• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Extra beveiliging tegen verwijderen Oud Wonder

Het gebeurt in van alles dat men of te vaak de zelfde vraag krijgt of juist teveel informatie zodat ook dat niet gelezen wordt, en dus klikken we lekker rustig op Ja, Doorgaan, Volgende of Next.
Juist een actief slotje op gebouwen die je niet wilt verwijderen is dan handig.

Ik hou vast de nieuwe BSA in mijn achterhoofd waar er vast weer een hele boel level 1 gebouwen worden geplaatst.
Zodra die weg kunnen bestaat er een redelijke kans dat er weer een uniek gebouw of een wonder de shredder in verdwijnt.
Dus echt wel een +1 voor dit idee.

Ja na een BSA is het altijd feest, maar als je je les geleerd hebt is er een simpele oplossing. als je 500 gebouwen moet verwijderen, verwijder dan eerst alle gebouwen waar niets anders in de buurt staat.

Verhuis dan alle andere gebouwen naar dat "veilige gat" dat je altijd gebruikt hebt.
Dan kun je die weer dom wegklikkend verwijderen en dan verhuis je weer wat je wilt slopen naar dat veilige gat.

Heb je geen veilig gat, dan moet je dus gewoon heel goed opletten, maar dan hoe je meestal ook geen 100 of 200+ gebouwen te verwijderen

als je veel gebouwen in 1 keer verwijderd en alles blind wegklikt dan kan je er van uitgaan dat je mis gaat klikken en zal je dus maatregelen moeten nemen om jezelf te beschermen.
 
Iedereen die voor die extra beveiliging is... hoe zien jullie dat dan? We hebben al een waarschuwing, nog eentje er boven op? Daar klik je net zo makkelijk doorheen.
zoals ik hierboven al voorstelde: Bijvoorbeeld door een anti-verkoop-slot wat je er eerst af moet halen voordat je een OW kunt verkopen.
Nog wat preciezer: als je dan je OW aanklikt om te verkopen komt er een melding in beeld dat je dit niet kunt verkopen, tenzij je in het OW zelf het verkoop-slot opent.
Dit gaat heus het gewenste opleveren.
 
Een deel van het probleem is dat de waarschuwing generiek is. Voor het verwijderen van een lvl 1 werkplaats krijg je dezelfde waarschuwing als voor een lvl 31 Oud Wonder.

Een ander deel van het probleem is dat de waarschuwing onder normale omstandigheden te negeren is, immers je bent bewust bezig met het verwijderen van gebouwen. En daar hoort het wegklikken van de waarschuwing bij.

Wat hier de doorslag geeft is dat er ook zoiets is als een teleportatiespreuk in dit spel. Waarmee je een gebouw niet verwijdert, maar verplaatst naar je voorraad. Maar die werkt niet op oude wonderen. Hiermee is het alleen onherroepelijk verwijderen van OW's een spelfeature geworden specifiek voor deze gebouwen.

Mijn voorstel zou dan ook zijn om twee categorieën waarschuwingen te maken:

Een waarbij je 3 opties krijgt: verwijderen, verplaatsen (met 1 van je X teleportatiespreuken) of niets doen. Deze is voor de gebouwen waarvoor je ook een teleportatiespreuk kan gebruiken.

En een waarbij je inderdaad tweemaal gevraagd wordt (wil je het verwijderen, weet je het zeker) voor alle gebouwen waarvoor geen teleportatiespreuken bestaan.
 
Ik denk dat een slotje een hele leuke optie is, dan kun je ze niet verwijderen/upgraden of verplaatsen zonder dat slotje te verwijderen en dat zou dan met ieder gebouw kunnen.
Ik vind het net zo vervelend als ik een magisch woongebouw of werkplaats kwijt raak maar ook onderdelen van een set gebouw of 1 van mijn productie fabrieken.
Dus dat blokkeren van ieder gebouw op zich zelf zou een ideale oplossing zijn.
 
Alle gebouwen hebben al een waarschuwing. Nog meer waarschuwingen heeft totaal geen zin.
CW had het in zijn bewoordingen al behoorlijk duidelijk gemaakt.
Gewoon even een paar seconden meer de tijd nemen en dan klik je nooit zomaar iets weg. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn.
 
Iedereen gooit 1-2 keer iets weg wat niet weg had gemoeten. Daarna let je wel goed op en/of neem je voorzorgsmaatregelen zoals eerst verhuizen naar een veilige plek.
Een wonder weggooien is erg zuur als lesgeld maar het heeft wel effect!

Zelf zou ik het wonder denk ik opnieuw bouwen, en support alleen vragen voor een echt onvervangbare gebouw.
 
Als er tegelijkertijd mensen roepen "beter opletten dan overkomt het je niet" en "ik ben een oud wonder kwijtgeraakt omdat ik per ongelijk de waarschuwing negeerde", dan hebben ze allebei natuurlijk volkomen en volledig gelijk.

Ja, een altijd scherpe speler gaat dit niet overkomen. Zo zit die persoon nou eenmaal in elkaar.
Ja, een niet altijd scherpe speler gaat dit weleens overkomen. Zo zit die persoon nou eenmaal in elkaar.

Dus als je nou voor teleporteerbare gebouwen de waarschuwing houdt zoals die is, hooguit als QoL aanpassing de knop "teleporteerspreuk" erbij, en uitsluitend voor die enkele kostbare niet-teleporteerbare gebouwen een dubbele waarschuwing geeft, dan doe je beide groepen eer aan:

De "scherpen" worden niet de hele godganse tijd met een totaal onnodige dubbele waarschuwing lastig gevallen.
De "minder scherpen" krijgen een tweede kans bij die paar extra kostbare gebouwen die ze anders kwijt zouden raken.

ps. ik ben zo'n scherpe.
 
Bovenaan