• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback De Elvenar

DeletedUser2578

Guest
Ik ben nu bij opdracht 15 en tot nu toe is het me opgevallen dat in het bijzonder veel munten en voorraden worden gevraagd. Heb er steeds tekort aan. De gewonnen muntenregen badges en voorraden meevallers van het afgelopen event komen nu goed van pas. Ook worden er veel Orks, mana en goddelijke zaden gevraagd. Orks en mana had ik best wat gespaard maar goddelijke zaden blijft moeilijk.
 
Ik lees ;;
The quests want you to unlock Atelier, then Agriculture, then the Factory. However, in order to unlock the Vault of Wisdom, you will need Crystal Balls and Living Paintings, which are produced in the Agriculture and Factory.
. Als ik in mijn onderzoeksboom kijk zie ik geen living paintings , maar designs gevraagd.
Schermafdruk 2019-10-21 16.24.14.png
 
Ik lees ;;
The quests want you to unlock Atelier, then Agriculture, then the Factory. However, in order to unlock the Vault of Wisdom, you will need Crystal Balls and Living Paintings, which are produced in the Agriculture and Factory.
Als ik in mijn onderzoeksboom kijk zie ik geen living paintings , maar designs gevraagd.Bekijk bijlage 4480
Daar heb je gelijk in. Ze hebben daar blijkbaar Living Paintings genoemd terwijl ze Designs bedoelen.
 

DeletedUser3012

Guest
Ik ben nog niet in dit hoofdstuk, maar ik wil toch even het volgende zeggen, of misschien vragen, of misschien iets heel anders.

De kosten zijn geschift hoog. Nu is dit geen probleem voor de meeste goederen, behalve dat sommigen hun stadhuis moeten uppen om hun munten en voorraden kunnen opslaan. Hier heb ik me bij neergelegd.
Hetgeen waar ik mij echter niet bij neer kan leggen is de hoeveelheid spirituele goederen. Het zit namelijk zo:
Volgensmij kun je met 1 fabriek per spiri-goed helemaal geen 250K produceren. Het verloopt, het word minder per dag. Misschien, als je zo veel mogelijk 3 uurs producties per dag aan zet kun je tot 250K komen, maar anders niet. Als je hier bijvoorbeeld de tijd niet voor hebt zit je in grote problemen. Dan moet je er een extra fabriek bij gaan plaatsen, of nee, wel drie, want je hebt drie verschillende bonussen.
Kijk, dat is niet zo prettig, want dat kost zo ongeveer 10.000 bevolking per fabriek. En waar haal je die bevolking vandaan?
Niet van de bestaande bevolking, want die moet je al investeren in het stadhuis die je veel te laag had staan (daar had ik me bij neergelegd, maar ook al had je het stadhuis op het goede niveau staan betwijfel ik of je genoeg bevolking hebt).
De nieuwe woongebouwen kosten al gestoord veel spiri-goederen, dus die eerst onderzoeken is ook al weer geen optie.
Ik zie serieus niet in hoe je dit zou moeten doen.

Ik krijg ook zo langzaam maar zeker het idee dat innogames nog maar 1 soort speler in hun spel wil. Het soort speler die alle gebouwen tot het maximale level upt, en zeeeeer actief is. Ook moet de perfecte elvenarspeler erg veel gebouwen hebben, maar daar heb je dan weer premium-uitbreidingen voor nodig.
Kijk maar naar het vorige evenement. Nu vond ik dat achteraf een best leuk evenement, maar dit kwam alleen omdat ik mijn fabrieken op een goed niveau had staan, en uberhaubt mee kon doen. Ik kan me juist herinneren dat je in elvenar vroeger allemaal verschillende soorten speelstijlen had. Nu drijft inno je in een bepaalde hoek, en anders heb je pech. Hoe zit het nu met de langzaam spelende spelers, die dit spel gewoon af en toe voor de lol speelden?
Da's best balen.

Ik kan lekker lang door gaan zagen (iets wat ik echt veel te vaak doe), maar ik denk dat dit al wel duidelijk is. Natuurlijk speel ik nog door, want he, het is voor mij heus nog wel mogelijk om door dit hoofdstuk heen te komen hoor...

Wat ik wel erg leuk vind, is dat er een nieuwe ras bij komt. Dat is altijd leuk, en de gebouwen zijn prachtig. Erg mooi.
Ik weet nog niet precies hoe de nederzetting in elkaar steekt, maar naar wat ik heb gelezen, gaat dat weer een leuke uitdaging worden!
Ook erg leuk dat eindelijk alle eenheden geupgrade worden.
Wat ik wel jammer vind is het ontwerp van de kikkerprins. Hij is echt prachtig in het menu, maar als je met heb gaat vechten in het slagveld is het gewoon de oude kikker grijzig gekleurd, en met de hoorntjes, die hij helemaal niet heeft in het, menu.

Verder, als alle eenheden geupgrade zijn: wat voor een nieuwe eenheden komen er dan in het volgende hoofdstuk?
En daarover: Komt er nog een volgend hoofdstuk? Ik bedoel: de elvenar klinkt echt een beetje als het einde. Daar word vanaf het begin al over gepraat als het almachtige ras.
En alle eenheden zijn al geupgrade.
Maar daarbij: de t1 fabrieken zijn geupgrade, dus waarschijnlijk zullen de t2 en t3 ook nog komen.

Maar goed, genoeg gezeik, ik ben het typen beu.
Bye
Boon
 
Ik kan lekker lang door gaan zagen (iets wat ik echt veel te vaak doe)
Boon, je hebt volkomen gelijk... ook klaag je (alweer) voordat je de situatie die je te wachten staat daadwerkelijk kunt beoordelen... Speel nou eerst eens rustig door, tot je aan dat hoofdstuk kan beginnen en kijk dan nog eens... tegen die tijd zijn er vast bergen end-gamers die je advies kunnen geven!
 

DeletedUser3012

Guest
Verder, als alle eenheden geupgrade zijn: wat voor een nieuwe eenheden komen er dan in het volgende hoofdstuk?
En daarover: Komt er nog een volgend hoofdstuk? Ik bedoel: de elvenar klinkt echt een beetje als het einde. Daar word vanaf het begin al over gepraat als het almachtige ras.
En alle eenheden zijn al geupgrade.
Maar daarbij: de t1 fabrieken zijn geupgrade, dus waarschijnlijk zullen de t2 en t3 ook nog komen.
Afgezien het geklaag, ben ik hier wel serieus benieuwd naar trouwens.
 
Ik ben nog niet in dit hoofdstuk, maar ik wil toch even het volgende zeggen, of misschien vragen, of misschien iets heel anders.

De kosten zijn geschift hoog. Nu is dit geen probleem voor de meeste goederen, behalve dat sommigen hun stadhuis moeten uppen om hun munten en voorraden kunnen opslaan. Hier heb ik me bij neergelegd.
Hetgeen waar ik mij echter niet bij neer kan leggen is de hoeveelheid spirituele goederen. Het zit namelijk zo:
Volgensmij kun je met 1 fabriek per spiri-goed helemaal geen 250K produceren. Het verloopt, het word minder per dag. Misschien, als je zo veel mogelijk 3 uurs producties per dag aan zet kun je tot 250K komen, maar anders niet. Als je hier bijvoorbeeld de tijd niet voor hebt zit je in grote problemen. Dan moet je er een extra fabriek bij gaan plaatsen, of nee, wel drie, want je hebt drie verschillende bonussen.
Kijk, dat is niet zo prettig, want dat kost zo ongeveer 10.000 bevolking per fabriek. En waar haal je die bevolking vandaan?
Niet van de bestaande bevolking, want die moet je al investeren in het stadhuis die je veel te laag had staan (daar had ik me bij neergelegd, maar ook al had je het stadhuis op het goede niveau staan betwijfel ik of je genoeg bevolking hebt).
De nieuwe woongebouwen kosten al gestoord veel spiri-goederen, dus die eerst onderzoeken is ook al weer geen optie.
Ik zie serieus niet in hoe je dit zou moeten doen.

Ik krijg ook zo langzaam maar zeker het idee dat innogames nog maar 1 soort speler in hun spel wil. Het soort speler die alle gebouwen tot het maximale level upt, en zeeeeer actief is. Ook moet de perfecte elvenarspeler erg veel gebouwen hebben, maar daar heb je dan weer premium-uitbreidingen voor nodig.
Kijk maar naar het vorige evenement. Nu vond ik dat achteraf een best leuk evenement, maar dit kwam alleen omdat ik mijn fabrieken op een goed niveau had staan, en uberhaubt mee kon doen. Ik kan me juist herinneren dat je in elvenar vroeger allemaal verschillende soorten speelstijlen had. Nu drijft inno je in een bepaalde hoek, en anders heb je pech. Hoe zit het nu met de langzaam spelende spelers, die dit spel gewoon af en toe voor de lol speelden?
Da's best balen.

Ik kan lekker lang door gaan zagen (iets wat ik echt veel te vaak doe), maar ik denk dat dit al wel duidelijk is. Natuurlijk speel ik nog door, want he, het is voor mij heus nog wel mogelijk om door dit hoofdstuk heen te komen hoor...

Wat ik wel erg leuk vind, is dat er een nieuwe ras bij komt. Dat is altijd leuk, en de gebouwen zijn prachtig. Erg mooi.
Ik weet nog niet precies hoe de nederzetting in elkaar steekt, maar naar wat ik heb gelezen, gaat dat weer een leuke uitdaging worden!
Ook erg leuk dat eindelijk alle eenheden geupgrade worden.
Wat ik wel jammer vind is het ontwerp van de kikkerprins. Hij is echt prachtig in het menu, maar als je met heb gaat vechten in het slagveld is het gewoon de oude kikker grijzig gekleurd, en met de hoorntjes, die hij helemaal niet heeft in het, menu.

Verder, als alle eenheden geupgrade zijn: wat voor een nieuwe eenheden komen er dan in het volgende hoofdstuk?
En daarover: Komt er nog een volgend hoofdstuk? Ik bedoel: de elvenar klinkt echt een beetje als het einde. Daar word vanaf het begin al over gepraat als het almachtige ras.
En alle eenheden zijn al geupgrade.
Maar daarbij: de t1 fabrieken zijn geupgrade, dus waarschijnlijk zullen de t2 en t3 ook nog komen.

Maar goed, genoeg gezeik, ik ben het typen beu.
Bye
Boon

Goed verhaal........
 

DeletedUser286

Guest
Ik wacht tot ik level 4 heb bereikt. Je kunt nu toch nog niets met de portaalopbrengst doen, voor je met de academies voldoende ideeën en personeel hebt verzameld voor de andere gebouwen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser286

Guest
Een kleine rectificatie: ik zie dat enkele onderzoeken al portaalopbrengst vragen, voor je je Raadzaal kunt uppen. Als je genoeg winsten hebt kun je de afweging maken om ze al eerder in te zetten. De goederen die je met de portaalwinst verkrijgt zijn de goederen die je in de kluis kunt fabriceren. Van de andere gebouwen verdien je niet met een portaalwinst.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben nog niet in dit hoofdstuk, maar ik wil toch even het volgende zeggen, of misschien vragen, of misschien iets heel anders.

De kosten zijn geschift hoog. Nu is dit geen probleem voor de meeste goederen, behalve dat sommigen hun stadhuis moeten uppen om hun munten en voorraden kunnen opslaan. Hier heb ik me bij neergelegd.
Hetgeen waar ik mij echter niet bij neer kan leggen is de hoeveelheid spirituele goederen. Het zit namelijk zo:
Volgensmij kun je met 1 fabriek per spiri-goed helemaal geen 250K produceren. Het verloopt, het word minder per dag. Misschien, als je zo veel mogelijk 3 uurs producties per dag aan zet kun je tot 250K komen, maar anders niet. Als je hier bijvoorbeeld de tijd niet voor hebt zit je in grote problemen. Dan moet je er een extra fabriek bij gaan plaatsen, of nee, wel drie, want je hebt drie verschillende bonussen.
Kijk, dat is niet zo prettig, want dat kost zo ongeveer 10.000 bevolking per fabriek. En waar haal je die bevolking vandaan?
Niet van de bestaande bevolking, want die moet je al investeren in het stadhuis die je veel te laag had staan (daar had ik me bij neergelegd, maar ook al had je het stadhuis op het goede niveau staan betwijfel ik of je genoeg bevolking hebt).
De nieuwe woongebouwen kosten al gestoord veel spiri-goederen, dus die eerst onderzoeken is ook al weer geen optie.
Ik zie serieus niet in hoe je dit zou moeten doen.

Ik krijg ook zo langzaam maar zeker het idee dat innogames nog maar 1 soort speler in hun spel wil. Het soort speler die alle gebouwen tot het maximale level upt, en zeeeeer actief is. Ook moet de perfecte elvenarspeler erg veel gebouwen hebben, maar daar heb je dan weer premium-uitbreidingen voor nodig.
Kijk maar naar het vorige evenement. Nu vond ik dat achteraf een best leuk evenement, maar dit kwam alleen omdat ik mijn fabrieken op een goed niveau had staan, en uberhaubt mee kon doen. Ik kan me juist herinneren dat je in elvenar vroeger allemaal verschillende soorten speelstijlen had. Nu drijft inno je in een bepaalde hoek, en anders heb je pech. Hoe zit het nu met de langzaam spelende spelers, die dit spel gewoon af en toe voor de lol speelden?
Da's best balen.

Ik kan lekker lang door gaan zagen (iets wat ik echt veel te vaak doe), maar ik denk dat dit al wel duidelijk is. Natuurlijk speel ik nog door, want he, het is voor mij heus nog wel mogelijk om door dit hoofdstuk heen te komen hoor...

Wat ik wel erg leuk vind, is dat er een nieuwe ras bij komt. Dat is altijd leuk, en de gebouwen zijn prachtig. Erg mooi.
Ik weet nog niet precies hoe de nederzetting in elkaar steekt, maar naar wat ik heb gelezen, gaat dat weer een leuke uitdaging worden!
Ook erg leuk dat eindelijk alle eenheden geupgrade worden.
Wat ik wel jammer vind is het ontwerp van de kikkerprins. Hij is echt prachtig in het menu, maar als je met heb gaat vechten in het slagveld is het gewoon de oude kikker grijzig gekleurd, en met de hoorntjes, die hij helemaal niet heeft in het, menu.

Verder, als alle eenheden geupgrade zijn: wat voor een nieuwe eenheden komen er dan in het volgende hoofdstuk?
En daarover: Komt er nog een volgend hoofdstuk? Ik bedoel: de elvenar klinkt echt een beetje als het einde. Daar word vanaf het begin al over gepraat als het almachtige ras.
En alle eenheden zijn al geupgrade.
Maar daarbij: de t1 fabrieken zijn geupgrade, dus waarschijnlijk zullen de t2 en t3 ook nog komen.

Maar goed, genoeg gezeik, ik ben het typen beu.
Bye
Boon

Je hebt deels gelijk, echter zijn er ook methoden die je kunnen helpen voor een kleine 3 tal uitbreidingen aan ruimte, tijd en kennispunten en geen inwoners kosten.

  • Goederenspreuken kunnen je productie verbeteren met 50-100% (afhenkelijk van je Elvenar Handelscentrum)
  • Simia Sapiens verlaagt het verval van je spirituele goederen, waardoor een veel hogere opbouw van goederen mogelijk is
  • Piramide Van Loutering geeft bonus sprituele goederen voor elk geproduceerde ork in je wapenkamers / heldensmederij tot maximaal 200%
  • Tijdsprong verbeterd de productie van je sprituele goederen op dezelfde manier als zalen onder de berg dit voor je gewone goederen doet.
Er leiden dus meerdere wegen naar rome.
Dit hoofdstuk is duidelijk ontworpen om ons maanden bezig te houden ipv weken.
en zodra de eerste klaar zijn hebben zij de productie en goederen in overschot om andere leden uit het broederschap voorruit te helpen.

Een alternatief kan dus ook zijn dat je samen een pool van goederen maakt met je medeleden vaak sta je toch te wachten op goederen.
Het ene onderzoek produceren bv 3 leden eerst voor speler A, daarna voor speler B en uiteindelijk voor speler C, waarna alle 3 de spelers naar het volgende onderzoek gaan.
Op deze manier verdriedubbel je dus in 1 keer je productie.

Beetje creatief zijn en samenwerken werkt dus ook heel goed.
en uiteindelijk is samenwerken natuurlijk het allermooiste wat je kan doen als groep.
 
Laatst bewerkt:
Volgensmij kun je met 1 fabriek per spiri-goed helemaal geen 250K produceren.

Toen ik met constructs klaar was en mijn T6 9-3-9 uur liet draaien, bleef ik steken op ongeveer 200K. Met spreuk er op 67.5% er bij komt dat op 335.
De hoogste eis is aan het eind bij stadsuitbreiding 47: 435K T6. Dat kan inderdaad niet met 1 fabriek, tenzij je D111 en D222 en piramide ergens richting lvl 20 of zo hebt. Is uit te rekenen, heb ik nu ff geen zin in.

Dan moet je er een extra fabriek bij gaan plaatsen, of nee, wel drie, want je hebt drie verschillende bonussen.

Ik heb dus inderdaad van elk er 1 bijgeplaatst. Alleen elixer moet nog van 24 naar 27, maar dat komt wel als die academies 2 weken lang bezig zijn voldoende ideeen en personeel te produceren voor de volgende 3 onderzoeken.

En waar haal je die bevolking vandaan?

Standaardfabrieken weg doen maakt heel veel volk vrij.

Ik krijg ook zo langzaam maar zeker het idee dat innogames nog maar 1 soort speler in hun spel wil. Het soort speler die alle gebouwen tot het maximale level upt, en zeeeeer actief is. Ook moet de perfecte elvenarspeler erg veel gebouwen hebben, maar daar heb je dan weer premium-uitbreidingen voor nodig.

Nee, hoor hoeft niet. Kan ook heel anders. Ik nodig je uit een kijkje in mijn stad te nemen. Maai dan meteen het gras even, ajb. Bier staat koud :)
 
Een kleine rectificatie: ik zie dat enkele onderzoeken al portaalopbrengst vragen, voor je je Raadzaal kunt uppen. Als je genoeg winsten hebt kun je de afweging maken om ze al eerder in te zetten. De goederen die je met de portaalwinst verkrijgt zijn de goederen die je in de kluis kunt fabriceren. Van de andere gebouwen verdien je niet met een portaalwinst.
Oke, dank je wel!!
 
Ik geloof dat de Elvenar ook vereist dat je hele goede oogjes hebt
Nu heb ik een 27 inch beeldscherm en een nieuwe computerbril maar nog kan ik bijna niet zien dat de academie zijn ideeën en instructies klaar heeft

Hangt er denk ik vanaf wat er achter staat. Tegen het gras en ander groen vind ik ze wel helder te zien.
 
Bovenaan