbonus: Extra evenementmiddelen voor evenementopdrachten)

De opdrachtreeks bestaat uit een verhaalgedeelte en extra episodische opdrachten, die beginnen zodra het verhaal is voltooid. Dit betekent dat je de eerste reeks opdrachten meteen kunt voltooien, terwijl voor latere opdrachten dagelijks nieuwe toevoegingen worden uitgebracht, zodat je op elke nieuwe evenementdag 1 extra evenementopdracht kunt blijven voltooien. Het vervullen van de evenementopdrachten levert je op bepaalde punten ook mijlpaalbeloningen op.

Net als de vorige keer komt ook de mogelijkheid om feniksartefacten via handwerken te wisselen tijdelijk weer beschikbaar.

Als je meer wilt weten over de opkomst van de feniks-cultus, bezoek dan onze speciale wikipagina of bekijk onze evenementvideo hieronder:


Het evenement start op 23 maart en duurt tot 14 april, dus zorg ervoor dat je alle evenementtaken op tijd uitvoert om zoveel mogelijk beloningen te ontvangen. We wensen je veel plezier met de opkomst van de feniks-cultus en horen graag je feedback hierover in ons discussietopic.

Met vriendelijke groeten,
Jullie Elvenar Team

Disclaimer: Houd er rekening mee dat de laatste dag van het evenement meer dan 24 uur beslaat, zodat het evenement niet 's nachs eindigt. Dat betekent dat de dagprijs op 13 april de laatste dagprijs is die ook nog een paar uur beschikbaar is in de ochtend van 14 april. Er wordt op 14 april geen nieuwe opdrachten toegevoegd, de laatste opdracht-mijlpaal kan op 13 april worden ontgrendeld.
We horen graag jullie feedback!
 
ik heb even naar de youtube film gekeken. Klopt het dat we 3 blauwdrukken nodig hebben voor 1 gewone feniks artefact. Staat op 3:18 minuut96513C2D-C936-43E0-BB5B-9BACD3739D63.jpeg

ik vind dat best wel een hoop voor de gemiddelde spelers?
 
Zullen ze wel bewust zo duur hebben gemaakt om te voorkomen dat er spelers zullen zijn die megaveel binnen willen slepen omdat die toevallig nog een voorradje feniksen in de opslag hebben staan maar waarvan de artefacten nog ontbreken.
 
En ik verheug mij uiteraard op het event :) .....
Voor de wat kleinere spelers kan het event interessant zijn met misschien wel mooie prijzen.
Wat ik tot nu toe aan prijzen heb gezien is het voor mij niet veel soeps en zal ik het van de kistjes moeten hebben.
 

DeletedUser5121

Guest
Geen feedback maar een soort feedforward.
Als coronawerkloze heb ik me maar weer nuttig gemaakt voor de gemeenschap en de opdrachten vertaald naar Nederlands en opgeslagen als printbare PDF. Die kun je hier downloaden.
Groetjes, Yulia
 
Zullen ze wel bewust zo duur hebben gemaakt om te voorkomen dat er spelers zullen zijn die megaveel binnen willen slepen omdat die toevallig nog een voorradje feniksen in de opslag hebben staan maar waarvan de artefacten nog ontbreken.
dan zou het alleen voorbestemd zijn voor de geroutineerde 10 kistjes spelers....de jonge BS garde die nog niet zover zijn kunnen dit dan niet bemachtigen? Op Winyandor zijn er nog veel van.....en trouwens op Arendyll ook....
 

Aeva

Chef
Je kunt ook nieuwe artefacten krijgen door 2 oude en 10 combinatiespreuken in te wisselen.
Misschien dat er nog een optie is naast deze en de blauwdrukken + 10.000 fragmenten, maar die heb ik op beta dan niet voorbij zien komen.

elvenar handtekening DEF.jpg
 
k heb even naar de youtube film gekeken. Klopt het dat we 3 blauwdrukken nodig hebben voor 1 gewone feniks artefact. Staat op 3:18 minuut
Alle ashen feniksen die je nodig hebt kun je winnen in het event zelf... 3 blauwdrukken heb je alleen nodig als je artefacten wil omcraften naar 'oudere' artifacten...
 
Kom maar op met het feniksevent. Ik heb er zin in. Leuk ook dat de eerste feniksartefacten weer beschikbaar worden gemaakt ook al kosten ze drie blauwdrukken. Ik ga echt wel gebruik maken van dat recept, tot mijn blauwdrukken op zijn. Ik wil alle feniksjes graag groot brengen in mijn stadje.

Ik heb er zin in!

Ik zou overigens ook wel graag de feniksartefacten van vorig jaar terug zien of een recept om die te maken. Die heb ik vorig jaar bijna allemaal omgezet naar de eerste feniksartefacten, maar eigenlijk zou ik die ook nog wel groot willen brengen.
 
Laatst bewerkt:

Aeva

Chef
De maansteenbibliotheek is uit de toren. In plaats daarvan kun je de onderdelen in de MA maken. Eén keer dus.
 
Is het ook mogelijk om het omruilsysteem via MA van 2 nieuwe artefacts naar 1 oude artefact te houden totdat het BSA is geweest? Dan kan in ieder geval iedereen die met het event zijn nieuwe feniks compleet heeft of in ieder geval de artefacts gewonnen heeft nog de 2 extra artefacts ( gewonnen via BSA) ruilen?
 
volgens de omrekening in magische academie zijn 30 koninklijke restauratie evenveel waard als 3 blauwdrukken, zou fijn zijn als die inlevering ook lang zou komen tijdens dit avontuur. Kunnen de (kleinere) spelers op Winyandor de vuurfeniks ook verder uitbouwen. :cool:
 
Kan iemand wellicht iets meer uitleg geven over het voer-effect van de asfeniks? Ik snap het niet. "1% bonusevenementbetaalmiddel uit eventopdrachten." (Wat een woord ook echt bonusevenementbetaalmiddel... galgje anyone? )
 
je krijgt voor elke opdracht 1% meer event currency rounded up

Dus voor elke opdracht die 100 event dingen of meer geeft krijg je er 1 extra voor 101+ 2 extra ect.
De bonus loopt op tot 2% waarbij alle opdrachten die 50 of minder 1 extra geeft en elke 51-100 2 extra.

Het zal je gemiddeld ~135 extra currency opleveren per event wanneer je deze gaat gebruiken.
Gezien de meeste events 75 opdrachten hebben en al ronde de 40-45 beginnen.
Je zit dus al snel op de 51+
 
Bovenaan