• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Nieuwe spelonderdelen Evenement: Elvenar Rommelmarkt

Ik heb geen haast, dus wat moet ik met meer tijdboosters? :)

troepen produceren?

Ik heb moeite om me combinversnellers rond de 300 te houden, zit nu weer eronder met 386.
Scherven zijn redelijk stabiel / stijgen licht.

Wat ik maak?
-tijdboosters
-combat gebouwtjes
-dierenvoer
-kennipunten
-bij geen van de bovenstaande aanwezig 1 van de recepten die geen versnellers kost.

Ik kan prima knokken, winnen en weinig troepen verliezen zonder die gebouwtjes. Ik heb er een aantal in de inventaris en vergeet die altijd neer te zetten. Dus om er nou nog meer te maken...
Zo zie je: ieder speelt het op zijn/haar manier.

Probeer eens iets meer dan 1400 punten te halen gemiddeld ;)
als je maar een handjevol provincie van de allermakkelijkste soort doet zijn combatgebouwtjes idd zonder van de moeite.

De wat hogere provincies dan zijn de tegenstanders niet 1 en 28 eenheden maar 3* eenheden, en zet je niet 5-40% van de troepenomvang in maar tot wel 400% dan tikken de verliezen wel aan, maar daar krijg je dan ook weer honderden kennispunten voor terug.
 
Wat een hoop constructieve ideeën !

Fragmenten als ruilmiddel is zo gek nog niet (Eleonora0). Een Elvenar-bitcoin... Ook niet verkeerd (Sandelf)

Het is waar dat men tegenwoordig gemakkelijker dia's kan winnen door bv. de toren, maar om misbruik te voorkomen, kan inno bv. een max aan aantal extra ruiltokens te stellen. Als je nog een gaatje kunt vinden waar personen misbruik van kunnen maken, zeg het me dan. Inno bepaalt tenslotte zelf hoeveel tokens wij kunnen krijgen. En ja, je kunt tokens opsparen, maar dan kun je nog steeds geen misbruik maken, want je kunt niet meer gebouwen krijgen dan anderen, die wel altijd hun token(s) onmiddellijk uitgeven. Inno kan ook een max zetten op het aantal tokens dat je kunt opslagen, bv. net zoals met kapotte runenscherven 10.
Het scheelt alweer dat er tegenwoordig blijkbaar geen wensputten meer worden weggegeven als prijs, want daar kwamen behoorlijk vaak ook dia's uit.

Of het nou een apart ruilmiddel wordt of iets wat we al hebben, zoals fragmenten, een limiet stellen om misbruik tegen te gaan is in ieder geval goed voor het vertrouwen in de game en het gevoel dat het rechtvaardig gespeeld wordt. Ook deze suggestie voeg ik graag aan het eindvoorstel toe.
 

DeletedUser4312

Guest
troepen produceren?

Ik heb moeite om me combinversnellers rond de 300 te houden, zit nu weer eronder met 386.
Scherven zijn redelijk stabiel / stijgen licht.

Wat ik maak?
-tijdboosters
-combat gebouwtjes
-dierenvoer
-kennipunten
-bij geen van de bovenstaande aanwezig 1 van de recepten die geen versnellers kost.



Probeer eens iets meer dan 1400 punten te halen gemiddeld ;)
als je maar een handjevol provincie van de allermakkelijkste soort doet zijn combatgebouwtjes idd zonder van de moeite.

De wat hogere provincies dan zijn de tegenstanders niet 1 en 28 eenheden maar 3* eenheden, en zet je niet 5-40% van de troepenomvang in maar tot wel 400% dan tikken de verliezen wel aan, maar daar krijg je dan ook weer honderden kennispunten voor terug.

Dank voor je ongetwijfeld goedbedoelde suggesties, CW. Maar ik speel het spel graag zoals ik het wil en niet per sé zoals anderen dat doen.
 
In FoE heb je de antiquar die dit soort zaken voor je op de markt gooit, moet makkelijk over te nemen zijn denk ik

Dit is een FoE kloon van de handwerkoptie (yes wij waren eerder deze keer ;) )
https://forgeofempires.fandom.com/wiki/Antiques_Dealer

Je verkoopt je items aan de antique dealer voor ruilmunten (spelfragmenten) en soms enekele diamanten (1 tm 18 als uitschieter)
Met deze ruilmunten (spelfragmenten) mag je metandere spelers per opbod vechten voor een item die elke keer wordt aangeboden (1 recept)

Het is dus gewoon handwerken maar dan anders geimplementeerd.
Er is geen feature waar je je items kan ruilen / handelen met anderen
 

Deleted User - 124539

Guest
Dit is een FoE kloon van de handwerkoptie (yes wij waren eerder deze keer ;) )
https://forgeofempires.fandom.com/wiki/Antiques_Dealer

Je verkoopt je items aan de antique dealer voor ruilmunten (spelfragmenten) en soms enekele diamanten (1 tm 18 als uitschieter)
Met deze ruilmunten (spelfragmenten) mag je metandere spelers per opbod vechten voor een item die elke keer wordt aangeboden (1 recept)

Het is dus gewoon handwerken maar dan anders geimplementeerd.
Er is geen feature waar je je items kan ruilen / handelen met anderen
Je hebt het ongeveer juist, maar je mag het woord "diamanten" niet gebruiken, want dan suggereer je dat het gaat om het middel "diamanten" dat je met echt geld kunt kopen. Het wordt "edelstenen" genoemd. Deze kun je, samen met de ruilmunten, wel degelijk uitgeven aan 6 recepten die om de X uur wisselen. De feature van opbieden is eigenlijk iets extra's boven op hetgeen dat we in elvenar hebben. Het klopt wel dat dat niet echt ruilen is, want het komt van de pc, niet van een andere speler.
Zit verder ook een wissel in van waar er een extra tijdsduur is: in elvenar is dat om de recepten te maken, in FoE is de tijdsduur om de ruilmunten te krijgen, en kun je de 6 recepten onmiddellijk maken.
Misschien zou het leuk zijn om de feature van opbieden ook wel iets zijn voor elvenar, dat zijn meestal zeldzamere dingen, en omdat maar 1 iemand dat kan winnen per item dat verloot wordt, blijft het veel waard.
 
Je hebt het ongeveer juist, maar je mag het woord "diamanten" niet gebruiken, want dan suggereer je dat het gaat om het middel "diamanten" dat je met echt geld kunt kopen. Het wordt "edelstenen" genoemd. Deze kun je, samen met de ruilmunten, wel degelijk uitgeven aan 6 recepten die om de X uur wisselen. De feature van opbieden is eigenlijk iets extra's boven op hetgeen dat we in elvenar hebben. Het klopt wel dat dat niet echt ruilen is, want het komt van de pc, niet van een andere speler.
Zit verder ook een wissel in van waar er een extra tijdsduur is: in elvenar is dat om de recepten te maken, in FoE is de tijdsduur om de ruilmunten te krijgen, en kun je de 6 recepten onmiddellijk maken.
Misschien zou het leuk zijn om de feature van opbieden ook wel iets zijn voor elvenar, dat zijn meestal zeldzamere dingen, en omdat maar 1 iemand dat kan winnen per item dat verloot wordt, blijft het veel waard.

Ah dat kon ik niet in de forge wiki vinden en de laatste keer dat ik FoE speelde is alweer jaren geleden,
Bedankt voor de verduidelijking, dat opbieden (met fragmenten) lijkt me idd wel leuk, en een goede motivatie om iets te doen met events en de toren.
 
-1 zal volkomen misbruikt worden en we hebben zat evenementen met gebouwen die goed genoeg zijn en als je lang genoeg wacht, komt er vast wel iets uit de top 10 voorbij.
 
Bovenaan