• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback De Ketel

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
De Ketel is een nieuwe functie die is verbonden met de Magische Academie en Toernooien! Verzamel ingrediënten, brouw drankjes en verdien krachtige bonussen.

Beste mensen en elven,

Op 9 januari is de ketel beschikbaar in Elvenar!

Dit is hoe het werkt:
Nadat je de ketel hebt ontgrendeld in de onderzoeksboom van hoofdstuk 5, vind je een nieuw tabblad in de Magische Academie.

Het zal je huidige ketelfase laten zien, wat een van deze drie kan zijn:
  • Ketel is momenteel niet beschikbaar
  • Brouwfase - aan het einde van het toernooi van de week: je kunt verschillende ingrediënten gebruiken om één drankje te brouwen
  • Studeerfase - na het brouwen van een drankje in de brouwfase: je kunt studeren om de effecten van je drankje te verbeteren
Laten we eerst eens kijken hoe het brouwen werkt!

Brouwen
Tijdens het brouwen kun je krachtige drankjes maken met verschillende ingrediënten. Je drankje zal verschillende effecten hebben, afhankelijk van de ingrediënten die je kiest in welke volgorde - dus als je een goed drankje vindt, geef het dan door aan je vrienden en ontdek samen hoe je het best mogelijke drankje kunt maken voor jouw behoeften!

image-2022-11-17_16-17-59.png


Er zijn meerdere toevoegingen waar je rekening mee moet houden:
  • Effecten: Aan de rechterkant zie je de mogelijke effecten van je toverdrank en de effectprognose, die je laat zien hoe betrouwbaar de effecten zullen zijn. Je kunt alles naar wens veranderen, totdat je op de brouwknop drukt! Dan worden alle kosten in mindering gebracht en ga je brouwen.
    Welk effect door het drankje wordt geactiveerd, wordt bepaald op het moment dat je drinkt, en je kunt tegelijkertijd 10 actieve effecten hebben.
    De effecten die je via de ketel activeert, worden weergegeven op het tabblad Ketel van de Magische Academie, ongeacht de beschikbaarheid of fase van de ketel.
  • Ingrediënten: Deze zijn alleen specifiek voor de Ketel. Je kunt twaalf verschillende ingrediënten selecteren, waarvan er acht kunnen worden gekocht met "Heksenpunten" en vier met diamanten. Welke ingrediënten beschikbaar zijn voor diamanten of heksenpunten verandert elke week.
    Voordatje kan beginnen met brouwen, moet je de ketel met minimaal één ingrediënt vullen. Je kunt maximaal 25 verschillende ingrediënten combineren om één drankje te maken.
  • Heksenpunten: de belangrijkste valuta voor de Ketel. Het aantal Heksenpunten dat je elke week beschikbaar hebt om te brouwen, neemt toe met de technologieën die je hebt ontgrendeld in je onderzoeksboom Je kunt meer Heksenpunten verdienen voor een volgend brouwsel in dezelfde week door materialen te doneren in de Studiefase
  • Trofeebekers: De hoeveelheid ingrediënten die aan de Ketel wordt toegevoegd, verhoogt het slagingspercentage - de kans dat elke beker een effect activeert. Elke speler heeft elke week minstens één trofeebeker beschikbaar.
    Je gebruikt één trofeebeker om uit je toverdrank te drinken en elk effect wordt aan je spel toegevoegd.
    Elke keer dat het ketel-evenement begint, krijg je een gratis trofeebeker, maar je kunt meer bekers winnen op basis van hoe goed je het de afgelopen week hebt gedaan in het toernooi. Je krijgt een nieuwe trofeebeker telkens wanneer je totaal aan toernooipunten een bepaalde drempel bereikt: 200, 600, 1200 en 2000 toernooipunten
  • Toernooi: Je kunt maximaal vier trofeeënbekers verdienen, afhankelijk van de drempel die is bereikt door een bepaald aantal toernooipunten te verdienen in het laatste toernooi.
  • Meer dan één keer drinken: Als je nog een trofeebeker beschikbaar hebt, kun je opnieuw uit hetzelfde drankje drinken. Dit stelt je in staat om effecten te krijgen die de eerste keer dat je dronk niet werd geactiveerd, en je kunt een bepaald type effect ook een tweede keer activeren.
    Afhankelijk van je beslissing kun je voor het oude effect gaan of het actieve effect vervangen door het nieuwe, mogelijk krachtigere effect. De verschillende versies van hetzelfde effect kunnen niet worden gestapeld! Trofeebekers kunnen ook niet worden bewaard voor de volgende brouwfase.
  • Onderzoeksdiploma's: met meer onderzoeksdiploma's zal het aantal mogelijke effecten dat je kan activeren met de ingrediënten toenemen. Je krijgt voor elk hoofdstuk een onderzoeksdiploma, waarvan je alle technologieën ontgrendelt, dus hoe verder je in het spel bent, hoe krachtiger je drankjes kunnen worden.
  • Toverspreukfragmenten: door ze aan je drankje toe te voegen, verbeter je je "kritieke effect kans", wat de kans is om een bijzonder goed en krachtig effect te krijgen. Je kunt ze verdienen door voorwerpen of gebouwen die je van evenementen hebt gekregen te verbreken of door de toren elke week actief te spelen.
Nadat je een drankje hebt gebrouwen en alle beschikbare trofeeënbekers hebt gebruikt, begint de studeerfase!

Studeerfase
Je kunt niet meer dan één drankje per brouwfase maken, maar de studiefase bereidt je voor op de volgende brouwfase!
Tijdens het studeren kun je de toverdrankeffecten verbeteren die je kunt maken door permanent te brouwen. Leren hoe een toverdrank werkt, geeft je de mogelijkheid om de maximale duur en boostwaarde te verhogen, dus zorg ervoor dat je studeert! Elke keer dat je je volgende drankje brouwt, zullen de verbeterde waarden zichtbaar zijn in de effectprognose.

image-2022-11-17_18-40-17.png


Om effecten te verbeteren, investeer je heksenpunten - ofwel je restjes van het brouwen, of door nieuwe te krijgen door goederen te doneren die je misschien hebt. Je kan alle in aanmerking komende goederen zien in het studievenster. Houd er echter rekening mee dat hoe meer je uitgeeft aan een specifieke bron, hoe hoger de kosten zullen zijn. In dezelfde geest zal het aantal heksenpunten dat nodig is om één effect te verbeteren ook elk niveau hoger zijn.

Maak je geen zorgen als je een specifiek effect aan het verbeteren bent en nog niet genoeg punten hebt om het naar een hoger niveau te tillen. Je voortgang wordt bewaard voor de volgende studiefase. Maar zorg ervoor dat je alle trofeebekers en heksenpunten opgebruikt, aangezien ze niet kunnen worden meegenomen naar de volgende week.

Er zal een ballon op het gebouw in de stad verschijnen wanneer de ketel klaar is om meer te brouwen (vergelijkbaar met bijvoorbeeld burenhulpmeldingen).

Je vindt ook een timer in het magische academie-venster terwijl het ketel-tabblad is geopend.

Ontgrendel de ketel in de onderzoeksboom van hoofdstuk 5 en heel veel plezier met deze nieuwe spelfunctionaliteit!
Laat zeker je ervaringen, brouwtips en meningen achter in het discussietopic!

Veel brouwplezier,
Je Elvenar-team

Komende maandag start een gloednieuw spelonderdeel: De ketel! We horen graag jullie feedback!
 
Ik heb de ketel al leren kennen in beta en ik zou iedereen willen adviseren het ding niet eens te ontgrendelen in hfdst 5, laat staan gebruiken... misschien dat Inno dan alle negatieve kritiek op het betaforum ter harte neemt en daar iets mee gaat doen.
Ik vind die niet echt waardevolle feedback, zeg dan tenminste wat je zelf vind dat er niet goed aan is.

Mijn advies zou eerder zijn, verwacht er niet te veel van, beschouw het als een leuk extratje waar je niet veel aandacht aan moet schenken, maar ook niet moet negeren. Beetje zoals een extra cadeautje dat je krijgt op de dag van de klant.
 
ik sta volledig achter @rodeon
maar om @Wonder nar ter wille te zijn even de punten van kritiek op de nieuwe ketel.
  • zodra je de drankjes maakt moet je ze gelijk allemaal gebruiken ongeacht of dat het een werkende is of niet.
  • om de drankjes sterker te maken moet je steeds meer van jou voorraden gebruiken voor een volgend niveau
  • goederen verbruik is het zelfde als bij KP kopen, de kosten zakken niet meer
  • Als je bijvoorbeeld een drankje wilt maken voor sterkere barakken troepen dan is er ook een redelijke kans dat het drankje een ander effect heeft dan waar jij op hoopt.
  • Je kunt met het toernooi maximaal 4 kelken winnen plus een basis kelk maar die vervallen allemaal op de vrijdag avond zodra de toren sluit.
  • Als je de ketel wilt gebruiken dan moet dat dus voor vrijdag avond en daardoor heb je zaterdag geen bonus tijdens je laatste toernooi ronde.
  • veel al is de ketel alleen extreem gunstig voor hen die een ijsbeer level 10 hebben in combinatie met de D111-a "tijdsprong" op level 30+ en een schemer feniks zodat je het hele toernooi binnen de tijdsduur van de drankjes kunt doen.
  • spelers in de lagere hoofdstukken hebben hier door vaak niets aan de ketel voor tijdens het toernooi
  • De duur van een goederen boost drankje is niet lang genoeg om 2x een 3u productie op te halen. Om die tijd op te rekken moet je dat drankje onderzoek boven level 100 krijgen en dat kost je dus extreem veel goederen die zekers een lagere hoofdstuk speler niet heeft.
Kortom, deze optie kan het spel voor een lagere hoofdstuk speler helemaal slopen en alleen de gene in het hoogste hoofdstuk met alle andere boost er bij hebben hier een voordeel van.
 
En vergis je niet, eenmaal de ketel ontgrendeld kan je dus ook niet meer de herhaalopdrachten doen die je nu krijgt en met name voor de kleine spelers heel veel waarde hebben om munten en hamers binnen te harken.
En BS die altijd vol gaan voor bsa hebben dan bij ontgrendeling ketel die herhaalopdrachten niet meer om munten te kunnen scoren voor die extreem hoge aantallen die nodig zijn voor een badge.
Voor grote spelers kan die ketel een heel leuke toevoeging zijn zoals @Bor al beschreef want die hebben toch goederen zat en weten toch niet waar ze er mee heen moeten. De kleine of gemiddelde speler kan doormiddel van die ketel zich idd behoorlijk kapot spelen als die niet oppast.
Hoop dat ze nog iets bedenken dat er relics ingezet kunnen worden want zit nu met 15k aan relics van elk soort en loopt ook alleen maar op.
 
En vergis je niet, eenmaal de ketel ontgrendeld kan je dus ook niet meer de herhaalopdrachten doen die je nu krijgt en met name voor de kleine spelers heel veel waarde hebben om munten en hamers binnen te harken.
En BS die altijd vol gaan voor bsa hebben dan bij ontgrendeling ketel die herhaalopdrachten niet meer om munten te kunnen scoren voor die extreem hoge aantallen die nodig zijn voor een badge.
Voor grote spelers kan die ketel een heel leuke toevoeging zijn zoals @Bor al beschreef want die hebben toch goederen zat en weten toch niet waar ze er mee heen moeten. De kleine of gemiddelde speler kan doormiddel van die ketel zich idd behoorlijk kapot spelen als die niet oppast.
Hoop dat ze nog iets bedenken dat er relics ingezet kunnen worden want zit nu met 15k aan relics van elk soort en loopt ook alleen maar op.
Ik denk niet dat dit klopt. De herhaalopdrachen die verdwijnen hebben te maken met het seizoen van de dromen. Niks met de ketel.
En wanneer die verdwijnen, dan zal dat sowieso voor iedereen zo zijn, der is geen keuzeoptie.
 
Ik denk niet dat dit klopt. De herhaalopdrachen die verdwijnen hebben te maken met het seizoen van de dromen. Niks met de ketel.
En wanneer die verdwijnen, dan zal dat sowieso voor iedereen zo zijn, der is geen keuzeoptie.
Je hebt gelijk @wondernar.
Heb dat dus door elkaar gehaald.
 
@Wonder nar : Je zou ook zelf even de moeite kunnen nemen om alle kritiek op beta er op na te lezen. Het ging mij te ver om meerdere pagina's met negativiteit hier te herhalen, daarom dank aan @Bor de Wolf 1965 die kans zag het kort en bondig samen te vatten
Ooh ik lees beta zeker hoor, meer dan je vermoed. Maar een feedback thread dient niet echt om gewoon te zeggen: nee. Geef dan tenminste uitleg waarom je nee zegt. En het is ook niet de bedoeling dat je andere hun standpunten kopieert. Een feedback thread gaat er om je eigen feedback te geven. Ik lees beta nu wel, maar anderen misschien niet, en dan had je oorspronkelijke reply niet echt veel waarde.

Maar dat is maar mijn mening, je mag die gerust negeren :)
 
De herhaal opdrachten of de circulaire opdrachten die iedereen tot nu toe krijgt verdwijnen binnen kort ook.
Dat gebeurt in een 3 maanden event wat het seizoen van Dromen zal gaan heten (beetje vrij vertaalt)
In dat stukje krijg je iedere dag 4 opdrachten die je kunt doen.
De opdrachten zijn gebaseerd op jou huidige hoofdstuk en welke normale event er naast loopt.
Tijdens het toernooi kan een dag opdracht zijn om x provincies te doen.
Tijdens een event kan een dag opdracht zijn om een event opdracht te volbrengen.
En zo nog veel meer andere maar ook een aantal oude bekende opdrachten.
De opdrachten om een 24u productie te maken van je T1-3 goederen terwijl je in H12+ zit, zijn er niet meer.
Na die 4 dag opdrachten kun je de dag prijs ophalen.
Tevens zijn er ook week opdrachten.
Alle opdrachten geven 5 punten en de week opdrachten geven 70 punten.
En met die punten kun je in een voortgangs balk een extra prijs claimen maar een aantal prijzen zitten achter een royal pass

Persoonlijk vind ik dat stukje wel weer een hele verbetering ten opzichte van de circulaire opdrachten, maar de prijzen zijn dan weer iets minder.
 
ik sta volledig achter @rodeon
maar om @Wonder nar ter wille te zijn even de punten van kritiek op de nieuwe ketel.
  • zodra je de drankjes maakt moet je ze gelijk allemaal gebruiken ongeacht of dat het een werkende is of niet.
Logisch dat je ze niet kan opsparen, het zijn geen combat gebouwtjes ik zie het probleem niet zo
  • om de drankjes sterker te maken moet je steeds meer van jou voorraden gebruiken voor een volgend niveau
  • goederen verbruik is het zelfde als bij KP kopen, de kosten zakken niet meer
Dit is natuurlijk een feature.
Het is een sink voor iedereen die klaagt dat ze teveel xxx bezitten en niet weten wat ze ermee moeten doen.
Het houd je als speler dus heel erg lang bezig om al die krachten uit te maxen
  • Als je bijvoorbeeld een drankje wilt maken voor sterkere barakken troepen dan is er ook een redelijke kans dat het drankje een ander effect heeft dan waar jij op hoopt.
Ik snap wat je bedoeld, er zit een stukje RNG in, maar het hangt ook erg af van de ingredienten die je kiest, het idee is dat je dus wekelijks (met anderen) gaat zitten puzzelen wat de beste combinatie is van "gratis" ingredienten evt aangevuld met premium als dat je ding is.
  • Je kunt met het toernooi maximaal 4 kelken winnen plus een basis kelk maar die vervallen allemaal op de vrijdag avond zodra de toren sluit.
  • Als je de ketel wilt gebruiken dan moet dat dus voor vrijdag avond en daardoor heb je zaterdag geen bonus tijdens je laatste toernooi ronde.
Goed punt.
Daarintegen kan je ook prima je tijdschema aanpassen. er zijn genoeg spelers die vrijdag de toren doen in 1 go, je kan dan ook meteen toernooi doen. maar zaterdag behouden zou wel erg fijn zijn. snap ook niet helemaal waarom het niet altijd openstaat en gewoon reset op maandag. net als de groothandelaar dagelijks reset bv.
  • veel al is de ketel alleen extreem gunstig voor hen die een ijsbeer level 10 hebben in combinatie met de D111-a "tijdsprong" op level 30+ en een schemer feniks zodat je het hele toernooi binnen de tijdsduur van de drankjes kunt doen.
  • spelers in de lagere hoofdstukken hebben hier door vaak niets aan de ketel voor tijdens het toernooi
  • De duur van een goederen boost drankje is niet lang genoeg om 2x een 3u productie op te halen. Om die tijd op te rekken moet je dat drankje onderzoek boven level 100 krijgen en dat kost je dus extreem veel goederen die zekers een lagere hoofdstuk speler niet heeft.
Kortom, deze optie kan het spel voor een lagere hoofdstuk speler helemaal slopen en alleen de gene in het hoogste hoofdstuk met alle andere boost er bij hebben hier een voordeel van.
Alles wat een toernooi boost geeft is voordelig met tijdsprong, dat is niet het probleem van de ketel maar het probleem dat tijdsprong zo laat komt. ijsbeer is voor iedereen haalbaar als je het tijd geeft.

Ketel begint pas in h5, en ook dan is het niet de be all en end all anyway. het is wel een goed leerproces en met meer hoofdstukken speel je meer vrij.
Laten we eerlijk zijn de ketel is leuk voor erbij maar geen killer feature, het is iets om ons bezig te houden.
Zelfs in H20 met een level 30 tijdsprong en ijsbeer en weet ik veel wat is de bonus die je mogelijk krijgt nu nog steeds niet echt een vetpot die heel veel invloed heeft. wel invloed maar geen killer invloed.

Het houd je gewoon een paar jaar zoet met het dumpen van rommel in het uitmaxen van je boosts.
 
Tevens het “ rommel dumpen” heb ik niet. Alles wordt omgezet naar bv runes naar 15 kp in andermans Oud Wonder Of gebouwen versnipperd naar fragmenten. Tijdsboosters worden regelmatig gebruikt in de toren of toernooi als je runescherven/ relekwieen nodig hebt…….geldboosters tegenwoordig met BSA.

ik ben ook beetje huiverig als spelers zoveel te veel van ergens hebben en uitgebreid over vertellen of zelfs screenshotjes van maken.
Dan wordt er van “ te veel van” omgebouwd naar “ nodig hebben” .
Volgens mij is dat ook geen reëel beeld want de forum bezoekers zoals ik zijn maar zoveel % procent van alle spelers.
 
Laatst bewerkt:
iemand een idee hoe laat de update hiervoor is, en of we ook net als beta een "downtime" zullen hebben? op beta was het ongeveer een uur lang dat elvenar niet beschikbaar was
 
@Tinkerbells in mijn ogen zijn er geen nadelen aan het niet mee doen.
Je hebt om te beginnen 2 keuzes.
  1. je laat de ontgrendeling van de ketel voor wat die is en je krijgt nooit een melding.
  2. Je ontgrendelt de ketel en je zult iedere week via de systeem meldingen 2 berichten krijgen maar je kunt verder de initiële opdrachten reeks voor de ketel doen en wat aardigheidjes verdienen.
heb je voor optie 2 gekozen dan zijn er nu weer 2 opties die je hebt.
2a. Je doet iedere week de ketel vullen en maakt een paar drankjes die je dan gelijk in moet nemen en hebt daar een klein tijdelijk voordeeltje van.​
2b. je laat de ketel nu voor wat hij is, maar blijft wel wekelijks de meldingen van de ketel zien via het notificatie systeem,​

Het voordeeltje wat je kunt krijgen is maar een paar % van de basis producties meer voor goederen.
Een level 34 T1 fabriek heeft als basis productie 1350 en niet de 10800 die je kunt krijgen. Dus 10% extra is dan maar 135 meer
Je soldaatjes meppen iets harder? jammer maar gebruik hun basis slag kracht zonder de vuurkip, wonder en andere boosts die je gebruikt. dus ook dit is maar heel weinig in verhouding tot het eind resultaat.

Alle voordelen die je dus denkt te krijgen zijn veel minder dan dat ze werkelijk zijn.
Het is dus aan jullie om te beslissen of je de ketel ontgrendelt of niet.
Ik heb mijn keuze al gemaakt en ik ontgrendel hem niet.
 
Bovenaan