• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Extra beveiliging tegen verwijderen Oud Wonder

Zojuist verkocht ik een aantal kleine gebouwtjes die hun productiekracht waren verloren... Heel verschrikkelijk dat ik daarmee ook per ongeluk mijn Bloeiend Handelaarsgilde level 31 heb verwijderd. Aan support gevraagd of ze hem terug willen zetten.
Ik schijn niet de eerste te zijn die dit overkomt... Als je heel even niet oplet kan je dit gebeuren.
Oude wonderen kunnen bijzonder veel waard zijn, ik heb er jaren over gedaan om dat level te bereiken. Daarom zou dit niet zomaar moeten kunnen gebeuren. Er moet echt een extra beveiliging worden ingebouwd bij verkoop van oude wonderen om dit soort vergissingen te voorkomen.

Toevoeging: Bijvoorbeeld door een anti-verkoop-slot wat je er eerst af moet halen voordat je een OW kunt verkopen. Als je dan je OW aanklikt om te verkopen komt er een melding in beeld dat je dit niet kunt verkopen, tenzij je in het OW zelf het verkoop-slot opent.
 
Laatst bewerkt:
Zojuist verkocht ik een aantal kleine gebouwtjes die hun productiekracht waren verloren... Heel verschrikkelijk dat ik daarmee ook per ongeluk mijn Bloeiend Handelaarsgilde level 31 heb verwijderd. Aan support gevraagd of ze hem terug willen zetten.
Ik schijn niet de eerste te zijn die dit overkomt... Als je heel even niet oplet kan je dit gebeuren.
Oude wonderen kunnen bijzonder veel waard zijn, ik heb er jaren over gedaan om dat level te bereiken. Daarom zou dit niet zomaar moeten kunnen gebeuren. Er moet echt een extra beveiliging worden ingebouwd bij verkoop van oude wonderen om dit soort vergissingen te voorkomen.
AAAA nee!!!! wat erg zeg! ik heb ook weleens per ongeluk iets verwijderd, èènmalig heeft Support mij geholpen gelukkig, maar het is inderdaad zo gebeurd als je even niet goed kijkt! hoop voor jou dat Support iets voor je kan doen! ;)
 
Gelukkig heeft support hem weer beschikbaar gemaakt op lvl 31 in mijn inventaris. Wel met de mededeling dat dit echt eenmalig is. Dat begrijp ik. Maar maak het dan ook veiliger! Bijvoorbeeld door een anti-verkoop-slot wat je er eerst af moet halen voordat je een OW kunt verkopen.
Mijn dag is nu weer goed, want m'n hommelhuis Bloeiend Handelaarsgilde staat weer op haar plek.
 
Je krijgt een waarschuwing, "weet je zeker dat je dit gebouw wilt verwijderen".

Je stelt dus het volgende voor.

verwijder wonder
->Weet je zeker dat je het gebouw wilt verwijderen (met plaatje en naam)
->Ja
->Weet je het heel, heel, heel erg zeker dat je het gebouw wilt verwijderen?
-> Ja
-> verwijder gebouw

Zie je hoe dubbelop dat is?
Je moet bij het verwijderen van gebouwen, gewoon even 1-2 seconde extra tijd pakken zodat je de rust hebt om je fout te zien.

En ja het is mij ook overkomen, ik heb me naalden 2x gebouwd tot level 35 (was in de tijd dat wonderen terugplaatsen nog niet mogelijk was)
Het was een zeer wijze en ietswat pijnlijke les en ik pak nu netjes me 1-2 seconden om zeker te zijn dat ik niets verwijder dat ik niet wil verwijderen.
 
Je krijgt een waarschuwing, "weet je zeker dat je dit gebouw wilt verwijderen".

Je stelt dus het volgende voor.

verwijder wonder
->Weet je zeker dat je het gebouw wilt verwijderen (met plaatje en naam)
->Ja
->Weet je het heel, heel, heel erg zeker dat je het gebouw wilt verwijderen?
-> Ja
-> verwijder gebouw

Zie je hoe dubbelop dat is?
Je moet bij het verwijderen van gebouwen, gewoon even 1-2 seconde extra tijd pakken zodat je de rust hebt om je fout te zien.

En ja het is mij ook overkomen, ik heb me naalden 2x gebouwd tot level 35 (was in de tijd dat wonderen terugplaatsen nog niet mogelijk was)
Het was een zeer wijze en ietswat pijnlijke les en ik pak nu netjes me 1-2 seconden om zeker te zijn dat ik niets verwijder dat ik niet wil verwijderen.
Op de app ook? Het is niet de eerste keer dat ik hoor dat iemand perongeluk iets verkoopt en dit lijkt steeds via de appversie te gebeuren. Zelf bouw en sloop ik enkel vanuit browser.
 
Op de app ook? Het is niet de eerste keer dat ik hoor dat iemand perongeluk iets verkoopt en dit lijkt steeds via de appversie te gebeuren. Zelf bouw en sloop ik enkel vanuit browser.
Ja ook op de app, juist daar is het nog duidelijker, omdat je door dikke vingens (die iets minder nauwkeurig zijn dan een muis)
Nog vaker een verkeerd gebouw aantikt. je selecteerd een gebouw, je drukt op verkopen en dan krijg je onderstaande popup

1646486244162.png
 
Juist omdat het vaker voorkomt lijkt het me handig om zo'n extra beveiliging in te bouwen, niet alleen voor OWen maar voor alle gebouwen met een level van (pak weg) 20 of hoger.
 
Het is mij ook eens gebeurd, gelukkig een niet zo hoog gebouw als dat van jou maar toch.
Ik heb het toen maar gelaten omdat ik te horen kreeg dat het slechts eenmalig mogelijk was om terug te zetten.
Vraag me nog steeds af waarom dat maar een keer kan? ik neem aan dat niemand zijn wonderen expres verkoopt en een ongeluk zit inderdaad in een klein hoekje
 

Aeva

Chef
Misschien gewoon iets beter opletten. Zoals al eerder gemeld, is die beveiliging er ook. Je kunt natuurlijk negeren wat je wordt gevraagd, maar dan krijg je dus dit... En wellicht een goed idee om de tijdelijke troepjes bij elkaar te zetten uit de buurt van je kostbare OW's, dan is het risico ook kleiner dat je even niet oplet en een OW delete (of een evoluerend gebouw...).
 

DeletedUser5121

Guest
Het is mij ook een keer overkomen met een fabriek op level 30. Maar die heb je sneller herbouwd dan een OW op level 30.
Kortom: goed plan zo'n slotje op een OW dat je actief moet ontgrendelen als je het wilt verkopen.
+1
 
Ja helaas mij ook overkomen desondanks een waarschuwing ga je er toch aan voorbij, dit lijkt dus niet safe genoeg, als ik de aantal dus lees, en omdat herplaatsing maar 1x mag, denk ik dat er een extra safe noodzakelijk is dus steun de vraag om een aanpassing groet nandor
 
We kunnen 100x vragen of je een gebouw wilt verwijderen.

Maar als je dan 100x ja moet klikken ga je op de automaat 100x klikken.
Het probleem is niet dat er geen "beveiliging is" die is er namelijk, het probleem is dat iedereen die negeert en blind wegklikt.

Ik heb me zure les geleerd en let gewoon dubbel op bij verwijderen van gebouwen.
Of ik plaats ze eerst op een plek waar niet anders in de buurt staat, of ik lees gewoon goed en neem me tijd.

Als ik dit weer dreig te vergeten denk ik weer aan die keer dat ik me level 35 naalden per ongeluk verwijderde en dan vertraag ik mezelf weer.
Ja een wonder is zuur, maar ook een level 30 toverstoffabriek kost je 1.5 maand ofzo en is heel zuur. of een goed even gebouw dat je nooit meer terug kan krijgen.
Ik sloop nog liever een wonder die ik kan herbouwen dan 1 van me unieke eventgebouwen.

We moeten gewoon leren niet op de automaat dom waarschuwingen weg te klikken omdat ze "vervelend zijn" want dan krijg je dus dat je domme fouten maakt. je kan zoveel beveiligingen bouwen als je wilt, maar zolang je die negeert heb je er geen drol aan.
 
Het is vlug gebeurt...maar eerst goed kijken en misschien eerst een klein gebouwtje op een plekje zetten waar je geen ow hebt staan, voor je klikt om het te verwijderen.
Gelukkig heb je het éénmalig nu terug gekregen :)
Warme groetjes van Rozenelfje
 
Het gebeurt in van alles dat men of te vaak de zelfde vraag krijgt of juist teveel informatie zodat ook dat niet gelezen wordt, en dus klikken we lekker rustig op Ja, Doorgaan, Volgende of Next.
Juist een actief slotje op gebouwen die je niet wilt verwijderen is dan handig.

Ik hou vast de nieuwe BSA in mijn achterhoofd waar er vast weer een hele boel level 1 gebouwen worden geplaatst.
Zodra die weg kunnen bestaat er een redelijke kans dat er weer een uniek gebouw of een wonder de shredder in verdwijnt.
Dus echt wel een +1 voor dit idee.
 
Iedereen die voor die extra beveiliging is... hoe zien jullie dat dan? We hebben al een waarschuwing, nog eentje er boven op? Daar klik je net zo makkelijk doorheen.

Wil je echt goed beveiligen dat zou je zelf ergens moeten kunnen vastzetten of aanvinken dat iets (een wonder bijvoorbeeld) niet verwijderd mag worden, zelfs je per ongeluk op verwijderen klikt. Een vinkje in het wonder zelf bijvoorbeeld. Dat mogen ze van mij dan ook toepassen andere gebouwen, want persoonlijk zou ik het erger vinden als ik mijn vuurfeniksje per ongeluk verwijder. Die vind ik een stuk moeilijk te herbouwen dan sommige wonders. En dan die waarschuwing, want die wordt dan overbodig. Scheelt weer een scherm als je na een BSA alles weer aan het afbreken bent...

Ik ben zelf overigens niet voor een extra beveiliging, de argumenten heeft Crazy Wizard al goed verwoord, daar heb ik niets meer aan toe te voegen.
 
Bovenaan